Was ist Interact?

Interact ist ein weltweit tätiges Softwareunternehmen, das mit seinen digitalen Arbeitsplatzlösungen mehr als eine Million Nutzer in über 1.000 Organisationen verbindet. Das Unternehmen hat sich auf die Lösung interner Kommunikations- und Kollaborationsaufgaben spezialisiert, indem es seine ausgereifte Intranetsoftware mit herausragenden professionellen Dienstleistungen kombiniert und sich auf die Entwicklung langfristiger strategischer Partnerschaften mit seinen Kunden konzentriert.

Interact hat Niederlassungen in Manchester und New York und ist weltweit tätig.

Wer verwendet Interact?

Obwohl das Produkt so konzipiert ist, dass es maximalen Nutzen für mittlere und große Unternehmen bietet, hat das Unternehmen Tarifpläne, die sich an Unternehmen jeder Größe richten.

Wo kann Interact bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Über den Anbieter

  • Interact Software
  • 1996 gegründet
  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Belgien, Bulgarien, Deutschland, Dänemark und 41 weitere

Sprachen

Arabisch, Bulgarisch, Chinesisch, Chinesisch (traditionell), Deutsch und 21 weitere

Über den Anbieter

  • Interact Software
  • 1996 gegründet
  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support
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Interact – Videos und Bilder

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Interact

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Interact Funktionen

  • Aktivitäts-/Newsfeeds
  • Aufgabenmanagement
  • Chat / Messaging
  • Content-Management
  • Dokumentenmanagement
  • Drittanbieter-Integration
  • Filesharing
  • Formularverwaltung
  • Inhalt-Bibliothek
  • Kalenderverwaltung
  • Kommunikationsmanagement
  • Kundenspezifisches Branding
  • Meeting-Management
  • Mitarbeiter-Datenbank
  • Mitarbeiterfotos
  • Privates Netzwerk
  • Richtlinien Managemen-
  • Suchen / filtern
  • Umfragen & Feedback
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Wissensbasis-Management
  • Wissensmanagement
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Alternativen für Interact

Moderne App und Portallösung für Mitarbeiter mit individuellem Feed für interne Mitteilungen, Videos, Schulungen, geteilten Materialien und Benachrichtigungen.
MyHub ist eine Cloud-basierte Intranet-Softwarelösung, die Unternehmen eine Reihe leistungsstarker Business-Tools zur Verfügung stellt. Erfahre mehr über MyHub
Speakap ist eine preisgekrönte sichere und private Plattform, die es dir ermöglicht, dich mit deinen Mitarbeitern, die nicht am Schreibtisch arbeiten, auszutauschen. Erfahre mehr über Speakap
Es gibt wohl kein besseres Intranet. Die Intranetsoftware mit einfach allem, was du brauchst.
Mit niikiis, der Onboarding-Plattform, kannst du Zeit und Geld sparen und das Engagement auf allen Ebenen deines Unternehmens fördern.
monday.com ist ein Cloud-Work-Betriebssystem, mit dem Teams ihre Projekte und tägliche Arbeit durchführen, egal ob sie im Büro, zu Hause oder unterwegs sind. Erfahre mehr über monday.com
Arbeitsplätze sollten außergewöhnlich sein. Also machen wir etwas dafür. Unsere Mitarbeiter Engagement Plattform ist ein komplettes, intuitives Intranet Erfahre mehr über Jostle
Gib deiner Belegschaft einen Arbeitsplatz, an dem sie sich wie zu Hause fühlt. Greife auf jede beliebige App zu, tausche Informationen aus und arbeite mit anderen in einem zentralen Intranet zusammen. Erfahre mehr über Claromentis
Lively is a social and collaborative intranet software that energizes corporate communication, document management and collaboration.
Automatisiere deine Geschäftsabläufe auf allen Geräten. Es ist einfach und schnell.
All-in-One-Plattform für digitalen Arbeitsplatz und soziale Intranets, die nahtlos mit der G-Suite von Google zusammenarbeiten.
Ncontracts solutions encompass the lifecycle of risk: ERM, vendor, business continuity, compliance, audit, findings, and cybersecurity.
Intranetlösung, mit der Unternehmen die interne Kommunikations- und Wissensbasis, Genehmigungsprozesse und vieles mehr neu gestalten können.

Bewertungen über Interact

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,6
Benutzerfreundlichkeit
4,6
Kundenservice
4,6
Funktionen
4,4
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
70%
4
24%
3
3%
2
3%
Rebecca
Rebecca
Intranet Manager in UK
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Non-Profit-Organisation Management, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Great user experience, packed with featurss, great off-the-shelf solution

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: We have had a really positive experience of using Interact software. The team are great to work with, very knowledgeable, responsive and helpful. Having Interact has truely changed the way we work, with staff engagement vastly improved. The biggest impact has been staff blogs, which has opened communications up and given us real insight to how the organsation works and what teams and staff are achieveing.

Vorteile:

It is really easy to install, build and maintain by non technical staff. Great user experience, very easy for content owners to create good quality content. Great social features, such as blogs, comments and forums. Regular updates and a comprehensive online support community.

Nachteile:

Some basic building blocks need updating, most importantly the forms and workflows functionality. Whilst you can build useful workflows for business processes, the suer expeirnece is currently poor.

Daniel
Director of Internal Communications in USA
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Interact does what we need and makes everyone happy

5,0 vor 3 Wochen Neu

Kommentare: Great solution backed by knowledgeable team that looks for opportunities to help you out

Vorteile:

Thoughtful, intuitive, well supported, features keep rolling out

Nachteile:

Current mobile solution needs improvement, but that’s coming soon

Lauren
Brand Designer in Südafrika
Marketing & Werbung, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Interact Review

2,0 vor 3 Wochen Neu

Kommentare: There are a lot of restrictions, a lot of glitches and it has been difficult to create what we envisioned

Vorteile:

The interface looks professional and all our apps are easily accessed

Nachteile:

The content development in the backend is complicated, illogical and difficult to use The calendar view is difficult to read and is visually unappealing Information can't be pulled through automatically from other apps (Workday profile info) Favourites don't show up in mobile Push notifications are only seen in the app so what is the point? Users in other areas see content that is restricted to them

Angela
Communications Specialist II in USA
Groߟhandel, 5.001-10.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Great product – with a learning curve

4,0 vor 3 Wochen Neu

Kommentare: My experience has evolved over the years. We implemented our intranet in 2016 and I did not have a good impression from that experience. I think a lot of it comes down to your customer success manager and the team that helps you through your implementation. In 2016 we felt like we were on our own a lot - we didn't get direct answers from our implementation team, we were sent to the community for nearly all of our questions. That's not helpful when you're looking for a quick and easy answer – you spend time trying to find what you need in the community and if you come up empty you have to submit a support ticket. Our customer success manager in 2022 is AMAZING. Shout out to [SENSITIVE CONTENT]. She is helping us get through any obstacle that comes our way as we prepare for our move to Manchester. It's really incredible how good customer service goes a LONG way in determining your overall perception of the product.

Vorteile:

There are many great out-of-the-box landing page widget options and a decent wysiwyg page editor that allows for customization. You can generally accomplish what you want to do – but there might be some random workarounds you need to do to get there. They have a great support team that can help you accomplish your goals if you can't figure it out on your own. Once you're familiar with the product you can do a lot, and with ease - but there is a steep learning curve to get to that point. It looks like Manchester provides some easier and cleaner options, which is also good. (We're currently migrating from Dallas to Manchester.)

Nachteile:

Search functionality is the biggest complaint we receive from our users. You can do things to improve search, like add best bets and keywords, but our teammates expect a Google search and that is not achievable in our experience.

Lisa
Communications Director in USA
Tiefbau, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

A solid choice for running your intranet

5,0 vor 3 Wochen Neu

Kommentare: Using Interact has created a true central hub for our business that is spread across the country -- 30 offices and many employees working from home. The platform is easy to use, both as a user and as an admin. Users can jump right in and find what they need and admins only need a bit of training to get started. I've found Interact's customer support helpful, and our current rep is extremely proactive in helping us continue to build our site and try new tools.

Vorteile:

Interact is a great choice to run an intranet that is user-focused without the need for IT staff or developers. The content management platform is easy to learn and posting content is simple. Plus, the site looks like a real website, not a sharepoint or IT site. We love the megamenu and search capabilities.

Nachteile:

Like any pre-built product, you can't do everything you want -- but the tradeoffs have been worth it. We've experienced some challenges in the eight years of being with the product (random bugs, etc.) but they are typically updated fairly quickly.