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Was ist Help Scout?

Help Scout lässt sich wie jeder andere Helpdesk skalieren, die Kundenerfahrung fühlt sich jedoch so personalisiert wie eine E-Mail an. Help Scout ist ideal für Unternehmen jeder Größe und unterstützt Unternehmen mit mehr als 500 Nutzer*innen. Die übersichtlichen Funktionen von Help Scout helfen Teams jeder Größe dabei, stets auf dem gleichen Stand zu sein. Help Scout bietet erstklassige Berichterstattung, eine integrierte Wissensdatenbank, eine robuste API und jede Menge Integrationen sowie eine kostenlose iPhone-App, mit der du deine Kund*innen unterwegs unterstützen kannst. So kann sich dein Team auf das Wesentliche konzentrieren: deine Kundschaft.

Wer verwendet Help Scout?

Kleine und große Unternehmen, die auf ein angenehmes Kundenerlebnis bestehen. Bereits 8.000 Kund*innen in mehr als 70 Ländern vertrauen auf diese Lösung, darunter Basecamp, Buffer, GrubHub, AngelList und Timbuk2.

Help Scout Software - 1
Help Scout Software - 2
Help Scout Software - 3
Help Scout Software - 4
Help Scout Software - 5

Du bist nicht sicher, ob Help Scout das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Help Scout

Help Scout

4,6 (209)
20,00 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
74
79
4,7 (209)
4,4 (209)
4,7 (209)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
7,75 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
160
20
4,0 (14.025)
4,3 (14.025)
4,2 (14.025)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu Help Scout

Procurify
Am besten bewertete Funktionen
Bestell-Management
Kostenverfolgung
Projektbuchhaltung
Jira
Am besten bewertete Funktionen
Agile Methodiken
Aufgabenmanagement
Projektplanung/Terminierung
LiveAgent
Am besten bewertete Funktionen
Anrufprotokoll
Inbox-Management
Proaktiver Chat
TeamSupport
Am besten bewertete Funktionen
Ticket-Management
Verfolgung von Interaktionen
Warnungen/Eskalation
Crisp
Am besten bewertete Funktionen
Chat / Messaging
Echtzeit-Chat für Kunden
Mobiler Zugriff
Groove
Am besten bewertete Funktionen
CRM
E-Mail Marketing
E-Mail-Management
Zendesk Suite
Am besten bewertete Funktionen
Echtzeit-Chat für Kunden
Supportticket-Management
Ticket-Management
Gmail
Am besten bewertete Funktionen
Inbox-Management
Spam-Blockierung
Suchen / filtern
SAP Ariba
Am besten bewertete Funktionen
Auftragsmanagement
Inventarverwaltung
Katalogisierung / Kategorisierung

Bewertungen über Help Scout

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,6
Benutzerfreundlichkeit
4,7
Kundenservice
4,7
Funktionen
4,3
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
68%
4
27%
3
5%
Abraham
Abraham
Social Media Manager & Administrative Support in Philippinen
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Metallabbau, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Great for Basic Customer Support

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: I have nothing to say about Help Scout's services, it does an excellent job, hands down. Though it's lacking some features and the pricing is a little bit high based on what features they offer. If you want just a basic customer service software for handling emails then Help Scout is a good choice.

Vorteile:

Help Scout does what it's supposed to do and it's very good at it. No doubt about that. It's the very main reason why many companies trust Help Scout for their customer support management. You can create automations, saved replies, a knowledgebase, and a chat widget (they call it Beacon). Everything works as it's supposed to and we never had any issues so far. It's really easy to set up automations and saved replies, no need to look into their help docs. You just need to use your common sense to navigate through the dashboard. I am using it daily for my client's e-commerce business for the past 6 years and I can say that it's a really solid product. I also like their mobile app because it works really well. This is very important so you can attend to your customers even when you're not at your desk. Most customers want very quick responses and so the mobile app will be very handy when you don't have access to a computer. There's no issue with deliverability as all our emails and replies went straight to customers' inboxes, which is very critical for this kind of app.

Nachteile:

I found another software that has more features than this app and the pricing is also good. I wish Help Scout will have a feature where you can snooze or schedule an email or reply, and the ability to create embeddable forms. Also, I wish you can connect your social media accounts so you will be able to easily monitor your social media audiences when they message you or when they comment on your posts. These are available on the other software I found and it is a great alternative to this software.

Lillian
Lillian
Human Resources Generalist in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Help Scout is the most effective method of providing assistance

4,0 vor 8 Monaten

Kommentare: Our clients' enterprises have knowledge bases, live chat, and self-service support widgets from Helpscout. However, since only one KB may be created per subscription, the Helpscout team may look into allowing numerous KBs per workspace.

Vorteile:

Helpscout is our principal platform, as the vast majority of our customers require either a knowledge base or live chat help for their enterprises. Therefore, we provided them with a Helpscout-based knowledge library and made live chat available to them.

Nachteile:

The platform's interface, especially the inbox UI, has a lot of room for improvement, and there is now just one knowledgebase template/design available, which is disappointing.

Marco
IT Expert in USA
Verbraucherdienste, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Help Scout: A Great and Friendly Helpdesk Solution

5,0 vor 2 Wochen Neu

Vorteile:

This helpdesk solution is amazing because it has been meeting our expectations. I am impressed by the reliability of Help Scout.

Nachteile:

Help Scout is easy to use. No cons related with Help Scout.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Verbraucherdienste, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Good for a temporary fix.

3,0 vor 2 Jahren

Kommentare: It's a good basic system. If you are looking for a ticket system this is a great choice.

Vorteile:

Ease of use Knowledgebase was easy to implement Ticket system works as it should

Nachteile:

Our business needed customer management and HelpScout was not a good solution for that.

Sam
UX Designer in USA
Telekommunikation, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Excellent Service

5,0 vor 4 Monaten

Kommentare: Overall I really like the service and team I interact with. I have good feelings about HelpScout and like that they feel like a smaller more personal service for our size company.

Vorteile:

They are just committed to being really great at what they are. I appreciate the tools and new features they add and they seem to have a great design team.

Nachteile:

I’d like more messaging features like ability to target specific users and more granular control on in app messages. Would love ability to run surveys and get feedback in app but also in knowledge base articles.