SuiteCRM Software

SuiteCRM Software

von SalesAgility

Wer nutzt diese Software?

SuiteCRM ist eine vollständig anpassbare und funktionsreiche CRM-Lösung für den direkten Einsatz im Unternehmen. Sie ist einfach zu bedienen und stellt den Kunden in den Mittelpunkt der Nutzbarkeit. Sie ist dynamisch entworfen, um zu jedem Unternehmen zu passen.

Durchschnittliche Bewertung

36 Bewertungen
  • Gesamt 4.2/5
  • Benutzerfreundlichkeit 4.1/5
  • Kundenservice 3.6/5
  • Funktionen 4.4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis 4.7/5

Produktinformationen

  • Kostenlose Version Ja
  • Gratis Testen Ja
  • Einsatz Cloud, SaaS, Web
    Installiert - Windows
    Mobile - iOS Native
    Mobile - Android Native
  • Training Persönlich
    Live Online
    Webinare
    Dokumentation
  • Kundenbetreuung 24/7 (Live Vertreter)
    Support während der Geschäftszeiten
    Online

Angaben zum Hersteller

  • SalesAgility
  • https://suitecrm.com
  • Gegründet 2006

Über SuiteCRM Software

SuiteCRM ist die preisgekrönte Customer-Relationship-Management-Anwendung. Die Anwendung ist direkt im Unternehmen einsatzbereit und skalierbar und wird jeder Geschäftsgröße oder Anforderung gerecht. Die Anwendung ist vollständig anpassbar und kann maßgeschneidert auf deine aktuellen oder zukünftigen Geschäftsprozesse zugeschnitten werden. Verschiedene Module können ein- oder ausgeschaltet werden, sodass sie einfach oder komplex zu bedienen ist, um deine Anforderungen zu erfüllen. Noch wichtiger ist, dass sie völlig KOSTENLOS verwendet werden kann, ohne Einschränkungen für die Benutzer und sie ist Open Source.

SuiteCRM Software Funktionen

  • Angebote / Vorschläge
  • Aufgabenmanagement
  • Dokumentenspeicher
  • E-Mail Marketing
  • Gebietsmanagement
  • Interne Chat-Integration
  • Kalender-/Erinnerungssystem
  • Lead Scoring
  • Marketing-Automatisierung-Integration
  • Mobiler Zugriff
  • Segmentierung
  • Social-Media-Integration

Die hilfreichsten Reviews für SuiteCRM Software

Simple and Effective

Bewertet am 4.9.2019
Carlo B.
CEO
Marketing & Werbung, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: We work everyday with the CRM (I can't imagine to work without) all the departments: Sales - Customer Care - Administration find their info and help to keep the data up to date.
Collecting data a tacking activities help us to create a richer and richer database.

Vorteile: It's easy to use and to customize. We've adapted to some of our internal processes and at the same time we adapted some processes to the SuiteCRM way.
Has a a lot of features and some new one are released frequently enough.
As an Open Source project is easy to integrate with other platform.
Ii love the "no license" approach because I can't think of a CRM solution not to be used by all the peopple in a company.

Nachteile: Community support is not always very quick, but is part of the game.
Some integrations (Google calendar) are still not completely working well.

Drop in Replacement for Similar CRMs with Both Open Source and SaaS Versions

Bewertet am 13.12.2019
Vernessa T.
Freelance Writer
Informationstechnologie & -dienste, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
3/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Contact management, email marketing, calendaring, and integrated phone call followup.

Vorteile: Without going feature by feature I think it's fair to say SuiteCRM is a drop-in replacement for popular open source and SaaS CRM (customer relationship management) applications. I use the open source community version on an in-house server for internal operations. I've also set it up for a young non-profit organization to manage constituent, board and funder relationships. The software is popular enough that it is included in the group of softwares that can be automatically installed on a hosting account. I'm happy that the developers update it on a regular schedule as well as pay close attention to bugs that crop up.

Nachteile: SuiteCRM is not as polished or aesthetically pleasing as some of the others in this space. Feature for feature it's a good alternative but many of the features either lack intuitiveness or depth or ease of use. They feel rushed and would do better with maturation.

Great open-source CRM till date...

Bewertet am 14.6.2019
Md masoom✔ R.
Sr Executive Sales and Research
Informationstechnologie & -dienste, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: My overall experience with SuitCRM is amazing. I am using it for more than three years and found it really effective and helpful CRM. I am using it to create campaigns, track emails, fetching reports and creating the dashboard for the information. After using this CRM now I ensure that my data and information is now secure.

Vorteile: I like SuitCRM's simple design and easy to use user interface. I like this very much because operating SuitCRM is very easy. SuitCRM is fast, reliable and secure CRM and this is something I like the most about this amazing CRM.

Nachteile: There is one thing that I want to highlight that I dislike about it which is sometimes when I wish to fetch large size reports from this CRM, it gets stuck sometimes but overall I am very happy with its performance.

About What You'd Expect From A Free CRM

Bewertet am 16.2.2019
Verifizierter Rezensent
Marketing Assistant
Öffentliche Sicherheit, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
3/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
1/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: I am the admin of Suite CRM for my work place. Our sales team uses this platform to track leads, opportunities, and to generate quotes and invoices. We have imported our part numbers from Excel. It has allowed us to add custom fields and also allowed us to create custom pdf templates for the quotes. We use Suite CRM every day. We like that it is free and that we can host it in house as opposed to in the cloud. Overall it is easy to use, but not a perfect solution. Only certain fields can be flex related to other fields in other modules, so sometimes certain custom fields do not auto-populate. It does have nice in depth reporting and searching functionality. It has a lot of flexibility to make it work for your own unique business needs. The biggest draw back is lack of support and a ton of bugs in the code of both Suite CRM and the optional modules. A lot of time is spent debugging the platform and we are not programmers so sometimes fixing one bug leads to other bugs or can quickly cripple the system leaving it down for hours while we try to solve the bugs. Because it is such an important part of each call our sales team takes, it is a big deal when the system goes down. Because my main job function is not maintaining the CRM, it also means taking time away from other projects. Overall though; what do you expect for free? We are still satisfied and have been using Suite for several years now because it is free and full of flexible functionalities.

Vorteile: It's Free
Able To Host It On Your Own Server Instead of In The Cloud
It's Simple To Use
Ability To Create Your Own Modules
Lots Of Other Modules Are Available For Free or Paid In The Community
These Modules Allow You To Do Just About Anything With This CRM

Nachteile: Their Support Is Not Very Good - I Have Posted In Their Forums Seeking Support And Never Heard Back
They Don't Provide Phone Support For The Free Version
There Are A Lot Of Bugs In The Code
Sometimes Updates Fix One Bug and Break Another
You Have To Know Code To Fix All These Bugs
If You Don't Know What You're Doing You Can Mess Up The Code and Cripple The System

Review of SuiteCRM

Bewertet am 26.6.2019
Verifizierter Rezensent
Software Engineer
Informationstechnologie & -dienste, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Using SuiteCRM has helped on tracking activities in places of work which I have customised for and even in its usage in the company

Vorteile: It's ease of usage and its customisability

Nachteile: There are some restrictions to it's customisability which limits design options

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