eVetPractice

Wer verwendet eVetPractice?

Tierkliniken und mobile Praxen mit bis zu 150 Mitarbeitern. Jede Klinik, die nach SOAP-basiertem EMR, Terminplanung, Patientenerinnerung, hausinternen Laborintegrationen, Abaxis und ANTECH sucht.

Was ist eVetPractice?

eVetPractice ist vollständig integriert und skalierbar und für jede Art von Tierarztpraxis skalierbar. Es ist eine führende cloudbasierte Praxisverwaltungssoftware von Covetrus, die alle Funktionen bietet, die du für eine herausragende Leistung benötigst.

Melde dich für eine begrenzte Zeit für eVetPractice mit integriertem Covetrus-Verschreibungsmanagement an und du erhältst eine kostenlose Datenkonvertierung sowie jeden Monat bis zu 200 $ zurück.*

eVetPractice – Details

Covetrus

https://softwareservices.covetrus.com

Gegründet 2019

Videos zu eVetPractice
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eVetPractice – Preisübersicht

eVetPractice bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von eVetPractice ist ab 100,00 $/Monat verfügbar.


Startpreis

100,00 $/Monat

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

eVetPractice – Bereitstellung und Support

Kundenbetreuung

  • 24/7 (Live Vertreter)
  • Support während der Geschäftszeiten
  • Online

Einsatz

  • Cloud, SaaS, Web

Training

  • Persönlich
  • Live Online
  • Webinare
  • Dokumentation

eVetPractice Funktionen

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Behandlungspläne
  • Bildgebung und Röntgenstrahlung
  • Inventarverwaltung
  • Rezept -erarbeitung
  • Termin-Erinnerungen
  • Terminplanung
  • Verwaltung von Patientenakten

Siehe die vollständige Tierarzt Software Liste

eVetPractice Alternativen

Mehr Alternativen zu eVetPractice

eVetPractice – Nutzerbewertungen

Alle Bewertungen lesen

Gesamtbewertung

4,5/5

Durchschnittliche Bewertung

Benutzerfreundlichkeit 4,4
Kundenservice 4,7
Funktionen 4
Preis-Leistungs-Verhältnis 4,4

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Caroline G.
owner
Tierarzt, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 26.9.2019

"eVet Practice review"

Kommentare: Just love the overall product

Vorteile: Customizing, customer service, able to get new function added,

Nachteile: Navigating it takes a while to get used to, but worth it!

Antwort des Softwareanbieters

von Covetrus an 1.10.2019

Thank you for the kind review, Caroline!

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 26.9.2019
Phillip C.
Hospital Manager
Tierarzt, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    4 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 23.11.2020

"Evet Addition To The Practice"

Kommentare: Overall, the transition has been great. It has improved my room turnover time, accuracy of invoices, and integrates with my in-house lab machines. Users can me modified to only have certain access, which has been great for security and accountability. Really don't have any major complaints with the software. Aside from improving financial reporting features I would give the software a 4.5/5.

Vorteile: I like that it is cloud based. Eliminated a huge portion of my monthly IT bill. Customer support is great and very knowledgeable. Cost per month for the software is very reasonable. It was easy to learn and my whole staff was competent on the platform within days.

Nachteile: The reporting features could use some tweaking. Some things can be very nuanced and the financial reports could do with some additions and upgrades. Things have been tough for my bookkeeper and I don't have a great avenue in order to iron out these issues. Customer support is great on daily Evet use and issues but reporting needs its own department of support.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 23.11.2020
Karen M.
Hospital Administrator
Tierarzt, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    3 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3 /5
  • Kundenbetreuung
    4 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    4/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 17.11.2020

"Not as functional as expected"

Kommentare: Honestly would never have changed from Avimark had I realized the accounting and reporting issues.

Vorteile: I love the fact that the software is web-based and accessible from anywhere including a cell phone if needed. It is also great that most everything can be done from within the same PMS, ie: text, email, online portal etc.

Nachteile: The accounting is horrible. It is near unusable to reconcile your daily charges. It is difficult to asses the client account history, DVM production is skewed as it adds every item to production whether the client has left the building or not. The reporting is in o order. At all. To enter your profit centers is ridiculous as they appear in random order, different every report.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 17.11.2020
Marie U.
RVT/Manager
Tierarzt, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    7/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 23.11.2020

"Good Software that Continues to Improve"

Kommentare: Overall, I have had a great experience with eVetPractice for a cloud based system and I look forward to seeing how they develop and what they add from here!

Vorteile: It is more user friendly that some other software options. The fact that it is cloud based and can be accessed from anywhere was key for our purchasing decision. I like the fact that they continue to add features.

Nachteile: There are some features that are not available that I think should be common in veterinary software. When we ask about them, they add it to the features request list, but sometimes this takes a long time to get implemented. Example: ability to prevent some employees from making changes to the schedule. Hopefully will integrate with IDEXX xray systems soon! Would also like the ability to link multiple inventory items without making a package, and ability to zero out cost of linked inventory items.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 23.11.2020
Eric A.
Office Manager
Tierarzt, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 17.11.2020

"My Titled Review for eVetPractice"

Kommentare: Since making the switch from IntraVet to eVetPractice, things are fine. All of the porting over of records from old system to new was handled very well by them. The fact that we can choose to access it from anywhere (including my cell phone on days when the power has gone out) is great. The tech support is great, even though they often can't "cure" the specific issue. But they are honest about it, and always pleasant. There will always be some things that this system does better AND worse than that system, but overall, we are better off for having switched to them.

Vorteile: -cloud-based (or internet-based, whatever the correct term is)
-very timely tech support
-barrier-to-entry training is moderate; doesn't take long to figure out
-many customizable display options

Nachteile: -when tech support is open, they're great, but since we are on the West Coast and they are not, they close earlier than would be ideal
-the client payment history screen is a MESS (if someone doesn't make a full payment one time, it visually carries over and repeats that not-fully-paid invoice over and over, and makes it a big chore to figure out payment issues)
-reports are less intuitive and less customizable than former software (Intravet and Cornerstone, to name two)
-sometimes, you can see the disconnect between the developers and users with certain options

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 17.11.2020