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Was ist KnowledgeOwl?

KnowledgeOwl ist übersichtlich, einfach und intuitiv und ermöglicht einen problemlosen Aufbau und die Pflege einer Wissensdatenbank für deine Kund*innen und Mitarbeiter*innen. Keine Ablenkungen oder umständliche Einrichtung – einfach eine Wissensdatenbanksoftware ohne Spielereien, die die Verwaltung von Wissen sowie die Kundenzufriedenheit verbessert. Und wenn du es brauchst, ist das freundliche Support-Team immer für dich da, um dir dabei zu helfen, das Beste aus deinem KnowledgeOwl-Abonnement herauszuholen.

Wer verwendet KnowledgeOwl?

Das Anwendung bedient alle Unternehmen, die Informationen an Kund*innen, Mitarbeiter*innen und andere Gruppen online weitergeben müssen. Das Unternehmen liebt besonders kleine Unternehmen, Start-ups, SaaS-Organisationen, Behörden und gemeinnützige Organisationen.

KnowledgeOwl Software - 1
KnowledgeOwl Software - 2
KnowledgeOwl Software - 3
KnowledgeOwl Software - 4
KnowledgeOwl Software - 5

Du bist nicht sicher, ob KnowledgeOwl das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

KnowledgeOwl

KnowledgeOwl

4,7 (222)
79,00 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
44
3
4,7 (222)
4,8 (222)
4,9 (222)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
55,00 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
99
13
4,2 (3.381)
4,3 (3.381)
4,3 (3.381)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu KnowledgeOwl

Confluence
Am besten bewertete Funktionen
Dokumentenspeicher
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Wissensbasis-Management
Guru
Am besten bewertete Funktionen
Content-Management
Wissensbasis-Management
Wissensmanagement
WordPress
Am besten bewertete Funktionen
Bearbeiten in Echtzeit
Website-Management
Zugriffskontrollen / Berechtigungen
ProProfs Quiz Maker
Am besten bewertete Funktionen
Berichterstattung / Analyse
Beurteilung-Management
Wertung
Centralpoint
Am besten bewertete Funktionen
Für dieses Produkt wurden noch keine Funktionen durch Nutzer bewertet.
MangoApps
Am besten bewertete Funktionen
Dokumentenspeicher
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Wissensbasis-Management
Shelf
Am besten bewertete Funktionen
Dokumentenspeicher
Volltextsuche
Wissensbasis-Management
SwipeGuide
Am besten bewertete Funktionen
Content-Management
Dokumentenmanagement
Wissensbasis-Management
Deskpro
Am besten bewertete Funktionen
Call-Center-Management
Live-Chat
Wissensbasis-Management

Bewertungen über KnowledgeOwl

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,7
Benutzerfreundlichkeit
4,7
Kundenservice
4,9
Funktionen
4,7
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,8

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
76%
4
22%
3
2%
Charles
Charles
Product Manager in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Unternehmensberatung, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Best in class tool and avoids developing our own help guides by developers

5,0 vor 6 Monaten

Kommentare: Amazing company that stands behind product and is making improvements all the time. thank you KO for being a great partner!

Vorteile:

Easy to use, stable and feature rich which meets our needs. Their customer service is top notch and easy to work with.

Nachteile:

I'd like to be able to have some content accessible behind the login and some publicly accessible. I don't think that mixed mode is there. For example I need to host login help content somewhere and right now we do that in a different way because our users need to login to KO with our SSO.

Antwort von KnowledgeOwl

vor 3 Monaten

Hi Charles, Thanks so much for your review! We’re happy to report that KnowledgeOwl actually does support mixed content knowledge bases (i.e. some content can be accessible behind the login and some content can be publicly accessible). This article shares more info about this option: https://support.knowledgeowl.com/help/general-security-options#create-a-public-knowledge-base-with-some-private-content Feel free to reach out to support@knowledgeowl.com with any questions. :) - Chad from KnowledgeOwl

Roy
Technical Support Specialist in USA
Informationstechnologie & -dienste, 501–1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Straightforward and phenomenal

5,0 vor 6 Monaten

Kommentare: Absolutely phenomenal. Their support team is always a delight to work with and are incredibly responsive.

Vorteile:

KnowledgeOwl's easy-to-use, common sense, GUI editor allows our authors to focus on what they do best: writing knowledgeable, easily digestible, how-to and informational documentation presented in a visually pleasing, readable, and accessible format.

Nachteile:

It'd be great to have an easy way to generate our own sandbox.

Antwort von KnowledgeOwl

vor 3 Monaten

Hi Roy, Thanks so much for your review! We’ve logged a feature request to make it possible for customers to generate their own sandboxes. We’ll keep you updated if we add that feature in the future. :) - Chad from KnowledgeOwl

Erika
Knowledge Manager in USA
Verwendete die Software für: Nicht angeboten
Herkunft der Bewertung

Great customer service, wish there were more capabilities

3,0 vor 8 Jahren

Kommentare: Overall, the software does what it says. It's a great start to get your product's documentation out there. But some basic wiki capabilities are missing. Tags are still new and have a sort of "Phase 1" usefulness about them right now. There is no way to organize the image library, but I see on their product roadmap that this is on their radar. I'm also looking forward to the Glossary feature that is mentioned on their product roadmap, but not yet a capability of the system. Most importantly, I would LOVE to have a way to link to a specific point in a different article, like you can with some knowledge bases. The initial setup of the knowledge base is incredibly easy - super user-friendly. When trying the product before buying, I had a tiny test knowledge base up and running in minutes. Documentation is a little lacking, but the software is intuitive enough that I find I don't have to refer to the documentation very often anyway. The customer service there is excellent. We have had nothing but the best since day 1. Overall, I'd say our company is happy with Knowledge Owl and are looking forward to the enhancements that will round it out.

Mahlaga
Founder and C.E.O in Südafrika
Informationsdienst, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

KnowlegeOwl in South Africa

5,0 vor 3 Monaten

Vorteile:

Ease of setup. Best software for documentation. KnowledgeOwl can also be used as a learning management system for educational materials. It is Owlsome.

Nachteile:

Only one author can write articles in KnowledgeOwl.

Antwort von KnowledgeOwl

vor 3 Monaten

Hi Mahlaga, Thank you so much for taking the time to review KnowleddgeOwl! For clarity, it's possible to add additional author seats to your knowledge base. Please feel free to reach out to us at support@knowledgeowl.com if you'd like us to help with this. Hoot! 🦉

Jamie
Head of Business Transformation in UK
Einzelhandel, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Knowledge Owl

5,0 vor 6 Monaten

Kommentare: Fantastic and frictionless. Excellent support. The team are fab.

Vorteile:

Transformed how our colleagues in retail find standard operating procedures; digitising content - ensuring the latest versions are always easy to find / accessible to achieve higher levels of compliance and engagement.

Nachteile:

Setup was very unfriendly to get a knowledge base to 'look and feel' like it is of a professional standard. The editor was basic; and left us having to invest in a developer to customise code.