Wer verwendet Confluence?

Heute nutzen alle Arten funktionaler Abteilungen jeder Größe Confluence, von technischen Teams und Projektmanagement-Gruppen bis hin zu Marketing, Personal, Recht und Finanzen. Alle Teams erledigen ihre Arbeit dank Confluence.

Was ist Confluence?

Confluence ist eine leistungsfähige Plattform, die auf Team-Eigentum und Zusammenarbeit im Vergleich zu individueller Arbeit fokussiert ist. Von der Dokumentenerstellung bis hin zur Projektzusammenarbeit, es bietet eine bahnbrechende Möglilchkeit, Ideen zu teilen, Communities zu erstellen und deine Arbeit zu erledigen. Es bietet einen Ort, deine Team-Dokumentation zu erstellen, zu entwickeln und zu erfassen; eine robuste Projektplattform mit vielen sozialen Funktionen; eine umfangreiche Wissensbasis, um Ideen zu teilen und zu entdecken; und eine erstklassige Integration mit JIRA-Software.

Confluence – Details

Atlassian

http://www.atlassian.com

Gegründet 2002

Videos zu Confluence
Play
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb

Confluence – Preisübersicht

Confluence bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Confluence ist ab 5,00 $/Monat verfügbar.


Startpreis

5,00 $/Monat

Kostenlose Version

Ja

Gratis Testen

Ja

Confluence – Bereitstellung und Support

Kundenbetreuung

  • 24/7 (Live Vertreter)
  • Online

Einsatz

  • Installiert - Mac
  • Cloud, SaaS, Web
  • Installiert - Windows
  • Mobile - iOS Native
  • Mobile - Android Native

Training

  • Webinare
  • Dokumentation

Confluence Funktionen

  • Aufgabenmanagement
  • Berichterstattung
  • Kollaboration
  • Priorisierung
  • Stakeholderdefinierte Attribute
  • Statusverfolgung
  • Veränderungsmanagement

Siehe die vollständige Anforderungsmanagement Tools Liste

  • Anpassbare Vorlagen
  • Audioinhalte
  • Bildbearbeiter
  • Dokument-Indexierung
  • Elektronische Formulare
  • SEO-Management
  • Textbearbeitung
  • Versionskontrolle
  • Video-Inhalte
  • Volltextsuche
  • Website-Management

Siehe die vollständige CMS-Software Liste

  • Aufgabenmanagement
  • Bearbeiten in Echtzeit
  • Brainstorming
  • Content-Management
  • Diskussionsforum
  • Dokumentenmanagement
  • Kalenderverwaltung
  • Kontaktmanagement
  • Projektmanagement
  • Versionskontrolle
  • Videokonferenzen

Siehe die vollständige Collaboration Tools Liste

  • Compliance-Verfolgung
  • Dateitypumwandlung
  • Dateiwiederherstellung
  • Dokument-Indexierung
  • Dokumentaufbau
  • Dokumentenarchivierung
  • Dokumentenaufbewahrung
  • Elektronische Unterschrift
  • Offline-Zugriff
  • Optische Zeichenerkennung (OCR)
  • Versionskontrolle
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit

Siehe die vollständige Dokumenten-Management-Systeme Liste

  • Archivierung & Aufbewahrung
  • Digitales Vermögens-Management
  • Dokumentenmanagement
  • Elektronische Unterschrift
  • Information Governance
  • Inhalts-Lifecycle-Management
  • Mobiler Zugriff
  • Suche
  • Versionskontrolle
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Workflow-Management

Siehe die vollständige ECM Software (Enterprise Content Management) Liste

  • Audit Trail
  • Dokumentenmanagement
  • Drag-and-Drop
  • Echtzeit-Synchronisierung
  • Elektronische Unterschrift
  • Kollaboration
  • Suchen / filtern
  • Textnachrichtenversand
  • Verschlüsselung
  • Workflow-Management
  • Zugriffskontrollen/Berechtigungen

Siehe die vollständige Filesharing Programme Liste

  • Aktivitäts-/Newsfeeds
  • Ideen-Rangliste
  • Ideenfindung
  • Kollaboration
  • Mind-Maps
  • Statusverfolgung
  • Workflow-Management

Siehe die vollständige Ideenmanagement Software Liste

  • Content-Management
  • Dokumentenmanagement
  • Echtzeit-Chat
  • Filesharing
  • Kollaboration
  • Suche

Siehe die vollständige Portal-Software Liste

  • Anforderungsmanagement
  • Drag-and-Drop
  • Import/Export von Inhalten
  • Kollaboration
  • Meilensteinverfolgung
  • Priorisierung
  • Workflow-Management

Siehe die vollständige Product Roadmap Tools Liste

  • Anforderungsmanagement
  • Ideenmanagement
  • Kollaboration
  • Meilensteinverfolgung
  • Priorisierung
  • Produkt-Roadmaps
  • Ressourcenmanagement
  • Umfragen & Feedback
  • Veröffentlichungsplanung
  • Workflow-Management

Siehe die vollständige Produktmanagement Software Liste

  • Agile Methodiken
  • Anpassbare Vorlagen
  • Budgetmanagement
  • Gantt-Diagramme
  • Ideenmanagement
  • Kanban-Tafel
  • Kundenportal
  • Meilensteinverfolgung
  • Portfoliomanagement
  • Ressourcenmanagement
  • Traditionelle Methodiken
  • Verfolgung der Kosten bis zur Fertigstellung
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Zeit & Kosten Verfolgung

Siehe die vollständige Projektmanagement Tools Liste

  • Agile Methodiken
  • Aufgabenmanagement
  • Budgetmanagement
  • Fortschrittsverfolgung
  • Fälligkeits-Tracking
  • Gantt-Diagramme
  • Kanban-Tafel
  • Priorisierung
  • Ressourcenmanagement
  • Traditionelle Methodiken
  • Vorlagen-Management
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit

Siehe die vollständige Projektplanungssoftware Liste

  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenmanagement
  • Fortschrittsverfolgung
  • Integration von Dritten
  • Kommentare / Notizen
  • Produktivitätsanalyse
  • Projektplanung/Terminierung
  • Ressourcenmanagement
  • Textnachrichtenversand
  • Zeitverfolgung
  • Zielsetzung / Nachverfolgung

Siehe die vollständige Team Management Software Liste

  • Dokumentenmanagement
  • Elektronische Unterschrift
  • Kalenderverwaltung
  • Kollaboration
  • Kontrolle des Genehmigungsprozesses
  • Mitgliederverzeichnis
  • Protokoll-Management
  • Umfragen / Wahlen
  • Zugriffskontrollen/Berechtigungen
  • für gemeinnützige Organisationen

Siehe die vollständige Vorstandssitzung Software Liste

  • Content-Management
  • Diskussionsforum
  • Entscheidungsbaum
  • Katalogisierung / Kategorisierung
  • Kollaboration
  • Self-Service Portal
  • Volltextsuche
  • Wissensbasis-Management

Siehe die vollständige Wissensmanagement Tools Liste

Confluence Alternativen

Mehr Alternativen zu Confluence

Confluence – Nutzerbewertungen

Alle Bewertungen lesen

Gesamtbewertung

4,4/5

Durchschnittliche Bewertung

Benutzerfreundlichkeit 4,1
Kundenservice 4,2
Funktionen 4,3
Preis-Leistungs-Verhältnis 4,2

Software bewerten

Teile deine Erfahrungen mit anderen Softwarekäufern.

Eine Bewertung schreiben
Steve M.
Dir. of Dig. Marketing
Non-Profit-Organisation Management, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5 /5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 31.10.2019

"The Collaboration Platform You've Waited For"

Kommentare: We document everything in Confluence. I run a digital marketing team of around 20 people and have a total of 40 users in the tool (a few other teams besides mine use it). It's been a fantastic tool to get everyone on the same page and keep track of our how-tos, meeting notes, plans, goals, features/specs, etc.

Vorteile: Real-time simultaneous editing
Ease of finding and organizing what I've written
Constantly adding new features
Integration with Jira and Trello is great, but also works as lightweight project management by itself

Nachteile: Honestly, they've fixed my biggest cons, like storage space (now you can buy a bigger plan) and they keep adding more things.
I think my colleagues would say there's still a learning curve, which is understandable, and I think Confluence has been changing the interface with more tips and features for new users (which is sometimes confusing for long-time users like me, LOL)
One big con is still the limited integration with MS Office. Confluence fully replaces the need for Word in most cases, so that's not a big deal, but I wish the Excel integration and/or the table functionality was better.
Also, printing is pretty tough when you have tables.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 31.10.2019
Luke A.
Client Services
Marketing & Werbung, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    4 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 20.11.2020

"Best knowledge management and wiki out there"

Kommentare: If you use other Atlassian products, Confluence is the perfect complement. Because exporting documents is so bad, it works best if you, your colleagues and your stakeholders/clients all exist in the same Atlassian ecosystem.

Vorteile: Highly configurable and easy to use document templates, beautiful interface akin to using Medium, and deep integration with Jira Software and Jira Service Management are the features I find most useful. Recent changes to Templates to enable you to quickly search and preview available templates is incredibly helpful, as inline commenting while editing and being able to quickly convert anything into a Jira issue. Being able to use Confluence to defer service management requests by offering reporters the option of self serving an answer to their question/problem is a stroke of genius.

Nachteile: It's beyond irritating that exporting documents as a PDF is so horrendous out of the box. I also find the concept of Actions vs Jira issues confusing. I consistently find myself missing actions that have been buried in Confluence.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 20.11.2020
Andrew K.
Chief Operating Officer
Internet, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    3 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4 /5
  • Kundenbetreuung
    3 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    7/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 19.8.2019

"Great Resource Library within the JIRA Space"

Kommentare: Overall, Confluence has served our company well, as we subscribe to a number of Atlassian products. The immediate integration with these other products makes the Confluence application very desirable for our business model, and offers us a much needed solution without much additional effort or thought. If you are already using Atlassian products, Confluence is a great solution for centralizing and organizing all of your assets. If you have more advances needs and do not already use Atlassian products, you may want to explore alternative options.

Vorteile: Confluence offers my company a unique solution for creating and organizing documentation and assets that need to be share amongst an entire team. In addition, it offers us a means to share some of those same documents and assets with our customers without any additional effort. Its advance permissions schemes allow you to dictate which users have access to which files, and its ease of use allows for quick publication and instant distribution. As we also use JIRA for project management, Confluence is a great complement for linking supplemental, more detailed files to ongoing projects.

Nachteile: Confluence word processing features are a bit rudimentary. While the application itself is easy to use, its feature limitations only allow for a certain level of detail and imagination when creating new documents. While it links seamless into the JIRA project management platform, it does come with an additional cost per user, which quick racks up your monthly Atlassian bill. For more advanced needs, an alternative platform may be a better fit.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 19.8.2019
Mike F.
Product Consultant
Sport, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4 /5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 6.10.2020

"Great For Internal (Technical) Documentation"

Kommentare: Confluence helped our team docuemnt our processes and compile our technical documentation and scripts in a central location. Confluence makes it easy to create and share a document, and also update docuemtnatiion and alert 'watchers' (those tied to a page) whenever changes are made. The ability to link articles to JIRA helps tie technical issues to real problems that were solved. Confluence is very feature rich and takes some time to learn, but it is worth the investment. I look forward to keep using it to help keep us organized!

Vorteile: The thing that I like most about Confluence is that I can create linked set articles in order to maintain technical documentation, which can be distributed across a wide range of teams and departments easily using the built-in shared features. The tools make it easy to embed pages within a page in order to create easy to follow guides. The ability to use tables and pictures helps a lot as well, and they're a lot of add-ins that can be used, such as code blocks!

Nachteile: If not set-up well, the organization of a workspace can get out of hand, making articles very hard to find. It is paramount to have a plan when creating pages and documents. There are not a lot of custom formatting options, and as far as I can tell, no way to automatically create a table of contents for a page, which would be a huge benefit.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 6.10.2020
Sagar D.
DevOps Engineer
Informationstechnologie & -dienste, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    4 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4 /5
  • Kundenbetreuung
    4 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 19.11.2020

"Amazing Tool for Documentation and Integration"

Kommentare: The seamless integration with different products makes this application extremely desirable for us. If you are using other Atlassian products like Jira, Trello, then Confluence is an amazing solution for bringing all tools together. As you start building your documentation on confluence, you will love this tool even more.
Most Importantly, you can integrate confluence page creation from your Jenkins Pipeline using the extensive API support they have.

Vorteile: After using this software for more than 18 months, I can definitely say, this is a great tool for technical documentation. It provides with easy setup, multiple project spaces for different teams, amazing API's to create pages remotely from different tools and last but not the least, simultaneous editing of the same document.

Nachteile: The only con I would say is it's Cost. It comes with an additional cost for every user who needs access, that racks up your monthly Atlassian bill pretty quickly. If you are not looking to spend the extra overhead, you should look at cheaper options.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 19.11.2020