Was ist SmartAdvocate?

SmartAdvocate ist eine HOCHMODERNE Fallmanagementanwendung für Rechtssachen und die einzige Anwendung auf dem Markt, die von aktiven, praktizierenden Anwälten und Juristen konzipiert und programmiert wurde, weil andere Anwendungen auf dem Markt die gewünschten Funktionen für effiziente Büroorganisation nicht bieten konnten.

Wer verwendet SmartAdvocate?

Anwaltsfirmen jeder Größenordnung, die eine moderne Fallmanagementlösung brauchen, um ihr Büro effizienter zu organisieren, als es mit anderen Anwendungen möglich ist.

Wo kann SmartAdvocate bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Mac (Desktop), Windows (Desktop), Windows (On-Premise), Linux (On-Premise), Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Über den Anbieter

  • SmartAdvocate
  • Ansässig in Port Washington, USA
  • 2000 gegründet
  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Vereinigte Staaten

Sprachen

Englisch

Über den Anbieter

  • SmartAdvocate
  • Ansässig in Port Washington, USA
  • 2000 gegründet
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SmartAdvocate – Videos und Bilder

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SmartAdvocate

89,00 $/Monat
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Nicht verfügbar
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89,00 $/Monat
Kostenlose Version
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1.000,00 $/einmalig
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SmartAdvocate Funktionen

  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Archivierung & Aufbewahrung
  • Aufgabenmanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • CRM
  • Document Capture
  • Dokumentenerstellung
  • Dokumentenklassifizierung
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenspeicher
  • E-Mail-Management
  • Erinnerungen
  • Fall-Aufzeichnungen
  • Fall-Management
  • Filesharing
  • Für Juristen
  • Kalenderverwaltung
  • Kommunikationsmanagement
  • Kostenverfolgung
  • Kundenmanagement
  • Kundenportal
  • Mitarbeiter-Kalender
  • Rechtsfall-Management
  • Regelbasierte Gerichtsplanung
  • Statusverfolgung
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Volltextsuche
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Zeitverfolgung
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Alternativen für SmartAdvocate

MyCase ist eine umfassende Fallmanagementlösung, die Dokumente, Kontakte, Kalender, E-Mails, Aufgaben und Rechnungen an einer zentralen Stelle verwaltet.
CosmoLex ist ein cloudbasiertes, vollständiges Kanzleimanagement-, Abrechnungs- und Buchhaltungssystem (kein QuickBooks® erforderlich).
Rocket Matter ist eine führende cloudbasierte Kanzleiverwaltungs-, Zeit- und Abrechnungssoftware für Anwaltskanzleien, die auf allen Geräten zugänglich ist.
App4Legal ist eine intuitive, Anwaltskanzlei-Management-Lösung. Es ist eine vollständig integrierte Lösung mit einer benutzerfreundlichen Schnittstelle.
Legal Suite offers solutions for Corporate Legal Departments and for Law Firms.
monday.com ist ein Cloud-Work-Betriebssystem, mit dem Teams ihre Projekte und tägliche Arbeit durchführen, egal ob sie im Büro, zu Hause oder unterwegs sind. Erfahre mehr über monday.com
Mobilfreundliche und sichere Software für Rechtsanwaltskanzleien, die einfach zu bedienen ist. Spare Zeit. Lasse deine Kanzlei weiter wachsen. Arbeite papierlos. Arbeite von überall aus.
Legal practice management software for trust accounting, billing, time tracking, case management, document management and more.
AbacusLaw ist eine schlüsselfertige, vollständig integrierte Case-Management-Lösung für Unternehmen aller Größen in allen Kanzleibereichen und Jurisdiktionen.
Modernes, robustes Praxismanagement mit integrierter E-Mail- und Buchhaltungsfunktion. Schöne, intuitive Nutzeroberfläche und Apps für iOS und Android.
Ein Online-regelbasierter Terminrechner für rechtliche Fristen mit E-Mail-Erinnerungen, Terminberichten und Synchronisierung mit jeder Kalenderplattform.
Contract Lifecycle Management zur Unterstützung von Unternehmen bei der Erstellung rechtlicher Dokumente, der Automatisierung von Legal Workflows und bei der Kollaboration.

Bewertungen über SmartAdvocate

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,7
Benutzerfreundlichkeit
4,6
Kundenservice
4,7
Funktionen
4,7
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
78%
4
18%
3
3%
2
1%
Joe A.
Joe A.
System Administrator in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Anwaltskanzlei, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

One of our tools for success

5 letztes Jahr

Kommentare: The problem of inefficiency corrects itself with many of SmartAdvocate's customizations and automation. For example, we are expediting electronic contracts/agreements to clients via text message and email, whereas other firms are still stuck on paper contracts. Never would I have thought clients would embrace technology, like the use of text over email. Yes, snail mail still has a role and a place, but the practicality and adaptiveness text messages give clients is excellent. This program stays relevant at the speed of shifts and trends, as well as changes with technology.

Vorteile:

Our personal injury law firm switched from Needles to Smart Advocate about three years ago. The amount of growth we've had plays largely thanks to this case management software, especially after Covid-19 hit. This software made the transition from working in the office to working from home almost effortless. Our staff never missed a beat, and our clients never realize the change happened virtually overnight. While other firms struggled with technological, let alone case management issues, for us, it was business as usual. With Smart Advocate's features, updates, support, and innovation, there is no other way but growth. It's a powerhouse of a tool for great staff, which gives clients the most significant outcome.

Nachteile:

There is not much to dislike, but there is always room for improvement. That said, when a dislike does arise, reaching out to SmartAdvocate usually remedies our dislikes. For example, the recommendation was to set up multiplaintiff parties under one case number. We tried that out and realized that would not work for our reporting and usage needs. Their development team quickly remedied a solution for each party to work with one case number while still giving us the linking ability needed for multi-party cases.

Susan P.
Susan P.
Operations Manager in Kanada
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Rechtsberatung, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Intuitive & Robust

5 letztes Jahr

Kommentare: Much more effective reporting on intake, client contact, and staff management. Very effective case browsing and searching. Implementing SmartAdvocate has allowed us to move much closer to a "less paper" work environment.

Vorteile:

I love the templates in SA. They are easy to create and administer as well as user friendly. I also really like the searchability of each window, particularly documents.

Nachteile:

I like the UDF Editor, except for the way that items are re-ordered. It would be easier if there was a way to drag and drop to put the items in the order you want.

Andrew C.
senior partner in USA
Anwaltskanzlei, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

not as flexible as I told it would be

2 vor 5 Jahren

Kommentare: case management of arbitrations status reports

Vorteile:

assists with arbitration and personal injury departments / used and understood by all employees /

Nachteile:

does not assist enough; limited capacities salespeople made promises that they could not keep overpriced for its value

Antwort von SmartAdvocate

vor 5 Jahren

We are surprised by this review and have reached out to Mr. Costella. As I wrote to Mr. Costella: "Your comments that the system "does not assist enough" and has "limited capacities" frankly caught me by surprise. We pride ourselves on the fact that SmartAdvocate is the most comprehensive and full featured case management software system on the market. There seems to be a disconnect here, one that we want to resolve. We want you to be satisfied and get everything you should out of the system." We hope to get a more detailed understanding of criticism and see how we can help them to get more out of the many features and capabilities contained in the system.

Bill G.
Legal Administrator in USA
Anwaltskanzlei, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Powerful. Hard to understand all the functionality available.

4 vor 4 Monaten

Kommentare: Again. I think its the right solution for us but we need more granular post implementation collaboration.

Vorteile:

I think it's very capable but I struggle with understanding all the things it will do. Wish we had more access to SA experts to actually work with out firm on a regular basis and understand how we use it.

Nachteile:

I am frustrated that I suspect we are not maximizing it's value.

Arren W.
Attorney in USA
Anwaltskanzlei, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

A great case management tool for any office.

5 vor 2 Jahren

Kommentare: Our office has been able to keep much better track of cases with Smart Advocate, specifically calendaring. Everything is in ONE PLACE and very easy to find. Additionally, the document production portion has been wonderful. We are not re-creating the wheel everytime we want to send something to a client, opposing counsel, or the court.

Vorteile:

The user interface of SmartAdvocate is much easier than the many competitors out there. Not only do the capabilities outweigh other platforms, but the training and assistance we have received in our office has been excellent. Everything is easily able to be found in one place and the templates for document production have saved us countless hours of work.

Nachteile:

There is not much I don't like about SmartAdvocate. Every time I have had a question about a capability, it seems that it already exists or has been easily able to be integrated.