Dell KACE

Dell KACE

von Dell

Was ist Dell KACE?

Umfassende und benutzerfreundliche Appliance-basierte Helpdesk-Softwarelösung mit Funktionen zur Automatisierung sich wiederholender Verwaltungsaufgaben sowie zum Vorfallmanagement für Benutzer- oder Systemprobleme.

Dell KACE – Details

Dell

http://www.dell.com

Dell KACE – Preisübersicht

Dell KACE bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Weitere Preisinformationen für Dell KACE findest du unten.

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Dokumentation

Kundenbetreuung

Online

Dell KACE Funktionen

Help-Desk-Software
Automatisiertes Routing
Dokumentenspeicher
E-Mail-Integration
Echtzeit-Chat
IT-Asset-Management
Kundenspezifisches Branding
Management von Dienstgütevereinbarungen (SLA)
Multi-Channel-Kommunikation
Netzwerküberwachung
Self-Service Portal
Ticket-Management
Verfolgung von Interaktionen
Warnungen / Eskalation
Wissensbasis-Management

Dell KACE – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 29 Nutzerbewertungen

Gesamt
4.2/5
Benutzerfreundlichkeit
3.7/5
Kundenservice
3.6/5
Funktionen
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
3.7/5

I work in an IT department and we use KACE to handle our help desk tickets and much more.

Bewertet am 28.11.2017
Rachel W.
Corporate Applications Analyst
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
3/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
3/5
Kundenbetreuung
3/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: It seems to always be improving. There are updates that come out and we tend to be early adopters for any updates. The interface changes along with the functionality and it always seems to be to the benefit of our company.

Nachteile: It would be nice if we could have a ticket open and then a counter would start. This way we could track how long it took us to complete a ticket. There doesn't seem to be this functionality with it.

An overall nice solution for managing computer inventory, updates and Help Desk tickets.

Bewertet am 12.3.2018
Verifizierter Rezensent
Senior Software Application Developer
Einzel- & Familiendienstleistungen, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
3/5
Benutzerfreundlichkeit
3/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
1/5
Kundenbetreuung
3/5
Preis-Leistungs-Verhältnis

Vorteile: Managing computer updates is a breeze. The Service Desk ticketing section works really well for setting up different queues for different types of tickets and allows for setting up many different user groups and processes.

Nachteile: Support has never been the best for this when Dell had it and now that Quest software bought this out it, unfortunately, is not much better. One annoying bug that has yet to be fixed is that a users out of office message can trigger a ticket to be updated and then create an endless loop of Kace sending out ticket updated notifications to the users and then the out of office reply updates the ticket again and on into infinity. We've had a few tickets spiral out of control like this and really affect performance. Support didn't have a solution only a cheap workaround.

KACE is our help desk solution

Bewertet am 3.4.2019
Verifizierter Rezensent
Computer tech
Bildungsmanagement, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: One of the best things that we use KACE for is our tech support help desk. When the end users put in a ticket and describe their issues, we have a date stamped ticket number and a good heads up of what we need to do. Another great thing we use KACE for is to push down software and updates to our school computers which is a time saver to say the least. No more going to each computer and installing the software over and over. We also keep track of our inventory on KACE and can see when the last time a computer has logged into the network or if it is currently logged in.

Nachteile: This software was intense to learn. But, we did have several hour long webinars with a KACE tech to get our team up to speed.

It works

Bewertet am 3.12.2019
Daniel G.
Systems Administrator
Museen & Institutionen, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
3/5
Benutzerfreundlichkeit
3/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
Kundenbetreuung
3/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: We use KACE for Windows device management and patching. We use it to deploy some apps and scripts, as well as to do reporting for our devices. It's great when it works, but always slow.

Vorteile: The ability to execute scripts on remote systems that are not currently online (by running them after the devices comes back online,) the ability to view warranty information for most systems, and the advanced reporting capabilities.

Nachteile: It's slow as molasses, on a good day. The scripting functionality, the best thing about the product in my opinion, is being deprecated. Bad patches can be removed from KACE, but that doesn't remove them from the endpoints.

One of the worst things to ever happen to our company.

Bewertet am 20.7.2017
Jerry P.
Network Administrator
Versicherung, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
2/5
Gesamt
2/5
Benutzerfreundlichkeit
2/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
1/5
Kundenbetreuung
1/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: We have the benefit of know not to use Quest products in the future. The number of bugs and deficiencies in the K1000 have overwhelmed us for 2 years.

Vorteile: Kace has many tools for systems management, inventorying, monitoring, and tracking systems within a networking.

Nachteile: Kace's email handling is a complete joke. It's service desk design is utterly shortsighted . The base network handling is very inefficient and the database functionality is very bloated. Trying to get support for Kace is like trying to win the lottery. Consider yourself luck if anyone responds at all, let alone if they can actually help.