Was ist CMiC?

CMiC ist ein führender Anbieter von vollständigen und integrierten Unternehmenssoftwarelösungen für Bau- und Kapitalprojekte. Seit fast vier Jahrzehnten arbeitet CMiC mit den weltweit größten AEC-Unternehmen und Projekteigentümer*innen zusammen und erhält so Einblick in die einzigartigen Geschäftsanforderungen der Baubranche. Durch die Kombination einer flexiblen technologischen Infrastruktur mit einer Philosophie der gesamten Integration senkt CMiC Software die Kosten, verbessert die Produktivität und erhöht die Interoperabilität.

Wer verwendet CMiC?

Große und technologisch fortschrittliche Architektur-, Ingenieur-, Bau- und Kapitalbesitzerorganisationen in Nordamerika. Alle Segmente der Gebäude- und Projektindustrie.

Wo kann CMiC bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Mac (Desktop), Windows (Desktop), Windows (On-Premise), Linux (On-Premise), Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Über den Anbieter

  • CMiC
  • Ansässig in Toronto, Kanada
  • 1974 gegründet
  • Telefon-Support

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Kanada, Vereinigte Staaten, Vereinigtes Königreich

Sprachen

Englisch

Über den Anbieter

  • CMiC
  • Ansässig in Toronto, Kanada
  • 1974 gegründet
  • Telefon-Support

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Kanada, Vereinigte Staaten, Vereinigtes Königreich

Sprachen

Englisch

CMiC – Videos und Bilder

CMiC Software - 1
CMiC Software - 2
CMiC Software - 3
CMiC Software - 4
CMiC Software - 5
5 weitere anzeigen
CMiC Software - 1
CMiC Software - 2
CMiC Software - 3
CMiC Software - 4
CMiC Software - 5

Kosten ähnlicher Produkte wie CMiC vergleichen

Nicht verfügbar
Kostenlose Version
Gratis Testen
Nicht verfügbar
Kostenlose Version
Gratis Testen
Nicht verfügbar
Kostenlose Version
Gratis Testen
17,70 $/Monat
Kostenlose Version
Gratis Testen

CMiC Funktionen

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aufgabenmanagement
  • Auftragnehmer-Management
  • Berichterstattung / Analyse
  • Bestell-Management
  • Budgetierung/Prognosen
  • Budgetmanagement
  • Budgetverfolgung / Auftragskostenrechnung
  • CRM
  • Dokumentenmanagement
  • Filesharing
  • Finanzmanagement
  • Forderungen
  • Gebot-Management
  • Integration in die Buchhaltung
  • Inventarverwaltung
  • Kanban-Tafel
  • Mobiler Zugriff
  • Projektplanung/Terminierung
  • RFI und Vorlagen
  • Ressourcenmanagement
  • Schätzung
  • Terminplanung
  • Timesheet Management
  • Verbindlichkeiten
  • Verfolgung der Kosten bis zur Fertigstellung
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Zeit & Kosten Verfolgung

Alternativen für CMiC

Visuelle Planungssoftware zur Verfolgung aller Arten von Ressourcen, robust und nutzerfreundlich.
Enterprise level, All-in-one integrated ERP solution for the Construction industry based on the powerful Microsoft Dynamics platform.
Umfassende Cloud-basierte ERP-Lösung für Unternehmen. Beinhaltet Buchhaltung, CRM, PM, HR, etc. auf Desktops, Mobiltelefon, Tablets.
Komplette moderne ERP-Lösung – Buchhaltung, Vertrieb, CRM und mehr. SaaS oder auf deinen Servern. Mobile Option verfügbar, keine Pro-Nutzer-Preisgestaltung.
Synergy is business and project management software for architects, engineers and construction design people (AEC). #moretimefordesign
Open-Source-Set mit integrierten Geschäftsanwendungen für CRM, POS, Website, eCommerce, Vertrieb, Buchhaltung, Lager, HR, Projekt und Marketing. Erfahre mehr über Odoo
Adoddle von Asite ist eine Cloud-Plattform für eine nahtlose Zusammenarbeit zwischen Bereichen, vom Konzept bis zum Abschluss und darüber hinaus.
Core ERP and Digital Transformation solution for Engineering & Construction, Housebuilding and Engineer-to-Order project companies.
Die nächste Generation eines PSA-Tools. Komplettes professionelles Services Automation-Paket für Software- und Service-Unternehmen.
Eine Online-Anwendung, die bei allen Projekten und Programmen für vollständige Kontrolle, Transparenz und Echtzeit-Berichterstattung sorgt.
NetSuite ist Cloud-ERP, das dir die Transparenz und Kontrolle bietet, die du benötigst, um intelligente Entscheidungen zu treffen und zu wachsen. Erfahre mehr über NetSuite
Quick Base ist eine echte Low-Code-Plattform zum Erstellen, Anpassen und Verbinden hochskalierbarer, sicherer Cloud-Geschäftsanwendungen.
simPRO ist eine leistungsstarke Softwarelösung für das Außendienstmanagement, mit der Handwerksfirmen den Betrieb rationalisieren und den Gewinn steigern können.

Bewertungen über CMiC

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,2
Benutzerfreundlichkeit
3,9
Kundenservice
4,1
Funktionen
4,0
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,0

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
46%
4
35%
3
11%
2
4%
1
4%
Verifizierter Rezensent
Engineer in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bau, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Great for project teams

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: Overall CMiC has been beneficial in my current role. With this system I am much more efficient in tracking documents and project financials all on one platform.

Vorteile:

CMiC has a tremendous amount of tools encompassed in the software. The ability for project teams to work within the software simultaneously helps to enhance the user experience. This comes in handy when you have multiple subcontractors and/or project team members who all need to view the same documents.

Nachteile:

Although a great tool, CMiC is a fairly robust software. New users should be prepared to spend a good amount of time learning the ins and outside of the software to really become proficient with it.

Rachel
Business Intelligence Analyst in USA
Bau, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

CMiC

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: After several years on CMiC software I would say that it is absolutely the best integrated project management and accounting ERP available. The implementation can be time consuming, but the benefits are definitely worth it. Everyone is up to date with the latest information on our projects, so it makes collaboration a breeze. Our management loves the ability to get real time accurate and detailed reports of exactly what they need to make business decisions. Great company and great software.

Vorteile:

CMiC's greatest contributions to our organization are that it provides a powerful and scalable infrastructure that allows everyone to collaborate, stores all our organization's data and documents in a central location, and has excellent reporting capabilities to analyze our data. CMiC is great at getting our company to collaborate and share data. No more calling around for information or searching through files. We believe that the reports from CMiC are a significant contributing to our organizations ability to make decisions and be successful. Tip for Success: Taking the time to thoroughly review and understand the settings for each module will greatly improve your organization's experience with CMiC. Don't guess at what the settings do. Try recording the training sessions with your CMiC implementation team, so that you can review it later. Ask questions freely. And be sure sure to join CMUG, the CMiC users group. They have forums, monthly calls, demos, and are a great help.

Nachteile:

The implementation process can be long. The distribution and segregation of the software settings to multiple locations makes it difficult to manage the system and troubleshoot issues. One central control panel would make it much more user friendly.

Christina
Project Accountant in USA
Bau, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

Review

3,0 vor 3 Jahren

Kommentare: Reports are not running properly. Program is extremely slow and not efficient. Some of the reports do not work properly. Wish there was a way we could view the invoices in Invoice query rather than imaging.

Vorteile:

Program is easy to use and navigate and is compatible with Textura Payment Processing program

Nachteile:

Very slow and some functions do not work properly which is frustrating when your brain works faster than the programs and reports.

Hedaia
Planning Manger in Jordanien
Bau, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

The best integrated contract management tools, very suitable for construction projects

5,0 vor 7 Monaten

Kommentare: by using CMiC in your projects, you'll be able to track the progress of the project tasks, as well as the reasons for delays, so that we can arrange all of the project's activities more effectively. A well-organized database for a project is critical to its success. By documenting everything you issue or receive, you ensure that you know everything about the project and can then devote yourself to addressing lingering issues and directing your team in a proper manner. I strongly recommend CMiC.

Vorteile:

When using a workflow management system like this, everyone is on the same page, which makes it much easier for them to provide input. It's easy to tailor the software to meet your project's specific business requirements, and it plays an important part in coordinating the work of your team. Subcontractor contracts, drawings, material requests, job requests, pour permits, modification orders, and other papers that are utilized in the project can all be managed through a single system. There will be no lost data thanks to CMiC, which organizes the project database and makes it easier to find information when needed.

Nachteile:

I didn't have any issues while using CMiC; it was easy to understand and utilize for all of the project's disciplines.

Verifizierter Rezensent
Project Engineer in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bau, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

CMiC Review

4,0 vor 3 Jahren

Kommentare: Overall i enjoy using the software not only for change order needs, but also submittals and RFIs' which makes it nice to send notifications through one system and not have to exchange multiple emails.

Vorteile:

I use CMiC on all of my projects and what I like most is being able to arrange different projects and have all the respective subcontractors. To be able to handle all change orders between the owner, the GC and the subcontractors makes the project run smoothly, along with being able to determine what is proceeding, what is pending and what has been completed.

Nachteile:

What I like least is that the CMiC software is very sensitive. There tends to be issues with the forecasting when a change order or Potential change item is posted which can sway the budget and what it actually is.