Adaptik Suite

Adaptik Suite

von Adaptik

Wer verwendet Adaptik Suite?

Suite of solutions that allows organizations of all sizes to streamline business operations with compliance regulation, reporting, billing, customer portals, claims management and more.

Was ist Adaptik Suite?

The Adaptik Suite is like no other set of insurance software applications available today. Intuitive and user-friendly, its solutions for policy administration, rating, billing and product design empower users to accomplish critical tasks using configuration, rather than coding. The results are dramatic increases in operational agility and speed-to-market for new and existing products, as well as a marked reduction in cost and risk. With Adaptik, complexity becomes opportunity.

Adaptik Suite – Details

Adaptik

http://adaptik.com

Gegründet 2000

Adaptik Suite – Preisübersicht

Adaptik Suite bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Weitere Preisinformationen für Adaptik Suite findest du unten.

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Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Installiert - Windows

Training

Persönlich

Dokumentation

Kundenbetreuung

24/7 (Live Vertreter)

Adaptik Suite Funktionen

Policy Management Software
Assistent zur Erstellung von Richtlinien
Audit Trails
Automatisierte Überprüfung und Genehmigung
Best-Practices-Bibliothek
Content-Management
Dashboard
Lesen & bestätigen
Richtlinien-Schulung
Versionskontrolle
Wissenserfassung
Workflow-Management
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebotsmanagement
Dokumentenmanagement
Kundenportal
Makler- / Agenten-Portal
Marketing-Automatisierung
Provisionsmanagement
Reklamationsabwicklung
Richtlinien Managemen-
Rückversicherungs-Management
Underwriting-Management
Versicherungseinstufung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebotsmanagement
Dokumentenmanagement
Kundenportal
Makler- / Agenten-Portal
Provisionsmanagement
Reklamationsabwicklung
Richtlinien Managemen-
Risikobewertung
Rückversicherungs-Management
Underwriting-Management
Versicherungseinstufung
Angebote / Schätzungen
Ansprüche nachverfolgen
Erneuerungs-Management
Nachverfolgung von Stornierungen
Richtlinien-Vergabe
Richtlinienbearbeitung
Richtlinienerstellung
Rückversicherungs-Management
Underwriting-Management
Wertungsmaschine
Wiederanstellung nachverfolgen

Adaptik Suite – Nutzerbewertungen

Zeigt 3 von 3 Nutzerbewertungen

Gesamt
4.3/5
Benutzerfreundlichkeit
4.3/5
Kundenservice
4/5
Funktionen
3.7/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.5/5

great for the price

Bewertet am 31.3.2018
Ben B.
Biller
51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
Quelle: SoftwareAdvice
5/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
3/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: cheap and adaptive software that provides a solid back end for our operation. The quote customization has significantly cut down on the time our staff spend on the phone when signing up new clients.

Nachteile: If anything it's too customizable- you have to spend a lot of time setting up with all the different options available.

Straightforward, easy to use

Bewertet am 22.12.2017
Vanessa F.
Guest Services
201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Quelle des Nutzers 
Quelle: SoftwareAdvice
4/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: We use this at my place of employment. This software allows you to integrate with any external systems you may already be using.

A Highly Adaptive Program that Saves Time and Money

Bewertet am 7.8.2018
Verifizierter Rezensent
Insurance Agent
Versicherung, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: It’s very user-friendly and has made the use of our time at the office so much better. The time and cost involved in designing a product, customizing a quote, rating, billing and administering a policy has been significantly reduced for our firm.
We love that you can configure tasks easily without ever learning to code. This policy management software also has the ability to easily integrate with just about any system out there.

Nachteile: It takes a bit of time to set it up because of the numerous options available for customization. However, once you have everything setup, it really does save you so much time it will make you realize implementation was worth it.