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Was ist Intercom?

Intercom ermöglicht einen personalisierten Kundenservice in großem Maßstab und erhöht die Kundenzufriedenheit sowie die Effizienz des Supportteams. Unterstützt von modernen Messenger-, Smart-Automation- und Selfservice-Tools sowie allen Funktionen, die du von einer modernen Supportlösung benötigst, einschließlich eines Omnichannel-Posteingangs der nächsten Generation, Konversationsrouting, Workloadmanagement, Berichterstattung und mehr.

Wer verwendet Intercom?

Intercom hat weltweit über 25.000 zahlende Kund*innen, darunter große Unternehmen wie New Relic, Sothebys und Shopify sowie kleinere Unternehmen wie Airtable und Coda.

Intercom Software - 1
Intercom Software - 2
Intercom Software - 3
Intercom Software - 4
Intercom Software - 5

Du bist nicht sicher, ob Intercom das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Intercom

Intercom

4,5 (1.053)
39,00 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
171
41
4,4 (1.053)
4,0 (1.053)
4,3 (1.053)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
15,00 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
104
231
4,3 (5.930)
4,2 (5.930)
4,4 (5.930)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu Intercom

HubSpot Marketing Hub
Am besten bewertete Funktionen
Email-Kampagnen-Management
Kontakt-Datenbank
Marketing-Automatisierung
SendGrid
Am besten bewertete Funktionen
API
Email-Kampagnen-Management
Simple Mail Transfer Protocol (SMTP)
LiveAgent
Am besten bewertete Funktionen
Anrufaufzeichnung
Anrufprotokoll
Proaktiver Chat
Help Scout
Am besten bewertete Funktionen
Supportticket-Management
Ticket-Management
Wissensbasis-Management
HelpCrunch
Am besten bewertete Funktionen
Kontaktmanagement
Leadmanagement
Wissensbasis-Management
Freshdesk
Am besten bewertete Funktionen
Echtzeit-Chat für Kunden
Supportticket-Management
Ticket-Management
Olark
Am besten bewertete Funktionen
Echtzeit-Chat für Kunden
Offline-Formular
Transkripte / Chatverlauf
tawk.to
Am besten bewertete Funktionen
Echtzeit-Chat für Kunden
Mobiler Zugriff
Transkripte / Chatverlauf
Trengo
Am besten bewertete Funktionen
Anpassbare Vorlagen
Remote-Zugriff/-Kontrolle
Ticket-Management

Bewertungen über Intercom

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,5
Benutzerfreundlichkeit
4,4
Kundenservice
4,3
Funktionen
4,4
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,0

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
66%
4
25%
3
6%
2
1%
1
2%
Jesse
Technical Operations Manager
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Eventservice, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Intercom is great for chat

5,0 vor 2 Jahren
Untertitel auf Deutsch sind im Videoplayer verfügbar
Chris
Head of Customer Success in Deutschland
Finanzdienstleistungen, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Super Funktionen die es zu bezahlen gilt

5,0 vor 6 Monaten

Vorteile:

Live Chat, In App Integration, Help center, Automatisierungen

Nachteile:

Preis und an manchen Stellen unintuitive Bedienbarkeit

Johanna
Consultant in Deutschland
Unternehmensberatung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Intercom unterstützt in der täglichen Kommunikation mit Kunden & Lieferanten

5,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

Durch die Nutzung der Software hat sich unsere Kommunikation mit Kunden und Lieferanten verbessert.

Nachteile:

Es gibt mittlerweile so viele neue Integrationen und Weiterentwicklungen, dass man fast zu viele Funktions- und Einstellungsmöglichkeiten hat.

Jacob
Jacob
Head of Customer Success in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Telekommunikation, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Intercom is great for Startups

5,0 vor 2 Wochen Neu

Kommentare: I've loved using Intercom so far - it has been essential in our customer success focused strategy.

Vorteile:

I love the help center and live chat. The help center is super easy to customize and make good-looking docs.

Nachteile:

Pricing and ticketing. Unfortunately, these are starting to become non-starters for us, as we're scaling up and hitting some pretty insane pricing tiers. Additionally, the ticketing solution seems like an afterthought.

Antwort von Intercom

vor 2 Tagen

Hi Jacob, Bobby here, I lead the support team at Intercom. I'm sorry to hear this. We did major relaunches on both our Ticket product and on pricing last year - we hear you and know how important they are to Support leaders. I'd love your views on where you feel we're still falling short. If you're open to chatting you can email me at robert.stapleton@intercom.io Thank you!

Lillian
Lillian
Human Resources Generalist in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Intercom is a great support system tool

4,0 vor 10 Monaten

Kommentare: Quickly and simply, I can access the Macros and write/update the articles in the assistance center. Streamlining the process of submitting tickets to the correct division for handling user concerns. It's a time saver for all teams because they can deal with it themselves.

Vorteile:

Streamlining the process of submitting and responding to tickets, and developing automated tools to streamline and simplify our daily lives. I appreciate how simple it is to locate articles and macros to distribute to my clientele. The addition of emoticons and gifs to the discourse is a nice touch, as well.

Nachteile:

Previous software allowed us to see the customer's input before he sent it. This allowed us to quickly respond to his query by reading it as he was writing it. If only I could keep seeing it.

De
Sales in USA
Finanzdienstleistungen, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

NOT $39 starting price anymore. $59 a month for basic chat function

3,0 vor 3 Jahren

Kommentare: My overall experience with Intercom has been poor. we've been using them at the basic level for three years. I chatted with them to get a demo of their features to upgrade but they refused to give me a demo and finally set me up with a "30" call in which the rep tells me that she won't give me an upgrade after she finds out that i am not interested in the $500/mo annual contract. She says demos are for those upgrading to that level, instead, she'll send me links and prerecorded stuff. And that i can reach out if I have questions. The 30 min call was more like a 5 min conversation which was already difficult to set up. I've been in sales for over 15 year and when there is an upgrade opportunity regardless how small, I support that client. If Intercom was the only organization that did what they do, maybe I understand their cockiness and disregard for the smaller organizations. However, there are SO many competitors that provide you with very similar functionalities for less the price and with better customer support. So yes, I'm annoyed as I am a current user who is doing research on other competitors so I can stop being a customer.

Vorteile:

It's "popular" and works well if your company is enterprise sized.

Nachteile:

If you're a start up or a smaller business don't expect to get support. It's very expensive - starting at 59 dollars a month for one person accessing the basic chat. Sure they offer a few other things but like a team inbox? Most organizations already have an email system and a company chat in place. Next level up is $119 a month that gives you a few more functions. Until you are paying their $500 a month locked in an annual contract, you are "self serve" customer. Meaning, no support - just their faq/website. Can't even get a good phone call for help.

Antwort von Intercom

vor 3 Jahren

Hi De, Thanks for leaving us such a detailed and candid review. I'm sorry to hear that you are disappointed with your Intercom experience, it's certainly not what we aim for. While we do tier our support and sales resources based on subscription levels, the max you should be waiting for a response is 2 days. I'll flag this with both our Support and Sales team as it sounds like we haven't met this expectation in your case. When it comes to pricing we have a number of plan available (including our Early Stage plan where eligible startups get advanced Intercom features and Early Stage Academy at a 95% discount). As Intercom has grown, our pricing has had to evolve alongside this and there's still work to be done in this area. We're aware that no pricing structure will suit every business type but our aim is to truly reflect the value that our product delivers, allowing both your business and ours to succeed. Your feedback is extremely helpful and will be passed on to the team.