Wer verwendet CharityTracker?

Kleine, mittlere und große gemeinnützige Organisationen: Human Services, Sozialdienste, Förderzentren, religiöse Organisationen, Kirchen, Regierungen, Schulen, Notunterkünfte, Suppenküchen, Tafeln und mehr.

Was ist CharityTracker?

Erschwingliche, cloudbasierte Case-Management-Software (Fallmanagement) für die Human Services: Verabschiede dich von deinen Tabellenkalkulationen und selbst erstellten Datenbanken und beweise mit Zeitverlaufsberichten und Ergebnissen, die deine Geldgeber*innen glücklicher machen als je zuvor, welche Auswirkungen deine Arbeit hat. Einfach zu bedienende und HIPAA-konforme Cloud-Case-Management-Software (Fallmanagement) für gemeinnützige Organisationen zur Aufzeichnung und Meldung von Interaktionen mit Kund*innen, für Fallnotizen, zur Festlegung von Zielen und Messung von Ergebnissen, Durchführung von Beurteilungen, Abgabe von Empfehlungen und viel mehr. Preise starten bei nur 20 $/Monat pro Nutzer*in.

CharityTracker – Details

Simon Solutions

http://www.simonsolutions.com

Gegründet 2006

Kundenbetreuung

  • Support während der Geschäftszeiten
  • Online

Einsatz

  • Cloud, SaaS, Web

Training

  • Persönlich
  • Live Online
  • Webinare
  • Dokumentation
Videos zu CharityTracker
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CharityTracker – Preisübersicht

Preisinformationen

CharityTracker bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von CharityTracker ist ab 20,00 $/Monat verfügbar.


Startpreis

20,00 $/Monat. Preisinformationen

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

CharityTracker Funktionen

  • Berichterstattung und Statistik
  • Dokumentenmanagement
  • Empfehlungs-Management
  • Fall-Aufzeichnungen
  • Formularverwaltung
  • Freiwilligen-Management
  • Kundenmanagement
  • Programm-Management
  • Terminplanung
  • Zielsetzung / Nachverfolgung

Siehe die vollständige Fallmanagement Software für Soziale Arbeit Liste

  • Berichterstattung und Statistik
  • Dokumentenmanagement
  • Fall-Management
  • Kinder-Wohlfahrts-Management
  • Terminplanung
  • Trainingsmanagement
  • Zeitverfolgung
  • Zertifizierung und Lizenzierung

Siehe die vollständige Soziale Einrichtungen Software Liste

CharityTracker Alternativen

Mehr Alternativen zu CharityTracker

CharityTracker – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 1.005 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,5/5
Benutzerfreundlichkeit
4,5/5
Kundenservice
4,5/5
Funktionen
4,4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6/5
Cheri M.
Executive Director
Non-Profit-Organisation Management, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 2.10.2018

"An Awesome Resource Network"

Kommentare: CharityTracker is a shared database of client assistance, its a way to communitycate with other assistance agencies, its a way to set client goals and work on them together to track and schieev shared outcomes. Its also the tool to use to track outcomes for a Getting Ahead in a just gettin' by world program, with it's own module customized to match the assessment and turn out progress reports, stability scores and Return on Investment.

Vorteile: Navigation of the software is as easy as navagating a common webpage. History of modifications eliminates the chance that another agency might update (and loose) an address or phone number that you need. The Alert system is very helpful for quickly communicationg to other agencies.

Nachteile: That every agency in the whole community isnt using it!

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 2.10.2018
Cynthia Q.
Executive Director
Non-Profit-Organisation Management, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 19.6.2019

"CT Occasional user"

Kommentare: We extract monthly information from CT to keep track of the number of clients we are seeing on a monthly basis and to share with board members and other community members. I have someone else pulling that information for me and would like to see more options for creating reports that are easy to read.

Vorteile: I like the fact that the software is very easy to use and understand. We currently use two versions of the software to keep track of our own information but also link into other available resources in the community.
Customization of the software for our own needs is also a great advantage of using CT.

Nachteile: As an administrator of our own version of Charity Tracker, it can be a bit confusing trying to navigate the different programs to find the information I am looking for. This may be a matter of more training to work with the program more effectively.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 19.6.2019
Dwana H.
Secretary
Anwaltskanzlei, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 25.8.2020

"Charity Tracker is a gift"

Kommentare: I personally think it is a wonderful idea and I liked the barcode that you could scan now that helped with less time show people how to use the computer site.

Vorteile: It made the donation site my company situp go so smooth and easy. They want to help assist people in paying their bills. So, with Charity Tracker when you go to the site to donate you can open up the new case where the individual is listed and then go the service and make a donation. They have everyone listed who need assistance.

Nachteile: Well, a lot of the employees who didn't work in the office and couldn't use a computer very well had a problem with going from a new case to clicking on to the add a service.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 25.8.2020
Pj B.
HMIS Trainer
2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    7/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 23.8.2017

"Lack of training was the challenge we faced and are still dealing with nine months later."

Kommentare: Ability to run reports, for individual agencies or for the entire CoC has been vital. NOTE: As far as the questions about our industry. We are an agency who serve both the vulnerable and homeless in our community and we serve as the lead agency for homelessness for the county. You industry list does not have a social services category.

Vorteile: Ability to view and cancel gives new users confidence to 'look' through the system. For folks that only have to input new and/or update data, the users feel confident because the software is not written in 'computerese'. Although I cannot get all the reports that I want as an administrator, the system has a large a variety of reporting options.

Nachteile: The lack of auto-population affords more opportunities for mistakes/keystroke errors. There are nuances to every software and because we did not have adequate training there has been too much 'learning on the job' when we are dealing with reports and data that impact grant requirements. There is verbiage that is confusing and used in different ways i.e. 'Show Assessments' in Projects versus 'Assessments' and Services/Assistance/Categories (with all three overlapping/conflicting when using). There are categories that have to be reflected under and agency's services which are (either one or both) used when you want to request or input an Assistance.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 23.8.2017
Melissa C.
Administrative Assistant
Non-Profit-Organisation Management, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 2.7.2019

"Great System!"

Kommentare: We are finding that we can easily identify when people are giving us false or conflicting information. During searches or intake, we can see where someone is already in another household.

Vorteile: You can search and find what you're looking for easily.

Nachteile: I don't think I have any complaints. It's much better than Client Track.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 2.7.2019