Adaptive Planning

Adaptive Planning

von Workday

Wer verwendet Adaptive Planning?

Finanzteams, die eine erschwingliche Lösung zur Verbesserung der Berichterstattung wünschen Die Self-Service-Berichterstattung ermöglicht Nutzern die Verwendung von Drag-and-Drop-Funktionen zum schnellen Erstellen, Analysieren und Verteilen von Berichten.

Was ist Adaptive Planning?

Verbessere deinen Berichtsprozess, sodass du mehr Zeit für die Analyse von Daten hast und weniger Zeit benötigst, um sie manuell zusammenzustellen oder auf Fehler zu prüfen. Mit dem Drag-and-Drop-Berichts-Builder kannst du Ad-hoc-Berichte in wenigen Minuten erstellen und die Details mit einem Klick anzeigen. Erstelle direkt in Office Finanzberichte und Boardbooks mit Daten, die in Sekundenschnelle aktualisiert werden können. Erstelle schließlich Berichte, die die Daten sinnvoll nutzen.
Die Anwendung ist führend in Gartners MQ für strategische CPM-Lösungen für Clouds.

Adaptive Planning – Details

Workday

https://www.adaptiveplanning.com/

Gegründet 2003

Adaptive Planning – Kostenübersicht

Adaptive Planning bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion.

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

Adaptive Planning Funktionen

Absatzplanung Software
Ausnahmen-Berichterstattung
Dashboard
Dynamische Modellierung
Grafische Präsentation von Daten
Korrelationsanalyse
Leistungskennzahlen
Modellierung & Simulation
Statistische Analyse
Umsatzentwicklung-Analyse
Wettbewerbsanalyse
Dashboard
Ideenmanagement
KPIs
Kostenplanung und Prognosen
Meilensteinverfolgung
Modellierung & Simulation
Roadmapping
Szenarioplanung
Wertungslisten
Zielsetzung
Einkauf & Empfang
Fondsrechnung
Forderungen
Kontenabgleich
Kostenplanung und Prognosen
Lohn- und Gehaltslisten-Management
Projektbuchhaltung
Spenden-Tracking
Subventions-Management
Verbindlichkeiten
Anlagenplanung
Bilanz
Cash Management
Gewinn-und Verlustrechnung
Hauptbuch
Konsolidierung / Roll-Up (Reporting)
Mehrere Abteilungen / Projekte
Mischkonzern
Prognose
Versionskontrolle
„Was wäre wenn“-Szenarien
Audit Trail
Bilanz
Budgetierung/Prognosen
Cash Management
Daten-Import / -Export
Gewinn-und Verlustrechnung
Hauptbuch
Konsolidierung / Roll-Up (Reporting)
Mischkonzern
Zugriffskontrollen/Berechtigungen
„Was wäre wenn“-Szenarien
Ausschuss-Management
Buchhaltung
Freiwilligen-Management
Fundraising-Management
Gebühren-Management
Mitglieder-Datenbank
Mitgliedschaft-Management
Social-Media-Management
Spender-Management
Veranstaltungsmanagement
Anpassbares Dashboard
Berichtsexport
Datenquellen-Verbinder
Drag-and-Drop
Drill-Down
Finanzberichterstattung
Geplante / automatisierte Berichte
Marketing-Berichte
OLAP
Prognose
Verkaufsberichte

Adaptive Planning – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 165 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,5/5
Benutzerfreundlichkeit
4,2/5
Kundenservice
4,4/5
Funktionen
4,3/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4/5
Ben G.
Financial Analyst
Konsumgüter, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 13.9.2016

"Great software to project us into the next level of strategic finance."

Kommentare: Overall, Adaptive Insights has been a great software to work with. AI has increased the FP&A departments productivity during month end close and review by multiple days.

Vorteile: - The software is a cloud based, so you will have access anywhere you have the internet.
- No more “this worksheet is locked by another user” message.
- Imports and Exports to/from excel seamlessly…for those of you that like to work out of excel.
- Dashboard capabilities for more real time department metrics and visibility to spend.
- Rolling forecasting capabilities that allow us as a company to focus more on the future and less on the past.
- Instant Company budget/forecast results.
- Audit trails…never have to worry who, what, or when someone changed a number you budgeted or forecasted. All changes will be tracked.
- Company-wide visibility to Personnel and Capex planning that drives the cost of benefits, IT equipment, and supplies.

Nachteile: - Software enhancements are only every 4 to 5 months.
- Levels (Organization Departments) can be restricting to planning across multiple departments
- Noting variances in a report can be tricky at times.

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 13.9.2016
Krystyna L.
Quality Assurance Manager
Informationstechnologie & -dienste, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    3/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 30.1.2019

"Adaptive Insights impresses even more than expected"

Vorteile: Our employees were used to working with Excel spreadsheets. We considered such an approach not completely effective, so our choice turned next to Adaptive Insights. There are no restrictions on the size of the documents. This program is synchronized with other applications, including such important for us solutions like SAP and Oracle. We like the high accuracy of the reports we can create on the tool’s base. It is also important that all data are in one place and don’t require much effort for their processing and analysis. Adaptive Insights is a multifunctional tool with a robust and well-thought-out suite of features. This application allows our employees to track finances, budgets, sales, resources, and labor contribution. With its help, our company’s managers are also able to collect divergent data, make various kinds of reports, build models, and make optimal business decisions.

Nachteile: It would be better if Adaptive Insights had an opportunity to filter for specific months while working with spreadsheets. This lack of functionality makes our work a bit confusing sometimes. We wouldn’t mind adding more advanced features to the planning tools as well. We believe it would behoove this product if it had several tutorial videos on how to use it to the full extent. Even though we find this tool user-friendly, it doesn’t mean at all that it is so for every company.

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 30.1.2019
Lauren S.
Accounting Supervisor
Computer-Software, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    2/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    5/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 27.2.2018

"Direct Integration with netsuite"

Vorteile: - direct integration with netsuite
-ease of use once established
-maintains various types of data including personnel information and financial reporting

Nachteile: - inability to run reporting on one entity (only runs in consolidation)
- inability to modify reports without creating a new report
- functionality to drill into detail is hit or miss

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 27.2.2018
Michael S.
Training Manager
Versorgungsunternehmen, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 24.3.2020

"Just started"

Kommentare: So far this does a great jobs with projections and actual for accounting. Also comparing both.

Vorteile: It is great for all different accounting needs. It seems to be pretty versatile. it allows for separating different lines of business and not allow others to mess with your projections.

Nachteile: You have to be really specific on what each line is and what will affect it. I find that I constantly having to ask or look up what goes into a field.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 24.3.2020
Jonny L.
Sr. Financial Analyst, FP&A
Computer-Software, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 30.11.2019

"Every FP&A Team Needs This Software"

Kommentare: All of our budgeting, forecasting, and executive reports come from the data that we keep in Adaptive. We have found Adaptive Insights to be very reliable and a software we can count on for accuracy. This is key in FP&A.

Vorteile: We use Adaptive every single day and I could go on and on about everything I like, but the number one thing I like is Adaptive OfficeConnect. This is an add-on feature that connects Adaptive and Microsoft Office through the cloud so you can make changes instantly and see the results. This feature alone has been worth the price as it has saved our FP&A team many hours of meaningless work, and has allowed us to spend this extra time doing analysis for the company.

Nachteile: The basic features of Adaptive are easy to learn; however, the back-end within Adaptive is very complex and if you are new to the software you will spend a lot of time scratching your head. Their support team is useful but I wish there were more free training tutorials instead of having to pay for training.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 30.11.2019