Wer verwendet JobAdder?

JobAdder ist ein webbasiertes Rekrutierungssystem, das sich an Personalvermittlungsagenturen und interne Personal- und Rekrutierungsteams von einem bis 200 Nutzern richtet.

Was ist JobAdder?

Entwickelt für Vermittlungsagenturen und interne Personalvermittler – Alle Jobs, Kandidaten, Kommunikation und Aufgaben werden durch das nutzerfreundliche, anpassbare Dashboard von JobAdder optimiert. JobAdder ist ein vollständig cloudbasiertes System, das dem modernen Nutzer die absolute Flexibilität bietet, unterwegs von jedem mobilen Gerät aus zu rekrutieren.
Die vielfältigen Job-Posting-Funktionen von JobAdder ermöglichen dem Personalvermittler, Stellenanzeigen auf über 200 Jobbörsen und Social-Media-Plattformen zu veröffentlichen, während die Customer Support Pirates an 6 Tagen rund um die Uhr verfügbar sind.

JobAdder – Details

Job Adder

https://jobadder.com

Gegründet 2005

Videos zu JobAdder
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JobAdder – Preisübersicht

JobAdder bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion.


Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Nein

JobAdder – Bereitstellung und Support

Kundenbetreuung

  • 24/7 (Live Vertreter)
  • Support während der Geschäftszeiten
  • Online

Einsatz

  • Cloud, SaaS, Web
  • Mobile - iOS Native
  • Mobile - Android Native

Training

  • Persönlich
  • Live Online
  • Webinare
  • Dokumentation

JobAdder Funktionen

  • Beurteilungen
  • Einstellungen (Personalbeschaffung)
  • Hintergrund-Screening
  • Kandidatenverfolgung
  • Lebenslauf-Analyse
  • Lebenslauf-Suche
  • Personalbeschaffungs-Agenturen
  • Self-Service Portal
  • Stellenanzeige veröffentlichen
  • Vorstellungsgespräche planen
  • Workflow-Management
  • internes Personalwesen

Siehe die vollständige Bewerbermanagement Software Liste

  • 360-Grad-Feedback
  • Ausfallzeit-Management
  • Bewerber-Tracking
  • Einstellungen (Personalbeschaffung)
  • Entschädigungsmanagement
  • Leistungsmanagement
  • Lohn- und Gehaltslisten-Management
  • Mitarbeiter-Datenbank
  • Mitarbeiterprofile
  • Personalbeschaffungs-Management
  • Self-Service Portal
  • Verwaltung von Unterstützungsleistungen
  • Zeit- und Anwesenheitsmanagement

Siehe die vollständige HR Software Liste

  • Beurteilungen
  • CRM
  • Einstellungen (Personalbeschaffung)
  • Hintergrund-Screening
  • Interview-Management
  • Lebenslauf-Analyse
  • Personalbeschaffungs-Agenturen
  • Referenz überprüfen
  • Self-Service Portal
  • Stellenanforderung
  • Stellenanzeige veröffentlichen
  • Verfolgung von Interaktionen
  • internes Personalwesen

Siehe die vollständige Recruitment Software Liste

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Beurteilungen
  • Bewerber-Management
  • CRM
  • Hintergrund-Screening
  • Interview-Management
  • Lead- und Salesmanagement
  • Lebenslauf-Analyse
  • Lebenslauf-Suche
  • Lohn- und Gehaltslisten-Management
  • Referenz überprüfen
  • Self-Service Portal
  • Stellenanzeige veröffentlichen
  • internes Personalwesen

Siehe die vollständige Recruitment Software für Agenturen Liste

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Bewerber-Management
  • CRM
  • Einstellungen (Personalbeschaffung)
  • Interview-Management
  • Lebenslauf-Analyse
  • Lohn- und Gehaltslisten-Management
  • Self-Service Portal
  • Stellenanforderung
  • Stellenanzeige veröffentlichen
  • Temporäre Personalbesetzung

Siehe die vollständige Zeitarbeit Software Liste

JobAdder Alternativen

Mehr Alternativen zu JobAdder

JobAdder – Nutzerbewertungen

Alle Bewertungen lesen

Gesamtbewertung

4,4/5

Durchschnittliche Bewertung

Benutzerfreundlichkeit 4,4
Kundenservice 4,4
Funktionen 4,2
Preis-Leistungs-Verhältnis 4,1

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Ruben G.
Owner
Personalwesen, Selbstständig
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 15.10.2020

"Great ATS"

Kommentare: Excellent experience

Vorteile: Easy to navigate
Great ability to integrate with relevant software ecosystem
Mobile app is great

Nachteile: Nothing to complain about. This ats has been great so far.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 15.10.2020
Trevor B.
Partner
Personalwesen, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 15.10.2020

"Never been more efficient and timely"

Kommentare: Conversion over to Job Adder from our previous ATS was straightforward, we had to some database clean up, but nothing that was a challenge. The usability, search function and the amazing customer support staff have made this product exceptional. After experiencing four other ATS systems for a year each in our search for the right one, I can say unequivocally that Job Adder has made our organization stronger, our company deliverable more consistent, and our output more efficient. It's an amazing product.

Vorteile: I love the ability to quickly update information on candidates pulled into the search long list. Managing candidates is a piece of cake through their search function, every single candidate I speak with believes I have known them for years. Also the ability to update candidate information on the fly, while one the phone easily has made for a database richness that we haven't had before.

Nachteile: As the new software upgrades take place you end up working between the old and the new interfaces which operate slightly differently. No big deal, but it will be nice when it is all consistent. Would also be nice to be able to set the default number of candidates in a long list to a number higher than 20.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 15.10.2020
Nicolas B.
Owner
Personalbeschaffung & -besetzung
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    3,5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    2,5 /5
  • Kundenbetreuung
    4 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    6/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 11.8.2015

"Great applicant tracker but workflow could do with improvement"

Vorteile: Jobadder makes the applicant tracking process easy to manage if you use job boards such as Seek (who are a part-owner of Jobadder). Being able to access candidates from anywhere via this cloud based tool is great. The resume search tool is also good and the system is relatively fast given it's cloud based.

Nachteile: Whilst this is a slick tool, Jobadder still has a way to go in terms of being a total workflow management tool and it is quite clear that it started life as an applicant tracking tool rather than a recruitment database. If you value a database where all email correspondence is linked to clients / candidates then this one is not for you. There is no seamless link between your email client and jobadder meaning you have to manually upload emails to the database (sent and received) from google or outlook 365. Furthermore this is something they (jobadder developers) do not see as valuable. For some people this is a non-issue but for me, I like to keep an audit trail of all client correspondence and easily be able to access it and ensure if needed it has a time and date stamp and can easily forward this email to a client (usual issues such as re-sending terms of business and the usual issues a recruitment firm faces around the timing of candidate submissions etc. Furthermore there is no ability to undertake a text search on notes / emails that you do manually upload into the system. The float functionality is very geared towards low-value recruitment, utilising a tool whereby the client clicks a hyperlink which goes to a jump page which you have no control over the look and feel of. From a workflow perspective, being able to update candidate skills, employment details, add notes etc is a little hit and miss. I have voiced these concerns but get the feeling their priority is to continually add smaller job boards to the platform than continue to improve workflow and functionality. It's a real pity as they are ALMOST there in terms of having a really awesome tool! For now we will stick with them but here's hoping I can change my 6 to a 10!

  • Herkunft der Bewertung 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 11.8.2015
Jay L.
President
Personalbeschaffung & -besetzung, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 19.8.2020

"You'll struggle to find a better ATS!!"

Kommentare: I've implemented multiple applicant tracking systems. Our process for selecting JobAdder was thorough, b/c we had made some mistakes in previously deploying other products that looked great during the product demo, but after going live realizing the product made you hate your job and the support team made you want to strangle someone. My experience with JobAdder is a 9.0 on 1-10 scale. The truth is, no system is perfect...they all have their flaws. So we are extremely happy with our selection and looking forward to building our company and our processes around the current and future capabilities of their system.

Vorteile: it starts with the team and the culture/attitude of service and continuous improvement. Their culture cascades into every aspect of the business, from development, to product, to support, etc. The product is intuitive and easy to use. The support team is highly responsive and they are experts on their system, so little time is wasted by their support rep seeking answers to questions they should already have the answers to. It is very easy to configure. The product team is continually releasing helpful updates/feature enhancements to improve user experience. The integrations they've built bring significant functionality through their marketplace that not only offers enhanced features/capabilities, but saves time...a lot of it!

Nachteile: They are working on most of my issues. They have an effective process for processing the user community's feature enhancement requests and adding meaningful requests into the product roadmap. The two things that I'd like to see is: 1) Multi column sorting, and 2) group update of any/every field in a record. There are other things, but the workarounds are acceptable.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 19.8.2020
Joshua O.
Client Manager
Bau, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5 /5
  • Kundenbetreuung
    1 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    5/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 19.11.2020

"Great Software - Can't get anyone on the phone to help?"

Kommentare: Excellent, except for being able to call someone and get assistance

Vorteile: This software is brilliant for all things recruitment.

Nachteile: I used this software for 2 years about 3 years ago and it changed the business I was working for in so many positive ways. You used to very easily be able to get someone on the phone for support but now, no one even picks up the phone! Every time I call the support team, I have to leave a message and it is just radio silence. One of the best softwares on the market but I am completed baffled at how hard it is to get someone on the phone. I'm sure their messaging support is good but I don't want to shoot 100 messages back and forth to get information on something that would take 5 minutes over the phone.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 19.11.2020