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Was ist Joblogic?

Du möchtest volle Kontrolle über dein Servicegeschäft haben? Die Software Joblogic für den Außendienst ist die perfekte Lösung, um Backoffice, Außendiensttechniker und Kundschaft zu verbinden. Die große Palette an Funktionen umfasst Zeitplanung, Auftragsdisposition, Berichterstattung, Rechnungsstellung und Echtzeit-Tracking der Techniker. Die mobile App von Joblogic ermöglicht eine bessere Kommunikation zwischen den Technikern und dem Backoffice. Papierkram gehört der Vergangenheit an, da alle Compliance-Formulare digital auf dem Smartphone oder Tablet ausgefüllt werden können.

Wer verwendet Joblogic?

Die Zielgruppe ist nicht auf Service- und Wartungsunternehmen begrenzt. Wenn du Außendienstmitarbeiter für geplante oder bedarfsgesteuerte Aufträge einsetzt, ist diese Lösung perfekt für dich.

Joblogic Software - 1
Joblogic Software - 2
Joblogic Software - 3
Joblogic Software - 4
Joblogic Software - 5

Du bist nicht sicher, ob Joblogic das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Joblogic

Joblogic

4,4 (70)
39,00 £
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
152
8
4,3 (70)
4,2 (70)
4,6 (70)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
25,00 €
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
194
26
4,0 (18.388)
4,0 (18.388)
4,1 (18.388)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu Joblogic

Salesforce Sales Cloud
Am besten bewertete Funktionen
Für Vertriebsteams/ -organisationen
Gemeinsame Kontakte
Kundennachverfolgung
inspHire
Am besten bewertete Funktionen
Buchhaltung
Inventarverwaltung
Vertrags-/Lizenz-Management
BigChange
Am besten bewertete Funktionen
Echtzeit-Planung
Mobiler Zugriff
Terminplanung
Service Fusion
Am besten bewertete Funktionen
Arbeitsauftragsverwaltung
Kundendatenbank
Versandmanagement
Tradify
Am besten bewertete Funktionen
Echtzeit-Planung
Mobiler Zugriff
Terminplanung
Sage CRM
Am besten bewertete Funktionen
Berichterstattung und Statistik
Echtzeit-Reporting
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Jobber
Am besten bewertete Funktionen
Anpassbare Felder
Geolokalisierung
Schätzung
Simpro
Am besten bewertete Funktionen
Job-Planung
Projektplanung/Terminierung
Wartungsplanung
FIELDMOTION
Am besten bewertete Funktionen
Kundendienst-Historie
Mobiler Zugriff
Terminplanung

Bewertungen über Joblogic

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,4
Benutzerfreundlichkeit
4,3
Kundenservice
4,6
Funktionen
4,2
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,2

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
63%
4
30%
2
1%
1
6%
Jeff
manager in UK
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Versorgungsunternehmen, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

All in one place

5,0 vor 6 Jahren

Vorteile:

we can record jobs, dispatch jobs, keep track on progress, this then follows to easy invoicing with all data carried through. you can record info in notes of calls .quote customers .allow customer their own access.

Nachteile:

Filtering options need tweaking for searching

Antwort von Tracer Management Systems

vor 5 Jahren

Jeff, thank you for the review. It's good to hear that you're benefiting from the implementation of Joblogic at Active Air.

Andy
CIO in UK
Automotive, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Very good product to a point, and await next version for major advancements

4,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Goog company, UK based, and friendly helpful implementation and support staff.Feels like their focus is moving away from the locally hosted to cloud based ServiceSight product, so I'd advise anyone looking at Protean to ensure the solution they choose is the correct future-proofed solution for the business, as moving into or from Protean (or similar products) is not a small project.

Vorteile:

This was an upgrade from Service Director who no longer supported their desktop product, and at the time (2019) when we did an appraisal of alternatives in the market Protean was the only one that ticked all the boxes and met all business requirements. Moving to Protean allowed the business to grow further than could have been possible with Service Director.

Nachteile:

The integration with Sage200 was disappointing. We began to integrate to Sage50 but were assured that when we moved to Sage200 that it would be much better integrated, especially in terms of parts/stock, however that was not true and so we could only expand so far with Protean and are now looking for alternatives.

Dan
Director in UK
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Elektrische/elektronische Fertigung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung
Quelle: GetApp

In Betracht gezogene Alternativen:

Feel let down

2,0 vor 3 Jahren

Kommentare: Bad

Vorteile:

The only pro I have is that I stopped using it soon after I purchased. Wasn’t good at all

Nachteile:

Basically a lot. Get sucked into the annual plan, promised everything you asked for. First hurdle and wasn’t good at all. I asked back in May 2020 that I have issues, and basically get fobbed off. Customer service is useless, and very slow. Again you get promised it’ll go to development team for review and get nothing. Ask them to help and say we can’t as it doesn’t do that, but we have a work around. I find this silly as the work around takes longer then just inputting into a spreadsheet or any other kind of software you have before you use Joblogic. Very disappointing and no part refund or help. Stay well clear

Timothy
Owner in USA
Hausmeisterservice, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

In Betracht gezogene Alternativen:

Organize and prioritize experts

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: I have been on since day one contact in integrating their software and our business and have to say they are really responsive and we have a dedicated rep that is there and responds quickly and efficiently. If there is something I have a question on he answers promptly or if he is unsure he gets back usually same day if not within the hour. Great software, Customer service, Excellent product.

Vorteile:

This software can help track jobs customers invoices paid and past due balances and you can even set past due balance limits that when your customer owes more than $100 for example it won't let you schedule service. Good way to keep track of invoices paid and unpaid. also keep tabs on expenses milage and many many more features already recommended to mechanics delivery drivers and other service professionals that are sole proprietors. I feel this software can work for hvac, maintenance companies, cleaning services, if you have customers and contractor or employees, this will work for you.

Nachteile:

Haven't found any down side yet and I'm going on 2yrs of daily usage.

Matthew
Operations Director in UK
Maschinerie, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Software

5,0 vor 5 Jahren

Vorteile:

I love what (Sensitive Content Hidden) are doing with Protean. For us Protean is not just a piece of software we use everyday. It is central to our business operating and performing and the team at Protean understand this. We feel valued as a customer, it is a personal relationship and every staff member at Protean cares about Bennie and our success, which is phenomenal. As a Group we have many many software suppliers and Protean rank at the very top. Protean is more than a software company, they are a business Partner of Bennie.

Nachteile:

I still looks a bit legacy, and has a couple of quirks. But Protean are engaging with customers on the roadmap and we know this is changing, so we are looking forward to the future.