Dataforma

Dataforma

von Dataforma

Wer verwendet Dataforma?

Jeder Auftragnehmer, der Servicearbeiten und große Produktionsaufträge verwaltet und sein Unternehmen in einem einzigen System rationalisieren möchte.

Was ist Dataforma?

Webbasierte Außendienstmanagementsoftware mit integrierter Planung, Rechnungsstellung und GPS-Tracking für Auftragnehmer. Dataforma vereint all deine Softwareanforderungen in einer einzigen, integrierten Lösung, die von Auftragnehmern für Auftragnehmer entwickelt wurde. Erfasse und verfolge jeden Anruf, der in deinem Büro ankommt, um jeden Job von Anfang bis Ende zu verfolgen. Kontinuierliche Upgrades und 24/7-Kundenservice sind inbegriffen, es fallen keine Extrakosten oder versteckten Gebühren für zusätzliche Funktionen an.

Dataforma – Details

Dataforma

http://www.dataforma.com

Gegründet 2004

Dataforma – Preisübersicht

Dataforma ist verfügbar ab 69,99 $/Monat. Dataforma bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Weitere Preisinformationen für Dataforma findest du unten.

Startpreis

69,99 $/Monat

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Training

Persönlich

Live Online

Kundenbetreuung

24/7 (Live Vertreter)

Dataforma Funktionen

Dachdecker Software
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebote / Schätzungen
Arbeitsauftragsverwaltung
Checklisten und Inspektionen
Fotoerfassung
Leadmanagement
Terminplanung
Vermessung aus der Luft
Versandmanagement
kommerziell / Industriell
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebote / Schätzungen
Arbeitsauftragsverwaltung
Elektronische Unterschrift
Inventarverwaltung
Kontakt-Datenbank
Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
Mobiler Zugriff
Online-Stechuhr
Routing
Terminplanung
Versandmanagement
Vertragsmanagement
Zahlungseinzug im Außendienst
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebote / Schätzungen
Arbeitsauftragsverwaltung
Bestandskontrolle
Job-Management
Kundendatenbank
Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
Mobiler Zugriff
Routing
Techniker-Management
Terminplanung
Versandmanagement
Wartungsplanung

Dataforma – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 103 Nutzerbewertungen

Gesamt
4.3/5
Benutzerfreundlichkeit
3.9/5
Kundenservice
4.6/5
Funktionen
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4/5
Michelle B.
Service Manager
Bau, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 20.4.2018

"I've used DataForma for a little over 11 years and wouldn't consider another program."

Kommentare: Offsite access to all our info no matter where I am vs. where my teams are working. I don't have to be in the office to help, access info or make WO's while I am away from my desk.

Vorteile: Specific for the roofing industry. No need to change things to make it work for us. Things that don't work for me are customizable so they do. Listens to what customers say and grows utilizing user feedback.

Nachteile: I honestly have nothing negative to say about the program. Anything we don't like or would like to see added or changed can be discussed and considered. Most requests are implemented over time.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 20.4.2018
Doug K.
President
Bau, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 21.1.2020

"You need Dataforma!"

Kommentare: We could not run our business operation without Dataforma.

Vorteile: We have been using Dataforma since 2006. In 2005 I thought it was interesting but decided to stick to our paper processes. After starting to use this everyone, and I mean everyone in our office agrees that business life without DF would be like going back to the dark ages. It is comprehensive yet easy to learn. We have never dealt with software support as good as they are. We use it for our service business, project management and customer management. Because it is cloud based it is constantly evolving. Don't miss the mobile APP for outside workers and the client portal for customers.

Nachteile: Not much. Waiting for accounting.

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 21.1.2020
Kim B.
Vice President
Bau, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 27.1.2020

"User Friendly & Robust Software"

Kommentare: I have been using Dataforma daily for 8 years. I have to train new users and it is always the easiest part of training a new employee due to the ease of use. Dataforma is always helpful and quick to respond when you have an issue or need to add a new user.

Vorteile: Ease of use and the fact that it can do just about everything we need it to do.

Nachteile: Unfortunately, two separate customers can not duplicate information. There is double entry. But, the reason you can not makes sense as all the building ID's would have to match. The API's that they are building should help.

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 27.1.2020
Tracey D.
VP Service
Bau, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 22.1.2020

"A great tool for roofers."

Kommentare: Dataforma has been one the biggest reasons I have been able to grow my service department from 4 to 23 trucks. The software enables KPost to keep all our previous, current and proposed work organized, while the app allows my technicians in the field to process their work orders easily which allows our staff to bill faster. The analytics and reports I can produce with Dataforma gives me the information and data to know where my strengths and weaknesses are throughout my business. Allowing me plan for the future and train away errors. With Dataforma, I can read the future.

Vorteile: Ease of use to keep everything organized and sorted.

Nachteile: No mapping feature to locate defeciences on a map.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 22.1.2020
Jonathan S.
Office Manager
Hausmeisterservice, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    2/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    5/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 24.9.2019

"Will Make Your Office Paperless"

Kommentare: Overall I am thankful for Dataforma, it has taken our business to a paperless office and we are running more efficiently. I would like to make the potential buyer aware that it's not a finished product and there are bugs and glitches that I am still waiting for them to fix for us. The customer experience is inconsistent, sometimes really good and helpful while other times it's very difficult to get the help you need.

Vorteile: I love Dataforma because it allowed us to move to a paperless office, gone are the days of file folders! I also love the software because it works in a logical way, and has the potential to help your office run more efficiently. One cool feature is that Dataforma allows you to have custom templates made to meet your specific need, this feature has had the biggest impact for us.

Nachteile: There a few things to mention when it comes to the cons. One of the biggest aspects of Dataforma that I do not like is the Timecard feature. There's no way for our employees to see their hours for the week, and overall the employee experience is lacking when it comes to keeping track of timecard hours-this holds us back from becoming completely paperless .One of the reasons for this is that Dataforma is in transition right now and there are some glitches and bugs, which hold the product back in a big way. To go along with this, they recently raised their fees, charging a per user fee which if we would have kept our current users, our price would have doubled. So this has been a big setback for us. Dataforma is not a polished or finished product, thus the high price really is not justified at this point.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 24.9.2019