ScreenSteps

ScreenSteps

von Blue Mango Learning Systems

Wer verwendet ScreenSteps?

Perfekt für Unternehmen, die für ihre Mitarbeiter bessere SOPs und Kurzanleitungen benötigen. Ideal für Unternehmen, die mit Kunden agieren und Mitarbeiter brauchen, um Anleitungen zu finden und schnell zu reagieren.

Was ist ScreenSteps?

ScreenSteps hilft dir dabei, deine internen Abläufe zu dokumentieren, sie in einer Online-Wissensdatenbank zu verwalten und deinen Mitarbeitern Abläufe bereitzustellen, wenn sie auf Antworten angewiesen sind.

ScreenSteps – Details

Blue Mango Learning Systems

http://www.bluemangolearning.com

Gegründet 2004

ScreenSteps – Preisübersicht

ScreenSteps ist verfügbar ab 99,00 $/Monat. ScreenSteps bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Weitere Preisinformationen für ScreenSteps findest du unten.

Startpreis

99,00 $/Monat

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Training

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

ScreenSteps Funktionen

Wissensmanagement Software
Content-Management
Diskussionsforum
Entscheidungsbaum
Katalogisierung / Kategorisierung
Kollaboration
Self-Service Portal
Volltextsuche
Wissensbasis-Management

ScreenSteps – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 14 Nutzerbewertungen

Gesamt
4.9/5
Benutzerfreundlichkeit
4.6/5
Kundenservice
5/5
Funktionen
4.6/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.6/5

One of the best knowledge management software I have used

Bewertet am 20.11.2018
Aaron D.
QA Analyst
Freizeit, Reisen & Tourismus, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: Small learning curve. Easy to create articles. User friendly.

Nachteile: Not easy to copy and paste entire articles during transition to this platform. But easy to get in the groove.

ScreenSteps has awesome customer support: fast, friendly, and actually helpful, every time.

Bewertet am 12.6.2018
Verifizierter Rezensent
Technical Communicator
Computer- & Netzwerksicherheit, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: Other than the amazing customer support? ScreenSteps does exactly what it says it does -- it enables teams to write beautiful, professional-looking online help documentation, FAST. ScreenSteps is also loaded with useful features that can be flexibly incorporated into a team's documentation process. As my company's sole technical communicator, I run multiple ScreenSteps sites for different products. Two of these products require very different site settings (one is open to the public, the other is private and for customers only) and are developed by very different teams with very different communication styles. ScreenSteps works equally well in both situations, for both products.

Nachteile: Because it's so easy to create ScreenSteps articles, and because articles are written in bite-sized pieces, you can quickly end up with hundreds of pages of content that need to be maintained. When major changes happen, such a big update to a software's UI, this can mean updating thousands of screenshots across hundreds of articles -- with no easy/efficient means to do so. ScreenSteps' desktop application is a little buggy and feels outdated, even if it's not. It does have a built-in screen capture tool, but the capture options are limited compared to tools like SnagIt. I wish there were an integration that would allow me to use SnagIt to capture screenshots and insert them directly into the web-based editor. I'd never bother with the desktop application again.

The most outstanding Knowledge Base, Website creation tool in the business.

Bewertet am 28.6.2018
James S.
Digital Documentation Specialist
Bildungsmanagement, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Ability to build a robust, searchable documentation and training Knowledge Base for end users.

Vorteile: It's ease of use and it's robust search function. If you needed to create a website on your own that required an in depth search function, it would costs you potentially tens of thousands of dollars. For a very reasonable subscription price you get that function in your ScreenSteps site. PERFECT for documentation management.

Nachteile: There is practically nothing i don't like about the product. It's the best product of its kind in the industry.

ScreenSteps

Bewertet am 6.5.2017
Atefeh M.
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Quelle des Nutzers 
Quelle: GetApp
4/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: I really love using ScreenSteps. It makes documentations so much easier and it allows me to sit down at the computer and walk through a process while taking pictures of the task in progress.

Great product

Bewertet am 3.11.2016
Brent K.
CEO
Fluggesellschaften/Luftfahrt, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Overall we've been users of Screensteps for several years. It's a good product with very good support. Pricing is high for what it does, however it does make documentation pretty easy. I imagine someday a lower priced competitor will come about and if they offer us an easy ability to import our screensteps docs we would switch.

Vorteile: Easy to make support documentation, user manuals, etc.

Nachteile: Pricing and it would be nice if each step could support multiple screenshots, sometimes visualizing a step requires a few screenshots...rather than creating multiple steps.

Antwort des Softwareanbieters

von Blue Mango Learning Systems an 4.11.2016

Hey Brent!

Thanks for the great review! The new version of ScreenSteps enables you to add multiple images in one step. You can also include GIF, foldable sections, styles to your text, and auto uploads PDF versions of your docs to your knowledge base. If you want to try the new version out, send us a note--support@screensteps.com.