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Was ist HelpOnClick?

Das HelpOnClick-Team bemüht sich nach besten Kräften, eine Software zu erstellen, mit der Händler problemlos mit den Besuchern ihrer Website kommunizieren können. Dank des einfachen und intuitiven Live-Chats und des Helpdesks können sich Kunden auf die wichtigsten Punkte konzentrieren – Umsatzsteigerung und Verbesserung der Kundenbetreuung.

Die Live-Chat-Software HelpOnClick umfasst die folgenden Hauptfunktionen:
Echtzeit-Traffic-Überwachung
Virtueller Chat-Agent
Anpassbare Symbole und Texte
Integration mit Facebook
Integration mit wichtigen CRM-, CMS- und Helpdesk-Systemen

Wer verwendet HelpOnClick?

HelpOnClick Live Chat wird von kleinen und mittelständischen Unternehmen aus aller Welt genutzt. Es ist in über 20 Sprachen lokalisiert und kann in jede Website implementiert werden.

HelpOnClick Software - 1
HelpOnClick Software - 2
HelpOnClick Software - 3

Du bist nicht sicher, ob HelpOnClick das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

HelpOnClick

HelpOnClick

4,6 (12)
7,20 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
35
30
4,6 (12)
4,7 (12)
3,9 (12)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
25,00 €
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
199
22
4,1 (755)
4,1 (755)
4,2 (755)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu HelpOnClick

Salesforce Service Cloud
Am besten bewertete Funktionen
Kontakt-Datenbank
Kundenhistorie
Warteschlangenmanagement
Zendesk Suite
Am besten bewertete Funktionen
Echtzeit-Chat für Kunden
Supportticket-Management
Ticket-Management
LiveHelpNow
Am besten bewertete Funktionen
Automatische Antworten
Mobiler Zugriff
Transkripte / Chatverlauf
Intercom
Am besten bewertete Funktionen
Chat / Messaging
Echtzeit-Chat für Kunden
Live-Chat
FocalScope
Am besten bewertete Funktionen
Remote-Zugriff/-Kontrolle
Supportticket-Management
Ticket-Management
LiveAgent
Am besten bewertete Funktionen
Anrufaufzeichnung
Anrufprotokoll
Proaktiver Chat
HelpCrunch
Am besten bewertete Funktionen
Kontaktmanagement
Leadmanagement
Wissensbasis-Management
Deskpro
Am besten bewertete Funktionen
Call-Center-Management
Supportticket-Management
Wissensbasis-Management
Helpshift
Am besten bewertete Funktionen
Mobiler Zugriff
Self-Service Portal
Ticket-Management

Bewertungen über HelpOnClick

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,6
Benutzerfreundlichkeit
4,6
Kundenservice
3,9
Funktionen
4,4
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,7

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
58%
4
42%
Jarad
Jarad
Business Development Manager in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Sicherheit & Untersuchungen, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

We Love HelpOnClick and Our Customers Do Too!

5,0 vor 5 Jahren

Kommentare: We've been able to help so many customers with this app, that alone is worth its cost. A few customers have even used HelpOnClick to ask for quotes. We love it because it offers our customers a simple, easy way to get in touch with us and get most of their questions answered.

Vorteile:

HelpOnClick was super easy to install on our website. As the administrator of the program, it's easy to add or remove users, create canned responses to quickly engage the customer, and it couldn't be easier for our website visitors to use.

Nachteile:

Sometimes I forget to set the app to "offline" when I leave for lunch and a customer will try to chat with me when I'm not there. I wish it would automatically go offline once my computer went to sleep, but HelpOnClick will stay connected even when I'm gone.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Maschinerie, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Chatting like the best of them!

4,0 vor 5 Jahren

Vorteile:

The functionality. As the Admin for my company, I like being able to utilize the functionality at maximum capacity to better understand how my team is using the software, and how we can better serve our customers.

Nachteile:

I'd like to better understand the path user's are taking when they are on my site when they leave a message. I'm not sure if this is through HelpOnClick or a third party, but I think the software should tell us more about what people are ready/looking at when they leave us a message after hours. This would be very helpful for us businesses, especially when user's don't specify which products they are interested in, or inquire about for pricing.

Antwort von HelpOnClick

vor 5 Jahren

Thank you for your review. We will consider adding more information to the messages that are received in the offline mode.

Ronda
Ronda
CEO in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer-Software, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung
Quelle: GetApp

Poor Response from all levels

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: The software itself is really nice and easy to use, however their customer service response needs to improve. At this point, we are debating if we even want to continue. Customer Service makes a difference and they don't offer that aspect of their business.

Vorteile:

having a Desktop version was great since we don't keep browsers open.

Nachteile:

Their customer service is very slow to respond, if they respond at all! Trying to live chat with them takes forever, which is bad when you are selling a live chat solution! They updated the software back in March and broke the desktop version, and have been told a fix is coming soon, 3 months later still waiting and still cannot get an email update or live chat connection to anyone.

Nancy
General Manager in Kanada
Gesundheit, Wellness & Fitness, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

My appreciation of HelpOnClick

4,0 vor 5 Jahren

Kommentare: I really appreciate this tool and even more when I see that customers love it too

Vorteile:

Easy to use, easy to link to web site, service very appreciated from customers, helps to increase sales when the customer can have help live about a product that he wants to add to the cart.

Nachteile:

It does not work well with Google chrome...I can only use it with Edge...I prefer Google. It would be nice to a visual sign at the same time as the sound...when you do not here the sound...we would be able to see that there is a message (would be nice at the bottom of our screen).

Antwort von HelpOnClick

vor 5 Jahren

Nancy, thank you for your review. You might be interested in downloading a desktop application that can send both sound and visual notifications of an incoming chat.

Travis
General Manager in USA
Freizeit, Reisen & Tourismus, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Good value for small businesses

4,0 vor 6 Jahren

Kommentare: Overall, this is a good value for small businesses and plan to continue using them.

Vorteile:

Affordable compared to other options. Easy to use for basic chat functions.

Nachteile:

The dashboard is limited on functionality and can be cumbersome for admins. Set-up can be tricky for non-computer programmers. When I went over my time limit there was not an easy way to upgrade, but I eventually figured it out (need a link or prompt from the dashboard). Tried to chat with them mid-day during the week, but it was not available. They did email me back the next day and explained how to find the upgrade option.

Antwort von HelpOnClick

vor 6 Jahren

Hi Travis, Thank you for your review. We would be glad to know what other functionality you are looking for. It can be already there or on our TODO list.