Event Management Software

Event Management Software

von EventBank

Wer verwendet Event Management Software?

Die Managementlösungen von EventBank werden von Unternehmen aller Größenordnungen weltweit eingesetzt – von multinationalen Unternehmen über Handelskammern und Verbände bis hin zu Start-ups und Non-Profit-Organisationen.

Was ist Event Management Software?

Plane und promote ein oder Hunderte großer und kleiner Events effizient von Anfang bis Ende und führe sie durch. Schließe dich Unternehmen wie Deloitte oder Facebook an und steigere deinen Umsatz. Spare Zeit und steigere den ROI mit einer umfassenden Suite leistungsstarker Tools, die die Abläufe rationalisieren und das Interesse maximieren. Synchronisiere Daten an einem zentralen Ort und nutze sie zum Aufbau dauerhafter Beziehungen. Darüber hinaus enthält die Event-Management-Software zwei mobile Anwendungen: eine für dich und eine für die Teilnehmer.

Event Management Software – Details

EventBank

https://www.eventbank.com/

Gegründet 2013

Event Management Software – Preisübersicht

Event Management Software bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Weitere Preisinformationen für Event Management Software findest du unten.

Kostenlose Version

Ja

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

24/7 (Live Vertreter)

Support während der Geschäftszeiten

Online

Event Management Software Funktionen

CRM-Systeme
Angebote / Vorschläge
Aufgabenmanagement
Dokumentenspeicher
E-Mail Marketing
Gebietsmanagement
Interne Chat-Integration
Kalender-/Erinnerungssystem
Lead Scoring
Marketing-Automatisierung-Integration
Mobiler Zugriff
Segmentierung
Social-Media-Integration
A/B-Tests
Abonnenten-Management
Automatische Antworten
Berichterstattung / Analyse
Bildbibliothek
CAN SPAM-Compliance
Drip-Kampagnen
Dynamische Inhalte
Ereignisgesteuerte E-Mail
Kundenbefragungen
Mailinglisten-Management
Mobil-ootimierte E-Mails
Vorlagen-Management
WYSIWYG-Email-Editor
Zielseiten / Web-Formulare
Abzeichen-Management
Aussteller- / Lieferanten-Management
Block-Management der Räumlichkeiten
Budgetierung
Freiwilligen-Management
Gamification
Hochzeiten / Feiern
Kartenverkauf
Konferenzen/Tagungen
Promotion in sozialen Medien
Sponsoren-Management
Umfragen & Feedback
A/B-Tests
Analytik / ROI-Verfolgung
Anpassbare CTAs
Drip-Kampagnen
Dynamische Inhalte
Lead Scoring
Sales Intelligence
Segmentierung
Social Marketing
Suchmaschinen-Marketing
Websitebesucher-Nachverfolgung
Zielseiten / Web-Formulare
Ausschuss-Management
E-Mail Marketing
Gebühren-Management
Mitglieder-Datenbank
Mitglieder-Portal
Mitgliedertypen
Mitgliederverzeichnis
Mitgliedschaftsverlängerung
Veranstaltungsmanagement
Verwalten von Anwendungen
Website-Management
Zahlungsabwicklung
E-Mail-Antworten-Kontrolle
Katalogisieren/ Kategorisierung
Kundenbetreuung-Tracking
Kundendienst-Analyse
Leistungskennzahlen
Live-Chat
Self-Service Portal
Suche
Wissensmanagement
Abzeichen-Management
Benutzerdefinierte Formulare
Eventregistrierung
Gruppenanmeldung
Kalenderverwaltung
Klassenregistrierung
Kontaktmanagement
Marketing-Management
Online-Anmeldung
Registrierung vor Ort
Rückerstattungsabwicklung
Self-Check-in
Teilnehmer-Tracking
Umfragen & Feedback
Zahlungsabwicklung
Abstract-/Paper-Management
Anwendungsentwicklung
Befragungs-/Umfragemanagement
Digital Agenda
Echtzeit-Aktualisierungen
Event Maps
Gamification
Mehrere Events
Mobiler Check-in
Networking
Persönliche Nachrichten
Rednerprofile
Social-Media-Integration
Sponsorenseiten
Teilnehmerprofile
Ausschuss-Management
E-Mail Marketing
Finanzmanagement
Fundraising-Management
Gebühren-Management
Job-Anzeigetafel
Kapitel-Verwaltung
Mitglieder-Gemeinschaften
Mitglieder-Portal
Mitgliederverzeichnis
Mitgliedschaft-Management
Veranstaltungsmanagement
Wahlmanagement
Website-Management
Abzeichen-Management
Angebot in sozialen Medien
Catering-Management
Entwurf-Management
Kartenverkauf
Kundenmanagement
Lautsprecher-Management
Registrierungs-Management
Räumlichkeiten / Zimmer einstellen
Sponsoren-Management
Teilnehmer-Management
Umfragen & Feedback

Event Management Software – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 67 Nutzerbewertungen

Gesamt
4.6/5
Benutzerfreundlichkeit
4.6/5
Kundenservice
4.7/5
Funktionen
4.4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.5/5
Brecht T.
Deputy General Manager
13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 18.10.2017

"Excellent All-in-One Platform to manage Events, Memberships, CRM, Email Marketing and Finance"

Vorteile: As an active Chamber of Commerce, we were looking for something that would enable us (and improve) to manage our events, members, email campaigns, CRM, collect payments and be user-friendly at the same time. We wanted to replace several out-dated technologies and instead use one software for our internal operations. It also happened that at the same time we were looking for a new website solution and EventBank was in the process of launching a new solution for Chambers of Commerce. This resulted in a new (mobile compatible) website that was delivered within 4 days against a competitive price and at the same time easy to use and manage. The support we received all our three chapters across China was very well starting with personal kick-off calls, following online webinars and a good FAQ section. Once you have a look at the platform everything becomes easy. Best part for me as Deputy General Manager is easy set-up of roles & permissions to manage and restrict access to certain pages for temporary staff and some of our interns. Also, our members can now update their information and manage their own profiles. Creating Events has never been easier with Members now being able to sign up online and pay for the event using their preferred method. Personally, I am also a fan of the EventBank Manager mobile app. Easy to monitor sign ups for events, membership renewals, email campaigns and check in attendees on spot.

Nachteile: EventBank's all-in-one platform has few shortcomings that I can think about and it has meet our expectations. We are looking forward to the new products features that are being released in the (near) future.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 18.10.2017
Edward O.
President & CEO
Non-Profit-Organisation Management, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 18.7.2019

"Modern Cloud Software for Membership Driven Organizations"

Kommentare: My overall experience has been extremely pleasing and time saving. Time is of the essence and we need to work fast in today's business environment, Eventbank allows me to save time and get things done much quicker due to the fact that many features of running a day-to-day business are built into one portal.

Vorteile: Many great features under one umbrella. From CRM, Event Management, Social Engagement, Email Marketing Campaigns, Invoicing, Membership Management & Financing, this software enables you run your business effectively and efficiently. Additionally, Eventbank designs and maintains our primary website which provides members and users with a high end look and feel.

Nachteile: My dislikes are minor (i.e. more member to member engagement features)

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 18.7.2019
Marcel E.
Director, Community Development
Non-Profit-Organisation Management, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 16.10.2019

"Simply idiot proof and ready to deploy without too much hassle"

Kommentare: We are very pleased with simplicity of it. We rarely spend time training as most users simply "get it". Its simple and fast out-of-the-box solution . We now have 4 accounts running this software

Vorteile: I can create an event in 10 minutes , have the webpage out and create collateral. I can update anything all the way to the delegate app onsite in a few simple steps.
We moved a few hundred members into the cloud which was relatively simple, and memebrs love the ease with the member app and the profile.
Payment option are localized based on country
I can assign navigation languages etc.
I can assign a client to administer a section of the membership or a specific event.

Nachteile: Multi currency management is not very friendly.
During setup. I cannot correct some historical items
Some limitations with regards to registration setup for multiple events segments such as dinners post tours that needs to be overcome

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 16.10.2019
Christina maria T.
Communications Manager
Non-Profit-Organisation Management, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    5/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 26.11.2019

"Has a lot of potential once improvements are made."

Kommentare: In terms of event management, we find it easier to track, manage, and promote all our events. We no longer have to use separate programs to create events and send out campaigns or invites to our members and subscribers. Payments are now easier to track and count. As we are still generally new in using the software, I believe that an in-depth orientation and training is needed. Customer service can also be improved. There is room for improvement in terms of customization and report generation for clients. We have been approached by other companies offering customizable report generation services that is fitted to our organizations needs.

Vorteile: - Event management features.
- Event page design templates.

Nachteile: - We cannot use HTML to personalize campaigns unless we create a new template.
- The organization's logo is very small when it shown on the event page.
- No way to customize logo placement.
- The campaigns get cut-off in Gmail when it reaches a certain length.
- Navigating, categorizing, and customizing the membership listing to fit our needs is hard to do.
- Event Calendar Campaign layout is not customizable
- Limited Email and Contact allowances.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 26.11.2019
Alberto S.
Newsletter Editor
Medienproduktion, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    2/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    1/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    1/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    2/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    1/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 13.11.2019

"Long way to go"

Vorteile: The one and only positive thing I'd like to stress is just the event management system, being it their core business, though pretty limited alone.

Nachteile: – Really fuzzy servers: editing and creating things on the platform is painstakingly slow and often the user can lose all the work done.
– Newsletter editing features are very, very terrible. Please, avoid altogether if you plan to manage a newsletter also.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 13.11.2019