Wir helfen Unternehmen seit 17 Jahren,
bessere Software zu finden

Was ist Intercom?

Intercom ermöglicht einen personalisierten Kundenservice in großem Maßstab und erhöht die Kundenzufriedenheit sowie die Effizienz des Supportteams. Unterstützt von modernen Messenger-, Smart-Automation- und Selfservice-Tools sowie allen Funktionen, die du von einer modernen Supportlösung benötigst, einschließlich eines Omnichannel-Posteingangs der nächsten Generation, Konversationsrouting, Workloadmanagement, Berichterstattung und mehr.

Wer verwendet Intercom?

Intercom hat weltweit über 25.000 zahlende Kund*innen, darunter große Unternehmen wie New Relic, Sothebys und Shopify sowie kleinere Unternehmen wie Airtable und Coda.

Intercom Software - 1
Intercom Software - 2
Intercom Software - 3
Intercom Software - 4
Intercom Software - 5

Du bist nicht sicher, ob Intercom das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Intercom

Intercom

4,5 (1.071)
39,00 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
168
41
4,4 (1.071)
4,0 (1.071)
4,3 (1.071)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
15,00 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
113
85
4,5 (3.322)
4,4 (3.322)
4,5 (3.322)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu Intercom

SendGrid
Am besten bewertete Funktionen
API
Email-Kampagnen-Management
Simple Mail Transfer Protocol (SMTP)
Freshdesk
Am besten bewertete Funktionen
Echtzeit-Chat für Kunden
Supportticket-Management
Ticket-Management
HubSpot Marketing Hub
Am besten bewertete Funktionen
E-Mail Marketing
Email-Kampagnen-Management
Marketing-Automatisierung
Ortto
Am besten bewertete Funktionen
Email-Kampagnen-Management
Marketing-Automatisierung
Mobiloptimierung
LiveChat
Am besten bewertete Funktionen
Echtzeit-Chat für Kunden
Live-Chat
Mobiler Zugriff
Trengo
Am besten bewertete Funktionen
Anpassbare Vorlagen
Remote-Zugriff/-Kontrolle
Ticket-Management
tawk.to
Am besten bewertete Funktionen
Echtzeit-Chat für Kunden
Mobiler Zugriff
Transkripte / Chatverlauf
Olark
Am besten bewertete Funktionen
Echtzeit-Chat für Kunden
Offline-Formular
Transkripte / Chatverlauf
HelpCrunch
Am besten bewertete Funktionen
Kontaktmanagement
Leadmanagement
Wissensbasis-Management

Bewertungen über Intercom

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,5
Benutzerfreundlichkeit
4,4
Kundenservice
4,3
Funktionen
4,4
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,0

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
66%
4
25%
3
6%
2
1%
1
2%
Jesse
Technical Operations Solution Specialist
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Eventservice, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Intercom is great for chat

5,0 vor 2 Jahren
Untertitel auf Deutsch sind im Videoplayer verfügbar
Chris
Head of Customer Success in Deutschland
Finanzdienstleistungen, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Super Funktionen die es zu bezahlen gilt

5,0 vor 10 Monaten

Vorteile:

Live Chat, In App Integration, Help center, Automatisierungen

Nachteile:

Preis und an manchen Stellen unintuitive Bedienbarkeit

Johanna
Consultant in Deutschland
Unternehmensberatung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Intercom unterstützt in der täglichen Kommunikation mit Kunden & Lieferanten

5,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

Durch die Nutzung der Software hat sich unsere Kommunikation mit Kunden und Lieferanten verbessert.

Nachteile:

Es gibt mittlerweile so viele neue Integrationen und Weiterentwicklungen, dass man fast zu viele Funktions- und Einstellungsmöglichkeiten hat.

Emma
Emma
Senior Director Product Marketing in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

An innovative and beneficial resource for businesses.

5,0 letztes Jahr

Kommentare: Better and more convenient contact between us and our customers is always appreciated. Easy history tracking is made possible by this intuitive tool. It's simple to record my conversations and analyze them afterwards for development purposes.

Vorteile:

An easy-to-use intercom system. Easy to use even for first-timers, this program has just the right amount of detail without being overwhelming. The intercom is similar to another email program that we use, and I can explain why. Its fast features and user-friendly interface, such as the helpful and funny bot, greatly enhance customer service and lead to exceptional client satisfaction.

Nachteile:

I find that the intercom sometimes has trouble loading some conversations, which is a major drawback for me. As a customer service representative, you're fielding calls while waiting for the intercom inbox to load the customer's information. In addition to the holdup, additional issues have slowed down the operation of the customer support team.

Jennie
Jennie
Marketing Manager in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Internet, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

A Great Lead Capture

5,0 vor 5 Jahren

Kommentare: Makes customer communication and customer acquisition easier. I wish the chat flows were more advanced and customizable. There was definitely a learning curve with the chat flows. Also, I don't believe I can export contact information with my leads.

Vorteile:

-Capturing emails and names -Integrating to Hubspot and other software for easy lead closure -Creating chat flows allows us to communicate to customers faster and saves us time

Nachteile:

-Would like to combine actions on Intercom -Hubspot Integration is not perfect; would like to have specific field matching -Chat flow capabilities are limited

De
Sales in USA
Finanzdienstleistungen, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

NOT $39 starting price anymore. $59 a month for basic chat function

3,0 vor 3 Jahren

Kommentare: My overall experience with Intercom has been poor. we've been using them at the basic level for three years. I chatted with them to get a demo of their features to upgrade but they refused to give me a demo and finally set me up with a "30" call in which the rep tells me that she won't give me an upgrade after she finds out that i am not interested in the $500/mo annual contract. She says demos are for those upgrading to that level, instead, she'll send me links and prerecorded stuff. And that i can reach out if I have questions. The 30 min call was more like a 5 min conversation which was already difficult to set up. I've been in sales for over 15 year and when there is an upgrade opportunity regardless how small, I support that client. If Intercom was the only organization that did what they do, maybe I understand their cockiness and disregard for the smaller organizations. However, there are SO many competitors that provide you with very similar functionalities for less the price and with better customer support. So yes, I'm annoyed as I am a current user who is doing research on other competitors so I can stop being a customer.

Vorteile:

It's "popular" and works well if your company is enterprise sized.

Nachteile:

If you're a start up or a smaller business don't expect to get support. It's very expensive - starting at 59 dollars a month for one person accessing the basic chat. Sure they offer a few other things but like a team inbox? Most organizations already have an email system and a company chat in place. Next level up is $119 a month that gives you a few more functions. Until you are paying their $500 a month locked in an annual contract, you are "self serve" customer. Meaning, no support - just their faq/website. Can't even get a good phone call for help.

Antwort von Intercom

vor 3 Jahren

Hi De, Thanks for leaving us such a detailed and candid review. I'm sorry to hear that you are disappointed with your Intercom experience, it's certainly not what we aim for. While we do tier our support and sales resources based on subscription levels, the max you should be waiting for a response is 2 days. I'll flag this with both our Support and Sales team as it sounds like we haven't met this expectation in your case. When it comes to pricing we have a number of plan available (including our Early Stage plan where eligible startups get advanced Intercom features and Early Stage Academy at a 95% discount). As Intercom has grown, our pricing has had to evolve alongside this and there's still work to be done in this area. We're aware that no pricing structure will suit every business type but our aim is to truly reflect the value that our product delivers, allowing both your business and ours to succeed. Your feedback is extremely helpful and will be passed on to the team.