IBM Marketing Cloud

IBM Marketing Cloud

von IBM

Wer verwendet IBM Marketing Cloud?

Für Unternehmen jeder Größe.

Was ist IBM Marketing Cloud?

IBM Marketing Cloud ist der Anbieter von Marketingtechnologie, der fortschrittliche Lösungen für E-Mail-Marketing und Marketing-Automation anbietet. Die Produkte von IBM Marketing Cloud sind für Marketingexperten konzipiert, die ihren Umsatz steigern, ihre Rendite verbessern und effizienter arbeiten möchten. Marketingexperten, die IBM Marketing Cloud nutzen, können sich sowohl der Strategie als auch der Ausführung widmen, da sich das Unternehmen auf innovative, nutzerfreundliche Technologie, einfache Implementierung sowie Dienstleistungen und Support konzentriert.

IBM Marketing Cloud – Details

IBM

https://www.ibm.com/watson/

Gegründet 1999

IBM Marketing Cloud – Kostenübersicht

IBM Marketing Cloud bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion.

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Nein

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

IBM Marketing Cloud Funktionen

Marketing Automation Software
A/B-Tests
Analytik / ROI-Verfolgung
Anpassbare CTAs
Drip-Kampagnen
Dynamische Inhalte
Lead Scoring
Sales Intelligence
Segmentierung
Social Marketing
Suchmaschinen-Marketing
Websitebesucher-Nachverfolgung
Zielseiten / Web-Formulare
Ausgabenmanagement
Budgetierung/Prognosen
Kollaboration
Marketingkalender
Medien-Planung
Projektmanagement
Prädiktive Analytik
Präsentations-Tools
Roadmapping
Zielsetzung / Nachverfolgung

IBM Marketing Cloud – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 19 Nutzerbewertungen

Gesamt
3,6/5
Benutzerfreundlichkeit
3,2/5
Kundenservice
3,5/5
Funktionen
3,9/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,6/5
Verifizierter Rezensent
Co-Founder & Chief Growth Officer
Computer-Software
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    Nicht bewertet
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 13.4.2018

"Very powerful swiss-army knife toolkit with great analytics support."

Vorteile: The IBM Marketing Cloud provides incredibly strong analytics and is integrated into many other services.

Nachteile: The IBM Marketing Cloud purely serves a single purpose, and if you want other tools you will have to invest in other IBM software as IBM makes several products with focused feature lists instead of a few products with broad feature lists.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 13.4.2018
Daniel A.
Interactive Project Manager
Religiöse Einrichtungen, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 11.11.2016

"Silverpop, now IBM Marketing Cloud offers robust marketing automation, dated UI means learning curve"

Kommentare: Originating in the Email Service Provider (ESP) space, Silverpop was acquired by IBM and has evolved to become IBM Marketing Cloud. The core feature set still revolves around email with sophisticated features such as "Send Time Optimization" which samples users opens and schedules each contacts mailings for when they are most likely to open your email. Building on a simple workflow system, Marketing Cloud now offers Blueprints for the most common opportunities such as warming campaigns, retargeting and automated responses. A recent rearchitecture has brought the user-interface in line with other IBM Blue Mix and Commerce platforms. The updates also mean that IBM's mix of SAAS such as the new Customer Analytics and the existing WebSphere Commerce content platform. The future looks bright for Marketing Cloud with coming integration with IBM Watson preparing to lead the way with Machine Learning and Artificial Intelligence guiding contact segmentation and product targeting. But its current position places it in steep competition with market leaders such as Adobe Experience Manager and Marketo. The promised integration with Watson and the recent updates with SMS and push notification integration merit Marketing Cloud a closer look when looking for a marketing automation solution.

Vorteile: Flexible integration and reasonable pricing to add a comprehensive feature set for the digital marketer.

Nachteile: Parts of the UI have yet to be updated hiding much needed functionality deep in menus. The reporting module needs to be revisited with an archaic interface and burying much needed web tracking features.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 11.11.2016
Grant W.
marketing director
Finanzdienstleistungen, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    2/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    2/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    5/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 19.3.2018

"A powerful marketing tool let down by clunky interface and difficult integration"

Vorteile: Ability to manage contacts at scale, with very rare outages and reasonable cost versus competing products

Nachteile: Interface is looking increasingly old-fashioned, client support can be hard to reach, and help manuals for integration can be hard to locate

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 19.3.2018
Verifizierter Rezensent
Gerente de Distrito Regional
Pharmazeutika
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 31.3.2018

"It is a useful tool when you have strategies associated with digital marketing."

Kommentare: Definitely the best benefit is reflected in the return on investment, since it uses a digital marketing platform based on the cloud and is more easily integrated with other applications and customer data sources.

Vorteile: Now it's called Watson Campaign Automation (IBM Marketing Cloud) allows you to offer your clients exceptional experiences throughout the purchasing process, using customer data, providing value information extracted from analytics and automating multi-channel interactions. Is a digital marketing automation platform designed to put the power of data in the hands of the marketer. Use behavioral data from any source to create consistent campaigns wherever your customers are through channels like email, web, mobile apps, SMS, social, group messaging and more.

Nachteile: You must have a great knowledge in the area to know how to interpret the data, in the same way the information reflected is quite complex.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 31.3.2018
Michael H.
Unternehmensberatung
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 21.11.2014

"Great Product for Mid-Size Businesses"

Vorteile: Setup of the system and getting everything established is a very quick process, particularly if you have used Silverpop previously. It very quickly allows you to add users (unlimited) and assign permission levels. Mailings are very easy to create, although the WYSIWYG mailing editor isn't the best (an entirely new mailing creation process is going to be implemented in the somewhat near future from my understanding). Hopefully, IBM's acquisition of Silverpop will add some resources to get things done faster and offer some more advanced features. Silverpop also has an annual conference (Amplify) in May each year that is outstanding. It's great, particularly for new users, to really become immersed in the system and learn best practices and how to use some of the more advanced functionality.

Nachteile: There is slow implementation of UI fixes and enhancements. Testing of the automated mailings is daunting and difficult.

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 21.11.2014