Confluence

Wer verwendet Confluence?

Heute nutzen alle Arten funktionaler Abteilungen jeder Größe Confluence, von technischen Teams und Projektmanagement-Gruppen bis hin zu Marketing, Personal, Recht und Finanzen. Alle Teams erledigen ihre Arbeit dank Confluence.

Was ist Confluence?

Confluence ist eine leistungsfähige Plattform, die auf Team-Eigentum und Zusammenarbeit im Vergleich zu individueller Arbeit fokussiert ist. Von der Dokumentenerstellung bis hin zur Projektzusammenarbeit, es bietet eine bahnbrechende Möglilchkeit, Ideen zu teilen, Communities zu erstellen und deine Arbeit zu erledigen. Es bietet einen Ort, deine Team-Dokumentation zu erstellen, zu entwickeln und zu erfassen; eine robuste Projektplattform mit vielen sozialen Funktionen; eine umfangreiche Wissensbasis, um Ideen zu teilen und zu entdecken; und eine erstklassige Integration mit JIRA-Software.

Confluence – Details

Atlassian

http://www.atlassian.com

Gegründet 2002

Confluence – Kostenübersicht

Confluence bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Confluence ist ab 10,00 $/Monat verfügbar.

48880
48883
137164
137165
137166
Confluence video
Play
48880-thumb
48883-thumb
137164-thumb
137165-thumb
137166-thumb

Startpreis

10,00 $/Monat

Kostenlose Version

Ja

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Installiert - Mac

Cloud, SaaS, Web

Installiert - Windows

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

24/7 (Live Vertreter)

Online

Confluence Funktionen

Anforderungsmanagement Tools
Aufgabenmanagement
Berichterstattung
Kollaboration
Priorisierung
Stakeholderdefinierte Attribute
Statusverfolgung
Veränderungsmanagement
Aufgabenmanagement
Bearbeiten in Echtzeit
Brainstorming
Content-Management
Diskussionsforum
Dokumentenmanagement
Kalenderverwaltung
Kontaktmanagement
Projektmanagement
Versionskontrolle
Videokonferenzen
Anpassbare Vorlagen
Audioinhalte
Bildbearbeiter
Dokument-Indexierung
Elektronische Formulare
SEO-Management
Textbearbeitung
Versionskontrolle
Video-Inhalte
Volltextsuche
Website-Management
Compliance-Verfolgung
Dateitypumwandlung
Dateiwiederherstellung
Dokument-Indexierung
Dokumentaufbau
Dokumentenarchivierung
Dokumentenaufbewahrung
Elektronische Unterschrift
Offline-Zugriff
Optische Zeichenerkennung (OCR)
Versionskontrolle
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Archivierung & Aufbewahrung
Digitales Vermögens-Management
Dokumentenmanagement
Elektronische Unterschrift
Information Governance
Inhalts-Lifecycle-Management
Mobiler Zugriff
Suche
Versionskontrolle
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Workflow-Management
Aktivitäts-/Newsfeeds
Ideen-Rangliste
Ideenfindung
Kollaboration
Mind-Maps
Statusverfolgung
Workflow-Management
Content-Management
Dokumentenmanagement
Echtzeit-Chat
Filesharing
Kollaboration
Suche
Anforderungsmanagement
Drag-and-Drop
Import/Export von Inhalten
Kollaboration
Meilensteinverfolgung
Priorisierung
Workflow-Management
Anforderungsmanagement
Ideenmanagement
Kollaboration
Meilensteinverfolgung
Priorisierung
Produkt-Roadmaps
Ressourcenmanagement
Umfragen & Feedback
Veröffentlichungsplanung
Workflow-Management
Agile Methodiken
Anpassbare Vorlagen
Budgetmanagement
Gantt-Diagramme
Ideenmanagement
Kanban-Tafel
Kundenportal
Meilensteinverfolgung
Portfoliomanagement
Ressourcenmanagement
Traditionelle Methodiken
Verfolgung der Kosten bis zur Fertigstellung
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Zeit & Kosten Verfolgung
Agile Methodiken
Aufgabenmanagement
Budgetmanagement
Fortschrittsverfolgung
Fälligkeits-Tracking
Gantt-Diagramme
Kanban-Tafel
Priorisierung
Ressourcenmanagement
Traditionelle Methodiken
Vorlagen-Management
Werkzeuge zur Zusammenarbeit

Der Softwareanbieter hat diese Information nicht vervollständigt.

Dokumentenmanagement
Elektronische Unterschrift
Kalenderverwaltung
Kollaboration
Kontrolle des Genehmigungsprozesses
Mitgliederverzeichnis
Protokoll-Management
Umfragen / Wahlen
Zugriffskontrollen/Berechtigungen
für gemeinnützige Organisationen
Content-Management
Diskussionsforum
Entscheidungsbaum
Katalogisierung / Kategorisierung
Kollaboration
Self-Service Portal
Volltextsuche
Wissensbasis-Management

Confluence – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 1.605 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,4/5
Benutzerfreundlichkeit
4,1/5
Kundenservice
4,2/5
Funktionen
4,3/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,2/5
Steve M.
Dir. of Dig. Marketing
Non-Profit-Organisation Management, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 31.10.2019

"The Collaboration Platform You've Waited For"

Kommentare: We document everything in Confluence. I run a digital marketing team of around 20 people and have a total of 40 users in the tool (a few other teams besides mine use it). It's been a fantastic tool to get everyone on the same page and keep track of our how-tos, meeting notes, plans, goals, features/specs, etc.

Vorteile: Real-time simultaneous editing
Ease of finding and organizing what I've written
Constantly adding new features
Integration with Jira and Trello is great, but also works as lightweight project management by itself

Nachteile: Honestly, they've fixed my biggest cons, like storage space (now you can buy a bigger plan) and they keep adding more things.
I think my colleagues would say there's still a learning curve, which is understandable, and I think Confluence has been changing the interface with more tips and features for new users (which is sometimes confusing for long-time users like me, LOL)
One big con is still the limited integration with MS Office. Confluence fully replaces the need for Word in most cases, so that's not a big deal, but I wish the Excel integration and/or the table functionality was better.
Also, printing is pretty tough when you have tables.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 31.10.2019
Jessa F.
Director of Creative Operations
Personalbeschaffung & -besetzung, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 23.4.2020

"great for remote work teams"

Kommentare: It has been great so far, and we feel like we have barely scratched the surface.

Vorteile: We are using the free version so far. We needed a better way to share documents and consolidate files rather than sending files back and forth. Everyone can log in to Confluence and see any updates, get tasks assigned, update documents, and more. There are many many many templates to use and features to add to documents. The possibilities of use of this product seem endless.

Nachteile: It can be very overwhelming to learn. We went about a week before we started to get the hang of the product. You need to read a few tutorials or blog posts to start to figure it out. We decided to go with using it and are still learning the best ways to use it. We wish there were more editing features for document like Google docs has with suggesting edits, where you can cross out text and substitute right in the form, but instead you need to write comments. Edits are tracked, but it's not as easy to use or see what was edited.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 23.4.2020
Jinan S.
Scrum Masters
Informationstechnologie & -dienste, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 11.7.2020

"Jira is incomplete without confluence!"

Kommentare: Overall, I am very satisfied with the confluence. Multiple architects collectively decided to use that over Sharepoint. The key reason is the seamless integration between these two products (Jira and Confluence). For an example, by simply writing the issue key on confluence page would automatically create the link to Jira ticket while reflecting the status of the ticket. This would allow visibility for Release Planning, while allowing you to write an appropriate decisions such as Go-No-Go on the same page.

Vorteile: Confluence offers pretty good UI for creating excellent documents (requirements or design). It does support pretty much all features of Microsoft word for creating a great documentation. Between all Atlasssian products, if you are tight on budget, I would suggest you to get Jira and confluence combo. It’s indeed great tool combo for the remote agile teams to work together due to their seamless integration.

Nachteile: One thing that I loved on the share point that’s not great with confluence is integration with the Microsoft office products. To be very frank, I feel this is not a big drawback as now a days, web interface is pretty much replacing the traditional interface.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 11.7.2020
Richard L.
Learning Development Manager
Computer-Software, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    2/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    1/5
  • Kundenbetreuung
    2/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    2/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    3/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 12.7.2018

"Great for collaboration, terrible as a knowledge base"

Kommentare: It puts documentation all in one place.

Vorteile: We use the cloud version for customer facing knowledge base (KB). A great tool for creating and maintaining documentation and how-to articles. Allows for numerous contributors, there are a lot of add-ons for features and functionality within a document. Syncs well with other Atlassian tools. Theme controls are fairly robust. The search is in depth and comprehensive, returns results from tags and body of a page or article. User community and KB is very helpful and responsive.

Nachteile: Our users are our customers, so inviting confusing and creating users is convoluted and limited. Once you designate the space as a KB, Confluence should provide user access in a way unique to a KB, but it the invitation process is still worded like a collaboration tool AND emails are NOT customizable. Users get bombarded by emails when a page is updated. The default setting is to have all users automatically watching the entire space, so when any update is made multiple emails are sent. You CANNOT set the user or group defaults for email preferences. SSO capabilities are not available in the cloud version. The user web service is severely limited and does not solve the issue. While there are a ton of add-ons from the marketplace, they are all 3rd party and these can deliver way more than Atlassian's supported offerings. This was a pro, but the con is that they are also limited to what they can tie into. We tried to use a theme from the market place, but it did not support the comprehensive search capabilities, only returned tags. Admin navigation is confusing, I use the product every day, yet I am constantly fumbling around trying to find where to go to do what I'm trying to do.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 12.7.2018
Saurabh G.
CTO
Finanzdienstleistungen, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 4.4.2020

"Great for sharing and storing documents and thoughts"

Kommentare: I really like it. I have not came across a better product for that. You can keep data in any way, tables, blob or even nice looking html. Copy paste form many source work great. It has a lot of integrations to make it easier to track data.

Vorteile: Its easy to use and you can throw anything at it. You can control who sees what completely. Everything you add is searchable.

Nachteile: It becomes quite huge soon and you end up having a giant repository of data to shift through. You have search functionality but eventually it ends up searching similar to google. I don't know what they can do to make it more simpler but thats the biggest issue I face.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 4.4.2020