Was ist Schoox?

Schoox ist eine Social-Learning-Plattform mit sehr leistungsstarken und nutzerfreundlichen Tools für die gemeinsame Nutzung von Inhalten und Wissen, die Erstellung von Kursen und Schulungen, die Kollaboration und die Monetarisierung von Inhalten.
In den Zeiten von sozialen Medien und Peer-Beiträgen hat sich die Unternehmenskultur verändert. Traditionelle Lernmanagementlösungen können mit der sich ständig verändernden Geschäftslandschaft nicht mithalten. Schoox bietet ein extrem leistungsfähiges modernes Lern- und Wissensmanagementsystem an.

Wer verwendet Schoox?

Die Lösung richtet sich an Unternehmen mit mehreren Standorten weltweit mit Fokus auf Einzelhandel.

Schoox – Details

Schoox

2012 gegründet

Schoox – Videos und Bilder

Videos zu Schoox
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Schoox – Details

Schoox

2012 gegründet

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Startpreis

Nicht verfügbar
Nicht verfügbar
N/A
299,00 $/Monat

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Kostenlose Version Nein
Kostenlose Version Nein
Kostenlose Version Nein
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Gratis Testen Ja

Schoox – Bereitstellung und Support

Kundenbetreuung

  • E-Mail/Helpdesk
  • FAQ/Forum
  • Wissensdatenbank
  • Telefon-Support
  • Chat

Einsatz

  • Cloud, SaaS, webbasiert
  • Android (mobil)
  • iPhone (mobil)
  • iPad (mobil)

Training

  • Persönlich
  • Live Online
  • Webinare
  • Dokumentation
  • Videos

Funktionen von Schoox

  • @mentions
  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Aufgaben-Fortschrittsverfolgung
  • Aufgabenliste
  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenplanung
  • Aufgabenplanung
  • Bearbeiten in Echtzeit
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bildschirm teilen
  • Brainstorming
  • Chat / Messaging
  • Content-Management
  • Datei-Verwaltung
  • Dateitransfer
  • Diskussionen / Foren
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenspeicher
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail-Management
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Einmalige Anmeldung
  • Etikettierung
  • Filesharing
  • Fortschrittsverfolgung
  • Kalenderverwaltung
  • Kommentare / Notizen
  • Kommunikationsmanagement
  • Kontaktmanagement
  • Kundenspezifisches Branding
  • Live-Chat
  • Mobiler Zugriff
  • Priorisierung
  • Prognosen
  • Projektmanagement
  • Projektplanung
  • SSL-Sicherheit
  • Sichere Datenspeicherung
  • Statusverfolgung
  • Versionskontrolle
  • Videokonferenzen
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Workflow-Management
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Siehe die vollständige Collaboration Tools Liste

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Vorlagen
  • Asynchrones Lernen
  • Aufgabenmanagement
  • Autorensysteme
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Beurteilung der Kompetenzen
  • Beurteilung-Management
  • Content-Management
  • Content-Sharing
  • Daten-Import / -Export
  • Drittanbieter-Integration
  • Einmalige Anmeldung
  • Empfehlungen
  • Engagement-Tracking
  • Fortschrittsbericht
  • Fortschrittsverfolgung
  • Fähigkeiten-Nachverfolgung
  • Gamification
  • Gemischtes Lernen
  • Inhalt-Bibliothek
  • Integrierter Autorensystem-Kurs
  • Kollaboration mehrerer Nutzer
  • Kundenspezifisches Branding
  • Kursbibliothek von Drittanbietern
  • Lernmanagement
  • Mehrsprachig
  • Microlearning
  • Mitarbeiter-Engagement
  • Mitarbeiter-Onboarding
  • Mitarbeiterportal
  • Mobiles Lernen
  • SCORM-Compliance
  • Selbst-Lernen
  • Self-Service Content Curation
  • Self-Service Portal
  • Soziales Lernen
  • Studentenportal
  • Synchrones Lernen
  • Trainingsmanagement
  • Umfragen & Feedback
  • Verwaltung von Trainings-Aufzeichnungen
  • Video-Unterstützung
  • Videokonferenzen
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • interaktive Inhalte

Siehe die vollständige Learning Experience Plattformen Liste

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Anpassbare Berichte
  • Asynchrones Lernen
  • Aufgabenmanagement
  • Autorensysteme
  • Benutzer-Management
  • Berichterstattung und Statistik
  • Beurteilung der Kompetenzen
  • Beurteilung-Management
  • Compliance Management
  • Compliance-Verfolgung
  • Content-Management
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Commerce-Management
  • E-Learning-Unternehmen
  • Einmalige Anmeldung
  • Fortschrittsbericht
  • Fortschrittsverfolgung
  • Fähigkeiten-Nachverfolgung
  • Gamification
  • Gemischtes Lernen
  • Hochschulbildung/Erziehung
  • Inhalt-Bibliothek
  • Integrierter Autorensystem-Kurs
  • Klassenbücher
  • Kundenspezifisches Branding
  • Kurs-Tracking
  • Kursverwaltung
  • Leistungskennzahlen
  • Lernmanagement
  • Lernpfade/-verläufe
  • Mehrsprachig
  • Mitarbeiterportal
  • Mobiles Lernen
  • Portal für Lernende
  • SCORM-Compliance
  • Selbst-Lernen
  • Self-Service Portal
  • Soziales Lernen
  • Synchrones Lernen
  • Talent-Management
  • Tests/Bewertungen
  • Trainingsmanagement
  • Umfragen & Feedback
  • Unternehmen/Geschäft
  • Videokonferenzen
  • Zertifizierung und Lizenzierung
  • Zertifizierungs-Tracking

Siehe die vollständige Lernplattformen Liste

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Anpassbare Berichte
  • Asynchrones Lernen
  • Aufgabenmanagement
  • Ausbildungsbetriebe
  • Autorensysteme
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Beurteilung der Kompetenzen
  • Beurteilung-Management
  • Compliance Management
  • Content-Management
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Commerce-Management
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Einmalige Anmeldung
  • Erinnerungen
  • Fortschrittsbericht
  • Fortschrittsverfolgung
  • Fähigkeiten-Nachverfolgung
  • Gamification
  • Gemischtes Lernen
  • Hochschulbildung/Erziehung
  • Inhalt-Bibliothek
  • Integrierter Autorensystem-Kurs
  • Integriertes LMS
  • Kontaktmanagement
  • Kundenspezifisches Branding
  • Kursverwaltung
  • Lernmanagement
  • Lernpfade/-verläufe
  • Mehrsprachig
  • Mobiles Lernen
  • Modellierung & Simulation
  • Portal für Lernende
  • SCORM-Compliance
  • Selbst-Lernen
  • Soziales Lernen
  • Synchrones Lernen
  • Tests/Bewertungen
  • Trainingsmanagement
  • Trainingsverwaltung
  • Umfragen & Feedback
  • Unternehmen/Geschäft
  • Verwaltung von Trainings-Aufzeichnungen
  • Virtueller Klassenraum
  • Zertifizierung und Lizenzierung
  • interaktive Inhalte

Siehe die vollständige Schulungssoftware Liste

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anwesenheitsmanagement
  • Autorensysteme
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Beurteilung der Kompetenzen
  • Beurteilung-Management
  • Chat / Messaging
  • Community-Management
  • Content-Management
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Analytik
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Daten
  • Echtzeitüberwachung
  • Erinnerungen
  • Erstellung von Einarbeitungsplänen
  • Feedback-Management
  • Fortschrittsbericht
  • Fortschrittsverfolgung
  • Gamification
  • Gemischtes Lernen
  • Höhere Bildung
  • Informationszentrum
  • Interaktives Lernen
  • Kalenderverwaltung
  • Klassenterminplanung
  • Kommunikationsmanagement
  • Kundenspezifisches Branding
  • Leistungskennzahlen
  • Lernmanagement
  • Mobile App
  • Selbst-Lernen
  • Self-Service Portal
  • Sicherheitsmanagement
  • Software für Schulen
  • Standortverfolgung
  • Studenten-Management
  • Studentengruppenverwaltung
  • Studentenportal
  • Umfragen & Feedback
  • Umfragen/Abstimmungen
  • Veranstaltungskalender
  • Video-Unterstützung
  • Überwachung

Siehe die vollständige Software für Studentenportale Liste

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Formulare
  • Anpassbare Vorlagen
  • Berichterstattung und Statistik
  • CRM
  • Chat / Messaging
  • Content-Management
  • Datei-Verwaltung
  • Daten-Import / -Export
  • Diskussionen / Foren
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenspeicher
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail-Management
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Einmalige Anmeldung
  • Entscheidungsunterstützung
  • Etikettierung
  • Gamification
  • Inhalt-Bibliothek
  • Integration des aktiven Verzeichnisses (AD)
  • Kalenderverwaltung
  • Katalogisierung / Kategorisierung
  • Kategorisierung / Gruppierung
  • Kommentare / Notizen
  • Kommunikationsmanagement
  • Konfigurierbarer Workflow
  • Kundenspezifisches Branding
  • Live-Chat
  • Mehrsprachig
  • Online-Foren
  • Prognosen
  • SSL-Sicherheit
  • Selbst-Lernen
  • Self-Service Portal
  • Social-Media-Integration
  • Textbearbeitung
  • Umfragen & Feedback
  • Volltextsuche
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Widgets
  • Wissensbasis-Management
  • Workflow-Management
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Siehe die vollständige Wissensmanagement Tools Liste

Alternativen für Schoox

Mehr Alternativen zu Schoox

Erfahrungen mit Schoox

Alle 45 Nutzerbewertungen lesen

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,3
Benutzerfreundlichkeit
4,4
Kundenservice
4,3
Funktionen
4,4
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,3

Nutzerbewertungen nach Bewertung

5
23
4
16
3
2
2
4

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Nathan A.
Recruiting Manager in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Essen & Trinken, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Schoox is your one stop shop for a GREAT LMS!

5 vor 3 Jahren

Kommentare: They were great with any questions I had and it was compatible with multiple external programs to develop LMS content.

Vorteile:

I had limited experience using an LMS program, let alone developing the content from scratch for my prior company. Having now seen it utilized in another company and how they use it, I can see the many, many features it offers.

Nachteile:

With anything new, I was confident that it could offer more that what I was aware of at the time. So it was frustrating not knowing the 'higher level' offerings right out of the gate. So it wasn't a true dislike to the program, but more of "I wish I could have known more about it out of the gate" to use it better.

Verifizierter Rezensent
Director of Trianing in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Unterhaltung, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

The best by far!

5 letztes Jahr

Kommentare: Schoox has transformed our company's training department. It is great having a system that is very easy to use and cell phone compatible.

Vorteile:

Schoox is a game-changer when it comes to training. It easily integrated with Aloha and HotSchedules making it a must-have for anyone in the F&B, hospitality, or family entertainment industries. I love the many features and new ones that are added all the time. It is intuitive for the end-user and as an administrator, I find the system relatively easy to master. Whenever I do have an issue, the customer support is spot on.

Nachteile:

Very little cons. I wish some of the settings were better defined.

Henry G.
Training Manager in USA
Einzelhandel, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

Future Potential, But Painful Present

2 vor 2 Jahren

Kommentare: Our organization is truly attempting to incorporate and adopt a culture of learning. I fear we are in jeopardy of compromising our efforts due to our inability to rely on Schoox to perform effectively. I believe if the technical issues could be resolved, we can still leverage Schoox to achieve our mission. There have been many things that I have found that I love about the Schoox system. I truly would love to have a long term partnership, but the problems are currently outweighing the benefits.

Vorteile:

The user interface is pretty good. Our users love how easy it is to navigate the system. Most tasks are pretty simple to complete. Re-versioning content is a breeze! As long as you have a clear vision for your organization's hierarchy and content layout, you will be able to effectively set up the system.

Nachteile:

Support is very bad! We have had bad experiences with notifications and recently I received a notification that I was terminated from our academy. I also received a notification that a former employee has added me to our academy, but I am still receiving error messages when I attempt to access. I have now been unable to access the system and have had no immediate assistance from any of my support channels. Needless to say, as a super admin in the system and the Training Manager of the organization, not being able to access the system is a MAJOR problem. Although the user interface is very nice, administration tasks are inconsistent at best. I don't like having to depend on the Schoox team to fix and adjust things on the back-end. Quite honestly, I am concerned with the systems integrity and I am not fond of other entities have 'back door' access to our system.

Daniel M.
Brewery Operations in USA
Essen & Trinken, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Great software but not for the novice.

4 vor 2 Jahren

Kommentare: Schoox has been great for us overall. We have used it primarily for onboarding new hires up to this point, but we will eventually build out more continuing education modules within the system. It definitely took some time to figure out how to use, but the Schoox staff was great and always available. Our initial training with them was a screen share session followed by many phone calls and emails. Anytime we have a question they will always eagerly provide assistance. The HotSchedules integration was a huge selling point for us and has been great.

Vorteile:

Schoox is full of features and functions like tracking and reporting, but the best thing we liked about Schoox is its complexity and ability to grow with us as our company grows. We can make it as small or big as we want it. It also integrates with HotSchedules which was a huge selling point for us.

Nachteile:

When we decided to formalize our training program, I was tasked with the initial build-out. I am by no means a Learning and Development Manager, so I had a hard time figuring out how to use Schoox. We had played around with Talent LMS and I found it to be much simpler for the novice yet not as customizable as Schoox. The final choice to go with Schoox came from us understanding we needed to hire a L&D Manager eventually who would know how to use it better than me, which we did. Now all is well, but be warned this is not likely a software that can be learned casually by a novice.

Joshua F.
Online Training Specialist in USA
Essen & Trinken, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

We get to say "Yes, we can do that!"

5 vor 5 Jahren

Kommentare: Long story short, we are a large quick-service restaurant chain and were unhappy with our LMS provider and looking for a change. Our old system was archaic, difficult to use, and the reporting wasn't serving our needs. During the search for a new vendor, schooX was the only one that said in their presentation that an LMS should be "elegant" and that really caught our attention because at the time we felt that many providers didn't "get it" that systems should be easy to use for all users. We've been on schooX for a year now and so far it has been a fantastic system to use. Everything from the technical capabilities to the administrative functions make it a breeze to implement training quickly. From an instructional design perspective it is very easy to push courses out to learners and the built-in assessment engine has allowed us to get away from SCORM which has always been a headache. Overall the system is also easy to administer and the majority of our questions we receive in tech support are clerical and really have nothing to do with schooX. When we do have an issue though the schooX support team is very responsive and works on resolutions quickly.

Vorteile:

In no particular order: - Depth of reporting, you can slice and dice information in many different ways directly in the system - Dynamic 3D reporting structure, we're a large company with a complicated franchise structure and schooX was the only one able to actually replicate our org structure - Easy to administer from an enterprise perspective. We have about 31,000 users and can support the system with less than 40 hours a week - Constant development on new features. The schooX developers actively listen to their clients and work to implement features that would make the system better to use. - Friendly support staff - Rapid rapid rapid!! creation of courses. As long as you have your content ready to go (be it SCORM, PDF, movie files, PowerPoint presentations, websites, etc.) you can very quickly stitch them into a course with each piece of content serving as a lecture. You can then go into the quizzing engine and create some nice assessments to go along with them. - The best thing is we get to say to our departments/learners "Yes, we can do that!" when it comes to training. So many times in the past we had to say "No, we can't push training to just this group or have this feature because of X Y Z." With schooX we can find a way to do just about anything. - Mobile learning is very simple with the schooX app

Nachteile:

Originally when we adopted the system they didn't have all of the enterprise features that we needed such as marking courses complete, merging users, and daily user imports. They have fixed these and continue to implement new features which is good.