Wer verwendet SentricHR?

Kleine und mittlere Unternehmen (35 bis 1.500 Mitarbeiter), die nach einer kompletten HR-Software suchen, um ihren Arbeitsplatz zu transformieren. Personalwesen, Gehaltsabrechnung, Dokumente, E-Signaturen, Sozialleistungen, Zeit- und Personalmanagement und mehr

Was ist SentricHR?

Sentric bietet HR- und Gehaltsabrechnungssoftware, die Unternehmen mit ihren Mitarbeitern verbindet. Verwandle deinen Arbeitsplatz mit einer kompletten HR-Software, mit der du mehr als nur Daten verwalten und alles zu 100 % auf papierlos umstellen kannst. SentricHR versetzt dich in die Lage, deine Mitarbeiter zu priorisieren, indem es wichtige Prozesse automatisiert und dir dabei hilft, die Vorschriften einzuhalten und vieles mehr.

SentricHR – Details

Sentric

http://www.sentrichr.com

Gegründet 1994

SentricHR – Kostenübersicht

SentricHR bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion.

Videos zu SentricHR
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Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Nein

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

SentricHR Funktionen

  • 360-Grad-Feedback
  • Ausfallzeit-Management
  • Bewerber-Tracking
  • Einstellungen (Personalbeschaffung)
  • Entschädigungsmanagement
  • Leistungsmanagement
  • Lohn- und Gehaltslisten-Management
  • Mitarbeiter-Datenbank
  • Mitarbeiterprofile
  • Personalbeschaffungs-Management
  • Self-Service Portal
  • Verwaltung von Unterstützungsleistungen
  • Zeit- und Anwesenheitsmanagement

Siehe die vollständige HR Software Liste

  • 401(k) Tracking
  • Lohn-und Gehaltsabrechnung-Reports
  • Lohnpfändung
  • Mehrere Länder
  • Mehrere Staaten (USA)
  • Outsourcing der Lohnabrechnung
  • Scheck Druck
  • Self-Service Portal
  • Steuerkonformität
  • Urlaubsverwaltung
  • Verwaltung von Unterstützungsleistungen
  • W-2-/1099-Vorbereitung
  • Überweisung

Siehe die vollständige Lohnprogramme Liste

  • Angestelltenhandbuch
  • Aufgabenmanagement
  • Dokumentenmanagement
  • Elektronische Formulare
  • Elektronische Unterschrift
  • Elektronische Verifizierung / I-9-Formulare
  • Erstellung von Einarbeitungsplänen
  • Self-Service Portal
  • Trainingsmanagement
  • Verwalten von Job-Beschreibungen

Siehe die vollständige Onboarding Software Liste

  • Auftragnehmer-Management
  • Bedarfsplanung
  • Budgetierung/Prognosen
  • Fähigkeiten-Nachverfolgung
  • Lebenszyklus-Management für Mitarbeiter
  • Leistungskennzahlen
  • Mitarbeitereinsatzplanung
  • Personalbeschaffungs-Management
  • Variable Mitarbeiter
  • Zeit- und Anwesenheitsmanagement

Siehe die vollständige Personaleinsatzplanung Software Liste

SentricHR Alternativen

Mehr Alternativen zu SentricHR

SentricHR – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 107 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,1/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Kundenservice
4,5/5
Funktionen
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,1/5
Agnieszka K.
HR Manager
Maschinerie, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 8.11.2019

"Easy to use, great technical support"

Vorteile: It is easy to use, Sentric works consistently on improving, adding new features and staying up- to-date with its software. Customer service is prompt, and always very helpful and response time is quick.

Nachteile: few glitches after updates, but nothing major

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 8.11.2019
Shannon J.
Director of Compensation & Risk Management
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    3/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    7/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 28.8.2020

"SentricHR Review"

Kommentare: I would say it was mostly favorable, however the implementation process was much more labor intensive on the customer end than we had anticipated, and there were a few miscues in the implementation that did cause some audit/cost issues on our end. The ongoing struggles with the support response time have also been a concern.

Vorteile: The search and filter capabilities are a positive. The integrated time system and additional functionality of the upgraded time software is much better than what we had before.

Nachteile: The customer service setup is not as quick and efficient as our setup on the old software. The availability of certain demographic/employment information is no longer available in the pay entry screen as it was in M3, thus there is a lot of toggling back and forth to verify information when we proceed payroll.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 28.8.2020
Derek A.
Director of Information Technology and Software Engineering
Einzelhandel, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    2/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    2/5
  • Kundenbetreuung
    3/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    2/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    1/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 10.5.2018

"The entire platform needs an improvement from web portal to mobile application."

Kommentare: Adding data into a central location.

Vorteile: I like that I can see my PTO and W2 information. I can easily review my teams hours for the previous and current pay period.

Nachteile: * Mobile application on android is flakey and disconnects constantly even though GPS /location services are enabled. * There are many times I used the mobile app and it caused multiple punches which in the end annoys me and HR to fix. * Everytime I submit a review for an employee, I get an error to contact the system admin. By the way I am the director of IT and this is super annoying to have managers call my department for software that is not managed by us. * after submitting a review the format is stripped and becomes a huge paragraph and hard to actually conduct a review. You should keep the format or all HTML. * Employees that are salary should be able to manage there own time and fix there mistakes in punching in and out. I have to review and approve anyways later for payroll. This is an extra step that causes distractions for both management and employee. * The web interface is not responsive. * the home page should nit display any sensitive information, because when I am conducting a review, I have to login to my account. Employees should never see my PTO. * Its easy to see how much hours my employee works in time and attendance, but its harder to see my own time per pay period, Why? * It was not intuitive to find how to create additional punches or modify segments. having an icon or visual display would help. I have more to add, you can give me a call.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 10.5.2018
Yvonne C.
Payroll Manager
Metallabbau, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 27.8.2020

"SentricHR"

Kommentare: We have been using SentricHR for a little over 2 months and have not had any issues that were not resolved quickly. The customer support is wonderful and I can't speak any more highly of our integration team. They were always there and addressed our concerns and questions quickly.

Vorteile: I like the flexibility that we have with this software and especially like the ability to make changes to data and set up as an admin of the system.

Nachteile: I don't like that it is so reliant on the HR side of the software and that the payroll data can't be more independent on it's own data.

Antwort des Softwareanbieters

von Sentric an 1.9.2020

Thank you so much for your feedback, Yvonne. We appreciate it!

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 27.8.2020
Carly F.
HR Assistant
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    6/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 1.9.2020

"Helpful Staff"

Kommentare: Our overall experience with SentricHR has been there has been many new features that impress us. The Staff has been extremely helpful and understanding while training us and giving us the amount of time we need. [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] have been wonderful!!

Vorteile: The on boarding features are very impressive. Currently we are still in the process of setting it up. It is very detail orientated which we enjoy, it just is taking us a bit to get started on it.

Nachteile: There are several places where the same thing can be done which makes it a bit difficult to know if you are changing the correct features in the right places. The auto pay section is very frustrating for us, but we have managed to work around it. We also do not like that we have to message a generic help line instead of having a direct contact for items.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 1.9.2020