Wer verwendet CharityTracker?

Kleine, mittlere und große gemeinnützige Organisationen: Human Services, Sozialdienste, Förderzentren, religiöse Organisationen, Kirchen, Regierungen, Schulen, Notunterkünfte, Suppenküchen, Tafeln und mehr.

Was ist CharityTracker?

Erschwingliche, cloudbasierte Case-Management-Software (Fallmanagement) für die Human Services: Verabschiede dich von deinen Tabellenkalkulationen und selbst erstellten Datenbanken und beweise mit Zeitverlaufsberichten und Ergebnissen, die deine Geldgeber*innen glücklicher machen als je zuvor, welche Auswirkungen deine Arbeit hat. Einfach zu bedienende und HIPAA-konforme Cloud-Case-Management-Software (Fallmanagement) für gemeinnützige Organisationen zur Aufzeichnung und Meldung von Interaktionen mit Kund*innen, für Fallnotizen, zur Festlegung von Zielen und Messung von Ergebnissen, Durchführung von Beurteilungen, Abgabe von Empfehlungen und viel mehr. Preise starten bei nur 20 $/Monat pro Nutzer*in.

CharityTracker – Details

Simon Solutions

http://www.simonsolutions.com

Gegründet 2006

CharityTracker – Preisübersicht

CharityTracker ist verfügbar ab 20,00 $/Monat. CharityTracker bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Weitere Preisinformationen für CharityTracker findest du unten.

Startpreis

20,00 $/Monat
Preisinformationen

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

CharityTracker Funktionen

Fallmanagement Software für Soziale Arbeit
Berichterstattung und Statistik
Dokumentenmanagement
Empfehlungs-Management
Fall-Aufzeichnungen
Formularverwaltung
Freiwilligen-Management
Kundenmanagement
Programm-Management
Terminplanung
Zielsetzung / Nachverfolgung
Berichterstattung und Statistik
Dokumentenmanagement
Fall-Management
Kinder-Wohlfahrts-Management
Terminplanung
Trainingsmanagement
Zeitverfolgung
Zertifizierung und Lizenzierung

CharityTracker – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 999 Nutzerbewertungen

Gesamt
4.5/5
Benutzerfreundlichkeit
4.5/5
Kundenservice
4.5/5
Funktionen
4.4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.6/5
Cheri M.
Executive Director
Non-Profit-Organisation Management, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 2.10.2018

"An Awesome Resource Network"

Kommentare: CharityTracker is a shared database of client assistance, its a way to communitycate with other assistance agencies, its a way to set client goals and work on them together to track and schieev shared outcomes. Its also the tool to use to track outcomes for a Getting Ahead in a just gettin' by world program, with it's own module customized to match the assessment and turn out progress reports, stability scores and Return on Investment.

Vorteile: Navigation of the software is as easy as navagating a common webpage. History of modifications eliminates the chance that another agency might update (and loose) an address or phone number that you need. The Alert system is very helpful for quickly communicationg to other agencies.

Nachteile: That every agency in the whole community isnt using it!

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 2.10.2018
Brock C.
Discipleship & Missions Pastor
Religiöse Einrichtungen, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 19.6.2019

"Love CharityTracker"

Kommentare: CharityTracker has been wonderful to work with. They have great customer service and have always responded quickly.

Vorteile: We have used CharityTracker for several years. I love that we are able to share information about how we have helped people in our community as well as see how other organizations have helped too. The alerts and notes are great tools. I can't imagine running a ministry that assists approximately 40 families per week without CharityTracker.

Nachteile: Nothing. We love CharityTracker and would recommend it to any organization or church that is doing benevolent ministries in their community.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 19.6.2019
David B.
Director of Program Operations
Non-Profit-Organisation Management, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 17.3.2020

"Great Software and the Awesome Price is a BONUS"

Kommentare: Overall experience... GREAT! Excellent tech support. The website rarely gets disrupted. Easy to use. AWESOME

Vorteile: this software is NUMBER 1 in user friendliness. That is what I like most about this software. The reporting functionality is also pretty excellent. On top of that, there's the HIPPA compliance aspect. You put all of this together, and this is probably the single most useful database for non-profits.

Nachteile: I don't think I dislike anything about this software. If I were to ask for one thing to be changed, it would be to be able to set reminders in the future for follow-up outside of the goals section of the database

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 17.3.2020
Koya H.
Intake Manager
Konsumgüter, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    1/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 3.12.2019

"keeps you in the loop"

Kommentare: We use Charity tracker to keep track of what services clients that come to us are receiving in the county so that we can make sure there aren't people abusing the system. We love it!

Vorteile: I love using Charity Tracker. Our agency has been using this software for years and it has been a lifesaver. I love that Charity tracker allows you to see services that clients are receiving from other agencies in the network. This has helped us tremendously in keeping down the amount of persons who abuse social services in the community.

Nachteile: Charity tracker freezes a lot! I mean at least 4 or times in an hour of use. Some days we can't even get into the software and getting someone to assist you is almost impossible. They make you put in a request which sometimes it's a week before we get a response. Anything that needs to be updated or worked out, you have to go through this lengthy process and it's just annoying.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 3.12.2019
Pj B.
HMIS Trainer
2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    7/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 23.8.2017

"Lack of training was the challenge we faced and are still dealing with nine months later."

Kommentare: Ability to run reports, for individual agencies or for the entire CoC has been vital. NOTE: As far as the questions about our industry. We are an agency who serve both the vulnerable and homeless in our community and we serve as the lead agency for homelessness for the county. You industry list does not have a social services category.

Vorteile: Ability to view and cancel gives new users confidence to 'look' through the system. For folks that only have to input new and/or update data, the users feel confident because the software is not written in 'computerese'. Although I cannot get all the reports that I want as an administrator, the system has a large a variety of reporting options.

Nachteile: The lack of auto-population affords more opportunities for mistakes/keystroke errors. There are nuances to every software and because we did not have adequate training there has been too much 'learning on the job' when we are dealing with reports and data that impact grant requirements. There is verbiage that is confusing and used in different ways i.e. 'Show Assessments' in Projects versus 'Assessments' and Services/Assistance/Categories (with all three overlapping/conflicting when using). There are categories that have to be reflected under and agency's services which are (either one or both) used when you want to request or input an Assistance.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 23.8.2017