Wer verwendet Almabase?

K-12 Schulen/Hochschulen/Universitäten mit kleinen Advancement-Teams (in der Regel weniger als 20 FTE).

Was ist Almabase?

Almabase ist die einzige Engagement-Lösung, die du benötigst, um die Absolventen-Beteiligung an Spenden, Veranstaltungen und Freiwilligenprogrammen zu steigern.

Du erhältst aktualisierte Kontaktinformationen von Facebook und LinkedIn und es funktioniert mit deiner Datenbank. Du kannst auch deine Veranstaltungen, E-Mail-Marketing, das Online-Absolventen-Verzeichnis, den Alumni-Plan sowie das Mentoring-Programm verwalten.

Almabase wird von über 250 kleinen Advancement Shops verwendet und ist ein Partner von Blackbaud Technology.

Almabase – Details

Almabase

http://almabase.com/

Gegründet 2012

Almabase – Kostenübersicht

Almabase bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion.

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

Almabase Funktionen

Alumni-Management Systeme
Fundraising-Management
Job-Anzeigetafel
Mailinglisten-Management
Mitglieder-Buchhaltung
Mitglieder-Gemeinschaften
Mitglieder-Portal
Mitgliederverzeichnis
Mitgliedschaft-Management
Veranstaltungsmanagement
Website-Management
Content-Management
Diskussionsforum
Gruppenmanagement
Ideenfindung / Crowdsourcing
Inhalt-Moderation
Mitgliederverzeichnis
Mitgliedschaft-Management
Social-Media-Management
Veranstaltungsmanagement
Website-Management
Absolventen-Management
Auktions-Management
CRM
Freiwilligen-Management
Kampagnenmanagement
Mitgliedschaft-Management
Mobiles Spenden
Pfand-Management
Spendenmanagement
Spender-Management
Spendersuche
Subventions-Management
Tracking von Beiträgen
Veranstaltungsmanagement
Wiederkehrende Spenden
Zahlungsabwicklung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Fortschrittsverfolgung
Kundenmanagement
Kursverwaltung
Mentor-Anpassung
Programm-Management
Terminplanung
To-do-Listen Verfolgung
Zielmanagement
Ausschuss-Management
E-Mail Marketing
Gebühren-Management
Mitglieder-Datenbank
Mitglieder-Portal
Mitgliederverzeichnis
Mitgliedschaftsarten
Mitgliedschaftsverlängerung
Veranstaltungsmanagement
Verwalten von Anwendungen
Website-Management
Zahlungsabwicklung
Belegmanagement
Kampagnenmanagement
Mobiles Spenden
Online-Spenden
Pfand-Management
Spenden-Tracking
Spendenmanagement
Spender-Management
Veranstaltungsmanagement
Wiederkehrende Spenden
Zahlungsabwicklung
Ausschuss-Management
E-Mail Marketing
Finanzmanagement
Fundraising-Management
Gebühren-Management
Job-Anzeigetafel
Kapitel-Verwaltung
Mitglieder-Gemeinschaften
Mitglieder-Portal
Mitgliederverzeichnis
Mitgliedschaft-Management
Veranstaltungsmanagement
Wahlmanagement
Website-Management

Almabase – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 67 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,7/5
Benutzerfreundlichkeit
4,6/5
Kundenservice
4,8/5
Funktionen
4,5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,7/5
Kyle B.
Director of Alumni Relations
Bildungsmanagement, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 19.11.2019

"Almabase provides excellent value for our alumni"

Kommentare: Almabase is at the center of our alumni strategy. The goal is to provide alumni with a high-quality, tangible benefit to grow their affinity for our school and inspire volunteering, fundraising and more. The Almabase team is great to work with — not only addressing questions and issues quickly, but being a partner in devising our strategies.

Vorteile: Product itself is super easy to use and the customer service is top-notch. Map feature is impressive and we have received great feedback from our alumni since launching recently. Almabase allows us to provide our alumni with a high-quality experience — keep them in touch, but also giving them networking/career opportunities they desire. The email functionality inside Almabase is so much better than other products like Constant Contact. We can easily segment and send communications by graduating class, location and more. The Engagement Snapshot is also a very useful tool — we can easily see how engaged our alumni are.

Nachteile: No complaints so far! We have thoroughly enjoyed our time with the Almabase team so far.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 19.11.2019
Charlotte A.
Marketing Specialist/Alumni Relations
Hochschulbildung, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 13.9.2019

"Almabase Alumni Software has transformed the way we interact with alumni"

Kommentare: Overall just love it, we looked at other companies including Graduway, Almaconnect, Salesforce, Raiser's Edge, Mentor City, Alumni Channel, 360 Alumni and just so much more but we found Almabase to be the best option for the price, service, and functionality. As a small size school, we wanted an alumni network but knew that it wasn't going to have 10,000 alumni so they were able to work with us to find a pricepoint that was right for us.

Vorteile: I love this software because it has many great features such as a giving platform which lets you organize campaigns for donations, an alumni map so you can see how big your alumni community has grown, the alumni database/directory which is so helpful for me to write notes/keep track of job placement/address information---it also syncs with Linkedin so when alumni get new jobs i don't have to manually add it. The customer service team is so helpful, they are available by email, chat, or phone and answer my questions almost immediately or within the day. There's also a job board for us to add jobs or alumni can add it too. There's also an email system so that's helpful. They even built me a student directory so students can have a profile too which we can transition into alumni accounts.

Nachteile: Nothing, it works great. We've been really happy with it.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 13.9.2019
Kyle T.
Director of Alumni Relations
Fundraising, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 3.4.2020

"Almabase Really Helped Our Alumni Association"

Kommentare: Could not be happier. TO the overall look and ease of the site to the care that the staff offers... there is no better fit for us.

Vorteile: Almabase is extremely user friendly and easy to manage from a backend perspective. A lot of the site is customizable and the customer support team is always there to work with you through any issues you have. It is also extremely easy to integrate to our database at the school, which was super valuable.

Nachteile: There's honestly and truly nothin that I dislike. The team at Almabase is always on working on new ways to improve their site, and will even take suggestions when you'd like to see something happen.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 3.4.2020
Virginia H.
Director of Publications and Marketing
Non-Profit-Organisation Management, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    3/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    2/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    5/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 16.7.2018

"Used to set up an alumni database for our existing and lost alumni"

Kommentare: It was a useful tool in having all of your alumni information in one area and offered options that we ended up not using.

Vorteile: The support staff was very helpful in the setup and in addressing any issues that we had. The overall building of the "base" was fairly easy.

Nachteile: It didn't stand out enough as unique or needed to continue the yearly contract. We ended up using our new web platform to incorporate a signup form and keep alumni up to date.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 16.7.2018
Sherin K.
CEO
Bildungsmanagement, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 23.3.2020

"Great Team, Great Service!"

Vorteile: The platform is easy to use and customizable for our needs. We use the platform extensively for creating events, fundraising pages, creating alumni directory and posting news and updates for alumni. Almabase team provides great service and is always available to answer our queries and helps us navigate through the best options for solving our requirements.

Nachteile: We have most of the features we look for in an alumni engagement platform. A mobile app would have been a nice addition so members have easy access on their phones.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 23.3.2020