Wer verwendet LiveEngage?

Unternehmen jeder Größenordnung, die durch Veränderung der Kundenkommunikation ihren Umsatz steigern und den Service verbessern möchten.

Was ist LiveEngage?

LivePerson verändert die Art, wie Menschen mit Marken kommunizieren: durch Chat- und Messaging-Unterstützung mit Bots und KI. Zu den 18.000 Kunden gehören führende Markenunternehmen wie Citibank, HSBC, Orange und Home Depot. Sie nutzen die kommerziellen Gesprächslösungen zur Koordination zwischen Menschen und KI, auch in großem Maßstab. So entsteht eine praktische und dabei sehr persönliche Gesprächsbeziehung mit Millionen von Kunden.

LiveEngage – Details

LivePerson

http://www.liveperson.com/

Gegründet 1996

LiveEngage – Preisübersicht

LiveEngage bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Weitere Preisinformationen für LiveEngage findest du unten.

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Training

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

24/7 (Live Vertreter)

Online

LiveEngage Funktionen

Chatbot Software
Absichtserkennung
Code-Free Development
Empfindungsanalyse
Kontextabhängige Anleitung
Mehrsprachig
Omnichannel
On-Screen-Chats
Spracherkennung
Sprachsynthese
Virtueller Assistent
Vorkonfigurierte Bots
Wiederverwendbare Komponenten
für Entwickler

LiveEngage – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 36 Nutzerbewertungen

Gesamt
4.3/5
Benutzerfreundlichkeit
4.3/5
Kundenservice
4.3/5
Funktionen
4.3/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.2/5
Temitope E.
Helpdesk Analyst
Design, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 9.8.2018

"My experience with Liveengage has been perfect."

Kommentare: Liveengage has provided us with an effective medium to communicate with our clients. Thus we have greatly cut down on financial resource we spend maintaining telephone support, since most of our clients are very much comfortable contacting us via Liveenagege on our website.

Vorteile: Liveengage is very intuitive and thus very easy to use. All of my helpdesk colleagues have no complaints making use of this helpdesk solution ,same for new agent recruits whom we recently introduced to use this.
I am able to monitor the number of web visitors on our website in real time ,and know their geographical location(this has helped the marketing department).I am able to know what part of the website a website visitor I am chatting with is at ,thus making it easy to better address their challenge.
Liveengage is also very mobile friendly ,and this has made it easy for web visitors accessing our website to have a good experience chatting with our helpdesk team.

Nachteile: Liveengage has been our trustworthy helpdesk solution for the last two year period. There is absolutely no complaint from my end.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 9.8.2018
Basiirat A.
Customer Support Analyst
Unterhaltung, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 25.8.2018

"A better way to connect with web visitors."

Kommentare: LiveEngage serves as a connection between my organization and our customers. To my organization ,LiveEngage has gone beyond just being an help-desk solution , it has enabled us segment web visitors based on activities such as the part of our website they visit,how long they spend on a particular web page ,their past interaction with the help-desk team etc

Vorteile: LiveEngage is very user friendly and this is the first quality I look out for in any software solution. It enables customization including HTML integration which makes it easy for organizations to personalize the kind of content which comes along with having LiveEngage on their website.
I like the real time monitoring feature which so makes it easy to know where every web visitor is at,on every given time.The customer support agents on LiveEngage is just an extra reason why I love this program , they are polite ,willing to help and are available at all times.

Nachteile: It takes a while and some in-house training for new users to effectively maximize the benefits of LiveEngage. However ,this tedious learning curve has an huge return on investment for every organization using LiveEngage.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 25.8.2018
Verifizierter Rezensent
Senior Technical Support Associate
Computer-Software, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    3/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    7/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 19.3.2019

"Great software but could use some upgrades"

Vorteile: The ability to pull reports is great. You can set custom dates and filter by specific departments if this software is being used by multiple departments. This helps easily track metrics such as average interaction times, wait times, and any abandoned interactions. This software also makes addressing customer concerns quick and easy in real time. Customer account details display when the interaction is taken.

Nachteile: The cons I saw with this software is the inability to prioritize chats or allow chats to be taken based on 'cherry-picking'. When you have paid support modals, the ability to be able to pull those interactions right away would be beneficial. You can only take interactions in the order that they are received in the queue. Support issues take a while to resolve.

Antwort des Softwareanbieters

von LivePerson an 25.3.2019

Thank you for your review! In regard to the con you specified, you should work with your account manager to set that up! We DO in fact offer a configuration where certain departments, agent groups, or specific agent can get priority in receiving messages. You can also set up messages that come into specific departments (ie. message coming into support department vs sales department) to be prioritized over others so that higher-urgency messages can be responded to before lower-priority messages! Please do reach out to your account manager to implement this :) Thank you for taking the time to leave us a review!

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 19.3.2019
Amanda L.
Coordinator
Computer-Hardware, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    2/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    2/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    2/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    5/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 7.1.2020

"Works Well, Very User Friendly"

Vorteile: This program was the easiest live person software out of several we have used.

Nachteile: We were not able to answer chats after hours. We switched to a company we can do this.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 7.1.2020
Conner C.
Business Analyst
Luxusgüter & Schmuck, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    1/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    1/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    1/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    0/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 19.2.2020

"Horrific customer service and stability"

Kommentare: Overall live engage is the worst live chat platform I have worked with. The chat feature often just kicks customers out of their chat which is a terrible experience. I have brought this up multiple times and have had no luck with help. Our account manager is oblivious and only contacts us when trying to sell us something. In general customer service is atrocious. We just had a system outage last 5 hours with no word from our account manager or a customer support representative. We will be finding another service provider as soon as possible.

Vorteile: Ease of use. Reporting package. Dashboard.

Nachteile: Customer service. Service outages. Glitches.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 19.2.2020