Was ist PrestaShop?

Prestashop ist der beste Weg, um online zu verkaufen. 100% kostenlos, dauert es nur wenige Minuten, um Deinen schönen Online-Shop zu besitzen und in kürzester Zeit zu verkaufen!

Wer verwendet PrestaShop?

KMU, Unternehmen

Wo kann PrestaShop bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Mac (Desktop), Windows (Desktop), Windows (On-Premise), Linux (On-Premise)

Über den Anbieter

  • von PrestaShop
  • 2007 gegründet
  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Albanien, Amerikanische Jungferninseln, Andorra, Anguilla, Antigua und Barbuda und 99 weitere

Sprachen

Arabisch, Chinesisch, Deutsch, Dänisch, Englisch und 21 weitere

Über den Anbieter

  • von PrestaShop
  • 2007 gegründet
  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Albanien, Amerikanische Jungferninseln, Andorra, Anguilla, Antigua und Barbuda und 99 weitere

Sprachen

Arabisch, Chinesisch, Deutsch, Dänisch, Englisch und 21 weitere

PrestaShop – Videos und Bilder

Nicht vom Anbieter bereitgestellt

Kosten ähnlicher Produkte wie PrestaShop vergleichen

Startpreis

Nicht verfügbar
1.988,00 $/Monat
N/A
N/A

Kostenlose Version

Kostenlose Version Ja
Kostenlose Version Nein
Kostenlose Version Ja
Kostenlose Version Ja

Gratis Testen

Gratis Testen Ja
Gratis Testen Ja
Gratis Testen Nein
Gratis Testen Nein

Funktionen von PrestaShop

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Formulare
  • Anpassbare Vorlagen
  • Asset Lifecycle Management
  • Audiodatei-Management
  • Benutzer-Management
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bildbearbeitung
  • CRM
  • Content-Management
  • Datei-Verwaltung
  • Dokumentenklassifizierung
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenspeicher
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail-Management
  • Einmalige Anmeldung
  • Elektronische Formulare
  • Engagement-Tracking
  • Etikettierung
  • Filtern
  • Formularverwaltung
  • Inhalt-Bibliothek
  • Kalenderverwaltung
  • Kampagnenmanagement
  • Kommentare / Notizen
  • Konfigurierbarer Workflow
  • Kontrolle des Genehmigungsprozesses
  • Kundenspezifisches Branding
  • Mehrsprachig
  • Metadata-Management
  • Optionen zur Inhaltsveröffentlichung
  • Rollen-basierte Genehmigung
  • SEO-Management
  • Social-Media-Integration
  • Suchen / filtern
  • Textbearbeitung
  • Versionskontrolle
  • Video-Unterstützung
  • Volltextsuche
  • Vorlagen-Management
  • WYSIWYG-Editor
  • Website-Management
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Workflow-Management
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Siehe die vollständige Content-Management-Systeme Liste

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebotsmanagement
  • Anpassbare Vorlagen
  • Auftragsabwicklung
  • Auftragsmanagement
  • Auftragsverfolgung
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestandsverfolgung
  • Bestell-Management
  • Bestückung
  • CRM
  • Content-Management
  • Datensicherheit
  • Datensynchronisation
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Commerce-Management
  • E-Mail Marketing
  • Echtzeit-Daten
  • Einkaufswagen
  • Einzelhandel-Lagerverwaltung
  • Elektronische Zahlungen
  • Inventarverwaltung
  • Kampagnenmanagement
  • Kanalmanagement
  • Katalogisierung / Kategorisierung
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kundenaufträge
  • Kundenkonten
  • Kundenspezifisches Branding
  • Mehrere Geschäfte
  • Mehrere Standorte
  • Mehrere Währungen
  • Mobiler Zugriff
  • Multichannel-Management
  • Multichannel-Marketing
  • Produktdatenmanagement
  • Rabattmanagement
  • Retourenmanagement
  • Review Management
  • SEO-Management
  • Social-Media-Integration
  • Treueprogramm
  • Umsatzentwicklung-Analyse
  • Versand-Management
  • Vorlagen
  • Vorlagen-Management
  • Website-Management

Siehe die vollständige Onlineshop Software Liste

  • Angebotsmanagement
  • Auftragsmanagement
  • E-Mail Marketing
  • Einkaufswagen
  • Inventarverwaltung
  • Kanalmanagement
  • Katalogisierung / Kategorisierung
  • Kundenkonten
  • Mobile Commerce
  • Produktkonfigurator
  • Retourenmanagement
  • SEO-Management
  • Treueprogramm

Siehe die vollständige Onlineshop Software für kleine Unternehmen Liste

  • API
  • Abgebrochene Verkaufsprozesse wiederherstellen
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Angebotsmanagement
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Formulare
  • Anpassbare Vorlagen
  • Auftragsmanagement
  • Auftragsverfolgung
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestandsführung
  • Bestandskontrolle
  • Bestandsverfolgung
  • CRM
  • Daten-Import / -Export
  • Datensynchronisation
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Commerce-Management
  • E-Mail Marketing
  • E-Mail-Vorlagen
  • Echtzeit-Daten
  • Einkaufswagen
  • Elektronische Zahlungen
  • Inventarverwaltung
  • Katalogisierung / Kategorisierung
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kundenaufträge
  • Kundenkonten
  • Kundensegmentierung
  • Kundenspezifisches Branding
  • Mehrere Standorte
  • Mehrere Währungen
  • Multichannel-Management
  • Produktbewertungen / Berichte
  • Produktkatalog
  • Produktkonfigurator
  • Rabattmanagement
  • Rechnungsmanagement
  • Retourenmanagement
  • Rückerstattung-Management
  • SEO-Management
  • SSL-Sicherheit
  • Social-Media-Integration
  • Steuermanagement
  • Umsatzentwicklung-Analyse
  • Versand-Management
  • Vorlagen-Management
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Siehe die vollständige Warenkorb Software Liste

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebotsmanagement
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Formulare
  • Anpassbare Vorlagen
  • Auftragsmanagement
  • Automatisches Aktualisieren
  • Bearbeiten in Echtzeit
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Besucher-Nachverfolgung
  • CRM
  • Chat / Messaging
  • Content-Management
  • Daten-Import / -Export
  • Design-Management
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Commerce-Management
  • E-Mail Marketing
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Analytik
  • Einkaufswagen
  • Elektronische Zahlungen
  • Formularverwaltung
  • Inhalt-Bibliothek
  • Inventarverwaltung
  • Kundenspezifisches Branding
  • Medienbibliothek
  • Mehrsprachig
  • Newsletter-Management
  • Online-Buchungstools
  • Online-Shop-Designer
  • SEO-Management
  • SSL-Sicherheit
  • Social-Media-Integration
  • Umfragenerstellung
  • Vorgefertigte Vorlagen
  • Vorlagen-Management
  • WYSIWYG-Editor
  • Web-Formulare
  • Webseitenintegration
  • Website-Analytik
  • Website-Management
  • Widgets
  • Zielseiten / Web-Formulare
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Siehe die vollständige Webdesign Software Liste

Alternativen für PrestaShop

Mehr Alternativen zu PrestaShop

Erfahrungen mit PrestaShop

Alle 168 Nutzerbewertungen lesen

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,3
Benutzerfreundlichkeit
4,1
Kundenservice
3,9
Funktionen
4,2
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5

Nutzerbewertungen nach Bewertung

5
79
4
65
3
17
2
2
1
5

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Alicia A.
Alicia A.
Solution Alchemist and Dream Manager in Mexiko
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer-Software, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Solid e-commerce solution

5 vor 3 Jahren

Kommentare: It's a great product, however you do need a developer team to have it fully set up. If you have a dev team, this is the best option since you can have pretty much unlimited customization options.

Vorteile:

Prestashop is a wonderful solution for creating a fully personalized e-commerce website. I also has a wide range of add-ons to complement what you're looking for. This add ons include solutions for gateways for payments, marketing, and design/display.

Nachteile:

Add-ons can be a bit expensive. Also the learning curve for the admin users can be pretty steep.

Olusegun S.
Olusegun S.
Freelancer in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer-Software, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

A Beautiful User Interface Shopping Cart Software

4 vor 12 Monaten

Kommentare: Its a great shopping cart software , it only needs the developer of the shopping cart to make the admin dashboard to be easy to use, then all countries needs to be added by default in their future versions. As for the front end design, its perfect! then

Vorteile:

I so much love its themes because they're so elegant and responsive on all devices. Prestashop also has some nice plugins which are free then i love its product image zoom feature. Then cross-selling products on Prestashop is excellent. Ability to install different languages at the admin dashboard so that the website visitors can translate the store in their respective languages is great.

Nachteile:

Prestashop themes are expensive and their customer support doesn't respond on time which isn't good enough. All countries aren't installed in the localization section of the admin dashboard which will hinder those buyers from the excluded countries from completing their transactions. Whenever you have issues at the admin dashboard section, you must have a basic PHP knowledge to fix it

Mélissa N.
Marketing manager in Frankreich
Bekleidung & Mode, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Great CMS

5 letzten Monat Neu

Kommentare: We went from a classic website to an ecommerce website thanks to prestashop. It's extremely easy to use.

Vorteile:

We're using Prestashop for our ecommerce website and it's really intuitive and easy to use even with no technical background.

Nachteile:

It's got its limit just like any other CMS especially if you are not a developper.

John R.
shopkeeper in UK
Bekleidung & Mode, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

good since the fork but it has changed its name; this is the review of the one called prestashop

2 vor 2 Jahren

Kommentare: Last in a series of failed attempts to get a 21st century ecommerce site. I have a 20th century one but hoped for better. Two problems with the open source ones are
(a) Over-large companies funded by venture capital or just ambition, that half-finish a neat project and then sell it half finished and try to cover-up the mistake by selling modules for the most obvious basic things like checkout and shipping. This applies to Drupal Commerce, a lot, to some of the various Wordpress carts, and to Prestashop.
(b) Mission creep by which an app that installs onto shared hosting suddenly becomes too large to run on that host. This applies to Drupal projects and probably to Prestashop a bit too.
So: the experience is the same as with Drupal Commerce and bits of wordpress stuff. i am a lot happier now I am on a forked version of prestashop.
Oh talking of "fork" and "open source", this is a DIY project with some free help maybe on message boards and with free installation from software installers on most hosting, but mainly paid in hours rather than pounds. When i spend money it was on ill-judged attempts to find a one page checkout module that turned-out not to cope with a particular server or to solve the specific problems of the default checkout.

Vorteile:

Separate templates, codes, and html Small and purpose-specific enough to run on some shared hosting (with a cache). Small and purpose-specific enough to teach yourself you to use it (I hoped, although wrongly because of the bugs.) Neat enough to run in its pure form without the need to buy lots of modules in case they help (I hoped, wrongly because of the bugs)

Nachteile:

Dozens of employees funded by selling modules. Next to nobody fixing bugs because it's not in their interest. Look for a solution to an awkwardness with the default one page checkout, for example, and you see threads years-old with unresolved problems, even when the solution is just a line or two of code. For example the code that shows something of the payment methods before a user has selected a country to confirm the payment amount. Or one I discovered by mistake - if you manage to hack your way through the order form, simplifying it and forcing it to use guest checkout - Prestashop refuses to accept a repeat customer with the same email address. It requires each customer to open an account. The renamed forked version, I discovered while doing this, is fixed; it allows customers to remain "guest" and for two to have the same email address. Changes to the software seem to come down from the top of the hierarchy rather than up from the needs of users. For example version 1.7 has less free built-in features than version 1.6 and a different system for running themes - symphony instead of smarty. As though any shopkeeper wants to know this, or pay module developers to know it so that they can offer cheap or free modules.

Mariam A.
Owner in Niederlande
Textilien, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

I love it but..

5 vor 2 Monaten

Kommentare: Overall positive. It was after all the first ecommerce platform I used for my small business. It worked great and few problems that I was usually able to solve in an hour.

Vorteile:

It was a great all in solution for my small business. I was able in a few month to set up a store with two languages and a 100 products. which was amazing for my small business. However after a while it felt outdated. I missed some integrations with among others my shipping provider which by the way now does provide integration with prestashop (a bit too late though)

Nachteile:

For some reason , some websites offer integrations with etsy, woocommerse , shopify but not prestashop. That started to get annoying. The layout of the website felt a bit outdated too, although I know I could install another template , i couldn't find a modern template within my budget