BigTime

BigTime

von BigTime Software

Wer verwendet BigTime?

Die größten Beratungsunternehmen der Welt. Die Anwendung hilft Buchhalter*innen, Architekt*innen, Ingenieur*innen, IT-Service-Unternehmen und Berater*innen dabei, ihr wichtigstes Asset zu budgetieren, zu verfolgen und abzurechnen: Zeit.

Was ist BigTime?

BigTime verdeutlicht, was für dein Dienstleistungsunternehmen am wichtigsten ist. Die anpassbare PSA(Professional-Services-Automation)-Software stellt sicher, dass du Projektfristen pünktlich und im Rahmen des Budgets einhalten kannst. Verstärke deine Rentabilität und Produktivität mit BigTime-Tools für Ressourcenmanagement, Projektplanung und Arbeitsablaufmanagement, Abrechnung und Rechnungsstellung und integriere die erhaltenen Daten unmittelbar in QuickBooks. Schließe dich den zufriedenen BigTime-Nutzer*innen an, die ihre Bruttomargen durchschnittlich um 25 % verbessert haben.

BigTime – Details

BigTime Software

http://www.bigtime.net/

Gegründet 2002

BigTime – Preisübersicht

BigTime ist verfügbar ab 10,00 $/Monat. BigTime bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Weitere Preisinformationen für BigTime findest du unten.

Startpreis

10,00 $/Monat

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

24/7 (Live Vertreter)

Support während der Geschäftszeiten

Online

BigTime Funktionen

Abrechnungssoftware für Kanzleien & Rechtsanwälte
Automatische Abrechnung
Client portal
Dokumentenmanagement
Fall-Management
Kalenderverwaltung
Kostenverfolgung
Rechnungsführung
Zeitverfolgung
2D-Zeichnung
3D-Modellierung
Abfassung
Angebote / Vorschläge
Dokumentenmanagement
Gebäudedatenmodellierung
Kontaktmanagement
Projektmanagement
Präsentations-Tools
Stücklisten
Vertragsmanagement
Aufgabentafel
Berichterstattung / Analyse
Erstellen von Unteraufgaben
Gamification
Gantt-/Zeitstrahlansicht
Management wiederkehrender Aufgaben
Mobiler Zugriff
Tabellenansicht
To-Do-Listenansicht
Verfolgung des Prozentsatzes bis zur Fertigstellung
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Zeitverfolgung
Drag-and-Drop
Fähigkeiten-Nachverfolgung
Kapazitätsmanagement
Nutzungsberichte
Prognose
Reporting/Project Tracking
Resource Allocation & Planning
Ressourcen-Planung
Suchen / filtern
Abrechnung & Rechnungsstellung
Anlagegegenstand-Management
Bestellungen
CPA-Firmen
Fondsrechnung
Forderungen
Gemeinnützige Organisationen
Kontenabgleich
Kostenverfolgung
Lohn- und Gehaltslisten-Management
Projektbuchhaltung
Regierung
Steuermanagement
Alarmfunktion / Benachrichtigungen
Aufgabenmanagement
Drag-and-Drop
Farbkodierung
Fortschrittsverfolgung
Kapazitätsüberwachung
Meilensteinverfolgung
Verfolgung von Abhängigkeiten
Vorlagen
Anforderungsmanagement
Aufgabenmanagement
Fehlerverfolgung
Meilensteinverfolgung
Portfoliomanagement
Priorisierung
Problemmanagement
Produkt-Roadmaps
Prüfung / Qualitätssicherung
Ressourcenmanagement
Statusverfolgung
Unterstützt Scrum
Unterstützt agile Softwareentwicklung
Verfolgung des Prozentsatzes bis zur Fertigstellung
Zeit & Kosten Verfolgung
Angebote / Schätzungen
Arbeitsauftragsverwaltung
Bestell-Management
Bestellungen ändern
Kostenplanung und Prognosen
Material-Rechnung
Produktionskosten-Nachverfolgung
Rechnungsmanagement
Verfolgung der Kosten bis zur Fertigstellung
Verfolgung des Prozentsatzes bis zur Fertigstellung
Zeitverfolgung
Überschuss-Berichterstattung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebotserstellung
Angebotsmanagement
CRM
Dokumentenmanagement
Kundenportal
Portfoliomanagement
Projektmanagement
Ressourcenmanagement
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Zeit & Kosten Verfolgung
Agile Methodiken
Anpassbare Vorlagen
Budgetmanagement
Gantt-Diagramme
Ideenmanagement
Kanban-Tafel
Kundenportal
Meilensteinverfolgung
Portfoliomanagement
Ressourcenmanagement
Traditionelle Methodiken
Verfolgung der Kosten bis zur Fertigstellung
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Zeit & Kosten Verfolgung
Agile Methodiken
Aufgabenmanagement
Budgetmanagement
Fortschrittsverfolgung
Fälligkeits-Tracking
Gantt-Diagramme
Kanban-Tafel
Priorisierung
Ressourcenmanagement
Traditionelle Methodiken
Vorlagen-Management
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Gantt-Diagramme
Kanban-Tafel
Meilensteinverfolgung
Priorisierung
Statusverfolgung
Verfolgung der Kosten bis zur Fertigstellung
Verfolgung des Prozentsatzes bis zur Fertigstellung
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Zeit & Kosten Verfolgung
Abrechnungsportal
Anpassbare Rechnungen
Kontakt-Datenbank
Kontingenz-Abrechnung
Mahnwesen-Management
Mehrere Währungen
Mobile Zahlungen
Online-Abrechnung
Online-Zahlungen
Projekt-Abrechnung
Steuer-Rechner
Stündliche Fakturierung
Wiederkehrende Zahlungen / Abonnement-Abrechnung
Zahlungsabwicklung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Dokumentenmanagement
Fälligkeits-Tracking
Für CPA-Firmen
Genehmigungs-Workflow
Kundenmanagement
Kundenportal
Mitarbeiter-Management
Projektmanagement
Zeitverfolgung
Arbeitsplatz-Nachverfolgung
Berichterstattung / Analyse
Biometrische Erkennung
Krankheitsausfall-Nachverfolgung
Lohn- und Gehaltslisten-Management
Mitarbeiter-Standortverfolgung
Mobiler Zugriff
Online-Stechkarte
Stechkarte
Textnachrichtenversand
Timesheet Management
Urlaubsverwaltung
Anpassbares Dashboard
Aufgabenmanagement
Automatisierung von Geschäftsprozessen
Compliance-Verfolgung
Dokumentenmanagement
Drittanbieter-Integration
Formularverwaltung
Grafischer Workflow Bearbeiter
Kalenderverwaltung
Mobiler Zugriff
No-Code
Workflow-Konfiguration
Zugriffskontrollen/Berechtigungen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Aktivitäts-Verfolgung
Erstattungs-Management
Kostenverfolgung
Projekt-Nachverfolgung
Zeiterfassung pro Kunde
Zeiterfassung pro Projekt
Zeitverfolgung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Abrechnungsfähige & Nicht-abrechnungsfähige Stunden
Automatische Zeiterfassung
Mehrere Abrechnungstarife
Mitarbeiter-Datenbank
Mobile Zeiterfassung
Offline-Zeiterfassung
Timesheet Management
Urlaubsverwaltung
Überstunden-Berechnung

BigTime – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 468 Nutzerbewertungen

Gesamt
4.5/5
Benutzerfreundlichkeit
4.4/5
Kundenservice
4.7/5
Funktionen
4.4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.5/5
Denise T.
Finance Manager
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 15.4.2018

"We use BigTime for Professional Services Automation. It is great for our multilevel company. "

Kommentare: Our company is not able to more accurately and completely track time to be charged to a project. Our systems are now more automated and more paperless.

Vorteile: BigTime allows users from a variety of backgrounds to connect to the software from various platforms (desktop, laptop, smart phone) to track time per project, to track expenses on a daily basis with electronic submission of receipts, to run reports on time spent, to connect with external accounting software seamlessly.

Nachteile: the software has some limits on "naming" items that do not always correspond directly to our external software and do not fit within our company culture. (For example: In BigTime, billable means charged to the project, may invoiced or may not invoice. In our company culture, billable means an invoice will be sent for payment to the client.

Antwort des Softwareanbieters

von BigTime Software an 17.4.2018

Denise,

Thank you so much for the review - we truly appreciate the time and the effort you've taken to let us know how our software is working for you. We're very happy to hear that BigTime is working for you throughout your organization and that you're able to use the software across several different platforms - we work hard to make that happen!

We're very sorry to hear that some of the terminology used by BigTime is inconsistent with your business processes. We try to make BigTime as flexible as possible, and you can change many of these terms within your Lexicon (check under My Company>My Company>Lexicon) but there are some terms we cannot change at this time. That being said, that feature might make for an excellent Feature Request. If you'd like to learn more about how to submit a Feature Request, please reach out to us at success@bigtime.net.

Thanks again!
The BigTime Customer Success Team

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 15.4.2018
Steve S.
CPA
Buchhaltung, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 3.2.2020

"Cloud Based Time & Project Tracking for CPA firm"

Kommentare: Does what I need - staff have no problems at all entering time and it does all we need to track returns and who has what

Vorteile: I chose this software since cloud based access and integration with Lacerte and Quickbooks, my staff has found it easy to use.

Nachteile: Reports are very, very generic and lacking compared to other programs I have used

Antwort des Softwareanbieters

von BigTime Software an 4.2.2020

Steve,

Thanks so very much for posting a review for us here at BigTime. We're very pleased that you are finding the software and its integration features easy to use and that the software is providing the services that you and your staff require to get the job done. Regarding your statement about the reports in BigTime, you are correct - they are very generic, by design. BigTime services many different industries, so the reports are generic to provide basic information across the board. However, they are also infinitely customizable! You can review some of the ways you can customize your reports in BigTime via the following webinar: https://youtu.be/R6juDAuEgNE

We hope this helps!

Thanks again,
The BigTime Customer Success Team

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 3.2.2020
Carlos A.
Partner
Buchhaltung, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    3/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    7/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 15.1.2020

"implementation support was lacking"

Kommentare: the software is nice, the implementation guy and the support team does not seem to know it well enough

Vorteile: ease of use, sync with Lacerte, cloud, layout and features

Nachteile: Implementation person assigned to us ([SENSITIVE CONTENT HIDDEN]) lacked good knowledge on the software and was vague and unclear on best practices of the software, did not have a full understanding of features, import capabilities, etc. We purchase the data import package and that process was bad, the numbers did not match ours, he just told us the import was done and provided not reports to show the numbers matched. Also the WIP import time was not able to be billed and he pushed us to support.

Antwort des Softwareanbieters

von BigTime Software an 17.1.2020

Carlos,

Thank you for posting your review for us here at BigTime. We sincerely appreciate all of the feedback from our customers and we're glad that you're finding the software easy to use and that our features are working well for you.

We do apologize for your data import related experiences and please know that we're taking your feedback to heart and examining our processes to ensure that our BigTime customers receive only the best training and support.

Thanks again for letting us know. Please reach out if there is anything we can do to help.

Thank you,
The BigTime Customer Success Team

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 15.1.2020
Jenna G.
Office Manager
Buchhaltung, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    2/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    2/5
  • Kundenbetreuung
    3/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    2/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    2/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 1.8.2019

"Bigtime"

Kommentare: Overall this is for big company's with employees over 100 plus to time manage them but need a better system for invoicing.

Vorteile: I like that you are able to create your own engagements per client.

Nachteile: I least like the invoice part as it does not function how it is suppose too. There are to many steps for it to be integrated into QuickBooks.

Antwort des Softwareanbieters

von BigTime Software an 5.8.2019

Jenna,

Thanks so much for this review- we really appreciate hearing from all our customers here at BigTime! We are very glad to hear that you're happy with our engagements and how you can create unique engagements per client, but we're sad to hear that you feel that invoicing is not working for you. There are many ways you can use BigTime's invoicing, and there are many help features that can help you learn how. Here are just a few:

Knowledge Base Articles/Videos:
http://kb.bigtime.net/using-bigtime/#invoicing
http://kb.bigtime.net/using-bigtime/invoicing/posting-invoices-to-quickbooks/
http://kb.bigtime.net/using-bigtime/invoicing/posting-invoices-to-quickbooks/video-tutorial-post-invoices-to-quickbooks/

Our Invoicing Webinar:
https://youtu.be/yt2LrF9mRAk
Schedule a Live Webinar here: https://www.bigtime.net/webinars/

Also, feel free to reach out to us here at Customer Success - we'd love to help you learn more about invoicing!

Thanks again,
The BigTime Customer Success Team

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 1.8.2019
Jennie G.
Director of Special Projects
Elektrische/elektronische Fertigung, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 6.12.2019

"So glad I found BigTime!"

Kommentare: We are just getting started with BigTime, so I can't speak yet to the changes it's made for our organization. However, if the enthusiasm my team has displayed about potential benefits BigTime can offer us is any indication, we are going to be very happy indeed! The BigTime sales rep was so helpful, friendly, responsive, and informative while he was walking us through the product demonstrations that I feel like I know the software fairly well even though my hands-on experience with it is still minimal. I think the biggest challenge will just be to get everything configured in a way that allows us to get the most out of it. Based on my experience with customer service, I have no doubt that they will help us over any hurdles that pop up if we need to reconfigure things at a later time.

Vorteile: - Dedicated, personalized customer service.
- Lots of customization options.
- Thorough training process to help us make the most of the software.
- Customers can make requests for software updates or changes, and BigTime is responsive to them.

Nachteile: - The grey, tan and orange color scheme, and I'm only mentioning that because I have to write something in this section!

Antwort des Softwareanbieters

von BigTime Software an 11.12.2019

Jennie,

Thanks so much for taking the time to post a review for us here at BigTime - we value your opinion and the time it took to post the review. We're so pleased that you're finding the software easy to use and widely customizable - we work hard to make it so. We're also very pleased that you found the sales and training process smooth and enjoyable too. Please do not hesitate to reach out to us here at Customer Success if we can help you more in any way.

Thanks again,
The BigTime Customer Success Team

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 6.12.2019