SoftClinic

SoftClinic

von JVS Group

Wer verwendet SoftClinic?

Physicians, Clinics, Hospital, Nursing Homes, Healtcare Professionals

Was ist SoftClinic?

SoftClinic is world best EHR & HMS (Hospital Management System) with all required features to run a practice or hospital smoothly and hassle free. SoftClinic has become preferred choice for respective physicians, clinics, hospital and nursing homes.

Currently there are more than a million patients registered on SoftClinic in over 30 countries.

Having various integrated modules like pharmacy, laboratory, human resources and financial accounting, it has everything a physician needs.

SoftClinic – Details

JVS Group

http://www.softclinicsoftware.com

Gegründet 2002

SoftClinic – Preisübersicht

SoftClinic bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Weitere Preisinformationen für SoftClinic finden Sie unten.

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Installiert - Windows

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

SoftClinic Funktionen

Elektronische Patientenakte Software
Compliance-Verfolgung
Diagramm-Erstellung
Elektronische Rezepte
Handschrifterkennung
ONC-ATCB zertifiziert
Self-Service Portal
Sinnvolle Nutzung zertifiziert
Sprach-Erkennung
Terminplanung
Ambulanz-Management
Arzt-Management
Betten-Management
Integration in die Buchhaltung
Inventarverwaltung
Medizinische Abrechnung
Reklamationsabwicklung
Richtlinien Managemen-
Stationäres Patientenmanagement
Terminplanung
Verwaltung von Patientenakten

SoftClinic – Nutzerbewertungen

5 von 49 Nutzerbewertungen angezeigt

Gesamt
3.7/5
Benutzerfreundlichkeit
3.7/5
Kundenservice
3.8/5
Funktionen
3.6/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
3.1/5

We have been using softcinic since 1 yr .until now we could use appointments and lab only.

Bewertet am 1.11.2017
Lakshmi T.
Anesthetist
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
1/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
2/5
Kundenbetreuung
3/5
Preis-Leistungs-Verhältnis

Vorteile: .Easy to use
.Able to manage patients and lab reports
.Newer features like fingerprint and lab interface are interesting
.cloud based is easy

Nachteile: .Though easy,it's not user friendly
.Lab module need to be more concentrated regarding highlighting the altered values
.Advance accounting is not at all user friendly as we see in TALLY
.Support team should be round the clock to manage certain issues where all systems needs to be shut down because it's not possible in working hours

has really improvement efficiency

Bewertet am 14.3.2018
Carol K.
head of operations
Gesundheit, Wellness & Fitness, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
2/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: efficiency
improved accountability
record keeping

Vorteile: quick response incase i need to trouble shot
functions available meet the basic requirement for operations
friendly staff

Nachteile: lack of pop up function to alert you of important things eg lab results ready
The training part,some aspects not clear to the trainer.Has to consult alot and that resulted in delays.More than 6 months later i haven't completed the training
-some issues that were refered to developer still pending.If am not proactive on my part to follow them they can be easily forgotten.EG lab walk in(still picks a different name from client registered when it comes to enter results)the Vaccination card(the print part cant print vaccines and dates as saved,the whole paper is 1 vaccine 1 date)the antenatal records and camp visit.
my pending issues waiting developer

The best product for any size of hospitals

Bewertet am 10.11.2017
Mrityunjay T.
Manager
Informationstechnologie & -dienste, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: High level of efficiency and peace of mind.

Vorteile: Ease of use is exemplary. All the features are accessible from the main screen itself, provided the rights are given. Product is economically priced and service is excellent.

Nachteile: Some improvement is expected in nursing notes and material consumption record.

Hopeless software and most hopeless and misbehaving support staff.

Bewertet am 25.4.2019
Dr saurabh R.
Doctor
Gesundheit, Wellness & Fitness, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
2/5
Gesamt
1/5
Benutzerfreundlichkeit
2/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
1/5
Kundenbetreuung
3/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Who so ever is even thinking of buying this software I would advise spend some more and take some better stable software r else you will continue to face unique problem on daily basis and the support team will keep on giving dates to you.

Vorteile: Suitable for small setup. Good for nothing

Nachteile: No proper training, poor arrangement of demo, extreamly poor software support system. Support staff can misbehave with you any time if you call them for your problems. All support staff are freshers and by the time they start to understand it the become arrogant or change the company.

Easy to use software

Bewertet am 13.3.2018
Dr mayur P.
Director
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: Easy to use, with all features required for daily documentation of OPD patients, IPD bed management etc. Also provides SMS and Email integration for doctors and patients regarding appointment intimation, admission etc. also provides admission and finance sms for admin

Nachteile: Specifc modules like IVF are not available. Manual crosscheck is required in billing. Customization is troublesome in implemation and financially.