TheraNest

Wer verwendet TheraNest?

Betreut werden Einzelpraxen, Familienberatungsstellen, psychiatrische Einrichtungen, soziale Einrichtungen, religiöse Gruppen, psychologische Praxen, Schulen und Universitäten und große Therapiepraxen.

Was ist TheraNest?

EHR-Software mit Add-on für Wiley Planners, Telehealth für die Online-Therapie, mobile App, Kund*innenportal, DSM-/ICD-Codes, Fortschrittsberichte, Behandlungspläne, Entlassungsberichte, Review- und Co-Sign-Notizen, kund*innenspezifische Formulare.
Abrechnungsfunktionen: PQRS, Reklamationen und ERA/EOB, Liste erhaltener Gesundheitsleistungen zur Versicherungsrückerstattung, Kreditkartenservice, Batch-Rechnungen/-Forderungen.
Mit Google/iCal synchronisierbar. Sprach-, SMS- und E-Mail-Erinnerungen.
Unzählige Berichte enthalten: Lohn- und Gehaltsabrechnung, Personalabrechnung usw.
Unbegrenzte Dokumentenspeicherung, unbegrenzte Unterstützung. Kostenlos testen!

TheraNest – Details

TheraNest

http://www.theranest.com

Gegründet 2012

Kundenbetreuung

  • Support während der Geschäftszeiten
  • Online

Einsatz

  • Cloud, SaaS, Web
  • Mobile - iOS Native
  • Mobile - Android Native

Training

  • Live Online
  • Webinare
  • Dokumentation
Videos zu TheraNest
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TheraNest – Preisübersicht

TheraNest bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von TheraNest ist ab 39,00 $/Monat verfügbar.


Startpreis

39,00 $/Monat

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

TheraNest Funktionen

  • Angebote / Schätzungen
  • Anpassbares Dashboard
  • Code- & Gebühreneintrag
  • Compliance-Verfolgung
  • Mahnwesen-Management
  • Rechnungshistorie
  • Schadensabwicklung
  • Schadensprüfung
  • Überprüfung des Versicherungsschutzes
  • Überweisungsbescheid
  • Übungs-Management

Siehe die vollständige Arzt-Abrechnungssoftware Liste

  • Compliance-Verfolgung
  • Diagramm-Erstellung
  • Elektronische Rezepte
  • HIPAA konform
  • Handschrifterkennung
  • ONC-ATCB zertifiziert
  • Self-Service Portal
  • Sinnvolle Nutzung zertifiziert
  • Sprach-Erkennung
  • Terminplanung

Siehe die vollständige Elektronische Patientenakte Software Liste

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Behandlungsplanung
  • Beurteilungs-Notizen
  • Eignungs-Überprüfung
  • Empfehlungs-Management
  • Falllisten-Management
  • HIPAA konform
  • Kalenderverwaltung
  • Kandidaten-Identifikation
  • Patientenakten
  • Patientenakten-Aufzeichnungen

Siehe die vollständige Fallmanagement Software für Patienten Liste

  • Betten-Management
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Entlassungsmanagement
  • Historische Berichte
  • Patienten-Standort-Nachverfolgung
  • Patientenfluss-Management
  • Patientenüberwachung
  • Wartezeit-Nachverfolgung
  • Zulassungsmanagement

Siehe die vollständige Patientenmanagement Software Liste

  • Aufnahmeformulare
  • EHR-Agnostiker
  • Laborergebnisse
  • Pflege-Zusammenfassung
  • Pflegepläne
  • Rechnungszahlung
  • Rezept-Erneuerungen
  • Sicheres Versenden von Nachrichten
  • Terminbestätigungen
  • Terminplanung
  • Video-Beratung
  • Zugriff auf Krankenberichte

Siehe die vollständige Patientenportale Liste

  • EMR / EHR (elektronische / medizinische Gesundheitsberichte)
  • Elektronische Rezepte
  • HIPAA konform
  • Inventarverwaltung
  • Medizinische Terminplanung
  • Mehrere Büros
  • Mehrere Ärzte
  • Patienten-Terminplanung
  • Patientenabrechnung
  • Patientenakten
  • Patientenportal
  • Patientenregistrierung
  • Reklamationsabwicklung
  • Überprüfung der Versicherungsberechtigung

Siehe die vollständige Praxissoftware & Arztsoftware Liste

  • Anfangsbeurteilung
  • Behandlungspläne
  • Compliance-Verfolgung
  • EMR / EHR (elektronische / medizinische Gesundheitsberichte)
  • Einzel-Anbieter-Praxis
  • Elektronische Rezepte
  • Medizinische Abrechnung
  • Mehrfach-Anbieter-Praxis
  • Mitarbeitermanagement
  • Reklamationsabwicklung
  • Self-Service Portal
  • Stationärer / Haus-Patient
  • Termin-Erinnerungen
  • Terminplanung

Siehe die vollständige Praxissoftware für Psychotherapie Liste

  • Berichterstattung und Statistik
  • Dokumentenmanagement
  • Fall-Management
  • Kinder-Wohlfahrts-Management
  • Terminplanung
  • Trainingsmanagement
  • Zeitverfolgung
  • Zertifizierung und Lizenzierung

Siehe die vollständige Soziale Einrichtungen Software Liste

  • Elektronische Rezepte
  • Fernbehandlungspläne
  • Für medizinische Zwecke
  • HIPAA konform
  • Medizinische Abrechnung
  • Mehrfach-Anbieter-Praxis
  • Onlineformulare
  • Persönliche Nachrichten
  • Termin-Erinnerungen
  • Terminplanung
  • Videokonferenzen
  • Übungs-Management

Siehe die vollständige Telemedizin Software Liste

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Arzt-Management
  • Drag-and-Drop
  • HIPAA konform
  • Mehrere Standorte
  • No-Show-Nachverfolgung
  • On-Call-Pläne
  • Personalverwaltung
  • Self-Service Portal
  • Terminplanung
  • Verwaltung von Patientenakten
  • Wiederkehrende Termine

Siehe die vollständige Terminplaner für Arztpraxen Liste

TheraNest Alternativen

Mehr Alternativen zu TheraNest

TheraNest – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 695 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,5/5
Benutzerfreundlichkeit
4,4/5
Kundenservice
4,6/5
Funktionen
4,2/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5/5
Amy O.
Psychotherapist
Psychische Gesundheitsfürsorge, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 16.5.2019

"Love Theranest"

Kommentare: Overall Theranest keeps me very organized and on top of time sensitive issues like notes, rminders and billing.

Vorteile: Theranest is easy to use, keeps track of my calendar, sends reminders to clients, makes billing very easy.

Nachteile: I wish I could customize more reporting and sorting features to help me do the billing of insurance companies that I have to do on other websites.

Antwort des Softwareanbieters

von TheraNest an 22.5.2019

Amy thank you so much for the lovely review! We are so happy to hear that TheraNest is just the tool your organization needs to keep you on track and organized!

A member of the Support team will reach out to collect more information about your reporting needs. We do have very robust reporting features so we want to make sure we can help point you in the right direction!

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 16.5.2019
Micheal frances S.
Owner
Psychische Gesundheitsfürsorge, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    1/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    1/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    1/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    0/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 8.11.2019

"Theranest lies about their customer service"

Kommentare: From time to time, I was able to break through to their "upper management" and was told they really care about me and my clients and my ability to deliver therapy to those in need. This too turned out to be a falsity. The decision to cut me out was born of my holding them to their word about live customer service. I have requested to speak to the business owner, but so far, the coward has not had the necessary honor to call a fellow business person to discuss this travesty. I am considering legal action against this company to recoup the money it will cost me to take down my data from Theranest and use another competitive software. THEY ARE POISON. Stay away from them.

Vorteile: It's a comprehensive program that handles most aspects of the claim processing we all need in a busy practice. They SAY they offer live customer service when a user runs into questions about how to use the program. That is why I chose them over Simple Practice, which offers NO live customer service. The reality is when you are in need of an answer on how to use an aspect of the program, you must leave a message on a voice mail. They will call you back when it's convenient for them to do so - and that's never when I need an answer. I do all of my claims submissions myself and I'm a fairly intelligent and computer literate user. This is a complex, intricate software with may nuances in use. My time is limited, and so it doesn't work for me to have to wait for an answer until it's convenient for them to call me back.

Nachteile: Simply put, they lie about their live customer service. Their training videos are convoluted, not well-produced and hard to follow in terms of content. I spent countless hours and significant money to make the transfer over to Theranest, and when I held them to account for their promised and not delivered live customer service they CANCELLED MY ACCOUNT! This has caused me undue stress and dollars...and they have been very callous and offered no-compromise position. I complained too much, and therefore, they got rid of me! Nice!

Antwort des Softwareanbieters

von TheraNest an 14.11.2019

We value feedback from all of our customers and use that feedback so that we can continuously improve. While we believe TheraNest offers best-in-class customer service, we know every user has different needs for their practice. We at TheraNest work tirelessly to meet our customers' expectations each and every day.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 8.11.2019
Amy H.
Owner/Therapist
Psychische Gesundheitsfürsorge, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    1/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    1/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    0/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 5.8.2020

"Recent Failures"

Kommentare: If you asked a few days ago I would have said it’s pretty decent but in recent changes they lack integrity and are taking advantage of customers in a pandemic. Not a company I want to be a part of anymore. Regardless of some great features I would look elsewhere.

Vorteile: I have used Theranest since it was a new company. In the beginning the customer service was wonderful. The look is clean and user friendly and they have great tools and tutorials. They offer a wide variety of services.

Nachteile: I liked most things up until this year. Their customer service has been spotty this year and I was giving a little grace due to COVID but have learned that they were bought by another company in Feb of this year and that has brought about the change. Their telehealth option has been reasonably priced and has worked fairly well with the occasional glitches- it could use some improvements but 8/4/20 they sent an email stating that they are raising the telehealth fees for anyone seeing more than 30 clients a month by about 400% and raising their already high credit card rates fairly significantly. In an email I was basically told by their customer service rep that my business wasn’t that important to them.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 5.8.2020
Gerald L.
Director
Psychische Gesundheitsfürsorge, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    2/5
  • Kundenbetreuung
    3/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    6/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 18.7.2020

"End user review"

Kommentare: The best online scheduling software that is available to us in Asia.

Vorteile: It is oriented to my profession - mental health care.
It has most of the functionality that our company needs:
- appointment scheduling
- room booking that prevents double booking, a must for us because we have 9 staff sharing 3 offices
- invoice/receipt generation is easy
- International user friendly, we are in Hong Kong
- has the necessary features for managing the financial side of the business
- appointment reminder features, easily editable reminder message
- TN consistently add useful features to help with the business, e.g. custom forms, improved ease of use of the software
- integration with other calendars
- color coding for staff, ease of identifying each other on the master calendar
- staff permissions feature
- customer support has been excellent from the beginning

Nachteile: - staff permissions can be item selectable rather than group together in the basic five categories
- basic navigation still needs some touch-up
- mobile app needs an update
- need to expand the list of reports that can be generated or permit selectable items to be generated for a report

Antwort des Softwareanbieters

von TheraNest an 28.7.2020

Thank you for your thoughtful review Gerald! It's been our pleasure to have worked with you and your growing practice the past few years.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 18.7.2020
Nick S.
Office Manager
Psychische Gesundheitsfürsorge, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 17.7.2020

"Great practice management software with excellent support team"

Kommentare: TheraNest's telehealth video chat platform really saved my practice when we had to move our sessions online during the CoVID 19 pandemic. My counselors didn't miss a beat switching to telehealth because TheraNest was already ready for us to make the switch. TheraNest already had the system ready for us.
And it was super easy to use! All our clients had to do was click a link and follow two prompts. That's it! Most everyone got it right away.
To say that I'm happy with TheraNest is an understatement. It's a great product at a very fair price.

Vorteile: TheraNest is really easy to use and takes care of everything my practice requires. TheraNest is truly a one-stop shop. I really like how TheraNest handles the credit card processing, scheduling, and reminders. And it's reasonably priced.
TheraNest also has an excellent support staff. I can't underscore that enough. TheraNest has an excellent support staff. There are detailed, step-by-step instructions for everything in, on, and about TheraNest, but if I need to speak with an actual human all I have to do is start a live chat by hitting the icon at the bottom of the screen.
TheraNest also listens to its customers. It's constantly improving the website to make it more user friendly. It's been impressive to see how TheraNest has grown and improved every month since my practice signed up with it over 6 years ago.

Nachteile: I don't really have any complaints about TheraNest.

Antwort des Softwareanbieters

von TheraNest an 28.7.2020

Nick we are extremely grateful to have such loyal customers like you. Thank you for the raving review! We look forward to continuing to serve you for many years to come!

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 17.7.2020