Wir helfen Unternehmen seit 17 Jahren,
bessere Software zu finden
Was ist Taiga?
Taiga ist ein einfaches und intuitives, dennoch leistungsstarkes Projektmanagement-Tool für multifunktionale agile Teams. Es verfügt über einen umfassenden Funktionsumfang (einschließlich Rückstand, Sprintplanung, Burndown-Diagramm, Kanban-Board, Epics, Issue-Tracking, Wiki) und umfangreiche Anpassungsoptionen. Gleichzeitig ist es sehr einfach zu beginnen, durch die intuitive Benutzeroberfläche.
Wer verwendet Taiga?
Für alle agile Teams. Egal ob Sie 1) gerade anfangen, 2) die Erfahrung unbefriedigend war, 3) oder viel agile Erfahrung haben
Du bist nicht sicher, ob Taiga das Richtige ist?
Mit einer beliebten Alternative vergleichen
Taiga
Bewertungen über Taiga
In Betracht gezogene Alternativen:
Viele Baustellen, da seit rund 2 Jahren keine Feature Entwicklung
Kommentare: Scrum, Epics und Kanban Module sind sehr inkonsistent aufgebaut. Oft such man in einem Modul eine Funktionalität oder Ansicht, die in einem anderen Modul existiert.
Vorteile:
Open Source, on-premise, self-hostedSehr gutes Konzept für die Umsetzung von Scrum und EpicsSchnell und dynamisch
Nachteile:
Projektübergreifende Planung nicht wirklich möglichTaiga Next wird keine Epics und Scrum Module beinhaltenTaiga Next bietet offiziell keine direkte Migration von TaigaPriorisierung nur über Reihenfolge im Backlog oder benutzerdefiniertes Feld (ohne Anzeige oder Filterung)Wiki sehr rudimentär und eigentlich nicht verwendbar für unseren AnwendungszweckIntegration mit GitLab kann nur Issues in Taiga erstellenBenutzerdefinierte Felder können nicht durchsucht oder gefiltert werdenBenutzerdefinierte Felder können nicht in einer Tabelle angezeigt werdenBenutzer kann man zu einem Projekt beim ersten Mal nur mit voller E-Mail hinzufügen, obwohl diese bereits im System existierenDarstellung und Filterungslimitierung erlauben keine gute Auswertung
Cool tool to organize the job for your team
Kommentare: We were using taiga for over 1 year to manage a team of software developers. Since we were using SCRUM for agile methodology, taiga was the chosen tool to complete the work
Vorteile:
The UI is great, you can easily create cards, track progress and more for your team. Also you can manage the theme of the dashboard, I loved it.
Nachteile:
It is a little bit expensive and you can create just 1 project for free, after that you need to pay.
Overall a vey good product
Vorteile:
It's the ease if use, even for our clients. Mainly we use the ticket system which is outstanding. Also it runs very stable with almost no downtime.
Nachteile:
I don't like the new pricing system where we have to pay a lot more due to calculation per member. We develop quite small software projects, but testing on client side often needs 6-8 people, which makes Taiga quite expensive. A feature based pricing would be much better.
Antwort von KALEIDOS
vor 4 Jahren
Hi Eycke, thanks for your feedback
its a bit pricey - but works for my needs
Kommentare: Issue tracking, project planning, and feature planning.
Vorteile:
User Controls. I like being able to control who can edit and create issues and stories and who can view only.
Nachteile:
Embedding images and videos is rough. More markdown features would be nice. Ability to tighten the style Esp. on the Kanban board. I'm an advocate of specificity, so we're verbose, by default. Its tough to see anything useful in the Kanban view. And, horizontal scrolling!?! That should never happen in a modern UI.
Well designed and provides the tool set required to tackle projects.
Kommentare: Team productivity and management has been simplified. Progress tracking and reporting has become easier when we break down tasks to the bare bones. The Slack and GitLab integrations have been nice for modifying tickets from commits and merges.
Vorteile:
The Kanban board is my favorite feature for tracking feature development status. The progress bar of what has been completed on the Kanban page is very nice as a progress indicator when informing clients of progress on certain features. The custom fields have been convenient for billing purposes and the ease of use when moving tickets around is nice and fun to do.
Nachteile:
The issues board often ends up with a lot of smaller features that can be categorized as "Enhancements" but it's still confusing that their under the Issues umbrella and even their URL's say issue. A way to have enhancements that don't qualify for a full story, but are not an actual issue/bug should be categorized in a different why, or at least represented differently.