Was ist FMX?

Mit FMX erhalten Facilitymanager Einsicht in Aktivitäten und Kosten. Gebäudebenutzer erhalten Statusaktualisierungen für alle übermittelten Wartungs-, Ereignis-, Flotten- und IT-Anforderungen. Die Mitarbeiter können diese Anforderungen sowie die präventive Wartung in ihrem Kalender anzeigen. Du kannst Assets verwalten und interaktive Berichte und Dashboards anzeigen. Da FMX cloudbasiert ist, können die Mitarbeiter von einem mobilen Gerät aus unterwegs auf FMX zugreifen. FMX unterstützt unbegrenzt viele Nutzer ohne zusätzliche Kosten und bietet lebenslange Unterstützung.

Wer verwendet FMX?

K-12 Schulen Herstellung Religiöse Organisationen Immobilienverwaltung Regierung Non-Profit-Organisationen Zoos Höhere Bildung Gesundheitswesen Schnellrestaurants Banken

Wo kann FMX bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert

Über den Anbieter

  • Facilities Management eXpress
  • Ansässig in Grandview Heights, USA
  • 2012 gegründet
  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Deutschland, Kanada, Mexiko, Vereinigte Staaten und 1 weitere

Sprachen

Englisch

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45,00 $/Monat
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199,00 $/Monat
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FMX Funktionen

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anlagegegenstand-Management
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Arbeitsauftragserstellung
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Arbeitskostenberichte
  • Asset Lifecycle Management
  • Audit Trail
  • Aufgabenmanagement
  • Barcode / RFID
  • Barcode / Tickets scannen
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestandsverfolgung
  • Bestell-Management
  • Compliance Management
  • Dokumentenmanagement
  • Drittanbieter-Integration
  • Einkauf & Empfang
  • Erinnerungen
  • Geräte-Management
  • Inspektions-Management
  • Instandhaltungsmanagement
  • Inventarverwaltung
  • Job-Management
  • Kalibriermanagement
  • Kostennachverfolgung
  • Kreditplanung
  • Kundendienst-Historie
  • Lieferanten-Management
  • Mobiler Zugriff
  • Prädiktive Wartung
  • Störfallmanagement
  • Techniker-Management
  • Terminplanung
  • Verfolgen von Vermögensanlagen
  • Versandmanagement
  • Vorbeugende Wartung
  • Wartungsplanung
  • Zimmer-Planung
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Alternativen für FMX

MicroMain CMMS-/EAM-Software ist eine sehr leistungsfähige, flexible und einfach zu bedienende Wartungsmanagementsoftware.
Instandhaltungssoftware, die einfach zu bedienen ist. Unbegrenzte Nutzer*innen und lebenslange Kundenbetreuung. Mobil und webbasiert.
Die lokale oder browserbasierte Instandhaltungssoftware von MPulse bietet zuverlässige Tools für die Planung, Verfolgung und Berichterstellung für Instandhaltungen.
Mehr als ein CMMS: Interaktive Blaupausen mit intuitiver, mobiler WOM- und nutzerdefinierter Datenanalyse. Hierzu kommt noch das Versprechen kostenloser Implementierung.
Maxpanda mischt die CMMS-Branche mit Software auf, die schneller, besser und erschwinglicher ist als viele andere.
Eine einfach zu bedienende, mobile Wartungssoftwarelösung, mit der du Anlagen, PMs, WOs und mehr einfach verwalten kannst.
Die Arbeitsauftragslösung organisiert Serviceanfragen, plant wiederkehrende Aufgaben, verfolgt Ressourcen, Zeit und Materialien und bietet Berichterstattung.
Führe mit BigChange, dem 5-in-1-System für Auftragsverwaltung, ein produktiveres, effizienteres und profitableres Serviceunternehmen.
Deine Angebote, Rechnungen, Einkäufe und mehr in einem System. Bürozugriff und App, elektronische Formulare und Zertifikate. 30 Tage kostenlos testen.
Aladdin ist eine cloudbasierte Asset-Lifecycle-Management-Lösung, mit der du Kosten sparen und die Lebensdauer deiner Assets erhöhen kannst.
Nuvolo is a modern, Connected Workplace solution, Built on NOW. One platform for your FM, space, lease, project & sustainability needs.
Collabit Software is the best UK workflow management software. It eases all internal processes in all-size companies.
simPRO ist eine leistungsstarke Softwarelösung für das Außendienstmanagement, mit der Handwerksfirmen den Betrieb rationalisieren und den Gewinn steigern können.

Bewertungen über FMX

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,7
Benutzerfreundlichkeit
4,7
Kundenservice
4,9
Funktionen
4,5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,7

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
69%
4
29%
3
2%
2
0%
Patrick G.
Patrick G.
Director of Technology in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Buchhaltung, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

FMX is a great solution for us

5 vor 3 Jahren

Kommentare: Very pleased with the system and it's a great value for the money.

Vorteile:

All in one system, Tech Support requests, Building Maintenance Requests, Calendaring all in one place makes it easy for the end user to navigate and our team members to keep track of everything.

Nachteile:

I wish we had more control of some of the fields and could label them with our internal lingo.

Antwort von Facilities Management eXpress

vor 3 Jahren

Hi Patrick! Thanks for taking the time to write a review! It's great to hear that you're a fan of FMX and that it's working well for Rowland Hall. Your feedback helps us discover new opportunities to improve our product and make sure you have the best possible experience. Please do not hesitate to reach out with any questions and/or feature requests at any time. We are always happy and ready to assist! Thanks again for writing this wonderful review, and for being such a loyal customer! We look forward to continuing to work and grow with you!

Brian L.
Director of Facilities & Operations in USA
Bildungsmanagement, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Great Maintenance, Inventory, Event Scheduling and Reporting Tool for K-12 Districts

5 letztes Jahr

Kommentare: Established documented Preventative Maintenance Program
Increased ordering efficiency with Inventory Control functions
Increased work flow efficiency and documentation
Customer Service is GREAT!!!
Would like to have regular "Development Meetings", maybe every 6 months, with a FMX System Planner to explore potential ways to enhance utilization of current system.

Vorteile:

The FMX system met the identified needs (Work Order Management, Preventative Maintenance, Inventory Control, Cost Monitoring and Event Scheduling) of the district in a cost effect manner and was positively received by the district's staff and community.

Nachteile:

The "Third Party" Reporting function. Wish the FMX Team could support greater individualization in Report Formatting.

Susan B.
Executive Assistant in USA
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

I'm usually the person initiating all facilities requests from our organization.

3 vor 4 Jahren

Kommentare: It makes it very easy for staff at different locations to alert me to facilities issues, and to follow along to know where we stand on resolving the issue.

Vorteile:

It's very easy to use, I don't have to do much education with staff to teach them how to use it. I really like that you're able to add someone as a follower to a request, too.

Nachteile:

I wish I could search requests by the person who put them in, or see the name of the person who put the request in next to the request itself. We also don't really use the cost or hours options, so It would be useful to hide those and better customize the lists of requests.

Antwort von Facilities Management eXpress

vor 4 Jahren

Hi Susan! Thank you for taking the time to write a review for FMX! We are thrilled that you find FMX extremely user friendly! In your review you mentioned wanting to search requests by the person who created them, as well as be able to hide cost and worker hours. We would be happy to show you how to do this! We will be emailing you shortly to discuss this further!

Danielle H.
Auxiliary Systems Coordinator in USA
Bildungsmanagement, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

FMX: The Game Changer

5 vor 2 Monaten

Kommentare: My experience with FMX has been exceptional. Their implementation was seamless and their training is top-notch. They are very responsive any time I have questions or need assistance. They are wonderful in not only responding when I need help, but they always provide screenshots or offer to have a live call so I understand exactly what the answer is to my question. This approach allows me to learn so I can do things for myself in the future. I have used four different CMMS in my career and FMX is far superior to the others.

Vorteile:

FMX is a great fit for our district because it is completely customizable. We are able to capture the information we need to be successful when requests are submitted so we can plan our work and show up prepared and on time. FMX has been able to offer solutions to help us better manage our workflow. We also benefit from the detailed dashboards and custom reporting features. There is never any guessing about the state of our work and what we have accomplished.

Nachteile:

One feature I would like to see enhanced is the inventory order request. We would like to have real-time inventory data for all items in stock and available on the inventory order screen so requesters know how many of each item they are able to order, taking into account how many are on the shelf and how many items will be required to fulfill all existing open orders.

Antwort von Facilities Management eXpress

vor 2 Monaten

Thank you, Danielle, for your feedback. While FMX can show real-time inventory levels and allow users to request inventory items, we know each organization's needs vary. We would love to take some time to sit down with your team and learn more about how FMX can address your inventory needs now and in future product developments.

Fred H.
Director of IT in USA
Grundschul- & Sekundarbildung, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

In Betracht gezogene Alternativen:

Perfect for K-12 Public Schools

5 vor 2 Jahren

Vorteile:

K-12 Public School Departmental Supervisors typically have multiple, disparate systems for Technology, Maintenance, Grounds, Transportation, Facilities Reservations, and inventory. FMX brings all of this together in one easy-to-use portal.

Nachteile:

There doesn't really appear to be any cons, especially considering the experience I've had setting up and configuring other helpdesk portals.