Wer nutzt diese Software?

Autopilot dient Start-ups, kleinen und mittleren Unternehmen und großen Unternehmen gleichermaßen. Bestehende Kunden umfassen B2B & B2C in High-Tech, SaaS, E-Commerce und Finanzdienstleistungen weltweit, darunter Crunchbase, Lyft und Microsoft.

Durchschnittliche Bewertung

97 Bewertungen
  • Gesamt 4.6/5
  • Benutzerfreundlichkeit 4.5/5
  • Kundenservice 4.5/5
  • Funktionen 4.3/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis 4.5/5

Produktinformationen

  • Startpreis 49,00 $/Monat
    Preisinformationen
  • Kostenlose Version Nein
  • Gratis Testen Ja, Kostenlose Testversion
  • Einsatz Cloud, SaaS, Web
  • Training Persönlich
    Live Online
    Webinare
    Dokumentation
  • Kundenbetreuung 24/7 (Live Vertreter)
    Support während der Geschäftszeiten
    Online

Angaben zum Hersteller

  • Autopilot
  • https://autopilothq.com/
  • Gegründet 2012

Über Autopilot

Erstellen von Text-basierten E-Mails, upload von benutzerdefinierter HTML, wähle aus unserer Template-Bibliothek, oder baue Deinen eigenen erweiterten Drag&Drop-E-Mail-Editor. Sende gezielte E-Mails basierend auf Verhalten und Interessen, personalisiere sie mit dynamischem Text, A / B-Test-Messaging, und füge Multi-Channel-Berührungspunkte wie In-App-Nachrichten, SMS und Facebook-Anzeigen hinzu. Tracke E-Mail-Leistung mit detailliertem Reporting und optimiere basierend auf Echtzeit-Ergebnissen. Wir bieten eine 30-tägige kostenlose Testversion, so dass Du uns testen kannst, keine Kreditkarte erforderlich.

Autopilot Funktionen

  • Analytik
  • Engagement-Überwachung
  • Fortschrittsverfolgung
  • Kampagnen-Personalisierung
  • Kundensegmentierung
  • Lead Scoring
  • Lead-Pflege
  • Planungs-Tools
  • Zielkontoerkennung
  • Chatbot
  • Email-Automatisierung
  • Gruppen-Messenger
  • Human Handover
  • Lead-Distribution
  • Lead-Qualifizierung
  • Mobiles Nachrichtensenden
  • Multi-Channel-Kommunikation
  • Produktempfehlungen
  • Segmentierung der Audienz
  • Terminplanung
  • Video-Chat
  • A/B-Tests
  • Abonnenten-Management
  • Automatische Antworten
  • Berichterstattung / Analyse
  • Bildbibliothek
  • CAN SPAM-Compliance
  • Drip-Kampagnen
  • Dynamische Inhalte
  • Ereignisgesteuerte E-Mail
  • Kundenbefragungen
  • Mailinglisten-Management
  • Mobil-ootimierte E-Mails
  • Vorlagen-Management
  • WYSIWYG-Email-Editor
  • Zielseiten / Web-Formulare
  • E-Mail Marketing
  • Ereignisgesteuerte Aktionen
  • Kanalmanagement
  • Kontakt-Datenbank
  • Leadmanagement
  • Mehrere Kampagnen
  • Dashboard
  • Datenextraktion
  • Lead Benachrichtigungen
  • Lead Scoring
  • Lead-Distribution
  • Lead-Pflege
  • Lead-Qualifizierung
  • Online-Formulare
  • Visitenkarten-/Ausweis-Scanning
  • Kampagnenmanagement
  • Lead Scoring
  • Lead Segmentierung
  • Lead-Distribution
  • Lead-Erfassung
  • Lead-Pflege
  • Pipeline-Management
  • Planungs-Tools
  • Quellen-Nachverfolgung
  • Verfolgung von Interaktionen
  • A/B-Tests
  • Drip-Kampagnen
  • Kampagnenmanagement
  • Lead Benachrichtigungen
  • Lead Scoring
  • Lead Segmentierung
  • Lead-Erfassung
  • Leistungskennzahlen
  • Personalisierung
  • Pipeline-Management
  • Besucher-Identifikation
  • Kontakte entdecken
  • Kontakte importieren/exportieren
  • Lead Scoring
  • Lead Segmentierung
  • Lead-Datenbank-Integration
  • Lead-Erfassung
  • Lead-Pflege
  • Pipeline-Management
  • Planungs-Tools
  • A/B-Tests
  • Customer Journey Mapping
  • Dashboard
  • Kampagnen-Tracking
  • Kanalzuordnung
  • Leistungskennzahlen
  • Prädiktive Analytik
  • ROI-Tracking
  • Social Media-Kennzahlen
  • Website-Analytik
  • A/B-Tests
  • Analytik / ROI-Verfolgung
  • Anpassbare CTAs
  • Drip-Kampagnen
  • Dynamische Inhalte
  • Lead Scoring
  • Sales Intelligence
  • Segmentierung
  • Social Marketing
  • Suchmaschinen-Marketing
  • Websitebesucher-Nachverfolgung
  • Zielseiten / Web-Formulare
  • E-Mail Marketing
  • Engagement-Überwachung
  • Gutscheine
  • Kanalzuordnung
  • Kontextabhängige Zielansprache
  • Push-Benachrichtigungen
  • Standortbasiertes Marketing
  • Text-to-Win (Text-Nachrichten für Gewinnspielteilnahme)
  • Versenden von Textnachrichten
Der Softwareanbieter hat diese Information nicht vervollständigt.
  • A/B-Tests
  • Empfehlung-Maschine
  • Geo-Zielgruppenerfassung
  • Konversion-Tracking
  • Mobile Retargeting
  • Personalisierung
  • Social-Media-Retargeting
  • Verhalten-basiertes Targeting
  • Zielgruppen-Targeting
  • Angebotsmanagement
  • Content-Management
  • Dokumentenmanagement
  • Gebietsmanagement
  • Kollaboration
  • Kontaktmanagement
  • Leadmanagement
  • Leistungsmanagement
  • Meeting-Management
  • Präsentation-Management
  • Trainingsmanagement
  • Ziel- / Kontingentverwaltung

Die hilfreichsten Reviews für Autopilot

A Great Alternative to Full-Fledged Automation Software

Bewertet am 13.10.2018
Garrett G.
Marketing Manager - Technology
Computer-Software, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Kostenlose Testversion
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
3/5
Benutzerfreundlichkeit
3/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
3/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Autopilot is a great solution if you're looking for something to automate a sequence of emails. I wouldn't consider it a replacement for full-fledged marketing automation software... yet, but it's a fantastic tool for email automation. Just keep in mind that there are a few hiccups that you'll potentially need to navigate such as email SpamAssassin errors (always use mail-tester.com to check your emails) and CRM sync issues.

Vorteile: It seems to me that Autopilot does only one thing - but it does that one thing REALLY well. I tested Autopilot briefly for a few weeks as an alternative to the drip program functionality in our Marketing Automation software. I was extremely impressed with how easy it is to build a drip program (called a "Journey" within Autopilot), as well as with the breadth of logic and functionality offered. Autopilot really sets itself apart with some amazing - seriously amazing - integrations and functionality that our Automation platform doesn't offer, such as sending SMS text messages or physical postcards. I really like that Autopilot offers in-app chat support, and that you generally don't need to wait longer than 5 minutes to get someone to help you out.

Nachteile: During the few weeks I tested Autopilot, I found a few issues that prevented me from really continuing to use the software for my use-case. The integration with Salesforce was clunky and un-intuitive, and most concerningly, it seemed that when the platform saw leads that already existed in Salesforce, it would stop them from progressing through the drip program. This was a real frustration, and I ended up just disconnecting Autopilot from the CRM in order to finish my test. Another concern we had was that after testing the emails I had configured using mail-tester.com, there was an error identified that could only be resolved by getting a dedicated IP address - something which adds a significant additional monthly cost to the cost of the program.

A great way to manage email campaigns.

Bewertet am 28.4.2019
Ben B.
Manager
Non-Profit-Organisation Management, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Autopilot is our email campagin management platform. It's really quite nice.

Vorteile: Two features really stand out to me, and prove the usefullness of Autopilot: the UI and the analytics. The graphical UI for building email journeys is very intuitive, and super easy to use. However, it's also super powerful. We've pluged in Salesforce, several different databases, and our customer support system, and using the fun shapes on the Journeys page. It's as simple as dragging objects onto the staging area and connecting them. In just a few minutes, you can have a analytics-focused email campaign ready to go, all without a bit of code. And once your journey is started, and your email send, the real-time data you get from your targets extremely granular. We get updates down to the second for events as small as vertical scrolling and mouse hovers over hotlinks. It's very impressive.

Nachteile: Autopilot feels very heavy in the browser. I really can't explain why it's as slow as it is sometimes. Pages can take up to 30 seconds to load, and that's on high end desktop workstations. I know there is a very complex backend for Autopilot, but on occassion the slow performance is inexcusable. It could just be that we manage dozens of journeys and hundreds of thousands of entries at the same time, but Autopilot can be quite slow. Also, sometimes the autofill feature in autopilot is erratic. This is a minor complaint, but you will notice it if you use Autopilot a lot.

Antwort des Softwareanbieters

von Autopilot an 30.4.2019

Thanks for taking the time to review Autopilot. We are always improving the experience of our clients.

Extensive options at a reasonable price for automation

Bewertet am 28.10.2019
Verifizierter Rezensent
Director of Enrollment Services
Hochschulbildung, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Autopilot was originally a breath of fresh air for us. It gave us sophisticated contact-tracking, marketing automation and Salesforce integration inside of a pleasant UI with tools that were easy to understand. The Salesforce integration has subsequently become irritatingly expensive for a small organization.

Vorteile: The visual feedback of the journeybuilder makes automation easy and enjoyable to construct
The wealth of options available for triggering, and for actions to trigger in journeys
The contact-tracking functions are extensive and sophisticated
Support is quick and helpful

Nachteile: Segment-building is rudimentary, and once a segment is deployed, the criteria cannot be edited, which leads to a logjam of similar segments for various automations that have to be either maintained and organized, or carefully deleted.
Journeys, segments, and emails can easily become cluttered and lead to a general feeling of disorganization
The Salesforce integration has become increasingly expensive

Good in theory but not a solid longterm solution

Bewertet am 24.11.2019
Alex K.
CEO
Medienproduktion, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
3/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
3/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: We used Autopilot for two+ years and now we're looking to move it off.

Vorteile: Autopilot is really good to get you thinking about user journeys and how your customers should be getting information through your funnel.

Nachteile: The user thresholds are frustrating and they will move up in costs very quickly. The most frustrating is the lack of customer support.

A solid shout for marketing automation

Bewertet am 3.10.2019
Brian M.
Product Manager
Computer-Software, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Excellent, their customer service provides just that. They are knowledgeable and very responsive. Highly recommend.

Vorteile: AutoPilot is an amazing piece of software, it just works and works well. They achieve exactly what they promise and it is a joyful user experience.

Nachteile: They used to have a cheaper plan for smaller accounts which I found useful for managing my startup. When they removed this, it became a choice of staying with them and taking the hit on the pricing or to keep with them. I stayed with them - great decision!

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