Was ist Exotel?

Geschäftstelefonsystem, das Kundenkommunikation durch CRM-Integrationen und mehrstufige IVR-Unterstützung ermöglicht.

Wer verwendet Exotel?

Geschäftstelefonielösung für alle Unternehmen, die bei Voice-over-Anrufen, kontextbezogenen SMS, Nutzerverifizierung, Rufnummernmaskierung und mehr hilft.

Wo kann Exotel bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert

Über den Anbieter

  • Exotel Techcom
  • 2011 gegründet
  • Telefon-Support

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Indien, Indonesien, Kanada, Malaysia und 2 weitere

Sprachen

Englisch, Hindi

Über den Anbieter

  • Exotel Techcom
  • 2011 gegründet
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Exotel – Videos und Bilder

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Exotel

75,00 $/Monat
Kostenlose Version
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0,01 $
Kostenlose Version
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45,00 $/Monat
Kostenlose Version
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Nicht verfügbar
Kostenlose Version
Gratis Testen

Exotel Funktionen

  • Agenten-Schnittstelle
  • Anrufaufzeichnung
  • Anrufprotokoll
  • Anruftext-Aufzeichnung
  • Anrufüberwachung
  • Aufzeichnung bei Bedarf
  • Automatische Anrufverteilung
  • Automatisches Telefonwahlgerät
  • Automatisiertes Routing
  • Berichterstattung / Analyse
  • Call-Center-Management
  • Chatbot
  • Geplanter Nachrichtenversand
  • IVR / Spracherkennung
  • Kampagnenmanagement
  • Massen-SMS
  • Mehrfache Skripts
  • Multi-Channel-Kommunikation
  • Personalmanagement
  • Rückruf-Terminplanung
  • Text in Sprache (verwandeln)
  • VoIP-Verbindung
  • Voice-Mail
  • Warteschlangenmanagement
  • Weiterleitung von Anrufen (Call Routing)

Alternativen für Exotel

Squaretalk ist eine vielseitige Cloud-Kommunikationsplattform, mit der deine Vertriebs- und Supportteams von überall aus effektiv arbeiten können. Erfahre mehr über Squaretalk
Mit CallTrackingMetrics kannst du die gesamte Kundenreise über die verschiedenen Teams hinweg erfassen und alle deine Gespräche auf einer Plattform verfolgen. Erfahre mehr über CallTrackingMetrics
Thrio's CCaaS platform features robotic process automation, inbound/outbound voice, full omnichannel, and built-in AI tools.
Cloud-Kontaktcenter mit praktischer KI – Inbound-, Outbound-, ACD-, IVR-, Predictive-Dialer-, Chat-, Anrufaufzeichnungs- und CRM-Integrationen.
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BeInContact is an enterprise, 100% Cloud, Contact Center Software Omnichannel platform.
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All-in-One Contact Center Solution / Multichannel / Dialers: Predictive, Progressive, Power, Preview - IVR - SMS - Web Chat-WA Business

Bewertungen über Exotel

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,3
Benutzerfreundlichkeit
4,2
Kundenservice
4,1
Funktionen
4,0
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,1

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

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52%
4
32%
3
13%
1
3%
Tapesh
Tapesh
Alphonic Network Solutions in Indien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Informationstechnologie & -dienste, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Best Software for cloud and virtual Telephony in India

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: Team is very helpful to setup your number and the things you needed they will understand your requirement.

Vorteile:

Their marketplace is the best thing that i used with the software everything is pre-default and its great along with easy to use. Just like plug and play services.

Nachteile:

They are not providing services out of India so we have to manage multiple options for Indian customers and for other countries customers.

Puvinthan
Sales & Operations Marketing Executive in Malaysia
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

A Good Product with a Lousy After Sales Services

4,0 vor 7 Monaten

Kommentare: The after sales services from Exotel is horrible. If any of you planned to purchase the product be very sure that you only purchase it 1 time at 1 go. If you wanted to add-in, you will have to wait for ages to get your request done. All of the customer support only be nice when you are a new customer. Thereafter, you are invisible for them. No call, No email or No Chatting can help you. A good product under a lousy customer service support.

Vorteile:

1. Very easy to use and monitor your calls 2.

Nachteile:

1. It has to do some presetting by installing a 3rd party software, prior using the number through the software

Senthil
Manager operations in Indien
Bankwesen, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Very worst customer support

3,0 vor 2 Monaten Neu

Kommentare: The worst experience ever had

Vorteile:

The company has grown, they treat their clients like beggars we have to raise the issue and wait for 2 day to explain their issue to them. After that they take another 2 days for finding the solution and another 3 days for resolution. Customer support is pathetic, account managers are useless

Nachteile:

We get billing error from a matured so called technology driven company !!!

Verifizierter Rezensent
Manager- Marketing in Indien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Informationstechnologie & -dienste, 5.001-10.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Exotel: Enabling hassle-free handling of your Inbound contacts

5,0 vor 3 Monaten

Kommentare: Overall, We are happy with the basic functionality of this tool. It solves our purpose. Inbound lead handling has been optimized to a great extent.

Vorteile:

Exotel is mainly used by our Inbound Marketing and Customer Support teams. The most likable feature of exotel is that it is very easy to set-up. You will not need any formal training to design the workflows on this. Secondly, pricing of the product is reasonable for any small and medium sized business. Lastly, the recording and voice quality of the calls are crystal clear. This helps in training the callers in an efficient way.

Nachteile:

Even though, Exotel has a very easy on the eye platform, It lacks in advanced features. Firstly their analytics feature is very basic. The excel that you import does not provide the wholesome picture. Secondly, it would be great if we could integrate it with our CRM tool. Competitor of Exotel do have integration features.

Verifizierter Rezensent
Business Analyst in Indien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Paket- & Frachtlieferung, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Product with great options

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: Exotel has been a key to connect with customers and also keep data privacy intact. We use it as a help line for our delivery partners and they also are able to connect with multiple agents with just a single help-line number. Exotel, is a great product for service industry.

Vorteile:

Data security is key to our organization and Exotel has helped us a lot in achieving the same. We have been using exotel to help our delivery partners connect with customers. Exotel helps bridge that gap by keep the customer contacts anonymous.

Nachteile:

Even if our agents are busy on some other call, it does not tell you a busy tone. You as a caller, will still hear 'ringing tone' and if no one answers your call, you will feel that the call was not pickedup. While in reality, all the agents were busy hence, the call was not even connected at all.