Wer nutzt diese Software?

Marketer (in-house und Agentur), Brand Manager (von Start-ups bis zu Unternehmen) und Kreative (In-house, Agentur und freie Mitarbeiter).

Durchschnittliche Bewertung

62 Bewertungen
  • Gesamt 4.5 / 5
  • Benutzerfreundlichkeit 4.5 / 5
  • Kundenservice 4.5 / 5
  • Funktionen 4.5 / 5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis 4.5 / 5

Produktdetails

  • Kostenlose Version Nein
  • Kostenlose Testversion Ja
  • Einsatz Cloud, SaaS, Web
  • Training Persönlich
    Live Online
    Webinare
    Dokumentation
  • Kundenbetreuung 24/7 (Live Vertreter)
    Support während der Geschäftszeiten
    Online

Angaben zum Hersteller

  • Brandfolder
  • https://brandfolder.com/
  • Gegründet 2012

Über Brandfolder

Brandfolder ist die weltweit leistungsstärkste einfache Digital Asset Management (DAM) Plattform. Die Kunden lieben uns wegen unserer einfach zu bedienenden Oberfläche, sehr ansprechender Kundenunterstützung und durchdachten Funktionen. Einfaches Speichern, Teilen und Präsentieren von allem, was für Deine Marke wichtig ist, mit unserer Cloud-basierten SaaS-Lösung. Unser intuitives Tool ermöglicht es Marken, sich besser zu organisieren, konsistenter und effizienter zu werden. Brandfolder hilft starken Marken, ihre besten Markengeschichten zu erzählen.

Brandfolder Funktionen

  • Distribution von Vollziehungen
  • Kontrolle des Genehmigungsprozesses
  • Kunstwerk-Management
  • Projektmanagement
  • Vermögensverwaltung
  • Veränderungsmanagement
  • Anlagenbeteiligung
  • Berichterstattung / Analyse
  • Bibliothek von Vermögenswerten
  • Dateikonvertierung
  • Kategorisierung von Vermögenswerten
  • Kundenspezifisches Branding
  • Metadata-Management
  • Mobile App
  • Suchen / filtern
  • Versionskontrolle
  • Workflow-Management

Die hilfreichsten Reviews für Brandfolder

Brandfolder is an awesome tool to collaborate with different departments!

Mit Google übersetzen Bewertet am 12.10.2017
Mindy G.
Marketing Coordinator
Einzelhandel, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Organization was the top benefit for our marketing team. Our dropbox was getting filled with different variations/edits of our millions of assets, and dropbox allows us to house our final assets so looking for the correct version is simple now. We also don't get one off requests from other departments since dropbox makes it easy for them to find what they need and resize any asset.

Vorteile: What I like most about this software is being about to track which assets are being used by different users, and our marketing team is able to use that information to make more successful campaigns. It is a great resource for our company to ensure that everyone was using the most up to date assets. I also love that it has a super easy, very visual interface that makes it a breeze to find exactly what you are looking for quickly.

Nachteile: I think the biggest trouble we have with the software is signing people up for the first time. Sometimes the email sent from Brandfolder goes to junk mail, and the person receiving the email doesn't always know to look there.

Best damn DAM

Mit Google übersetzen Bewertet am 30.1.2019
Front-End Developer & SEO Consultant
Marketing & Werbung, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Digital Clutter No More!

Vorteile: The onboarding was a breeze. They had our account setup that day and transition planning and meetings setup asap to get us up and running fast. It took a bit of playing around to get use to the systems (about 60 minutes) and then I felt like a pro. Very intuitive filter based searching. I love their integration with adobe suite for templates, that way my employees do not need access to photoshop or illustrator - it is saving us a lot of time. One aspect we have found that we didn't expect was managing our creative projects. We create a section/folder and invite the contractors to just that folder. They then upload their assets, revisions, documentation and we discuss and manage the project from one single location. I can easily see the various revisions, notes, and file versions. No more searching my emails and cloud drives for variations and notes. Lastly, the search feature works very well. But my one suggestion is setting up a tag hierarchy from the beginning. This will help you manage your sections and search features much better from the start.

Nachteile: Maybe a few more pre-built API integrations but that being said, their support is top notch and they assisted us with the connections we needed. We are not on a top tier plan either but they treat us like an enterprise company.

Lies weitere Bewertungen