Wer verwendet Geo Next?

Kleine bis große Unternehmen in der Handel- und Dienstleistungsbranche.

Was ist Geo Next?

Geo macht das Außendienstmanagement ganz einfach. Unternehmen können mobile Mitarbeitende einfach verwalten, Aufträge in Echtzeit planen und verfolgen, am selben Tag vor Ort Angebote und Rechnungen erstellen. Mit Geo können Bürofachkräfte und Außendienstpersonal zusammenarbeiten und in Echtzeit Auftragsinformationen austauschen, doppelte Einträge und kostspielige Fehler vermeiden, und bereits vorhandene smarte Geräte verwenden. Dies bedeutet einen geringeren Zeitaufwand für die Administration, erhöhte Rentabilität und mehr zufriedene Kundschaft. Eine kostenlose 7-Tage-Testversion ist verfügbar.

Geo Next – Details

Geo

https://geoworkforcesolutions.com/geo/

Gegründet 2009

Geo Next – Preisübersicht

Geo Next bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion.


Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Geo Next – Bereitstellung und Support

Kundenbetreuung

  • Support während der Geschäftszeiten
  • Online

Einsatz

  • Installiert - Mac
  • Cloud, SaaS, Web
  • Installiert - Windows
  • Mobile - iOS Native
  • Mobile - Android Native

Training

  • Persönlich
  • Live Online
  • Dokumentation

Geo Next Funktionen

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Elektronische Unterschrift
  • Inventarverwaltung
  • Kontakt-Datenbank
  • Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
  • Mobiler Zugriff
  • Online-Zeiterfassung
  • Routing
  • Terminplanung
  • Versandmanagement
  • Vertragsmanagement
  • Zahlungseinzug im Außendienst

Siehe die vollständige Field Service Management Software Liste

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Auftragskostenrechnung
  • Dokumenten-Abbildung
  • Inventarverwaltung
  • Kundenmanagement
  • Leadmanagement
  • Terminplanung

Siehe die vollständige Handwerkersoftware für Sicherheitstechnik Liste

Der Softwareanbieter hat diese Information nicht vervollständigt.

Siehe die vollständige Planungssoftware Liste

  • Abrechnungsportal
  • Anpassbare Rechnungen
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontingenz-Abrechnung
  • Mahnwesen-Management
  • Mehrere Währungen
  • Mobile Zahlungen
  • Online-Abrechnung
  • Online-Zahlungen
  • Projekt-Abrechnung
  • Steuer-Rechner
  • Stündliche Fakturierung
  • Wiederkehrende Zahlungen / Abonnement-Abrechnung
  • Zahlungsabwicklung

Siehe die vollständige Rechnungsprogramme und Faktura-Software Liste

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Bestandskontrolle
  • Job-Management
  • Kundendatenbank
  • Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
  • Mobiler Zugriff
  • Routing
  • Techniker-Management
  • Terminplanung
  • Versandmanagement
  • Wartungsplanung

Siehe die vollständige SHK Software (Sanitär, Heizung, Klima & Lüftung) Liste

  • Automatisierte Terminplanung
  • Berichterstattung / Analyse
  • Lohn- und Gehaltslisten-Management
  • Mobiler Zugriff
  • Online-Zeiterfassung
  • Ressourcenmanagement
  • Schichttausch
  • Terminplanverteilung
  • Textnachrichtenversand

Siehe die vollständige Schichtplaner & Dienstplaner Software Liste

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • CRM
  • GPS Nachverfolgung
  • Inventarverwaltung
  • Mobiler Zugriff
  • Terminplanung
  • Versandmanagement
  • Zahlungsabwicklung

Siehe die vollständige Software für Schlosser Liste

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Gerätenachverfolgung
  • Kundenmanagement
  • Mobiler Zugriff
  • Online-Buchung
  • Terminplanung
  • Versandmanagement

Siehe die vollständige Software für Teppichreiniger Liste

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Bestandskontrolle
  • Job-Management
  • Kundendatenbank
  • Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
  • Mobiler Zugriff
  • Routing
  • Self-Service Portal
  • Techniker-Management
  • Vertragsmanagement

Siehe die vollständige Software für die Disposition von Wartungspersonal Liste

  • Automatisierte Terminplanung
  • Gruppen-Terminplanung
  • Kalender-Synchronisierung
  • Kundendatenbank
  • Mehrere Standorte
  • Mobiler Zugriff
  • Online-Buchung
  • Online-Zahlungen
  • Termin-Erinnerungen
  • Wiederkehrende Termine
  • Zimmerbuchungsverwaltung

Siehe die vollständige Terminplanungssoftware Liste

Geo Next Alternativen

Mehr Alternativen zu Geo Next

Geo Next – Nutzerbewertungen

Alle Bewertungen lesen

Gesamtbewertung

4,1/5

Durchschnittliche Bewertung

Benutzerfreundlichkeit 4,1
Kundenservice 4,2
Funktionen 3,7
Preis-Leistungs-Verhältnis 3,9

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Ben K.
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 21.9.2016

"Competitive edge"

Kommentare: We have been using GeoOp for more that 2 years at Total Underground Solutions and it has given us a competitive edge over our opposition in the Underground Infrastructure sector. Being paperless is a great selling point for our customers with real time reporting and easy access to our scheduling it gives the customer comfort in knowing that they can see real time progress.

Vorteile: Scheduling
Xero Partner
Armada GPS Partner
Deputy Partner

Nachteile: Whilst out on the field it is only as fast as the Mobile Internet service provider.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 21.9.2016
Bronie N.
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 21.9.2016

"Geoop appraisal"

Kommentare: Very handy, easy to use, easy to add information , makes managing our jobs a breeze! We have a staff of 16 electricians, and we used to on a handwritten paper system with job cards, now everything can be done on the staff phones and is easy for them to upload photos, coc's and other information about the job. The Audio feature on the app is great so they don't have to text in the description, plus on the work report we can get exactly what hours they have done this week, for payroll.
Has met most of our expectations.

Vorteile: Customer detail provision,
Timesheet report
Audio feature

Nachteile: Can't upload when not on line (we have signal issues here in wehangarei and nothing can be added if the signal is out) would be great if we could still enter the data on the app itself and it would upload when in signal.
Inventory not on app itself only oline.
Cant report or print out list of whats billed and whats not, atleast I havent figured out how to do this in reporting

  • Herkunft der Bewertung 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 21.9.2016
Andrew P.
Baumaterial
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    1 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    1 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    Nicht bewertet
  • Kundenbetreuung
    1 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    1 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    Nicht bewertet
  • Herkunft der Bewertung 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 28.9.2015

"Unreliable, has so much potential but always having issues with tech support"

Kommentare: I have been using geeop for over a year and nothing but issues and just having to find work arounds. I give the tech support (Daniel) credit that they acknowledge the issues quickly but getting them fixed can take days or weeks. 1) today is Monday, our busiest day for scheduling and geoop is down again, i can't create any jobs, i can't assign any staff and nothing is saving. This would be a once a fortnight occurence 2) The app has delays, you can update a status in desktop (new enquiry, booked etc) and it may not change in the app for hours, even when refreshed. 3) The desktop system can appear that you are logged in, when you start creating a job and then try to save it, it appears you are timed out and you have lost all that data that you have entered. 4) When you drag one visit from one day to another, the time in the lower left hand corner of the visit stays the same so it can make it confusing when letting customers know when their actual time is. - these are just 4 ongoing issues that i can think of, there have been over 30 emails to tech support from our company. It is really difficult having to work around this program and look forward to finding another solution soon for our staff. Its consumed well over an hour of our day today with no productivity and does not help streamline anything at all. The company appears to release un-tested updates that cause more issues than previous, wait for the complaints to come in then work around fixing them. Really disappointed in this software and look forward to finding an alternative, we can't keep running our business like this.

Vorteile: - integration with XERO. but even this has had its issues in the past.

Nachteile: - slow and unreliable, constant crashing
- app and desktop issues syncing (especially times and flags)
- inability to remove days from calendar (we all use macbooks with 11" or 13" small screens and you have to see SAT/SUN on the calendar) which is a wast of 20% of our screen.
- clients have to be assigned a physical address when creating them, even though we have no need for one to be entered. Each time we have to make something up.
- i could go on...

Antwort des Softwareanbieters

von GeoOp an 28.9.2015

Hello Andrew – I am very sorry to hear about the problems you have been experiencing. Yesterday we did experience some intermittent performance spikes and these have now all been resolved.

I will get our head of support to contact directly today and discuss, can you please email support@geoop.com - Attention Gareth Bristow, and include your business name and contact number so we can call you as soon as possible.

Kindest Regards
GeoOp

  • Herkunft der Bewertung 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 28.9.2015
Ken T.
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    4 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 25.10.2016

"This is a Great program that has helped our business with organization and billing"

Kommentare: We are a small Electrical and Solar Contractor with 13 employees. We us Geop to schedule and track small jobs and service work. As the jobs come in they are entered into Geop and the service technicians can see the pending jobs or scheduled jobs and plan their days accordingly.

Vorteile: This program has everything we were looking for from Customer lists with addresses and mapping software, Ability for a secretary to enter and assign work remotely, Complete parts list to draw from. and ability to schedule return visits.

Nachteile: We are disappointed in the amount of time it takes to compile a list of part used on a job. The search interface is clumsy and needs to have contact with the internet all the time as the parts list is not on the device. There needs to be a quicker easier way to add parts to the job. Customer list as well is not stored on the device and needs to be connected to the internet .

  • Herkunft der Bewertung 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 25.10.2016
David G.
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 20.9.2016

"Great work"

Kommentare: We use Geo op to manage the service dept of our company with several service techs
the mobility and ease of use has cut the paperwork down to nothing.
we run in the fitness industry and the ability to share with the clients some of the information helps to keep them happy as well.
we are managing 12 service techs and 7 office staff using the program effectively and the ability to teach new people how to use is great.

Vorteile: customer support have been prompt and taken into consideration the requests of what we needed to get out of the app and modified to suit

Nachteile: to be able to store more than one email address per client would be good

  • Herkunft der Bewertung 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 20.9.2016