Auto Repair Bill

Wer verwendet Auto Repair Bill?

Auto Repair Bill richtet sich an selbstständige und kleine Kfz-Werkstätten, die nach einer einfach zu bedienenden Software für Rechnungsstellung und Buchungen suchen. Auch für diejenigen, die Kartenzahlungen von ihrer Kundschaft akzeptieren möchten.

Was ist Auto Repair Bill?

Fakturierungs-, Buchungs- und Angebotssoftware für Mechaniker und Kfz-Werkstätten, einschließlich Zeit- und Arbeitsauftragsverfolgung. Erhalte Kartenzahlungen von deiner Kundschaft. Links auf den Rechnungen ermöglichen die Zahlung und die Buchung des nächsten Termins. Intelligente Liste mit per Crowdsourcing beschafften Teilen; je mehr Menschen Teile eingeben, desto umfangreicher wird die Teiledatenbank. Verwaltung von Arbeitsaufträgen und Zeit mit der kostenlosen Android-App.

Auto Repair Bill – Details

Auto Repair Bill

http://www.autorepairbill.com

Gegründet 2013

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Auto Repair Bill – Preisübersicht

Auto Repair Bill bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Auto Repair Bill ist ab 7,99 $/Monat verfügbar.


Startpreis

7,99 $/Monat

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Auto Repair Bill – Bereitstellung und Support

Kundenbetreuung

  • Support während der Geschäftszeiten
  • Online

Einsatz

  • Cloud, SaaS, Web
  • Mobile - Android Native

Training

  • Nicht erhältlich

Auto Repair Bill Funktionen

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Arbeitslohntarife
  • CRM
  • Inventarverwaltung
  • Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
  • VIN-Suche
  • Wartungsplanung

Siehe die vollständige Werkstatt Software Liste

Auto Repair Bill Alternativen

Mehr Alternativen zu Auto Repair Bill

Auto Repair Bill – Nutzerbewertungen

Alle Bewertungen lesen

Gesamtbewertung

4,3/5

Durchschnittliche Bewertung

Benutzerfreundlichkeit 4,7
Kundenservice 4,3
Funktionen 3,7
Preis-Leistungs-Verhältnis 4,1

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Howard G.
Mechanic
Automotive, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4 /5
  • Kundenbetreuung
    4 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 27.7.2016

"good software for auto repair shop"

Kommentare: this is good software for your shop if you need something for invoicing and bookings. it has service history and some vehicle info, but not as complete here as other softwares, but at the price that's acceptable to me. there is a cool auto-service creator using vin and mileage, we really like that.

Vorteile: QUIK Service feature is super
Converting estimates and repair orders to invoices with one click is so time saving
Good value for money

Nachteile: Can't sync with outlook calendar

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 27.7.2016
Lili M.
Secretary
Automotive, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4 /5
  • Kundenbetreuung
    3 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 6.8.2020

"Software Blues"

Kommentare: I had great experiences and not so great experiences with this software. We have all of our clients stored in the system and it will not benefit us to lose that if we decided to Use another software

Vorteile: -Love this program. It is easy for all of our employees to use with ease and that is the main reason we continue to use it.
-It has improved since we first started to use it
-It allows you store all clients information

Nachteile: -I would like to make the companies invoices a little more personal
-I’ve had a problem with a discrepancy with the software not being consistent in a penny off for the parts total and Grand total. Was told not to use chrome, whether using chrome or not, we have many invoices throughout the month with a penny difference in the two totals.
-It takes forever for someone to get back to you when you are experiencing a problem with the software

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 6.8.2020
Tras B.
Owner
Automotive, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    3 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3 /5
  • Kundenbetreuung
    2 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    4/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 20.3.2020

"Auto Repair Bill has and overall good infrastructure yet too many glitches that are never fixed"

Kommentare: The software worked well in the early stages of our business however we quickly got tired of all the bugs and outgrew it as our business expanded and we needed a more professional shop management software

Vorteile: I used Auto Repair Bill because it was affordable and relatively easy to use. I liked that it linked PayPal for letting clients send payments. Overall the format is good. I like that it sent payment reminders.

Nachteile: That it was too hard to download your client database, that they said they integrated with Quickbooks, but it never worked and when you reported a problem with the software, they just emailed you back saying "We're working on it", but nothing ever got fixed. Many glitches and bugs.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 20.3.2020
Pascal E.
Boss
Automotive, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    4 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 30.3.2017

"generally well rounded auto shop software"

Kommentare: we like this in our shop, there are 6 of us here and we can all use the app at the same time, on our mobiles for clocking in and out, and we can work on our individual jobs and our rep looks after the invoices and bookings, keeping us up to date in the shop or on call outs. they just added a feature to digitally sign off a REpair Order with the mobile app, save printing and paper costs and we can still keep the signed ROs on the cloud app, this is actually very cool the way it's done!

Vorteile: new mobile app features to upload RO photos and sign off
fast data entry ,converting RO to invoice with one click
email reminders to clients
good bookings system

Nachteile: some occasionnal bugs but customer support are great to help out

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 30.3.2017
Eddie Z.
Owner
Automotive, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    4 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    Nicht bewertet
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 26.8.2016

"Good value, good support, sometimes bugs in system"

Kommentare: We like this, it is easy to use, has some neat unique features for saving time. It's different to other software, and there are new functions added all the time.

Vorteile: We asked for a change in how mileage was recorded and it was done the next day

Nachteile: Some bugs should not be there when the upgrades are made, but they do correct any issues quickly after, testing should be more solid, but is worth for new features

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 26.8.2016