Ragic Builder

Ragic Builder

von Ragic

Wer verwendet Ragic Builder?

Unabhängig davon, ob es sich um ein Team in einem großen Unternehmen oder um ein kleines bis mittleres Unternehmen handelt, benötigen alle Unternehmen eine Datenbankanwendung, die für ihren eigenen Workflow geeignet ist.

Was ist Ragic Builder?

Flexible Cloud-Datenbank für Unternehmen mit einem Online-Datenbank-Builder im Tabellenkalkulationsstil, mit dem Unternehmen jeder Größe ihre eigenen relationalen Datenbanken ohne Programmierung entwickeln können. Kunden können die Installation auch über die Bibliothek mit vorgefertigten Datenbankanwendungen vornehmen.

Zu den Vorteilen zählen die Webeinbettung, Einstellungen für Nutzerzugriffsrechte, leistungsstarke Verknüpfungsoptionen, einfachere Berichtserstellung und Genehmigungsprozesse.

Ragic Builder – Details

Ragic

http://www.ragic.com

Gegründet 2008

Ragic Builder – Kostenübersicht

Ragic Builder bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Ragic Builder ist ab 5,00 $/Monat verfügbar.

Startpreis

5,00 $/Monat

Kostenlose Version

Ja

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Installiert - Mac

Cloud, SaaS, Web

Installiert - Windows

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

24/7 (Live Vertreter)

Support während der Geschäftszeiten

Online

Ragic Builder Funktionen

Datenbank Software
Backup und Recovery
Datenbank-Umwandlung
Datenmigration
Datenreplikation
Leistungsanalyse
Mobiler Zugriff
NOSQL
Relational
Unterstützt zahlreiche Programmiersprachen
Virtualisierung
Zugriffskontrollen/Berechtigungen
Datenanalyse
Datenerfassung
Datenintegration
Datenmigration
Datenqualitätskontrolle
Datensicherheit
Information Governance
Kundendaten
Match & Merge
Stammdatenverwaltung
Analytik
Audit Trail
Diagramm-Erstellung
Kollaboration mehrerer Nutzer
Taschenrechner
Vorlagen

Ragic Builder – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 6 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,2/5
Benutzerfreundlichkeit
3,7/5
Kundenservice
3,8/5
Funktionen
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5/5
Carlos C.
Sourcing
Welthandel & internationale Entwicklung, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 28.11.2019

"SUPER CUSTOMIZABLE"

Kommentare: We are able to organize the information in a much better way.
Easy to find information, if you know how to structure your sheets.
Less rework because it cross informations from all parts of the system.
Save costs - less expesive compared with other similar products.

Vorteile: No Coding.
Super Customizable.
Good support with tutorials, user guides, community and email.
Great knowhow about using Database.
Good Server - Google.
Good pricing.
Good storage size.

Nachteile: Could link with Google Drive as it does with Dropbox, but not mandatory for me at the moment.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 28.11.2019
Stephen G.
Partner Manager
Informationstechnologie & -dienste, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 28.11.2019

"Ragic is unlike any other solution based on my 20+ years experience "

Kommentare: I have solved various CRM, workflow, project management, asset management and very unique partner profiling for my business and clients. The builder is easy to use and very rich in what you are able to do in creative ways. You know a customization tool is mature when you are able to be creative with the facilities it provides to do some new. What I also really appreciate is the responsiveness and help the Ragic team provides and trust me I send them a request almost daily. They are very helpful and very professional. I enjoy Ragic and see so much value in it that I am currently paying for a licence of my personal use which tells you a lot.

Vorteile: I have been involved in the customized solution space for over 20 years, and I built a platform very similar to Ragic in 2001 so I can confirm it ease of, being able to build what users and the business need is the most valuable aspect of Ragic. All competitor solutions I have worked with ranging from MS Dynamics, SalesForce and products like Heat do not provide the simple ease of creating a functional database solution. All of them require very skilled expertise which in turn leads the costs and lengthy timelines in delivery. Spreadsheets since inception (1969) in the have been the most used for of database in history and therefore Ragic's strategy to make it core to their framework provides endless capabilities, but most importantly makes user adoption almost seamless. Layered on-top of all this I have yet to find functionality which does not exist, or is not on the Ragic teams radar. When I have raised some new enhancement they team always makes an effort to understand my or our clients needs before lodging it with the development team.

Nachteile: The reporting is not rich enough and although you can get the data into other tools via the Ragic API it is not a simple process to create reports across Ragic tables/sheets. The mobile app is also fairly limited in functionality and design is lacking. The ability to white-label the app would make a big difference. Lastly deeper out of the box integrations to 3rd party tools are needed to allow it to work seamlessly with many other apps. Examples would be MS Outlook, Trello or other workflow management solutions. Zappier is a workaround for this but requires costs development.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 28.11.2019
Nancy S.
psychtherapist
Gesundheit, Wellness & Fitness, Selbstständig
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    2/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    7/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 13.7.2018

"difficult, trouble signing in, felt frustrated, but I'm incompetent in computers."

Kommentare: If I was better at using it, it would have organized my contacts well.

Vorteile: Nice ability to set my own categories for the database, clear presentation of data, good and responsive technical support. Also, they offer 3 free databases, which is nice.

Nachteile: Cannot change the order of entries, it's just listed in order of when you input the info, so couldn't alphabetize, or other re-ordering, which was essential to me. Hep menus dealt with higher level problems than I was having, I needed very fundamental help ("how do you turn this on?")

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 13.7.2018
Kristi J.
CEO
Medizinische Praxis, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    2/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 14.11.2019

"A solution for our team depending on Excel"

Kommentare: We use it for customer service calls and analytics, also for sales tracking and followup. We have more ideas!

Vorteile: Much of our work ends up in Excel sheets. We found Ragic gave us so many more options - the most significant of which was simultaneous usage with no loss of data. Excel on our network was a constant issue as we grew and had increasing numbers of employees. We find tons of usage for Ragic in our work and collaborations

Nachteile: It is difficult for a non-techy to set up. I have a vision in my head but can't always easily execute it into Ragic. With some focus and perseverance I've achieved most of what I wanted. The end result was worth it.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 14.11.2019
Kenny L.
MD
Verlagswesen, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 4.12.2019

"Simplicity"

Kommentare: Pretty positive. It's highly customisation and generally very easy to use.

Vorteile: It's really easy to use and manage.
Always available.
Mobile app is handy.

Nachteile: Reporting could be a little more straightforward.
Mobile app could do with some work - multiple changes to a record takes time.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 4.12.2019