Was ist SignUpGenius?

Registrierungs-Tool für Manager*innen von Gruppen und Freiwilligen. Organisiere Freiwillige und Veranstaltungen und sammle Geld mit einer einzigen Anmeldung. Automatische Erinnerungen werden vor der Veranstaltung an die Freiwilligen gesendet. Hunderte von Designvorlagen stehen zur Verfügung und es besteht auch die Möglichkeit, nutzerdefinierte Designs zu erstellen. Masseneinladungen per E-Mail und einfache Verwaltungstools. Administratorgesteuerte Sicherheits- und Datenschutzeinstellungen. Ideal für Schulen, Unternehmen, gemeinnützige Organisationen, Sportorganisationen, Glaubensgemeinschaften, Hochschulen und den persönlichen Gebrauch.

Wer verwendet SignUpGenius?

SignUpGenius vereinfacht den Prozess der Organisation von Events und Menschen, indem es Online-Anmeldungen und -Registrierungen für Non-Profit-Organisationen, Schulen, Sport, Glaubensgruppen, Hochschulen, Unternehmen und Organisationen anbietet.

SignUpGenius – Details

SignUpGenius

2008 gegründet

SignUpGenius – Details

SignUpGenius

2008 gegründet

SignUpGenius – Videos und Bilder

Videos zu SignUpGenius
SignUpGenius Software - 1 - Vorschau
SignUpGenius Software - 2 - Vorschau
SignUpGenius Software - 3 - Vorschau
SignUpGenius Software - 4 - Vorschau
SignUpGenius Software - 5 - Vorschau

Kosten ähnlicher Produkte wie SignUpGenius vergleichen

Startpreis

11,99 $/Monat
N/A
29,00 $/Monat
Nicht verfügbar

Kostenlose Version

Kostenlose Version Ja
Kostenlose Version Ja
Kostenlose Version Ja
Kostenlose Version Ja

Gratis Testen

Gratis Testen Ja
Gratis Testen Nein
Gratis Testen Ja
Gratis Testen Ja

SignUpGenius – Bereitstellung und Support

Kundenbetreuung

  • E-Mail/Helpdesk
  • FAQ/Forum
  • Wissensdatenbank
  • Telefon-Support
  • Chat

Einsatz

  • Cloud, SaaS, webbasiert

Training

  • Dokumentation
  • Videos

Funktionen von SignUpGenius

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebot in sozialen Medien
  • Angebotsmanagement
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Formulare
  • Anpassbare Vorlagen
  • Barcode / Tickets scannen
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestätigung / Erinnerungen
  • Besucherregistrierung
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Elektronische Zahlungen
  • Event-Ticketing
  • Eventplanung
  • Kommunikationsmanagement
  • Kontaktmanagement
  • Kundenspezifisches Branding
  • Marketing-Automatisierung
  • Mobiler Zugriff
  • Online-Anmeldung
  • Online-Zahlungen
  • Registrierungs-Management
  • Reservierungs-Management
  • Social-Media-Integration
  • Teilnehmer-Management
  • Umfragen & Feedback
  • Veranstaltungskalender
  • Veranstaltungsmanagement
  • Wartelisten-Management
  • Website-Management

Siehe die vollständige Computerreservierungssysteme Liste

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anerkennungs-Management
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Formulare
  • Anwesenheitsmanagement
  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenplanung
  • Automatisierte Terminplanung
  • Befragungs-/Umfragemanagement
  • Benutzer-Management
  • Berichterstattung und Statistik
  • Dokumentenspeicher
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail Erinnerungen
  • E-Mail-Benachrichtigungen
  • E-Mail-Management
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Erinnerungen
  • Eventplanung
  • Freiwilligen-Management
  • Kalenderverwaltung
  • Kommunikationsmanagement
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontaktmanagement
  • Kundenspezifisches Branding
  • Live-Chat
  • Mitgliederverzeichnis
  • Mitgliedschaft-Management
  • Mobiler Zugriff
  • Personalbeschaffungs-Management
  • Personalisierung
  • Recruiting von Freiwilligen
  • Registrierungs-Management
  • SMS-Nachrichtenversand
  • Self-Service Portal
  • Social-Media-Integration
  • Suchen / filtern
  • Terminplanung
  • Umfragen & Feedback
  • Veranstaltungskalender
  • Veranstaltungsmanagement
  • Verfolgen der Teilnahme
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • Zusammenfassende Berichte
  • Überwachung

Siehe die vollständige Freiwilligenmanagement-Software Liste

  • API
  • Ad-hoc-Berichterstattung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Formulare
  • Anpassbare Vorlagen
  • Anwesenheitsmanagement
  • Ausschuss-Management
  • Belegmanagement
  • Berichterstattung und Statistik
  • Buchhaltung
  • CRM
  • Daten-Import / -Export
  • Dokumentenspeicher
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail Erinnerungen
  • Echtzeit-Analytik
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Elektronische Zahlungen
  • Erinnerungen
  • Eventplanung
  • Formularverwaltung
  • Freiwilligen-Management
  • Fundraising-Management
  • Gebühren-Management
  • Integration in die Buchhaltung
  • Kalenderverwaltung
  • Kampagnenmanagement
  • Kommunikationsmanagement
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontaktmanagement
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kundenspezifisches Branding
  • Mitglieder-Datenbank
  • Mitgliedschaft-Management
  • Mobiler Zugriff
  • Registrierungs-Management
  • Social-Media-Integration
  • Social-Media-Management
  • Spender-Management
  • Subventions-Management
  • Veranstaltungsmanagement
  • Webseitenintegration
  • Wiederkehrende- / Abonnement-Abrechnung
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • für gemeinnützige Organisationen

Siehe die vollständige NPO Software (Non-Profit-Organisationen) Liste

  • ACH Zahlungsabwicklung
  • API
  • Ad-hoc-Berichterstattung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Formulare
  • Anwesenheitsmanagement
  • Belegmanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Daten-Import / -Export
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail Marketing
  • E-Mail-Management
  • E-Mail-Vorlagen
  • Elektronische Zahlungen
  • Event-Ticketing
  • Eventplanung
  • Formularverwaltung
  • Freiwilligen-Management
  • Integration in QuickBooks
  • Integration in die Buchhaltung
  • Kampagnenanalysen
  • Kampagnenmanagement
  • Kampagnenplanung
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontaktmanagement
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kundenspezifisches Branding
  • Mobiler Zugriff
  • Mobiles Spenden
  • Online-Spenden
  • Personalisierung
  • Pfand-Management
  • Registrierungs-Management
  • Social-Media-Integration
  • Spenden-Tracking
  • Spendenmanagement
  • Spender-Management
  • Subventions-Management
  • Veranstaltungsmanagement
  • Webseitenintegration
  • Wiederkehrende Spenden
  • Wiederkehrende- / Abonnement-Abrechnung
  • Zahlungsabwicklung
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • Zusammenfassende Berichte
  • für gemeinnützige Organisationen

Siehe die vollständige Spendenverwaltung Software Liste

Alternativen für SignUpGenius

Mehr Alternativen zu SignUpGenius

Erfahrungen mit SignUpGenius

Alle 1.575 Nutzerbewertungen lesen

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,6
Benutzerfreundlichkeit
4,5
Kundenservice
4,6
Funktionen
4,4
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,7

Nutzerbewertungen nach Bewertung

5
1.015
4
453
3
91
2
11
1
5

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Whitney D.
Whitney D.
Director of Advancement in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bildungsmanagement, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Great Program for Schools

5 vor 12 Monaten

Kommentare: SignUp Genius has been a tremendous asset for our school. We use it both for school events and for our parent organization, and it has been a great resource for coordinating volunteers and planning events. Some examples have included scheduling regular volunteers for single events, coordinating larger events (ex: Oktoberfest) which require a large number of volunteers serving in different capacities at different times, and allowing parents to sign up for parent teacher conference time slots. We've been very pleased that this has been a time saver for our school.

Vorteile:

SignUp Genius is a must-have for schools. Multiple design options allow us to customize sign-ups for a wide variety of events - from Parent- Teacher conferences, to coordinating parent volunteers, to planning community events. Flexible scheduling variables allow for a broad range of events - from volunteers at a single event, to on-going events. Easy to use and adapt to each unique event. This also allows you to easily copy or duplicate a past event, which is very helpful with events that happen monthly or yearly.

Nachteile:

It would be helpful if there was an easy way within the platform for volunteers to access multiple sign-ups that we have created at one time. We currently have to collect individual signup links and share them- but it would be useful to have a landing page for our organization where we could collect multiple events in one easy place.

Leng V.
Director of Operations in USA
Non-Profit-Organisation Management, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Use for volunteer's management

4 vor 9 Monaten

Kommentare: My overall experience has been ok. It does the job in terms of volunteer management

Vorteile:

It's fairly easy to manage from both the user and admin interface. It's simple enough that volunteers can sign up for events and projects with no major troubles.

Nachteile:

The way to edit existing events could be a little bit less cumbersome or more straightforward, especially when adding slots. I particularly would like to have the possibility of adding the name of the event as another column into the table created for the event. It's not handy for me to create a new event and therefore a table for every activity we do. I rather have a generic event, for example, "shows" and have a column to list the different shows in a particular month or quarter. This way, I can use the same link in my communications with volunteers. Currently, I am using the location column for that. There should be both options available.

Antwort von SignUpGenius

vor 9 Monaten

Hi Leng, thank you for your review. We always enjoy hearing how SignUpGenius empowers you to change the world by making it simple to organize your group. Keep in mind that an active sign up can be edited, adding dates and times and/or slots. If you run into specific questions regarding updating your sign up, our support team would love to help. Please reach out to http://www.signupgenius.com/help if we can be of any assistance.

Verifizierter Rezensent
Director in Singapur
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Finanzdienstleistungen, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Good and much needed product

4 vor 4 Wochen Neu

Kommentare: Excellent experience - happy to use and recommend to others

Vorteile:

While there are man signup and event booking forms in the market, one would struggle to find something easy to configure, design and have it deployed quickly to users for signup. If one is looking for a free service - most are limited to using google forms which does the job but is not versatile Signup genius has a generous free plan tier and is easy to setup. Jotform is it's only near competitor

Nachteile:

- Generous free plan - Designing forms and creating event booking pages is easy - Allows payment to be taken up - reminder service

Kent K.
Communications Coordinator in USA
Non-Profit-Organisation Management, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Acceptable and useful, if basic and somewhat confusing

3 vor 3 Jahren

Kommentare: We've used SignUpGenius for 4+ years, and have never been "blown away" by it's features. At the same time, we have been able to use it successfully (with lots of volunteer training sessions). The software hasn't introduced any major overhauls or improvements in all the time we've been using it.

Vorteile:

We've been able to coordinate 200+ seasonal volunteers who help in 12+ positions at 60+ events.

Nachteile:

The software can be rather confusing, especially when onboarding new volunteers or staff.

Antwort von SignUpGenius

vor 3 Jahren

Hi, Kent. Thank you for your feedback. We are happy to hear that SignUpGenius has been helpful in coordinating so many volunteers for your organization. In 2019 we will be releasing an exciting update to the site. We think you will be pleased with what we have coming.

Ranneth Y.
Teacher in USA
E-Learning, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Volunteering made easy

5 vor 4 Monaten

Kommentare: I have used this as a teacher to ask for volunteers for parties and it was easy to use as an administrator and it also was very easy to use on the other end as a user. I use this software very often to sign up to volunteer for my child's school events and the software makes it very easy.

Vorteile:

I liked that you were not forced to create a profile to use the software. I also loved the ease of signing up and editing my sign up and then adding it to my calendar.

Nachteile:

As much as it was easy to add the signups to my Google Calendar, I wish that it would have a button to add all the events rather than clicking on each event to add them individually.

Antwort von SignUpGenius

vor 4 Monaten

Hi Ranneth, thank you for the review! It's great to hear how the simplicity of SignUpGenius has benefitted you as a volunteer. It may be helpful to know that with an account, you can add all items you sign up for to your calendar automatically. Please access the following link to view all of the options for adding items you sign up for to your personal calendar: https://www.signupgenius.com/faq/add-digital-calendar.cfm.