Coolfront

Coolfront

von FieldEdge

Wer verwendet Coolfront?

HLK-, Sanitär- und Elektrounternehmen, die auf anwendungsbasiertes Arbeitsauftragsmanagement umsteigen. Enthält eine umfassende Pauschalpreisdatenbank mit über 30.000 Reparaturen, unterstützt aber jedes Tarifmodell.

Was ist Coolfront?

Bist du bereit, dein Servicegeschäft mit Pauschalpreisen und digitalem Auftragsmanagement aufs nächste Level zu heben? Mit Coolfront Mobile können Techniker*innen die häufigste Frage eines/r Hausbesitzers/in leicht beantworten: „Wie viel wird das kosten?“ Die umfangreiche Pauschalpreisdatenbank von Coolfront umfasst mehr als 30.000 Reparaturen und 16.000 Teile. Coolfront ist eine führende Zero-Cost-Pauschalpreis- und Auftragsmanagement-App mit QuickBooks-Integration. Und das Beste von allem? Du kannst Coolfront kostenlos mit 50 Arbeitsaufträgen testen.

Coolfront – Details

FieldEdge

http://www.coolfront.com

Gegründet 1999

Coolfront – Kostenübersicht

Coolfront bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion.

Kostenlose Version

Ja

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

Coolfront Funktionen

Angebotssoftware für Elektriker
Abrechnung & Rechnungsstellung
Bestellungen ändern
Gebot-Management
Kosten-Datenbank
Kundenmanagement
Materialforschung
Projektmanagement
Tarife / Vorschläge
Terminplanung
Angebote / Schätzungen
Arbeitsauftragserstellung
Bestandskontrolle
Job-Management
Kundendatenbank
Routing
Terminplanung
Versandmanagement
Vertragsmanagement
Vorbeugende Wartung
Wiederkehrende Termine
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebote / Schätzungen
Arbeitsauftragsverwaltung
Für gewerbliche und/oder industrielle Elektroinstallateure
Kundenmanagement
Mobiler Zugriff
Terminplanung
Vertragsmanagement
Zeitverfolgung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebote / Schätzungen
Arbeitsauftragsverwaltung
Elektronische Unterschrift
Inventarverwaltung
Kontakt-Datenbank
Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
Mobiler Zugriff
Online-Zeiterfassung
Routing
Terminplanung
Versandmanagement
Vertragsmanagement
Zahlungseinzug im Außendienst
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebote / Vorschläge
Arbeitslohntarife
Daten-Import / -Export
Finanzierungsmanagement
Geräteinstandhaltung
Kommerziell / Industriell
Kosten-Datenbank
Materialforschung
Terminplanung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebote / Schätzungen
Arbeitsauftragsverwaltung
Bestandskontrolle
Job-Management
Kundendatenbank
Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
Mobiler Zugriff
Routing
Techniker-Management
Terminplanung
Versandmanagement
Wartungsplanung

Coolfront – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 452 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,3/5
Benutzerfreundlichkeit
4,2/5
Kundenservice
4,4/5
Funktionen
3,9/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,3/5
Vladimir V.
Operations Manager, HVAC Service Technician
Bau, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 5.5.2019

"Excellent software for invoices and scheduling "

Vorteile: Integrated features such as scheduling onto Google calendar and ability to customize repairs, requires customer approval beforehand so that there’s no question on payment

Nachteile: Lags when synchronizing across multiple devices, sometimes doesn’t find previous customer service history accurately

Antwort des Softwareanbieters

von Coolfront an 9.5.2019

Thanks, Vladimir for the review! Glad you like the Google Calendar Add-On :)

Stay Cool!
Kate @ Coolfront

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 5.5.2019
Julia L.
Service Coordinator
Bau, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 22.10.2019

"The best yet!"

Kommentare: Forget paper, Coolfront makes it unnecessary. A tech can easily get to a job, write up a bill and get approval from the customer, even get their signature on the work order, all without a single printed paper. The rep in customer service has been awesome the whole time! She's stayed with us, reaching out over the 2years since we signed up to see how things are going and offer us training.

Vorteile: Coolfront syncs with Google Calendar, enabling our techs to click and go without the messy copy/paste of the job address into their GPS. For dispatching, once the work is on the Calendar, I can quickly hit the address that pops up on the schedule and map job distances, so that work flows well for the tech that day.

Nachteile: Customer notes need to be more visible: We copy and paste checklists into internal/customer notes so the customer see's an outline of work performed and any suggestions the tech has. (Picture the checklist you see on the printout after an oil change) We've had to add extra steps when setting up a work order to make Coolfront work for us. Great we're able to customize, even greater if they decide to add our suggestion so it saves us time.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 22.10.2019
Matt A.
Service tech
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    3/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    2/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    Nicht bewertet
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 6.10.2017

"I like a lot but a lot is to desired. "

Vorteile: Ease of use. Can be operated quickly with little experience. Like the part finder if you know how to use it.

Nachteile: I hate when it wants to update while either writing notes or searching for a part. I wish there were tabs in my favorites for favorite filters, types of freon, or belts instead of looking over my favorites 3 or for times. I wish I could add a custom part or charge myself instead of having my office remake what I've already done just so they can send it back to me to add it on my favorites. All of the other techs said the same about updates. Add them to the home page when available. Frustrating. Finally inputting carrier numbers usually calls for 2 additional numbers or letters at the beginning of a part number. If typed in using the part number supplied from carrier it fails to find it. If those 2 first numbers or letters are left off when typing it in it will find it every time. I have found this only on carrier parts. Thank you for your help.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 6.10.2017
Jardel S.
Analista
Telekommunikation, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 12.2.2020

"Financial independence"

Kommentare: Great resource for self-employed people looking for a way to leverage and publicize their own business.
A positive highlight of the tool is its high connection with various social networks that facilitates the dissemination of a professional.
Speaking of improvement, the software could use a GPS to bring the user the closest professional to their location.

Vorteile: A positive highlight of the tool is its high connection with various social networks that facilitates the dissemination of a professional.

Nachteile: Speaking of improvement, the software could use a GPS to bring the user the closest professional to their location.

Antwort des Softwareanbieters

von Coolfront an 13.2.2020

Thank you for review Jardel!

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 12.2.2020
Edward M.
owner
Verbraucherdienste, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 3.1.2020

"HVAC contractor going from paper to Coolfront"

Kommentare: Overall we are definitely more profitable with the flat rate database. And it does save some keystrokes, but it doesn't fix all our issues or handling of service tickets.

Vorteile: I absolutely love the flat rate pricing database- and the pricing best practices through out the country. That part is awesome. I also like the history that shows up for each customer so my techs have information at their finger tips.

Nachteile: 1) Sometimes it is a little difficult to find certain parts. I was looking for an inducer motor for a Lennox and no manufacturer comes up. I had to call Lennox to get part number, and then it was easily found. 2) Reporting- we collect sales tax- so to be able to report sales would be helpful. We still have to identify how much of the Flat rate is the part cost and mark up and how much is labor to put into our accounting software. 3) speed from going between day to day to look up customer is deathly slow.

Antwort des Softwareanbieters

von Coolfront an 6.1.2020

Thank you for your feedback, Edward. If you are using Quickbooks and Coolfront, there is a way for you to manage your sales tax between the two programs. Our support team would be more than happy to walk you through and answer any questions or provide further assistance for you!

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 3.1.2020