Wer verwendet iMaint?

Kunden in einer Vielzahl von Branchen haben mit iMaint Erfolge erzielt. Beispiele dafür sind Fertigung, Schulen und Gesundheitseinrichtungen, Regierungen und Flotten.

Was ist iMaint?

iMaint CMMS/EAM zentralisiert Daten und automatisiert Wartungsmanagementaufgaben, um Unternehmen dabei zu unterstützen, kritische Wartungsherausforderungen zu lösen und den ROI zu maximieren. Die Lösung verfügt über eine nutzerfreundliche, äußerst anpassbare Oberfläche. iMaint eignet sich für Unternehmen jeder Größe, kann auf mehrere Websites erweitert werden und beinhaltet kostenlose Updates. Zu den Optionen gehören On-Premise- oder Cloud-gehostete Lösungen, Zustandsüberwachung und GPS-Tracking, mobiler Zugriff, Wartungsdashboard und mehr.

iMaint – Details

DPSI

http://www.dpsi.com

Gegründet 1986

iMaint – Preisübersicht

iMaint ist verfügbar ab 60,00 $/Monat. iMaint bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Weitere Preisinformationen für iMaint findest du unten.

Startpreis

60,00 $/Monat

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Installiert - Windows

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

iMaint Funktionen

CMMS Software (Computerised Maintenance Management System)
Abrechnung & Rechnungsstellung
Inventarverwaltung
Kalibriermanagement
Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
Mobiler Zugriff
Schlüssel & Schloss-Management
Techniker-Management
Vorbeugende Wartung
Arbeitsauftragsverwaltung
Energiemanagement
Facility-Management
Garantie-Management
Geräte-Management
IT-Asset-Management
Instandhaltung Planungs- und -Steuerungssysteme (IPS)
Instandhaltungsmanagement
Inventarverwaltung
Planung präventiver Wartung
Software-Lizenzmanagement
Verwaltung von Einzelteilen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Arbeitsauftragsverwaltung
Inventarverwaltung
Kalibriermanagement
Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
Mobiler Zugriff
Prädiktive Wartung
Schlüssel & Schloss-Management
Techniker-Management
Terminplanung
Verfolgen von Vermögensanlagen
Vorbeugende Wartung

iMaint – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 14 Nutzerbewertungen

Gesamt
4.4/5
Benutzerfreundlichkeit
3.8/5
Kundenservice
4.9/5
Funktionen
4.4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.3/5
James M.
Mechanical Planner / Scheduler
Konsumgüter, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 2.1.2019

"New User Review ( Royal Canin )"

Kommentare: Very Professional and Helpful Staff.

Vorteile: The Setup and Usability of the Software, along with the ease of doing Work Requests VIA the Internet.

Nachteile: Can't say I don't like anything about it so far.

Antwort des Softwareanbieters

von DPSI an 3.1.2019

Thanks for the kind review, James!

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 2.1.2019
Steve M.
Process Improvement Consultant
Essen & Trinken, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 4.12.2018

"iMaint Version 4.2"

Kommentare: The iMaint software is great but the customer support from DPSI is the best in the business. Every question I have had about this software over the last few years has been answered timely, explained thoroughly by a "real person" who understands the product and isn't just reading from a script. Everyone from DPSI has been a pleasure to work with!

Vorteile: iMaint Version 4.2 is so much easier to use than previous versions and has great new features! The "Touch View" is very intuitive and operates in familiar screen tiles, much like a cell phone or tablet. The attachments feature allows PDF's, TIF and JPG files to be printed on work orders or used as a thumbnail "link to external resource". Now you can have detailed work instructions printed along with the work orders for PMs automatically through the scheduling. The Thumbnails to external resources create hyperlinks for files that can contain even more detailed information such as repair videos, manuals and other files that would be too large to store within the program. The new features in 4.2 make this software the best CMMS I have used to date.

Nachteile: No real complaints about the software but the user manuals could be more visual and for new users an explanation of the theory behind "relational database management " and the importance of entering the correct type of data with consistent naming protocol because this affects the reporting features and the ability to gain insight into the some of the budgeting and staffing decisions a company could benefit from using the software. iMaint is more than just a program for generating work orders and doing inventory it is an effective management tool if fully utilized.

Antwort des Softwareanbieters

von DPSI an 3.1.2019

Thanks for the review, Steve!

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 4.12.2018
David M.
Transit Technology Analyst
Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 17.3.2020

"5 star support"

Kommentare: [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] was absolutely fantastic. Didn't have to look much up because she knew everything :) Very personable, funny and was a joy to work with. She's what you would hope to have in customer service. Keep doing what you're doing!

Vorteile: I like how my coworkers who use the software like it. I'm writing the review for Customer Support

Nachteile: Not much to not like. Being in IT I know I don't have to dedicate hardly any time to the program because it just works

Antwort des Softwareanbieters

von DPSI an 20.3.2020

Thanks for the review, David. We're so glad to hear your experience with Customer Support went well!

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 17.3.2020
Chris F.
Maintenance Manager
Essen & Trinken, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    2/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    2/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    5/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 30.9.2019

"Lots of features, lots of work :("

Kommentare: Frustrating... a little... Took too much time to set up things for PM's and the reporting was never the way I needed it. Maintenance Calendar was non existent.

Vorteile: iMaint has lots of options and features. Too many sometimes. The customer support is good, but it seemed I needed it more often than I should.

Nachteile: There are too many steps to setting up simple repeatiing PM's.. It's just more complicated than it needs to be.

Antwort des Softwareanbieters

von DPSI an 7.10.2019

Chris, we are sorry you had issues using iMaint and appreciate your feedback. Although it is feature-rich, you can also customize the navigation tree and utilize form designer to simplify views for a basic user. There are 200+ report/graph templates that can be altered by the user, and you can create new reports as well. Our resource allocation module gives a calendar view of upcoming work and available resources. Additionally, we do offer numerous video tutorials and webinar opportunities where our users can gain more knowledge.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 30.9.2019
Carlo O.
PLANNING, CENTRAL ENGINEERING OPERATIONS
Pharmazeutika, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 27.6.2018

"MINOR HICCUPS WHEN INTEGRATED INTO OUR COMPANY, OVERALL A GREAT PLATFORM FOR A CMMS"

Kommentare: ABILITY TO IMPROVE OUR MAINTENANCE STANDARDS, BY CAPTURING KPI's ESSENTIAL TO MEETING ACTION ITEMS, AND REDUCING UNPLANNED DOWNTIMES

Vorteile: THE FEATURES: REPORTING CAPTURES KPI's THAT WE NEED TO KEEP OUR TEAMS INFORMED. RESOURCE ALLOCATION, UNPLANNED DOWNTIMES, LABOR DISTRIBUTION ARE JUST THE FEW FEATURES THAT I LIKE ABOUT iMAINT

Nachteile: SEVERAL TIMES A MONTH, I RECEIVE ERRORS WHEN GENERATING REPORTS. ONCE IN A BLUE MOON, WHEN CAPTURING DATA, THE DATE RANGE IS NOT ACCURATE AND I START FROM THE BEGINNING AND THIS OFTENTIMES MITIGATES THE ISSUE

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 27.6.2018