Clearview InFocus

Clearview InFocus

von Clearview Software

Wer verwendet Clearview InFocus?

Clearview InFocus serves mid-to-large sized architecture and engineering firms.

Was ist Clearview InFocus?

Clearview InFocus is a powerful project-based ERP solution built for architects and engineers to run their firms more profitably with greater ease. Manage your firm's entire project lifecycle from opportunity to project completion with real-time accounting, billing, and time & expense. These features combined with InFocus's analytic dashboards, API management layer and cross-database analytics, integrated in real time, set it apart from any other ERP solution in the market.

Clearview InFocus – Details

Clearview Software

http://www.clearviewsoftware.net

Gegründet 2007

Clearview InFocus – Preisübersicht

Clearview InFocus bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion. Weitere Preisinformationen für Clearview InFocus findest du unten.

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Nein

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Installiert - Windows

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

Clearview InFocus Funktionen

API Software
API-Design
API-Lebenszyklusmanagement
Analytik
Bedrohungsschutz
Dashboard
Entwicklerportal
Test-Management
Verkehrskontrolle
Versionskontrolle
Zugriffskontrolle
2D-Zeichnung
3D-Modellierung
Abfassung
Angebote / Vorschläge
Dokumentenmanagement
Gebäudedatenmodellierung
Kontaktmanagement
Projektmanagement
Präsentations-Tools
Stücklisten
Vertragsmanagement
Ad-hoc-Berichte
Benchmarking
Dashboard
Leistungskennzahlen
Prädiktive Analytik
Rentabilitätsanalyse
Strategische Planung
Trend- / Problemindikatoren
Veröffentlichung / Teilen
Visuelle Analytik
Wertungslisten
Wichtige Leistungsindikatoren (Key Performance Indicators, KPI)
Ad-hoc-Analyse
Ad-hoc-Berichte
Dashboard
Konsolidierung
Kostenplanung und Prognosen
Prädiktive Analytik
Qualitative Analyse
Quantitative Analyse
Strategische Planung
Wertungslisten erstellen
Wichtige Leistungsindikatoren (Key Performance Indicators, KPI)
Datenvisualisierung
Drag-and-Drop
Fähigkeiten-Nachverfolgung
Gefilterte Suche
Kapazitätsmanagement
Mitarbeitereinsatzplanung
Nachfragevorhersage
Nutzungs-Management
Ressourcenzuordnung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Anlagegegenstand-Management
Bestellungen
CPA-Firmen
Fondsrechnung
Forderungen
Gemeinnützige Organisationen
Kontenabgleich
Kostenverfolgung
Lohn- und Gehaltslisten-Management
Projektbuchhaltung
Regierung
Steuermanagement
Beziehungs-Nachverfolgung
Einfluss-Nachverfolgung
Gebietsmanagement
Haushalts-Nachverfolgung
Konto-Benachrichtigungen
Kostenverfolgung
Leadmanagement
Marketing-Management
Team-Aufgaben
Vermögensverwaltung
Auftragsmanagement
Berichterstattung / Analyse
Bestell-Management
CRM
Finanzmanagement
Inventarverwaltung
Lagerhaus-Management
Personalmanagement
Projektmanagement
Supply-Chain-Management
Unternehmens-Vermögensmanagement
Vertriebsmanagement
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebotserstellung
Angebotsmanagement
CRM
Dokumentenmanagement
Kundenportal
Portfoliomanagement
Projektmanagement
Ressourcenmanagement
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Zeit & Kosten Verfolgung
Agile Methodiken
Anpassbare Vorlagen
Budgetmanagement
Gantt-Diagramme
Ideenmanagement
Kanban-Tafel
Kundenportal
Meilensteinverfolgung
Portfoliomanagement
Ressourcenmanagement
Traditionelle Methodiken
Verfolgung der Kosten bis zur Fertigstellung
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Zeit & Kosten Verfolgung
Agile Methodiken
Aufgabenmanagement
Budgetmanagement
Fortschrittsverfolgung
Fälligkeits-Tracking
Gantt-Diagramme
Kanban-Tafel
Priorisierung
Ressourcenmanagement
Traditionelle Methodiken
Vorlagen-Management
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebote / Schätzungen
Auftragskostenrechnung
Baugewerbe-Aufschlüsselung
Bestell-Management
Cash Management
Forderungen
Hauptbuch
Kostenplanung und Prognosen
Lohn- und Gehaltslisten-Management
Verbindlichkeiten
Überschuss-Prognosen
Abrechnungsportal
Anpassbare Rechnungen
Kontakt-Datenbank
Kontingenz-Abrechnung
Mahnwesen-Management
Mehrere Währungen
Mobile Zahlungen
Online-Abrechnung
Online-Zahlungen
Projekt-Abrechnung
Steuer-Rechner
Stündliche Fakturierung
Wiederkehrende Zahlungen / Abonnement-Abrechnung
Zahlungsabwicklung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Aktivitäts-Verfolgung
Erstattungs-Management
Kostenverfolgung
Projekt-Nachverfolgung
Zeiterfassung pro Kunde
Zeiterfassung pro Projekt
Zeitverfolgung

Clearview InFocus – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 71 Nutzerbewertungen

Gesamt
4.4/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Kundenservice
4.6/5
Funktionen
4.2/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.3/5
Lauren J.
Accounting Manager
Umweltdienstleistungen, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Overall Rating
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Likelihood to Recommend
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 10.12.2018

"Clearview Software Review - Infocus"

Kommentare: I am extremely happy with Clearview Infocus. They have been amazing in their customer service department and help when I need it with trouble shooting. They have gotten better about adding tutorials and training modules, and even adding in person workshops to help expand my knowledge and learn more about the software. They are always listening to their customers and adding updates to include features their clients want to see.

Vorteile: I like that the software is able to integrate all aspects of our business, from timesheets to expense reports, invoicing, and bill payment, etc. It is a one stop shop kind of software.

Nachteile: The hardest part of the software is getting it to generate the reports you want if they are not already built into the system, if you want a custom report do you do need to know some sequel background to run a report. I have also found that it is an extremely powerful tool but I am only scrapping the surface, and if I knew more information it could be even more useful. Adding custom boxes to applets to make it more specific to our business.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 10.12.2018
Erica L.
Accountant
Tiefbau, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Overall Rating
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Likelihood to Recommend
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 20.3.2017

"Functionality at its Finest"

Kommentare: Being a newer accountant in the engineering industry, I had a bit to learn about how jobs are billed, tracked, etc. It is definitely a different process than accounting for goods being sold! I came into my job as the implementer of InFocus and learned A LOT simply by learning the system. InFocus is so easy to use and straight forward. If there is something that I don't catch onto right away, the Clearview support team is always ready to help and quickly help resolve the issue. As the years have gone on they have updated the system based on feedback from their clients, which is amazing! The changes they have made make things run more smoothly and it is great to know that they are listening to the needs and desires of their clients. InFocus also has a built-in reports, but also its own report builder tool if the report you need isn't automatically there you can create it yourself! Overall, I would definitely recommend InFocus to anyone looking for new engineering software. The program is easy to learn, easy to maneuver in and provides everything you would need. Even your specific need isn't met you can simply reach out to their support staff and be taken care of. It is a great software, but even better customer service - thank you Clearview team!

Vorteile: Ease of use, availability of support staff, resolution of issues, suggestion forum Clearview provides

Nachteile: Export to excel needs manipulated often, if modified the journals will show both versions

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 20.3.2017
Verifizierter Rezensent
CEO
Computer-Software, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Overall Rating
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Likelihood to Recommend
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 12.12.2019

"Good for our industry"

Kommentare: Huge time savings getting through invoicing. All information input into one system. Ability to have projects and invoicing tied together.

Vorteile: I like that we can build estimates and track a project from beginning to end. All costs go in and are automatically available for invoicing at markup rates. Flexible and able to have multiple price sheets. Integrated with project scheduled, resource planning, time sheet and expenses.

Nachteile: Interface is a little outdated. Some standard reports you get in products like Quickbooks are not present. Mobile timesheet is a little outdated but works.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 12.12.2019
Madeline M.
Associate
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Overall Rating
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    2/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    2/5
  • Kundenbetreuung
    Unrated
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Unrated
  • Likelihood to Recommend
    Unrated
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 10.5.2017

"I find the program difficult to maneuver when trying to set up projects and invoice"

Vorteile: I like that each PM has the means to review and prepare their own invoice. I would like to know more on how to set up a template style that can be imported for each project and then alter from there.

Nachteile: I wish it were easier to move time tickets around. It takes many clicks to get to move a time ticket to where it needs to be when entered in the wrong location. I wish uploading documents was easier and that I did not have to put on my desk top to move. To edit fees you need to be in one place, to add tasks you need to be in another. The program is not intuitive.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 10.5.2017
Teresa K.
CFO
Tiefbau, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Overall Rating
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Likelihood to Recommend
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 12.12.2019

"Great software for small to medium size firms"

Kommentare: Timesheets are in on time due to the capability to use app on cell phones. Can close the books in a day versus 3-5 days as in the past. Invoices are sent faster than before.

Vorteile: Easy to use, very intuitive, software is always available and have never had any issues with connectivity

Nachteile: Would love more canned reports to choose from

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 12.12.2019