SimplePractice

SimplePractice

von SimplePractice

Wer verwendet SimplePractice?

SimplePractice ist die ideale Lösung für Gesundheits- und Wellnessanbieter*innen und kleine Gruppen, darunter Therapeut*innen, Psycholog*innen, Sozialarbeiter*innen, Logopäde*innen, Ernährungsberater*innen und eine Vielzahl anderer.

Was ist SimplePractice?

Steigere deinen Umsatz, konzentriere dich auf deine Kund*innen und überlasse SimplePractice den Rest. In nur wenigen Minuten kannst du mit der erstklassigen mobilen App vollständig papierlose Neuaufnahmen durchführen, sicher mit Kund*innen kommunizieren, automatisch bezahlt werden, kostenlose Terminerinnerungen senden und sogar dein Geschäft von unterwegs aus führen. Nutze das Kunde*innenportal, um dich außerhalb der Sitzungen zu verbinden, Versicherungen nahtlos abzurechnen und Sitzungen überall über Telehealth durchzuführen. Teste die Anwendung noch heute kostenlos und sieh dir an, warum Tausende von Kund*innen SimplePractice zur Nummer eins gewählt haben!

SimplePractice – Details

SimplePractice

http://www.simplepractice.com

Gegründet 2012

SimplePractice – Kostenübersicht

SimplePractice bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von SimplePractice ist ab 39,00 $/Monat verfügbar.

Startpreis

39,00 $/Monat

Kostenlose Version

Ja

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

SimplePractice Funktionen

Arzt-Abrechnungssoftware
Angebote / Schätzungen
Anpassbares Dashboard
Code- & Gebühreneintrag
Compliance-Verfolgung
Mahnwesen-Management
Rechnungshistorie
Schadensabwicklung
Schadensprüfung
Überprüfung des Versicherungsschutzes
Überweisungsbescheid
Übungs-Management
Abrechnung & Rechnungsstellung
Compliance im Gesundheitswesen
Ergebnisbewertungstools
Patientenbuchhaltung-Management
Reklamationsabwicklung
SOAP-Notizen
Termin-Erinnerungen
Verwaltung von Patientenakten
Compliance-Verfolgung
Diagramm-Erstellung
Elektronische Rezepte
HIPAA konform
Handschrifterkennung
ONC-ATCB zertifiziert
Self-Service Portal
Sinnvolle Nutzung zertifiziert
Sprach-Erkennung
Terminplanung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Beurteilung-Management
Fortschrittsverfolgung
Patienten-Terminplanung
Patientenakten
Patientenregistrierung
Pflegeplan-Management
Versicherungsmanagement
Übungs-Management
Abrechnung & Rechnungsstellung
Diätanalyse
Essensplanung
Nährstoffdatenbank
Patientenmanagement
Patientenportal
Terminplanung
Zielsetzung / Nachverfolgung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Aktivitäts-Verfolgung
Behandlungsplanung
Beurteilungs-Notizen
Eignungs-Überprüfung
Empfehlungs-Management
Falllisten-Management
HIPAA konform
Kalenderverwaltung
Kandidaten-Identifikation
Patientenakten
Patientenakten-Aufzeichnungen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Beurteilung-Management
Fortschrittsverfolgung
Patienten-Terminplanung
Pflegeplan-Management
SOAP-Notizen
Versicherungsmanagement
Betten-Management
Echtzeit-Berichterstattung
Entlassungsmanagement
Historische Berichte
Patienten-Standort-Nachverfolgung
Patientenfluss-Management
Patientenüberwachung
Wartezeit-Nachverfolgung
Zulassungsmanagement
Aufnahmeformulare
EHR-Agnostiker
Laborergebnisse
Pflege-Zusammenfassung
Pflegepläne
Rechnungszahlung
Rezept-Erneuerungen
Sicheres Versenden von Nachrichten
Terminbestätigungen
Terminplanung
Video-Beratung
Zugriff auf Krankenberichte
Abrechnung & Rechnungsstellung
Aufgabenbibliothek
Behandlungspläne
Berichterstattung / Analyse
Beurteilungen
EMR / EHR (elektronische Gesundheitsakte)
Fortschritt-Notizen
Für Physiotherapie
HIPAA konform
Mehrere Standorte
Patientenportal
Termin-Erinnerungen
Terminverwaltung
Versicherungsmanagement
Übungs-Management
EMR / EHR (elektronische / medizinische Gesundheitsberichte)
Elektronische Rezepte
HIPAA konform
Inventarverwaltung
Medizinische Terminplanung
Mehrere Büros
Mehrere Ärzte
Patienten-Terminplanung
Patientenabrechnung
Patientenakten
Patientenportal
Patientenregistrierung
Reklamationsabwicklung
Überprüfung der Versicherungsberechtigung
Anfangsbeurteilung
Behandlungspläne
Compliance-Verfolgung
EMR / EHR (elektronische / medizinische Gesundheitsberichte)
Einzel-Anbieter-Praxis
Elektronische Rezepte
Medizinische Abrechnung
Mehrfach-Anbieter-Praxis
Mitarbeitermanagement
Reklamationsabwicklung
Self-Service Portal
Stationärer / Haus-Patient
Termin-Erinnerungen
Terminplanung
Elektronische Rezepte
Fernbehandlungspläne
Für medizinische Zwecke
HIPAA konform
Medizinische Abrechnung
Mehrfach-Anbieter-Praxis
Onlineformulare
Persönliche Nachrichten
Termin-Erinnerungen
Terminplanung
Videokonferenzen
Übungs-Management
Abrechnung & Rechnungsstellung
Arzt-Management
Drag-and-Drop
HIPAA konform
Mehrere Standorte
No-Show-Nachverfolgung
On-Call-Pläne
Personalverwaltung
Self-Service Portal
Terminplanung
Verwaltung von Patientenakten
Wiederkehrende Termine

SimplePractice – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 2.408 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,6/5
Benutzerfreundlichkeit
4,4/5
Kundenservice
4,5/5
Funktionen
4,4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5/5
Amanda G.
Program Director
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 7.8.2019

"Simple Practice saved me! "

Kommentare: Truly a lifesaver. I feel like I am not a business person, but simple practice simplifies so many aspects of this.

Vorteile: I love all of the things that the developers decided to incorporate in this platform. You can upload your business documents, any documents relevant to your client records and so much more. I have created questionnaires that are specific to my practice so that I can gather data upfront and this prevents me from missing out on money. I love the integration for scheduling appointments, telehealth and billing and invoicing. If you want to streamline your practice, this is for you.

Nachteile: Clients cannot pay partial balances in their client portal yet, those payments have to be taken in the office.

Antwort des Softwareanbieters

von SimplePractice an 13.8.2019

Amanda, thanks for your positive review. We're proud to give you the back office you need to run a professional practice. Please don't hesitate to reach out if there's any additional feedback you have. - Gillian from SimplePractice

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 7.8.2019
Drew A.
Licensed Psychologist
Psychische Gesundheitsfürsorge, Selbstständig
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 17.3.2020

"Best system out there"

Kommentare: I have had, by and large, an excellent experience with SP so far. I am very happy I signed on and really wish I had done this much sooner. Their customer support, in particular, has been very much appreciated. This is already enhancing my practice. Thank you!

Vorteile: There are many features that feel intuitive and allow you to nimbly move through the system handling different aspects of a client file. I also like how the system looks and that I can access it through the phone app. Also, it is a great value, especially when compared to other systems. Trust me, I tested them all out.

Nachteile: There are some pieces that feel clunky. For instance transitioning between the client side and the clinician side sometimes confuses me. Also, while the forms are customizable there have been some aspects I couldn't change. I also wish that you could use your own Stripe account with the system instead of needing to create a new one. It makes it difficult to track where my funds are at any given moment. Finally, when you open a note but abandon it, it leaves your task list. That can make it hard to track what notes need to be completed or remain unlocked.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 17.3.2020
Anny G.
Clinical Social Worker/private practive propriator
Psychische Gesundheitsfürsorge, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 28.4.2020

"Simple Practice is simple, for the most part."

Kommentare: Very easy to use for simple tasks. Once you get into getting reports from insurance and writing/creating forms. There is a learning curve.

Vorteile: Price. It's very affordable compared to Therabill. In edition, they are able to transfer the client's list to their system.

Nachteile: Receiving ERA's. With some insurance, there are complicated forms to be emailed/scan/fax so it delays the receipt of ERA's. I wish they would simplify the process.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 28.4.2020
Jenni B.
LPCC
Einzel- & Familiendienstleistungen, Selbstständig
Verwendete die Software für: Kostenlose Testversion
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    2/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    5/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 8.8.2018

"Initial Pros and Cons"

Kommentare: I am just getting started...I have high hopes yet!

Vorteile: **Note: I am very new to Simple Practice and I'm only three weeks in. What I like most about this is the idea that everything will be located all in one place. No paper files to lug around, reduced costs on printing paper and ink for intakes and informed consents, and I'm excited about having automatic appointment reminders for clients. I like that I can send clients the documents ahead of time so they don't have to spend 20-25 minutes when they first arrive filing out paperwork. We can get started right away. And I appreciate that I can customize the way I contact the clients as their individual preference (some want texts, some want voice messages).

Nachteile: Although I am fairly tech savvy (I'm the top end of the millennials), I have not found simple practice as user friendly as I had hoped. I have used many support options so far and find the in-person ones most helpful. While trying to create my current intake form into one of the forms and documents...I found it rather nightmare-ish. It was tedious and I felt like it took 10 times longer than it needed to. I was SO glad my 30 minute phone consult had given me the heads up to use the pre-existing template and just change every question so I didn't have to totally re-invent the wheel. I am SO glad the template already existed! But I still felt like I was using a chisel on stone. It felt tedious and painful. I'm glad that's over!
Sometimes I get stuck on the calendar page and haven't yet found the button to default to the normal HOME setting so I have the sidebar. These are small things that I hardly ever have a hard time wasting time on..and yet I found myself not being able to get back there today multiple times.
Not as user friendly as I hoped.

Antwort des Softwareanbieters

von SimplePractice an 27.8.2018

Jenni, we know you're just getting started with SimplePractice, and we also know there's a bit of a learning curve getting used to any software product. It's great to see that you're looking forward to being totally paperless! I'm also glad to see that you were able to connect with a SimplePractice team member to help you get your intake forms all set up. We offer unlimited live support - take advantage so we can get you up and running! Thanks for choosing SimplePractice and for joining our community - we're proud to support the vital work that you do.

- Gillian from SimplePractice

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 8.8.2018
Janny C.
Owner/Therapist
Psychische Gesundheitsfürsorge, Selbstständig
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 5.3.2020

"It really is simple"

Kommentare: So far I really love everything simple practice offers. I love the daily reminders of my schedule. I love that everything is HIPPA compliant. I love how it is user friendly. I love the built in templates and the ease of being able to create any new electronic forms for clients to review and/or fill out. I love that I can also charge clients through the system and that it automatically transfers to my account. Overall this is an amazing system.

Vorteile: I love that they already have templates in this system that you can easily modify and make your own. It is very user friendly. Like any electronic software there is always a learning curve but I found this software to be straightforward and easy to navigate and figure out.

Nachteile: I have had some issues with the telehealth video sessions. I am not sure if this is related to the software or my wifi connection. I do not have many telehealth clients but so far I have had 2 sessions via video sessions and both times I had technical issues with being able to hear my clients or losing connection. However, I am not sure if this is software related or simply wifi issues. Also, being new into private practice it is pretty costly to have this software but I made the choice to have it before I started building a case load so I wouldn't have to deal with transitioning later on. I am glad I did that but I wish maybe they offered new practices some type of introductory rate knowing that many practices don't have a full case load right away.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 5.3.2020