Wer verwendet SAP Litmos?

Litmos LMS funktioniert überall, wo es nötig ist und es gibt kein Schulungsprogramm, das Litmos nicht bewältigen kann. Die Software wird von Tausenden von Unternehmen aller Größen in Nordamerika, Europa, Neuseeland, Australien und im Asien-Pazifik-Raum verwendet.

Was ist SAP Litmos?

Litmos ist eine cloudbasierte Plattform für kontinuierliches Lernen, die das Lernmanagement, das erweiterte Unternehmen, vorgefertigte Inhalte und ein Content-Management-System (CMS) vereint, um die Schulungsanforderungen von Unternehmen zu erfüllen. Die Plattform wurde für Lernende konzipiert und ermöglicht die Nutzung von Inhalten auf jedem Gerät und innerhalb der Anwendungen, auf die Nutzer bereits zugreifen – und sorgt so für eine nahtlose Lernerfahrung. Millionen Nutzer in 20 Branchen und mehr als 130 Ländern nutzen Litmos, um besser zu lernen.

SAP Litmos – Details

Litmos

https://www.litmos.com/

Gegründet 1996

SAP Litmos – Preisübersicht

SAP Litmos bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Weitere Preisinformationen für SAP Litmos findest du unten.

Kostenlose Version

Ja

Gratis Testen

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

24/7 (Live Vertreter)

Support während der Geschäftszeiten

Online

SAP Litmos Funktionen

Lernplattformen
Asynchrones Lernen
E-Learning-Unternehmen
Elektronischer Handel
Gamification
Gemischtes Lernen
Hochschulbildung/Erziehung
Integrierter Autorensystem-Kurs
Mobiles Lernen
Portal für Lernende
SCORM-Compliance
Synchrones Lernen
Unternehmen/Geschäft
Videokonferenzen
Asynchrones Lernen
Ausbildungsbetriebe
Content-Management
Elektronischer Handel
Engagement-Überwachung
Fähigkeiten-Nachverfolgung
Gamification
Gemischtes Lernen
Hochschulbildung/Erziehung
Integrierter Autorensystem-Kurs
Medien-Management
Mitarbeiter-Training
Soziales Lernen
Studentenportal
Synchrones Lernen
Testen / Bewertungen
Unternehmen/Geschäft
Videokonferenzen
Virtueller Klassenraum
Zertifizierung-Management
Asynchrones Lernen
Ausbildungsbetriebe
Elektronischer Handel
Gemischtes Lernen
Hochschulbildung/Erziehung
Integrierter Autorensystem-Kurs
Integriertes LMS
Mobiles Lernen
Portal für Lernende
Simulation
Synchrones Lernen
Unternehmen/Geschäft
Zertifizierung-Management
Content-Management
Diskussionsforum
Entscheidungsbaum
Katalogisierung / Kategorisierung
Kollaboration
Self-Service Portal
Volltextsuche
Wissensbasis-Management

SAP Litmos – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 239 Nutzerbewertungen

Gesamt
4.2/5
Benutzerfreundlichkeit
4.4/5
Kundenservice
4.1/5
Funktionen
4.1/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.1/5

Easy, focused on corporate education and a better partner you cannot find!t

Bewertet am 3.8.2016
Robin B.
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
Quelle: GetApp
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis

Kommentare: We are a healthcare software company rapidly growing with needs to rapidly deploy education across our global employee network leveraging technology to avoid increases in head count. We implemented Litmos without a hiccup and our employees are 100% engaged! Our 90 day trending shows no end in sight to the benefits this incredibly easy to use technology will bring. Every person we encounter at Litmos is devoted to our success. A rare find in today's business world. I highly recommend you take a look if education is at the forefront of your company objectives!

Vorteile: easy technology with seamless implementation, customization to your needs, reporting available for most anything you want to measure, can use all kinds of different mediums that are easy to upload and use, cost to value is more than other systems researched, best online help I've ever seen

Nachteile: would love to see more delineation in privileges allowing me to customize for my company's use and specific needs

Litmos is My Choice

Bewertet am 3.8.2016
Sharon Z.
Systems Mansgement Specialist
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
Quelle: GetApp
4/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: We have used Litmos to fill our need for easily accessible on line training for our users across multiple counties. It has improved our ability to not only manage regulatory and mandatory training, but to manage our staff compliance across the board for all of the positions within our Agency.

Vorteile: Litmos is both easy and fun to use! In our industry, we work hard and deal with many intense situations on a daily basis. Litmos allows us to offer fun and innovative ways to share information, collaborate with the Discussion forums and have fun with gamification. If we have to learn, it should be fun, effective and not add to the stress of our daily job.

Nachteile: I would love to see development regarding linking courses together. For example, one online course serves as the initial foundation and is good for one year. After that, they take a refresher course that would satisfy the need for renewal. Currently there is no way to do that. This is critical for our industry. We also need a way to offer the initial course as an ILT, then apply an online course as the refresher.

Leader in LMS design and usability

Bewertet am 17.3.2018
Artem V.
1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: We needed a central place to house all of our courses and needed the ability to track who has completed what and where our learners are struggling. Based on the tracking for our support teams we have been able to change our approach and be more inclusive of everyone.

Vorteile: The simplicity and usability of the learner view makes it easy for them to know what courses to do and what needs completing. Building courses is easy as well and they offer quite a few module course types in addition to that recently there are a lot of great features to automate the the reminders to ensure learners are completing tasks on time.

Nachteile: Could use some more reporting on the instructor led sessions. In my specific use case I need to report on the number of live sessions we are doing and often requires some excel magic to get what we need. Also would like to see more integration into other virtual platforms other than GotoTraining.

Antwort des Softwareanbieters

von Litmos an 23.3.2018

Hi Artem,

Thank you for the great feedback! We are delighted that you have found success using Litmos. I will give our product team your feedback regarding reporting on instructor led sessions and integrating into more virtual platforms. Keep in mind that we update our product often and it will continue to improve with each update. Please reach out if you ever have any questions.

Cheers!
Allison

Litmos Heroes!!

Bewertet am 8.11.2019
Maurice G.
Learning and Development Specialist
Outsourcing/Offshoring, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
3/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: It was a fresh new move from what we were originally used to. It introduced us to the concept of Microlearning and Gamification which in turned improved both retention and knowledge growth of our learners.

Vorteile: It provides you with the ability to nestle your own content into itself and not just focus on what they provide to you.

Nachteile: The after-sale support of the platform is a problem in and of itself. You are kind of left to fend for yourself once you have gone through full implementation.

Okay product but TERRIBLE SUPPORT

Bewertet am 17.8.2018
Brett C.
Technical Training Manager
Erneuerbare Energien & Umwelt, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
2/5
Gesamt
2/5
Benutzerfreundlichkeit
2/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
1/5
Kundenbetreuung
2/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Rollercoaster, sometimes they're spot on and have the features we need, other times it takes forever to get a known problem taken care of.
If I could go back and re-select an LMS, I wouldn't choose Litmos.

Vorteile: • Allows you to distribute material on a mass basis and track who has and who has not completed
• Learning Paths allow you to group a series of Courses together to assign 1,000's of modules at a time easily
• Modules can have embedded capability to allow you to perform tasks that the LMS does not have built-in
• API integration allows you perform useful tasks that Litmos does not have built in.

Nachteile: • The Support takes FOREVER to get anything done, even when it is a program glitch, at the time of writing this review I have been waiting 6 months for a fix to a problem that they have identified as a flaw and just have not fixed. This flaw has been debilitating to our Training Program with Litmos.
• Cheating is easy on built-in assessments. When completing assessments on a computer the user can just right-click and go back and re-submit the correct answer. Litmos said they would NOT disable the back-button.
• Learning Paths are the only level of organization that they allow, it would be nice to have "Sub-Learning Paths".
• Reports are still "meh", even after the reporting update. Thankfully there is API integration which allows us to make our own reports from the information on Litmos.

Antwort des Softwareanbieters

von Litmos an 4.12.2018

Hi Brett,

Thank you for the review. Our support team has doubled in the past few months to make sure our customer's are taken care of. Hopefully things change for the better - we are always here to help.

Best,
Allison