Coolfront

Coolfront

von Coolfront

Wer verwendet Coolfront?

HLK-, Sanitär- und Elektrounternehmen, die auf anwendungsbasiertes Arbeitsauftragsmanagement umsteigen. Enthält eine umfassende Pauschalpreisdatenbank mit über 30.000 Reparaturen, unterstützt aber jedes Tarifmodell.

Was ist Coolfront?

Bist du bereit, dein Servicegeschäft mit Pauschalpreisen und digitalem Auftragsmanagement aufs nächste Level zu heben? Mit Coolfront Mobile können Techniker*innen die häufigste Frage eines/r Hausbesitzers/in leicht beantworten: „Wie viel wird das kosten?“ Die umfangreiche Pauschalpreisdatenbank von Coolfront umfasst mehr als 30.000 Reparaturen und 16.000 Teile. Coolfront ist eine führende Zero-Cost-Pauschalpreis- und Auftragsmanagement-App mit QuickBooks-Integration. Und das Beste von allem? Du kannst Coolfront kostenlos mit 50 Arbeitsaufträgen testen.

Coolfront – Details

Coolfront

http://www.coolfront.com

Gegründet 1999

Coolfront – Preisübersicht

Coolfront bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Weitere Preisinformationen für Coolfront findest du unten.

Kostenlose Version

Ja

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

Coolfront Funktionen

Angebotssoftware für Elektriker
Abrechnung & Rechnungsstellung
Bestellungen ändern
Gebot-Management
Kosten-Datenbank
Kundenmanagement
Materialforschung
Projektmanagement
Tarife / Vorschläge
Terminplanung
Angebote / Schätzungen
Arbeitsauftragserstellung
Bestandskontrolle
Job-Management
Kundendatenbank
Routing
Terminplanung
Versandmanagement
Vertragsmanagement
Vorbeugende Wartung
Wiederkehrende Termine
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebote / Schätzungen
Arbeitsauftragsverwaltung
Für gewerbliche und/oder industrielle Elektroinstallateure
Kundenmanagement
Mobiler Zugriff
Terminplanung
Vertragsmanagement
Zeitverfolgung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebote / Schätzungen
Arbeitsauftragsverwaltung
Elektronische Unterschrift
Inventarverwaltung
Kontakt-Datenbank
Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
Mobiler Zugriff
Online Stempeluhr
Routing
Terminplanung
Versenden
Vertragsmanagement
Zahlungseinzug im Außendienst
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebote / Vorschläge
Arbeitslohntarife
Daten-Import / -Export
Finanzierungsmanagement
Geräteinstandhaltung
Kommerziell / Industriell
Kosten-Datenbank
Materialforschung
Terminplanung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebote / Schätzungen
Arbeitsauftragsverwaltung
Bestandskontrolle
Job-Management
Kundendatenbank
Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
Mobiler Zugriff
Routing
Techniker-Management
Terminplanung
Versand
Wartungsplanung

Coolfront – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 452 Nutzerbewertungen

Gesamt
4.3/5
Benutzerfreundlichkeit
4.2/5
Kundenservice
4.4/5
Funktionen
3.9/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.3/5

Great program & great value

Bewertet am 19.4.2019
Stacy H.
Service Coordinator
Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Overall it has been great, however there is a much room for improvment.

Vorteile: I love the ease of use. All of our technicans can easily navigate the awesome flatrate book, with its up to date pricing. THe invoices port right into our Quickbooks accounting program.

Nachteile: If you have a ship to address with a different billing address, only the billing address displays on the work order when linked to quickbooks. Also in the agreements section it would be helpful if when searching for an agreement to add onto a work order if that information was in alphabetical order, however its not, it is in order by when it was added. FOR us this causes much headache and wasted time searching a long list that is rather difficult to find items.

Antwort des Softwareanbieters

von Coolfront an 6.5.2019

Great feedback, Stacy! And thanks for the 5-star review!!

Stay Cool!
Kate @ Coolfront

HVAC contractor going from paper to Coolfront

Bewertet am 3.1.2020
Edward M.
owner
Verbraucherdienste, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
3/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Overall we are definitely more profitable with the flat rate database. And it does save some keystrokes, but it doesn't fix all our issues or handling of service tickets.

Vorteile: I absolutely love the flat rate pricing database- and the pricing best practices through out the country. That part is awesome. I also like the history that shows up for each customer so my techs have information at their finger tips.

Nachteile: 1) Sometimes it is a little difficult to find certain parts. I was looking for an inducer motor for a Lennox and no manufacturer comes up. I had to call Lennox to get part number, and then it was easily found. 2) Reporting- we collect sales tax- so to be able to report sales would be helpful. We still have to identify how much of the Flat rate is the part cost and mark up and how much is labor to put into our accounting software. 3) speed from going between day to day to look up customer is deathly slow.

Antwort des Softwareanbieters

von Coolfront an 6.1.2020

Thank you for your feedback, Edward. If you are using Quickbooks and Coolfront, there is a way for you to manage your sales tax between the two programs. Our support team would be more than happy to walk you through and answer any questions or provide further assistance for you!

Coolfront has the features I need for my HVAC business

Bewertet am 30.10.2019
Clifton T.
Owner
Versorgungsunternehmen, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Good software, fair price for all you get and good support team.

Vorteile: I have used Coolfront for about 6-7 years now. 3 with my previous employer and 4th year when I went out on my own to earn a living.
I like the features Coolfront offers with easy to find results for many parts stored in the database thats updated to list the cost of parts so you can give the home owner a updated repair estimate.

Nachteile: Well, can't say nothing I don't like. The way it keeps track of all invoices and past calls to that customer is great too. I have recommended Coolfront to many business associates.

Antwort des Softwareanbieters

von Coolfront an 7.11.2019

Thank you for the positive review Clifton! It's great to hear that you've started your own business and that Coolfront is part of your success.

I like a lot but a lot is to desired.

Bewertet am 6.10.2017
Matt A.
Service tech
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
3/5
Gesamt
3/5
Benutzerfreundlichkeit
3/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
3/5
Kundenbetreuung
2/5
Preis-Leistungs-Verhältnis

Vorteile: Ease of use. Can be operated quickly with little experience. Like the part finder if you know how to use it.

Nachteile: I hate when it wants to update while either writing notes or searching for a part. I wish there were tabs in my favorites for favorite filters, types of freon, or belts instead of looking over my favorites 3 or for times. I wish I could add a custom part or charge myself instead of having my office remake what I've already done just so they can send it back to me to add it on my favorites. All of the other techs said the same about updates. Add them to the home page when available. Frustrating. Finally inputting carrier numbers usually calls for 2 additional numbers or letters at the beginning of a part number. If typed in using the part number supplied from carrier it fails to find it. If those 2 first numbers or letters are left off when typing it in it will find it every time. I have found this only on carrier parts. Thank you for your help.

Overall Good Software

Bewertet am 3.1.2020
Alex G.
Technician
Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
3/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Overall the software is pretty good and makes it easier when the time comes to collect from a customer. If a few issues could be resolved with this software it would be great.

Vorteile: Payment integration, Quickbooks integration, Customer history, customization ability.

Nachteile: The lack of integration with coolfront agreements. Would be easier to know if a previous customer has a service agreement at the time of creating a new work order. Being charged for invoices that are canceled or made by mistake, or being charged for an invoice that has not been completed.

Antwort des Softwareanbieters

von Coolfront an 6.1.2020

Thank you for the review Alex. We're always working to improve the Coolfront experience and your feedback will be included in our future plans.