Was ist SysTrack?

Endnutzeranalyse zur Optimierung der Endnutzerleistung und zur Beschleunigung von Virtualisierungsprojekten.

Wer verwendet SysTrack?

Lakeside Software arbeitet mit IT-Teams in allen Regionen und Branchen. Aufgrund seiner Skalierbarkeitsfähigkeiten wird SysTrack von mittleren bis großen Unternehmen bevorzugt.

Wo kann SysTrack bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Mac (Desktop), Windows (Desktop), Windows (On-Premise), Linux (On-Premise), Android (mobil)

Über den Anbieter

  • Lakeside Software
  • Ansässig in Bloomfield Hills, USA
  • 1997 gegründet
  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support

Erhältlich in diesen Ländern

Vereinigte Staaten

Sprachen

Englisch, Japanisch

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  • Ansässig in Bloomfield Hills, USA
  • 1997 gegründet
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SysTrack – Videos und Bilder

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SysTrack

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20,00 $/Monat
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SysTrack Funktionen

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Berichterstattung / Analyse
  • Compliance Management
  • Dashboard
  • Datenaggregation
  • Diagnosewerkzeuge
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Warnungen
  • Für MSPs
  • IT-Asset-Management
  • IT-Monitoring
  • IT-Reporting
  • Inventarverwaltung
  • Kapazitätsmanagement
  • Konfigurationsmanagement
  • Korrektur-Management
  • Kostennachverfolgung
  • Leistungsüberwachung
  • Netzwerküberwachung
  • Remote-Support
  • Remote-Zugriff/-Kontrolle
  • Self-Service Portal
  • Störfallmanagement
  • Ursachenanalyse
  • Verfolgen von Vermögensanlagen
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Wartungsplanung
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Wirtschaftsprüfung-Management
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • Überprüfung von Vorfällen

Alternativen für SysTrack

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Bewertungen über SysTrack

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,9
Benutzerfreundlichkeit
4,7
Kundenservice
4,9
Funktionen
4,7
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,8

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
87%
4
13%
Patrick
Patrick
Windows 10 SCCM deployment developer in UK
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Erneuerbare Energien & Umwelt, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Remote monitoring made easy!

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: Finding performance issues on specific laptop hardware identified that the entire estate was woefully behind on driver, firmware and BIOS updates leaving masses of machine vulnerable to attack.

Vorteile:

Finding out mass problems across a massively widespread estate is simple. Then diving down to individual devices to find the exact problem on them is simple and a huge leap ahead in problem solving.

Nachteile:

Finding specific information is a bit tricky the first time, but that is expected when there is so much information available.

Antwort von Lakeside Software

vor 3 Jahren

Thank you for your review, Patrick!

Verifizierter Rezensent
Digital Workspace Architect - SysTrack Solution Architect in UK
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bankwesen, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

The quantity and quality of data that SysTrack collects has got to be the best I have seen..

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: Calculating actual user virtual resource requirements for users for a better user experience - Reduction of virtual resource consumption over the course of the year by 80,000 vCPU and 60 Terabytes of memory from 75,000 VDI sessions.
General Troubleshooting of user issues - Troubleshooting causes of user experience and proving that issues sometimes stem from underlying infrastructure.
Identifying unused software - Reducing licencing cost by identifying unused software and removing from users devices.

Vorteile:

The quantity and quality of data that SysTrack collects has got to be the best I have seen without putting unnecessary strain on local resources. It's strength lies in the ability to turn this data into actionable and easy to read presentable views for users of all levels. The ability to prove the issues that users are facing are not always the fault of the OS or Applications but sit with underlying infrastructure.

Nachteile:

Feature requests are slow to be released.

Antwort von Lakeside Software

vor 3 Jahren

Thank you for your review!

Luke
End User Computing Team Leader in UK
Informationstechnologie & -dienste, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

One of the industries best!

4,0 vor 3 Jahren

Vorteile:

• Trends & reporting (CPU, boot time, memory usage, apps, etc). Proper analysis of poor computer performance can be obtained to determine who to be replaced first on replacement programmes, for example. Trends/reporting is also a useful monitoring tool for troubleshooting devices with performance issues. • Device reporting by models (amount on estate). Whilst its possible to do this via SCCM, Systrack can do this within a few clicks. It will however need a lookup table to convert Lenovo model numbers into readable model names although Systrack have worked with us to ensure these are converted. • Web history logging for security purposes • Dependencies – the ability to see the full chain of what the device is connected to & latencies to identify any performance/network issues with particular servers. • Application discovery – to quickly identify applications installed on the device – similar function in SCCM but its nice to have this all in one place. • Accurate last login for users on devices, as well as all devices they have logged into. This data is on SCCM but Systrack makes it much easier to pull this data all together.

Nachteile:

There's so much data available and sometimes it's difficult to get exactly what you're after without consulting systrack to assist you... but hands down they have been able to meet pretty much all of our requests to create custom dashboards. Cost - understandably its an amazing tool but at quite a price tag. It can be a very proactive tool but this won't suit if the organization if they are not able to make time for using the product.

Antwort von Lakeside Software

vor 3 Jahren

Thank you for your review, Luke!

Amarpreet
Amarpreet
Consultant in Indien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Informationstechnologie & -dienste, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Modern workplace monitoring solution in Digital Workplace ERA.

4,0 vor 5 Monaten

Kommentare: Essential Tool for day to day operations to help organizations reduce tickets in Service Desk and enable automations in surveys/remediation and a crisp CTO/CIO view dashboards.

Vorteile:

Technical Support is good and they will respond with the possible available fix if something is not readily available to deploy.

Nachteile:

Although design and build of this application is not very complicated but the dashboard creation is little tricky and confusing. i hope the company is already working on to make it more user friendly.

Stephen
Senior Sales Engineer in UK
Computer-Software, 5.001-10.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

SysTrack Review

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: SysTrack solves the problem of not having enough INSIGHT on your environments. This is made even worse when you have an already overstretched IT ops team. SysTrack allows you to get better insight into what's happening, monitor user experience (which is key!) and allow Ops teams to be proactive and resolve issues quickly before they escalate, which saves an organisation both time and money, improves user experience (and NPS scores) and helps de-risk transformation.

Vorteile:

Having had previous hands on experience with SysTrack before joining Citrix, I was very pleased with the amount of data and thus insights that SysTrack gives customers. In my role speaking to my customers who struggle to monitor their complex Citrix environments or are looking for a single tool to monitor Citrix as well as their physical desktop estate or are looking for a comprehensive tool for analysis and assessment, it's SysTrack that is always top of the list due to its rich set of features.

Nachteile:

It's been a while since I actually used it but it was a little complicated to tune and perhaps some more intuitive dashboards? These may have been addressed though... :-)

Antwort von Lakeside Software

vor 3 Jahren

Thank you for your review, Stephen!