Was ist Pardot?

Die umfassende Lead-Management-Lösung von Pardot bietet alle Tools, die dein Vertriebsteam benötigt, um potenzielle Kunden effizient zu pflegen und zu verwalten. Mit der Marketingautomatisierung von Pardot kannst du die Bewertung und Einstufung von Leads automatisieren, potenzielle Interessenten für relevante Drip-Kampagnen platzieren und alle potenziellen Aktivitäten auf deiner Website anzeigen und verfolgen. Beschleunige die Pipeline, steigere deinen Umsatz und passe Marketing und Vertrieb mit der Marketingautomatisierung von Pardot an. Messe den wahren ROI deiner Marketingaktivitäten mit Closed-Loop-Berichterstattung.

Wer verwendet Pardot?

Wenn deine Organisation Online-Marketing für die Lead-Generierung verwendet, bist du wahrscheinlich ein guter Kandidat für die Marketingautomatisierung!

Wo kann Pardot bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Mac (Desktop), Windows (Desktop), Linux (Desktop), Android (mobil)

Über den Anbieter

  • Salesforce
  • Ansässig in San Francisco, USA
  • 2003 gegründet
  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, China, Indien, Kanada, Vereinigte Staaten und 1 weitere

Sprachen

Englisch

Über den Anbieter

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Pardot – Videos und Bilder

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Pardot Funktionen

  • AB-Tests
  • Abonnenten-Management
  • Anpassbare Felder
  • Archivierung & Aufbewahrung
  • Berichterstattung / Analyse
  • CAN SPAM-Compliance
  • CRM
  • Dashboard
  • Dateispeicherung
  • Daten-Import / -Export
  • Datenvisualisierung
  • Drag-and-Drop
  • Drip-Kampagnen
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail Marketing
  • E-Mail-Überwachung
  • Email-Kampagnen-Management
  • Engagement-Tracking
  • Ereignisgesteuerte Aktionen
  • Formularerstellung und -design
  • Für kleine Unternehmen
  • Kampagnen-Tracking
  • Kampagnenanalysen
  • Kampagnenmanagement
  • Kampagnenplanung
  • Kanalmanagement
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontaktmanagement
  • Lead Benachrichtigungen
  • Lead Segmentierung
  • Lead-Erfassung
  • Lead-Qualifizierung
  • Leadmanagement
  • Leistungskennzahlen
  • Listen-Management
  • Marketing-Automatisierung
  • Mehrere Kampagnen
  • Mobil-ootimierte E-Mails
  • Multi-Channel-Attribution
  • Multichannel-Datenerfassung
  • Multichannel-Marketing
  • Onlineformulare
  • Planungs-Tools
  • Prozess-/Workflow-Automatisierung
  • ROI-Tracking
  • Reaktions-Management
  • Segmentierung
  • Social Marketing
  • Suchen / filtern
  • Verfolgung von Interaktionen
  • Vertriebsaktivitätsmanagement
  • Vorlagen-Management
  • WYSIWYG-Editor
  • Websitebesucher-Nachverfolgung
  • Zielseiten / Web-Formulare
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Alternativen für Pardot

Softwarebasierte Plattform zur Full-Stack-Automatisierung für dein Unternehmen.
Campaign Monitor ist der führende Anbieter von professionellem E-Mail-Marketing und von Automatisierungssoftware für wachsende Unternehmen.
Zoho CRM bietet Unternehmen eine komplette Lösung für das Kundenbeziehung-Lebenszyklus-Management Erfahre mehr über Zoho CRM
Zoho Marketing Automation is an all-in-one marketing automation software used to manage marketing activities across multiple channels
Die weltweit erste Kundenmessaging-Plattform für das Unternehmenswachstum
Voll funktionsfähige digitale Marketing-Plattform für Marketingagenturen
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Ein fortschrittliches Marketing- und Vertriebssystem, das zur Automatisierung der personalisierten Kommunikation und zur Optimierung der internen Prozesse beiträgt.
Autopilot ist einfache und visuelle Marketing-Automatisierungs-Software.
Synerise is an AI Growth Ecosystem for B2C & B2B that provides 360 Customer view and cutting-edge personalization.
Hochwertige Lösung für effektive Zusammenarbeit, Kommunikation, Social Networking, Workflow und Wissensmanagement. Erfahre mehr über Bitrix24
EngageBay ist ein All-in-one-CRM mit Marketing-, Vertriebs- und Serviceautomatisierungsfunktionen in einer einzigen Plattform. Erfahre mehr über EngageBay

Bewertungen über Pardot

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,1
Benutzerfreundlichkeit
3,8
Kundenservice
3,8
Funktionen
3,9
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,7

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
38%
4
40%
3
17%
2
4%
1
1%
Kate B.
Kate B.
Marketing & Account Management in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Finanzdienstleistungen, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Pardot delivers on promises

5 vor 2 Jahren

Kommentare: Pardot has made it easy to understand how our marketing is working, know who is a hot lead versus a disengaged one, and to create content that is easy to share and delivers good ROI. It’s built in many safeguards to keep you from getting in trouble with spam rules and avoid sending emails multiple times.

Vorteile:

The software is great for staying in touch with prospects and clients. It makes it easy to set up emails, create content, measure and report on results, and build stronger relationships. It’s fun to use, once you understand how it works.

Nachteile:

There’s a long learning curve for adopting Pardot, and if I hadn’t had a consultant to hold my hand through the integration and kick off, I’d be struggling. I find Pardot and Salesforce training to be overly confusing and it’s really hard to find what you’re looking for. It’s a knowledge based system and continually adds more and more information, and it’s not always clear if the instructions apply to you or apply to a different level of service. Other than that I highly recommend it because of all the functionality and way it can dramatically improve your digital marketing.

Tiju T.
Director Marketing Ops in Indien
Informationstechnologie & -dienste, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Strong Marketing Automation Tool! Highly recommended for SME and Mid Range Businesses

5 vor 7 Monaten

Kommentare: Overall I loved it. It's easier to use and the LIGHTNING EXPERIENCE IS AMAZING!!! It has the modern look and feel. I am going to stay with Pardot for a long time. Truly recommend it!

Vorteile:

In-house integration with SFDC. Easier to manage. Not complicated. It has similar functionality as the other major peers like Hubspot and Marketo and it was easier to learn and start working on it.

Nachteile:

Lead routing is not available. I am looking for in-built round-robin routing functionality.

Joshua J.
Manager of Web Communications in USA
Bildungsmanagement, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Integrates well with Salesforce but lacks features of competitors

4 vor 4 Wochen Neu

Vorteile:

The fact that it integrates natively with Salesforce is Pardot's best feature. The engagement studio automation product is great as well, making it really easy to create drip campaigns and other conditional flows.

Nachteile:

The email builder is 10 years behind competitor's builders. To get things to behave, you have to code emails in html. The WYSIWG builder is poor, but asset management of images and files is even worse. Competitors like MailChimp and ActiveCampaign have much better platforms for designing beautiful, responsive emails.

Verifizierter Rezensent
Marketing Manager in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Informationsdienst, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Expensive and UI left much to be desired

3 vor 4 Wochen Neu

Kommentare: The only reason we've stayed with Pardot this long is because of its connectivity with Salesforce. It helps to have visibility into a prospect's engagement from both platforms. It plays a critical role in our email marketing initiatives and capturing and managing MQLs that come through our website forms. Building and segmenting our audience lists.

Vorteile:

Creating customized email templates and nurture campaigns. Easily setup A/B testing for any email send. The ability to slice and dice your segments so you can get more granular with contact lists. Integrated well with many of the other platforms (GoToWebinar) and social media accounts (Twitter, Facebook, LinkedIn) we used. Obviously with Salesforce too.

Nachteile:

Compared to other email management tools, Pardot is expensive and the UI feels outdated. Unless you spend a lot of time reading their resources and tutorials, it isn't intuitive. The Pardot forms is also confusing. They have forms and form handlers and there should be a better way of combining the two to make things simple.

Mohsin ali B.
Mohsin ali B.
Managing director in UK
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Pharmazeutika, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

World class all in one CRM

4 letzten Monat Neu

Kommentare: It has been a wonderful tool for us for carrying out our campaigns, segmenting our lists based on their locations, and the technology they use. Creating AB testing on different types of landing pages and email campaigns has been very useful in creating different workflows and ranking the leads as per their activities.

Vorteile:

It has been a great product for us for carrying out the best marketing campaigns, every campaign has been automated, and the best feature has been the testing of different campaigns and setting up new workflows. Furthermore, tools like lead scoring have been great.

Nachteile:

Beginning to use SF Pardot, makes everything complicated as the UX and UI is not the best for such a big name.