Wer verwendet Wimi?

Wimi ist eine optimale Wahl für Teams und Unternehmen, die Projekte verwalten und die Produktivität steigern möchten. Über 50.000 Unternehmen nutzen Wimi täglich: KMUs, Freiberufler und NPOs sowie große Unternehmen.

Was ist Wimi?

Wimi ist eine vollständige digitale Kollaborations-Toolbox, mit der du immer wohlorganisiert bleiben und die Teamarbeit effizienter gestalten kannst. Wimi geht über eine typische Kollaborations-Software hinaus, da sie Messaging-Kanäle, Dateien und Laufwerk, Aufgaben, Kalender und Videokonferenzen umfasst. Mit Wimi kann dein gesamtes Team mühelos gemeinsam und intelligenter zusammenarbeiten. Dank Wimis raffiniertem Zugriffsrechtmanagement kannst du auch deine Kunden an Bord holen und mit ihnen spezifische Daten teilen.

Wimi – Details

Wimi

https://www.wimi-teamwork.com/

Gegründet 2010

Wimi – Kostenübersicht

Wimi bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Wimi ist ab 9,00 $/Monat verfügbar.

Startpreis

9,00 $/Monat

Kostenlose Version

Ja

Gratis Testen

Einsatz

Installiert - Mac

Cloud, SaaS, Web

Installiert - Windows

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

Wimi Funktionen

Collaboration Tools
Aufgabenmanagement
Bearbeiten in Echtzeit
Brainstorming
Content-Management
Diskussionsforum
Dokumentenmanagement
Kalenderverwaltung
Kontaktmanagement
Projektmanagement
Versionskontrolle
Videokonferenzen
Audit Trail
Dokumentenmanagement
Drag-and-Drop
Echtzeit-Synchronisierung
Elektronische Unterschrift
Kollaboration
Suchen / filtern
Textnachrichtenversand
Verschlüsselung
Workflow-Management
Zugriffskontrollen/Berechtigungen
Aufgabenmanagement
Elektronische Unterschrift
Fernwartung
Fernzugriff
Kollaboration
Live-Chat
Meeting-Management
Softphone
Video-Chat
Webkonferenzen
Zeitzonenverfolgung
Überwachung von Mitarbeiteraktivitäten
Agile Methodiken
Anpassbare Vorlagen
Budgetmanagement
Gantt-Diagramme
Ideenmanagement
Kanban-Tafel
Kundenportal
Meilensteinverfolgung
Portfoliomanagement
Ressourcenmanagement
Traditionelle Methodiken
Verfolgung der Kosten bis zur Fertigstellung
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Zeit & Kosten Verfolgung

Wimi – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 93 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,7/5
Benutzerfreundlichkeit
4,8/5
Kundenservice
4,8/5
Funktionen
4,6/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,7/5
Franck C.
Webmaster / Web Developpeur since 10 years
Design, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 29.8.2018

"Wimi will soon become the world's number one ?! Read on and you will understand why."

Kommentare: I have been a full-stack Webmaster for 10 years. I use Wimi for 2 years and believe me, Wimi has changed my productivity in just a few days .. A real revolution!
Exceptional ease of use and I weigh my words! for having tried his 3 main competitors - complicated or obscure interfaces ... without comments.
Wimi knew how to use our collaborative working software our natural habits of use of our computer.
This has the enormous advantage of not having to learn for days how a new software works.
Wimi is as easy to use as when the very first iPhone came out in the world of telephony!
Everything is intuitive and rich in features!
Do like me be productive, organized with disconcerting ease! Save time, win your employees, customers and partners by using Wimi, the next-generation software that brings professionals from all over the world together in a central location and in a real office.
The success of your projects and those of your clients and partners only depends on your curiosity to test Wimi free for 14 days. So do not wait!
It is by testing a product that one really makes one's efficiency, not letting it absorb through cleverly constructed advertisements.
Tesla, Total, Sephora, Shazam, SNCF, Publiciseto use Wimi, you know why?
Test Wimi 14 days for free and you will understand why for yourself! ;-)
It integrates OneDrive, Dropbox, Box Google Drive, Skype, Zapier etc.
A huge congratulations to the developers and the CEO who had the idea of this French innovation

Vorteile: All "real" professionals use team tools to collaborate effectively and maximize their time. Team work. Effective. Powerful. Organized.
Wimi is THE solution!
To achieve this organizational excellence, the choice of the tool is absolutely crucial.
To boost your productivity easily with confidence and without having to spend hours or days training on software often too complicated or a gas plant that ultimately causes the opposite effect and wasting time.
With Wimi it's the opposite! :-)
Make the "intelligent" choice of formidable efficiency without any compromise!
A very powerful tools, suitable for all! Freelances, freelancers, communication agencies, small and medium-sized companies and companies listed on the Cac 40!

Nachteile: For the moment I have not noticed any inconvenience.
I just wish to see these improvements happen soon .. I hope ;-)
- The ability to create shortcuts for files, URLs, or folders (as on computer) to duplicate information from one project to several others. - the ability to drag and drop a URL into the Wimi window that will automatically create the URL link and automatically retrieve the title and be visible in Wimi Drive! - View the acknowledgment of reading Chat messages on mobile smartphone, tablets and in the browser of a computer when the correspondent read our message while he read our message on mobile. - The drawing board: drawing and commenting our drawings to illustrate ideas and store the different drawings in thematic folders.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 29.8.2018
Dan-claudiu G.
Founder & CEO
Informationstechnologie & -dienste, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    Nicht bewertet
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    Nicht bewertet
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 12.5.2016

"Bringing order to chaos in a startup venture"

Kommentare: Being part of a startup is challenging and the lack of order can ruin your chances to deliver a great product or service. I’ve been looking for a solution that can help me manage my tasks, appointments and last but not least synchronize my files with my collaborators and even customers. Wimi has allowed me to deliver my companies services and products in time and with ease, while in direct communication with my customers, through chat or even video conference, all in one solution – no more running around through different platforms and forgetting login details, and that’s something that you all know it’s really difficult to keep in mind while bootstrapping your business. Ah, and I’ve almost forgot to mention that being on the run, I really enjoyed having a mobile app that allowed me to access my files and task on the go. Yes, nobody is perfect, but this is the most useful and affordable platform on the market, and they are improving it every day. TL;DR Just give it a try, I’m sure you’ll not regret it.

Vorteile: All in one solution for bringing order to chaos in a startup venture: documents synchronisation and access(web/desktop/mobile)/tasks/calendar/appointments/chat/video-conference and yes, todays primary request, mobile apps.
You can create client accounts to share the project progress with your customers.
High quality support.

Nachteile: Every project has its cons, but I can't see any, that can be so big and cannot be overcome, or just requested and delivered in the next updates.

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 12.5.2016
Clayton H.
Founder
Regierungsbeziehungen, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Kostenlose Testversion
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    6/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 8.1.2019

"A Suped Up Google Suite"

Vorteile: I liked that it's pretty easy to use, so there wasn't much training time for our small staff.

Nachteile: There are a lot of products on the market that are competing for the same space, some of them are free like the Google Suite with calendars and messaging. There's also other platforms like Slack that provide some of the same services for cheap or free.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 8.1.2019
Anastasia P.
Director of Product Management
Informationstechnologie & -dienste, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    7/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 24.3.2020

"Online project management solution"

Kommentare: Good for team work and collaboration. Keep all your projects organized and increase productivity of the team.

Vorteile: It is a good online project management solution and it has all essential features for project management. You can get access anytime from any device. It also has offline version.

Nachteile: It has 14-day free trial option and all ohter options are subject to pay. But these options are flexible, so you can choose one of them based on your business size and needs.

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 24.3.2020
Gerald M.
Conseiller en Gestion de Patrimoine
Vermögensverwaltung, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 3.10.2016

"After years of searching the perfect tool"

Kommentare: We use to have tasks, calendars, sharing system.... none allowed me to do exactly what I needed. Then we found Wimi....
In one sign in, my team and I were able to share documents, tasks, follow projects, keep a historical log of the work done by projects and clients.
We used logos and images for each client, so quickly and with just one look we're able to go to the client project. I'm glad we found wimi

Vorteile: Very user friendly.
Does 95% of what we needed in project management and sharing tools.

Nachteile: At first we had some interface issue. But with each upgrade, it became better.

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 3.10.2016