Was ist Boomset?

Boomset bietet preisgekrönte Lösungen zur Verbesserung der Veranstaltungserfahrung vor Ort. Wird von mehr als 1.000 Unternehmen in über einem Dutzend Ländern weltweit verwendet. Automatisiere manuelle Anstrengungen und vereinfache den Registrierungsprozess mit Produkten wie On-Demand-Ausweis (in Farbe), nutzerdefinierten Self-Check-in-Automaten, Gesichtserkennung, Lead-Abrufen, Session-Management, RFID-Tracking und mehr für eine nahtlose Veranstaltungslösung vor Ort. Erkundige dich nach dem neuen Full-Service-Event-Kiosk, dem Evosk (TM)!

Wer verwendet Boomset?

Mit dem Vertrauen von Veranstaltern, HR-Profis, Vermarktern (& anderen!) als integrierte Plattform für Event-Registrierung, Kiosk-Self-Check-in, On-Demand-Druck, RFID-Management, Lead-Abfrage + mehr.

Wo kann Boomset bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Über den Anbieter

  • Hopin
  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Brasilien, Deutschland, Japan, Kanada und 3 weitere

Sprachen

Englisch

Über den Anbieter

  • Hopin
  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Brasilien, Deutschland, Japan, Kanada und 3 weitere

Sprachen

Englisch

Boomset – Videos und Bilder

Boomset Software - 1
Boomset Software - 2
Boomset Software - 3
Boomset Software - 4
Boomset Software - 5
6 weitere anzeigen
Videos zu Boomset
Boomset Software - 1
Boomset Software - 2
Boomset Software - 3
Boomset Software - 4
Boomset Software - 5

Kosten ähnlicher Produkte wie Boomset vergleichen

Boomset

Nicht verfügbar
Kostenlose Version
Gratis Testen
Nicht verfügbar
Kostenlose Version
Gratis Testen
Nicht verfügbar
Kostenlose Version
Gratis Testen
1.200,00 $/einmalig
Kostenlose Version
Gratis Testen

Boomset Funktionen

  • Abzeichen-Management
  • Agenda verwalten
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Formulare
  • Aufzeichnung
  • Aussteller- / Lieferanten-Management
  • Befragungs-/Umfragemanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • E-Mail Marketing
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Chat
  • Eventplanung
  • Eventregistrierung
  • Gruppenanmeldung
  • Kartenverkauf
  • Kundenspezifisches Branding
  • Lead-Erfassung
  • Lead-Generierung
  • Live-Streaming
  • Mobiler Check-in
  • Mobiler Zugriff
  • Networking
  • Online-Anmeldung
  • Persönliche Nachrichten
  • Rednerprofile
  • Registrierung vor Ort
  • Registrierungs-Management
  • Teilnehmer-Management
  • Teilnehmer-Tracking
  • Teilnehmerprofile
  • Zahlungsabwicklung
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Alternativen für Boomset

Bizzabo ist die Nummer 1 der Eventmanagement-Software. Die Events-Cloud bietet Event-Registrierung, Event-App, Event-Marketing und vieles mehr!
If your event is Live, Hybrid or Virtual we have the all-in-one platform that will help save time, help your budget and mitigate risk.
Meetmaps is the event management software to organize one event or all your events, for face-to-face, hybrid or virtual format.
Since 1995, we have provided event technology solutions and world-class service to the conference and tradeshow industry.
Nur 99 $ plus 1 $ pro Bieter. Eine komplette mobile Auktionslösung. Einfache Einrichtung, Zahlungsabwicklung und kein App-Download erforderlich. Erfahre mehr über Accelevents
Mit der preisgekrönten Event-Management-Software kannst du eine oder Hunderte von Veranstaltungen effizient planen, promoten und durchführen.
InEvent is the most powerful software for professional events, video-driven conferences, or any virtual or hybrid experience.
Webbasierte Anwendung für Veranstaltungsplaner zur Verbesserung des Managementprozesses für die Teilnehmer von Veranstaltungen. Erfahre mehr über Digitevent
Perenso Trade Show is an all-in-one B2B event software solution from registration to complex live e-commerce to reporting & analytics.
A comprehensive event management software that empowers organizers to plan, promote, and run online and in-person events.
Eventmanagement-Software, die Zeit spart. Diese Software kümmert sich um alle manuellen Aufgaben im Bereich Eventmanagement.
Ansprechende Technologie in einem unkomplizierten Paket. Das Unternehmen kombiniert Event-Management-Software mit einer bedienerfreundlichen Plattform.
vFairs ist eine virtuelle Veranstaltungsplattform, mit der Unternehmen Online-End-to-End-Veranstaltungen hosten und relevante Zielgruppen ansprechen können.

Bewertungen über Boomset

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,7
Benutzerfreundlichkeit
4,6
Kundenservice
4,7
Funktionen
4,6
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
80%
4
13%
3
4%
2
2%
Jennifer
Jennifer
Director of Event Marketing in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Marketing & Werbung, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Great Attendee Registration Experience

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: Using Boomset removed the headache of printing and alphabetizing badges, gave us multiple branding opportunities, and allowed us to up our game when it came to the attendee registration experience.

Vorteile:

Boomset made our registration process smooth and seamless for our attendees. The extra functionality of being able to ask custom questions at check-in averted a last-minute headache for our registration staff. Boomset's customer service was readily available to walk me through the set up process in advance of our event and while on site.

Nachteile:

The software is easy to use but not necessarily intuitive. Customer service did an excellent job of helping me out when I needed it, but I did need to rely on them for extra help.

Antwort von Boomset

vor 4 Jahren

Thank you for your review, Jennifer. It¿s amazing to hear that Boomset could resolve some of these pain points and manual processes for you and your team. The Customer Success team strives to deliver top-notch support and Boomset works hard to make changes/updates to the system so it gets easier to use each and every time.

Danielle
Coordinator for Continuing Professional Education in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bildungsmanagement, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

On-Site Badge Printing... I'll never go back to pre-printed name badges (if I can help it)

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: The use of this technology has revolutionized the way I think about running registration for events. There was a significant reduction in the number of staff needed on-site for the purposes of registration. This allowed us to pay attention to other things that required assistance. You know, things like, the internet isn’t working, the presenter is having issues with the microphone, the room is too hot/too cold. Typical event manager issues to solve.

Vorteile:

We utilized Boomset to customize the Welcome screen for participants. From the time the participant pushed start until the time the badge printed 10 seconds may have passed and that’s being generous. After the badge printed, the most common reaction was, “Is that it?” followed by, “That was so easy!” We even got a tweet that read, “@NCDLI2019 self-service registration desks - how come no one has thought of that before! I love it. #nolineups #ncdli2019”. And what happened when a participant wanted to change the name of their company? Or their name was misspelled? They simply talked with one of our staff standing by, who logged into the Boomset app, made the change, and pushed reprint on the badge. There was even a setting that could allow participants to change this before printing!

Nachteile:

The technology of course came with a price tag. However, I would make an argument that the approximately $4 you’re spending per name badge to have the technology is drastically reducing the staff time it takes to print name tags and stuff them into holders prior to your event. Not to mention that you don’t get a chance to reprint them, produce clean looking name tags for walk-in registrations, or eliminate the registration lines.

Antwort von Boomset

vor 3 Jahren

Danielle, thanks so much for this detailed feedback and your kind words. We¿re thrilled to have been able to ¿revolutionize¿ your event experience - and that of your attendees. Our team is always working to resolve pain points in the event lifecycle by continuously improving our features and services. Thanks again!

K
USA
Verwendete die Software für: Nicht angeboten
Herkunft der Bewertung

App crashed on android devices, valuable leads lost

3,0 vor 6 Jahren

Kommentare: Used Boomset for a tradeshow and the app crashed over and over again on android devices and we lost all of our leads.

Antwort von Boomset

vor 6 Jahren

Thank you for your feedback and apologies for any inconvenience this may have caused. We've been in contact with the event organizer who had purchased the licenses for the vendors at this event. They have been updated and are aware of this particular case. For any questions, please feel free to reach out to us directly!

Rebekah
Marketing Manager in USA
Informationsdienst, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Easy Event Check - In With Boomset

5,0 vor 3 Monaten

Kommentare: Boomset is a huge asset to our event planning, by providing the QR codes for our check-in process.

Vorteile:

Easy to use and great customer service.

Nachteile:

The e-mailing customization for badge printing can be finicky.

Daniel
Operations Director in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Non-Profit-Organisation Management, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

The Boomset Way: A Single Solution for High School Hackathons

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: When we set out to organize MatadorHacks, a 24 hour high school hackathon, we knew we wanted to take a different approach, one that aimed to create a better experience. One of the biggest challenges we faced was how to track our participants and how to ensure that all our sessions, panels, and meals accommodated them in the fairest way possible. When we reached out to Boomset, it became immediately apparent that the "Boomset Way" was one in which our vision could be realized with Boomset's platform.

Vorteile:

Boomset's online portal and iOS app from the very beginning presented a clean interface allowing our staff to quickly access necessary information, settings, and guest lists. Their integration with hardware manufacturers such as Infinite Peripherals enabled our staff to use barcode scanners to check in guests, both into the venue and into sessions. Furthermore, Boomset's Smart Sessions allowed participants to view open sessions and register for them all from their online ticket (Which saved paper too!). All in all, leveraging the Boomset platform allowed us organizers to put more focus on our hackathon to create a better experience for our participants.

Nachteile:

Boomset's various products, features, and integrations make it hard to choose any other event solutions provider. We had no issues whatsoever.

Antwort von Boomset

vor 3 Jahren

Daniel, thank you for this glowing review - proud to have been a part of your high school hackathon! We're looking forward to your future events and working with your community of talented young professionals.