Was ist ServiceBox?

ServiceBox ist die Lösung für Arbeitsaufträge, da sie reibungslos in Arbeitsaufträge, Terminplanung und vieles mehr münden. Mit wiederkehrenden Aufträgen kannst du vorbeugende Wartung, Planung und Wiederholung verwalten. Vor-Ort-Check-ins erleichtern die Zeiterfassung und sind für die Fakturierung und Zeiterfassung nutzbar. Der Workflow ist nahtlos und dein Unternehmen kann seine gesamten Abläufe verwalten. Kreditkartenzahlungen vor Ort und die Integration mit Quickbooks und Sage 50 (Kanada), die deine Operationen verwalten, war noch nie einfacher.

Wer verwendet ServiceBox?

ServiceBox ist speziell für Serviceunternehmen konzipiert. Die Entwickler haben Monate mit der Ausarbeitung verbracht und mit Serviceunternehmen experimentiert und getestet, um die Software speziell auf deine Bedürfnisse abzustimmen.

Wo kann ServiceBox bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Mac (Desktop), Windows (Desktop), Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Über den Anbieter

  • Jobbox Software
  • Ansässig in Regina, Kanada
  • 2011 gegründet
  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Kanada, Vereinigte Staaten

Sprachen

Englisch

Über den Anbieter

  • Jobbox Software
  • Ansässig in Regina, Kanada
  • 2011 gegründet
  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Kanada, Vereinigte Staaten

Sprachen

Englisch

ServiceBox – Videos und Bilder

ServiceBox Software - 1
ServiceBox Software - 2
ServiceBox Software - 3
ServiceBox Software - 4
ServiceBox Software - 5
6 weitere anzeigen
Videos zu ServiceBox
ServiceBox Software - 1
ServiceBox Software - 2
ServiceBox Software - 3
ServiceBox Software - 4
ServiceBox Software - 5

Kosten ähnlicher Produkte wie ServiceBox vergleichen

ServiceBox

20,00 $/Monat
Kostenlose Version
Gratis Testen
Nicht verfügbar
Kostenlose Version
Gratis Testen
49,99 $/Monat
Kostenlose Version
Gratis Testen
0,01 $/einmalig
Kostenlose Version
Gratis Testen

ServiceBox Funktionen

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebote / Schätzungen
  • Anpassbare Felder
  • Arbeitsauftragserstellung
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Ausfallzeit-Management
  • Automatisierte Terminplanung
  • Bedarfsplanung
  • Bestandskontrolle
  • Dokumentenmanagement
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Elektronische Unterschrift
  • Elektronische Zahlungen
  • Erinnerungen
  • Fahrzeuginformationen
  • Für HLK-Unternehmen
  • Für die Klempnerei
  • GPS
  • Integration in die Buchhaltung
  • Inventarverwaltung
  • Job-Management
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontaktmanagement
  • Kundendatenbank
  • Kundendienst-Historie
  • Kundenhistorie
  • Kundenspezifisches Branding
  • Mitarbeiter-Datenbank
  • Mitarbeitereinsatzplanung
  • Mitarbeitermanagement
  • Mobile App
  • Mobiler Zugriff
  • Online-Zeiterfassung
  • Preis- und Kostenkalkulationen
  • Reparatur-Nachverfolgung
  • Routing
  • Schätzung
  • Standortverfolgung
  • Techniker-Management
  • Terminplanung
  • Timesheet Management
  • Verfolgen von Vermögensanlagen
  • Versandmanagement
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Vorbeugende Wartung
  • Vorlagen-Management
  • Wartungsplanung
  • Workflow-Management
  • Zahlungsabwicklung
  • Zahlungseinzug im Außendienst
  • Zeit & Anwesenheit
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Alternativen für ServiceBox

Führe mit BigChange, dem 5-in-1-System für Auftragsverwaltung, ein produktiveres, effizienteres und profitableres Serviceunternehmen.
Baue dein Außendienstgeschäft auf und gewinne die Kontrolle über dein Unternehmen mit einer einfachen und vollständigen Plattform, die dein gesamtes Team gerne nutzen wird.
Deine Angebote, Rechnungen, Einkäufe und mehr in einem System. Bürozugriff und App, elektronische Formulare und Zertifikate. 30 Tage kostenlos testen.
Eine Business-Software, dafür entwickelt, die Produktivität und Effizienz deiner Außendienstmitarbeiter zu erhöhen, indem dein Büro papierfrei gemacht wird.
Vereinfachte und vollständige Lösung für deine Kostenvoranschläge und Aufträge, Versand, Inventar, Verkaufsstelle, Buchhaltung und Echtzeitverfolgung.
Commusoft ist eine All-in-one-Servicesoftware für Klempner, HLK, Elektrik und sonstige Wartungsunternehmen ab drei Mitarbeitern.
Skalierende Außendienst-Plattform in der Cloud für die Cloud entwickelt, die auf allen mobilen Geräten für den Einsatz im Außendienst leicht funktioniert.
AroFlo wurde von Branchenprofis entwickelt und ist eine vertrauenswürdige Außendienstsoftware. Es automatisiert Unternehmen und erleichtert den Arbeitsalltag.
Smart, flexible paperless forms, Job Scheduling, CRM and Smart Automation all included in one powerful but super simple to use solution
Meist empfohlene, einfach zu bedienende Service Management Software mit Terminplanung, Versand, Verträgen, Fakturierung, Arbeitszeitblatt und mehr.
Web und mobile CMMS-Lösung (Computerized Maintenance Management System) für Anbietern von Immobilieninstandhaltung
Einfach. Leistungsstark. Mobil. Schätzungs- und Auftragsmanagement, Versand, Rechnungsstellung, elektronische und mobile Zahlungen. Ab 99 $/Monat ohne Nutzergebühren
Für HLK-Unternehmen für Wohn- und Gewerbeimmobilien, die Sanitär- und Elektroindustrie, die ihren Umsatz steigern und Geschäftsabläufe optimieren möchten.

Bewertungen über ServiceBox

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,3
Benutzerfreundlichkeit
4,1
Kundenservice
4,4
Funktionen
4,2
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
38%
4
50%
3
12%
Ryan
Ryan
HVAC/Refrigeration journeyman in Kanada
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Have had this system for a bit over a year now. Would never go back to our old system

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: Cost of the product. Speed of the access for our techs out doing calls. The time card links work great. The tech support has been top notch. The ability to customize customers

Vorteile:

How it links up to our accounting software. The time card link has proved to pay for itself. We have noticed an increase in employee productivity. Support is very quick and actually being able to speak to a real person right away.

Nachteile:

Every few months I have to go in and clean up the materials list. As it is a learning system if a user spells something different then another it logs this in. On the quoting side. I would like to see a template to speed up the time for standard estimates.

Antwort von Jobbox Software

vor 4 Jahren

Hi Ryan, Thanks for taking the time to share your experience with others, we are happy to hear that the system has been working so great for your team! Have an awesome day! Your ServiceBox Team

Michael
Service Manager in Kanada
Umweltdienstleistungen, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Take it from a Seasoned Service Box user in the HVAC service field.

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: I was part of selecting this product for a company I previously worked at, and developed for up to 25 users. It was the highlight of the great things about that company, so it was an easy decision to use at the new company I recently assisted in starting up from nothing. Started setup on a Tuesday, about an hour to complete the main setup, by Thursday I was filling out work orders and invoicing, the following Monday setup Stripe, and away to the races we went. Excellent support as well, the JobBoxSoftware team is incredible.

Vorteile:

Mechanics love the ease of use and understanding, as well as the clients can easily read the mechanics notes and pictures since it’s all digital. In this industry, client and employee retention are the most 2 important things to growth. Happy employees having the tools at their The reporting allows for reconciling invoices and work orders. Stripe Credit Card Payment system was easy to setup, low cost and has really helped open up opportunities to easily solve our client’s problems without having to necessarily go through the credit app process.

Nachteile:

The default settings at initial setup allow for basic user tiers to delete clients, job sites, and work orders. It’s important to make this distinction before adding new users to the platform, an easy fix for the support team, but something to be aware of. The map link to job site, sometimes uses the bill to address, instead of the job site.

Antwort von Jobbox Software

vor 2 Jahren

Hi Michael, Thank you for the raving review. It is very important for us here at ServiceBox to have our customers beyond satisfied with our product. It is fantastic to hear that your techs in the field are using our system and enjoying it. Our goal is to make sure that everyone using ServiceBox is enjoying it. If you ever have any ideas for us to improve on, or you are having an issue or bugs, please do not hesitate to shoot us a message using the feedback button. Have a wonderful day, Your ServiceBox Team

Sara
AR/AP in USA
Versorgungsunternehmen, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Needs to be quicker

3,0 vor 2 Jahren

Kommentare: It is not what we thought it was going to be and does not function how we'd hoped.

Vorteile:

I like the customization of categories and statuses. Also timesheets.

Nachteile:

I hear constant complaints on how slow it is and the unresponsiveness. In the end it makes more work for me. The search feature is not reliable due to how it sorts through keywords. The scheduler is not user/phone friendly. Too small and clustered.

Antwort von Jobbox Software

vor 2 Jahren

Hi Sara, Thank you for the review, I appreciate you taking the time to respond to us! I am happy to hear that you're finding ease with our customization and organization for your jobs. Please report unresponsiveness to our help desk in order for us to assist you as quickly as possible. We have done a lot of work for our customers to help and improve their speed and we do not want to leave anyone behind. We are currently in the process of a redesign and update in order to make our product more user/mobile friendly. Hope you have a great day, Your ServiceBox Team

Benjamin
Owner in USA
Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Service box is great!

4,0 vor 2 Jahren

Kommentare: My overall experience has been fantastic. In the event there was a major issue, the SB team quickly resolved the issue to allow business to operate as normal, they have assisted with company specific operating practices by offering work around a and additionally offer system customizations which I have had done several times for ease of use. Service Box is a great software with a great team behind it, and I tell all colleagues about it all the time.

Vorteile:

Doing commercial refrigeration and HVAC work, I needed a very intense and streamlined work order management system to fully automate everything from quotes, to work orders to invoices, with the capability of recurring work orders for maintenances, complicated tax jurisdictions and class codes along with customer specific pricing and notes along with job sites, and service box allows for everything to be in one place vs accessing many different areas for information.

Nachteile:

I can’t say I dislike anything specifically about ServiceBox, however, I am very detail oriented and like everything to be exact across the board. There are some system functionalities that don’t follow suit from one area of the system to the next, but again, this is hardly a reason to dislike service box.

Antwort von Jobbox Software

vor 2 Jahren

Hi Benjamin, Thank you for your review of ServiceBox, we are very happy to hear that our product is working exponentially well for you. If there is anything that we can improve on at anytime, or that our systems can sharpen up, please use our feedback button on the bottom of our page. Have a wonderful day, Your ServiceBox Support Team

Nathan
Project Manager / HSA / Technician in Kanada
Bau, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Requested review for ServiceBox

4,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Works well for what we need to do.

Vorteile:

The data storage function for equipment and work orders is very helpful along with the ability to add photos to all relevant fields.

Nachteile:

Previous lack of an inventory module and now the new inventory module updates are slow with a system that does not always work well.