VineSpring

VineSpring

von VineSpring

Wer verwendet VineSpring?

Weingüter, die in ihren direkten Verkaufskanal an die Kundschaft investiert haben.

Was ist VineSpring?

VineSpring ist stolz darauf, eine umfassende E-Commerce-Lösung für Weingüter und Brauereien zu bieten, die nach Einfachheit suchen. Es ist für dich einfach, online zu verkaufen und deine Clubs und Zuteilungen zu verwalten. Das Support-Team ist für dich da und ist bereit, dich zu unterstützen oder Ratschläge zu geben. Die Software ist DTC, vereinfacht.

VineSpring – Details

VineSpring

http://www.vinespring.com

Gegründet 2011

VineSpring – Kostenübersicht

VineSpring bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von VineSpring ist ab 99,00 $/Monat verfügbar.

Startpreis

99,00 $/Monat

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Nein

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Training

Live Online

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

VineSpring Funktionen

Weinbau-Software
Abrechnung & Rechnungsstellung
Auftragsmanagement
Fass-Management
Inventarverwaltung
Keller-Management
Produktion-Nachverfolgung
Verkaufspunkt POS
Weingut-Management
Weinklub-Management

VineSpring – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 21 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,4/5
Benutzerfreundlichkeit
4,1/5
Kundenservice
4,8/5
Funktionen
4,1/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,2/5
Carrie A.
VP Operations, Northwest
Konsumgüter, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 29.1.2019

"VineSpring for Winery Allocation Models"

Kommentare: VineSpring works very well for small wineries. Their support staff is amazing and prompt!

Vorteile: VineSpring works really well for wineries using an allocation model. It also works well with Wine Club organization and facilitation. I have been using it for about 5 years or so and I always recommend it.

Nachteile: I wish they had a way to upload tracking numbers to orders so that information could be viewed by customers logging into their accounts. Would be a much better level of service for us to offer our customers.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 29.1.2019
Verifizierter Rezensent
Director of Operations
Wein und Spirituosen, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 26.1.2019

"Process friendly, slow on analytics"

Kommentare: I say the software is friendly, yet what makes it really friendly is its customer service. They are quick to answer and no question is too small for them. Most of the time I can find an explanation on their Help feature, but when I have needed a person, they respond quickly and in a nice way. They are right here in the US and they don't send you around to 10 different people.

Vorteile: The software really meets the needs for the process of selling wine. It has several features that allow you to follow the customer throughout the sale. It interlinks with other software, such as MailChimp and Square, which is useful although it can add to the cost.

Nachteile: I would like to have more flexibility to do analytics on our customer data base. The user should be able to design their own report. I like that you can easily download into Excel, but the way it is organize is sometimes confusing.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 26.1.2019
Greg S.
DTC Manager
Wein und Spirituosen, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    6/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 1.2.2019

"Vine Spring Eval"

Kommentare: good support staff in setting up clean design good allocation tools hard to integrate with out side CRM

Vorteile: clean design tutorials and ease of set up friendly cupport staff

Nachteile: NO CRM , cost for limited club features

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 1.2.2019
Peterman L.
Wine Director
Wein und Spirituosen, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 28.9.2018

"VineSpring Supports Small Business"

Vorteile: Their customer service team is exceptional. Whenever we have a complex issue they are always available and ready to assist and help us learn how to best use their platform. The service functions really well and has numerous helpful ways to help segment and group your customers. Whether it's a club release, or general questions on how to best utilize their service, the VineSpring team understands our needs and is always ready to help.

Nachteile: We'd love if some of the reporting was a bit more comprehensive. We are able to track things really well with the existing reporting functions, but would like a bit more detail and a few more filters to focus on specific data.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 28.9.2018
Lynnette I.
Accountant
Lebensmittelproduktion, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 1.2.2019

"Enhancements needed"

Kommentare: Good

Vorteile: Easy to use, low cost, best customer service

Nachteile: 1) There needs to be a report that can be downloaded into excel to the DEPOSIT SUMMARY to make it easier to account for Merchant Fees, Adjustments & Refunds. 2) The sync with SQUARE into VineSpring needs to be identified as "SQUARE" not "American Express". Since the SQUARE deposits into a different operating bank account it is a time consuming & difficult task to separate SQUARE payment transactions from VineSpring to enter the monthly VineSpring sales receipts and
reconcile.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 1.2.2019