Foundation 3000

Foundation 3000

von Softrend Systems

Wer nutzt diese Software?

Small to Medium size companies that need to be EDI-compliant with large Retailers. Within this group we have special accommodation for Footwear/Apparel and Wholesale Importing businesses.

Durchschnittliche Bewertung

6 Bewertungen
  • Gesamt 2.8/5
  • Benutzerfreundlichkeit 2.7/5
  • Kundenservice 2.3/5
  • Funktionen 2.5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis 2/5

Produktinformationen

  • Kostenlose Version Nein
  • Gratis Testen Nein
  • Einsatz Cloud, SaaS, Web
    Installiert - Windows
    Mobile - iOS Native
  • Training Persönlich
    Live Online
    Dokumentation
  • Kundenbetreuung Support während der Geschäftszeiten

Angaben zum Hersteller

  • Softrend Systems
  • http://www.softrend.com
  • Gegründet 1999

Über Foundation 3000

Foundation 3000 will enable your business to conduct EDI easily and seamlessly with all your Retailers. By integrating it together with Warehouse Management and Order Processing, you will gain a level of efficiency not possible with simple add-ons. Whether you are a EDI novice or an experienced pro, our knowledgeable staff will get you up and running quickly.

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Foundation 3000 Funktionen

  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Berichterstattung / Analyse
  • Datenbank-Unterstützung
  • Dokumentenarchivierung
  • Elektronischer Datenaustausch (EDI) Testing
  • Integration von Dritten
  • Management by Exception
  • Unterstützung für EDI-Mapping
  • Workflow-Planer
Der Softwareanbieter hat diese Information nicht vervollständigt.
Der Softwareanbieter hat diese Information nicht vervollständigt.
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Elektronische Unterschrift
  • Inventarverwaltung
  • Kontakt-Datenbank
  • Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
  • Mobiler Zugriff
  • Online Stempeluhr
  • Routing
  • Terminplanung
  • Versenden
  • Vertragsmanagement
  • Zahlungseinzug im Außendienst
  • Berichtsvorlagen
  • Fotos in Berichten
  • Gerätenachverfolgung
  • Kundendatenbank
  • Spracherkennung
  • Subunternehmen-Management
  • Terminverwaltung
  • Versandmanagement
  • Vor Ort drucken
  • Auto-/Bootsverleih
  • Inspektions-Management
  • Instandhaltungsmanagement
  • Inventarverwaltung
  • Mehrere Standorte
  • Online-Buchung
  • Raten-Management
  • Reservierung-Management
  • Säumnisgebühren-Berechnung
  • Terminplanung
  • Vermietung medizinischer Geräte
  • Vertragsmanagement
  • Wiederkehrende Mieten

Beliebte Produkte

Die hilfreichsten Reviews für Foundation 3000

the program is useful for smaller companies

Bewertet am 27.3.2018
Adam J.
Sales Support
Möbel, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
3/5
Benutzerfreundlichkeit
2/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4/5
Kundenbetreuung
3/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: the ability to sell and manage our product

Vorteile: the ease of editing data and the information it gives you with just s few clicks is great. it runs smoothly and offers a great point of sale experience.

Nachteile: it is very hard to find the right report. there are many options for retorting but it is also very limited to specifics. and if there is a way to get the report you want, there is no easy way of finding it.

it was quick and responsive

Bewertet am 2.5.2017
Patrick Z.
Ninja
Medizinische Geräte, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Quelle des Nutzers 
Quelle: SoftwareAdvice
4/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4/5
Kundenbetreuung
3/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: The amount of products in one package. there wasn't another company out there that offered as many products as they did

Nachteile: The sofware is not fully in the cloud. There are parts of it in the cloud but the entire package is not

Foundation is suited for a new small scale business, or one with minimal users.

Bewertet am 30.4.2018
Shayle M.
Sales Support Manager
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
3/5
Gesamt
3/5
Benutzerfreundlichkeit
3/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
1/5
Kundenbetreuung
2/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Can build costs and parts to build items, good accounting features, lots of reports.

Vorteile: It is good for accounting, ordering and cost building measures. It is very rarely down, a reliable system for sure in light of all the web based systems out there now. Lots of reporting options.

Nachteile: No easy way to enter tracking on shipments. Cannot enter partial PO numbers, must have exact matches. Cannot search by name on orders. Have lots of work around options in place, as cannot adjust or change things easily.

Overall, this software does what it is supposed to do. Nothing more.

Bewertet am 2.4.2018
Verifizierter Rezensent
Technical Service Coordinator | Health and Safety Coordinator
Konsumgüter, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
3/5
Gesamt
3/5
Benutzerfreundlichkeit
3/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
2/5
Kundenbetreuung
2/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Not a lot. It basically helps me to get the job done.

Vorteile: I like that it has seperate areas for all functions. (accounts Payable/accounts receivable/sales orders etc..)

Nachteile: When using the software, it feels that is is rather slow/sluggish. As a whole, I find that the software is not very intuitive.

Proceed with Extreme Caution. Ensure you have "non performance" clauses in your contract.

Bewertet am 11.9.2019
Rob S.
GM
Bau, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
1/5
Gesamt
1/5
Benutzerfreundlichkeit
1/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
2/5
Kundenbetreuung
1/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Spent 10's of thousands of dollars plus countless hours with multiple staff members and the product was never put into full use after 3 years due to continued issues and a lack of faith in the reliability of the Foundations program. Staff voted unanimously to NOT impliment the Softrends Foundations program.

Vorteile: The sales pitch created a sense of this program being a one stop solution for everything

Nachteile: Unknowingly purchased portions of the product that had not even been developed yet. Slow, clunky and unreliable. Solution for every issue was to spend more money. We paid for Foundations to develop software that was sold as functional and ready to use.

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