Astea Alliance

Astea Alliance

von Astea International

Wer nutzt diese Software?

Unsere Lösung ist eine perfekte Passform für Unternehmen, die Service anbieten und eine Komplettlösung benötigen, die den gesamten Serviceprozess unterstützt, um außergewöhnlichen Kundenservice und Wachstum voranzutreiben.

Durchschnittliche Bewertung

27 Bewertungen
  • Gesamt 3.8/5
  • Benutzerfreundlichkeit 3.6/5
  • Kundenservice 3.8/5
  • Funktionen 4.1/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis 3.8/5

Produktinformationen

  • Kostenlose Version Nein
  • Gratis Testen Nein
  • Einsatz Cloud, SaaS, Web
    Installiert - Windows
    Mobile - iOS Native
    Mobile - Android Native
  • Training Persönlich
    Live Online
    Webinare
    Dokumentation
  • Kundenbetreuung 24/7 (Live Vertreter)
    Support während der Geschäftszeiten
    Online

Angaben zum Hersteller

  • Astea International
  • http://www.astea.com
  • Gegründet 1979

Über Astea Alliance

Astea-Lösungen bieten alle Eckpfeiler des Service-Lifecycle-Managements, einschließlich Kunden-, Service-, Asset- und Reverse-Logistik-Management sowie der Verwaltung mobiler Mitarbeiter. Astea-Lösungen befähigen dein Team, indem sie mehr verwertbare Daten leichter zugänglich machen und die Agilität bieten, um nachhaltige Werte in kürzerer Zeit zu erreichen und erfolgreich in einer globalen Wirtschaft zu konkurrieren.

Astea Alliance Funktionen

Der Softwareanbieter hat diese Information nicht vervollständigt.
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Elektronische Unterschrift
  • Inventarverwaltung
  • Kontakt-Datenbank
  • Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
  • Mobiler Zugriff
  • Online Stempeluhr
  • Routing
  • Terminplanung
  • Versenden
  • Vertragsmanagement
  • Zahlungseinzug im Außendienst
Der Softwareanbieter hat diese Information nicht vervollständigt.
Der Softwareanbieter hat diese Information nicht vervollständigt.
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Bestandskontrolle
  • Call-Center-Management
  • Job-Management
  • Job-Nachverfolgung
  • Kundendatenbank
  • Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
  • Mobiler Zugriff
  • Routing
  • Self-Service Portal
  • Techniker-Management
  • Terminplanung
  • Vertragsmanagement

Die hilfreichsten Reviews für Astea Alliance

Great all in one product.

Bewertet am 30.11.2018
Daniel K.
System Software Engineer
Supermärkte, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: I have worked with many companies, but nobody has provided the exceptional support that Astea has. Our project manager is extremely dedicated, and their development team has been able to create customizations that we were told by others was not possible. They have always been able to help us quickly, and resolve any issues we have had.

Vorteile: The Astea Enterprise product is a huge leap in automation for our company. The advanced workflow application saves our team members times as we can automate tasks that our team would normally do manually. The customization support allows us to set the application up in a way that is easy for our team members to learn.

Nachteile: The only complaint I would have is about the new Manager Workbench. It is rather slow, and missing some features for our dispatchers to properly use it correctly. This is a new feature so I am sure that Astea will be adding more options soon.

Loaded with features, can be a bit overwhelming

Bewertet am 8.12.2018
Patrick R.
Vice President
Telekommunikation, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
3/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
3/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Astea Alliance is a full featured field service software that covers almost every need you may have. It can be customized to an organization's particular needs and procedures, and integration is available for a number of back-end systems. While it is full featured, it can at times be overwhelming to learn if you try to implement everything at once. Best method is to start with the basic feature set, and add to it once you are comfortable. Astea continues to work on making the software more customizable by the end user, but there are many things that will require the help of the developers at Astea. This is discouraging as the hourly rate is high and can get very expensive. It would help to have someone on staff that is tech savvy and has some programming knowledge including being well versed in SQL. Overall, you will be hard pressed to find something you need that Astea Alliance won't be able to handle, either out of the box or through customization. Proper set up and implementation in the beginning will go a long way.

Vorteile: The software offers a full feature set and can be used in a number of industries. The mobile component allows real time data entry from the field for instantaneous feedback.

Nachteile: Because it is very comprehensive, it can be overwhelming to learn. One step at a time is a good philosophy. There are also many things that will require assistance from the folks at Astea, and there is usually a charge for the assistance which can get quite expensive.

Astea Alliance Review

Bewertet am 28.11.2018
Natalie G.
Accounting Specialist
Bau, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
3/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Overall, I would recommend this product to other businesses. It is a great tool to track employee hours, material prices and so much more relating to jobs.

Vorteile: I like all of the information that is available related to each specific job. We use Astea Alliance for "break-fix" or "service" jobs, which are smaller jobs. I working as an Accounting Specialist and I bill several of these jobs in Astea every day. I enjoy being able to see location information for the project, the price of services and material, all of the actions that have been taken during the lifetime of the project, etc. We also use the attachment function a lot to provide backup documentation for the project.

Nachteile: My least favorite part about this software is that the search functions can be a little finicky and you have to be very specific with what you are searching for when using the search function in Astea.

Working mans software

Bewertet am 30.11.2018
Mark C.
Manager
Bau, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
3/5
Gesamt
3/5
Benutzerfreundlichkeit
3/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
3/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: The Astea team has been good to work with and are always looking for new advancement ideas for the system.

Vorteile: Astea is a good system to dispatch and schedule “break fix” service calls.

Nachteile: The system is not great at scheduled maintenance and inspections.

Service Order Module within Astea Alliance

Bewertet am 3.12.2018
Verifizierter Rezensent
Processmanager Field Operations
Professionelles Training & Coaching, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: The service module in ASTEA covers all scenarios you could have in workforce planning, billing, invoicing and inventory management.

Vorteile: Workforce planning with the dispatching console in ASTEA is a very self-explaining tool.
A perfect visualization of the workorder status, travelling allows to plan highly efficient.
Service Contract Setup is extremely flexible. Once set up, pricing is completely automised.

Nachteile: The system speed is someties very slow. Especially in Australia.
The pages are sometimes overloaded with fields and buttons that are required in only 10% of all processes.

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